Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 8 paź 2017, o 13:35 

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 15:26
Posty: 13
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-1 OG 2.0t Coupe
Witam,

Moim Saabem jeżdżę już około dwóch lat, od początku jego posiadania myślę o zwiększeniu jego mocy poprzez chip-tuning. Te moje myślenie chciałbym teraz przekuć w działanie. Samochód znam już dobrze, wiem, że nie ma żadnych problemów z silnikiem. Jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Samochód ma obecnie przejechane 188k tyś. km, nowe sprzęgło, wymieniony rozdzielacz oleju, wstawione nowe panewki, nowa listwa zapłonowa (czarna). Wszystko chodzi jak w zegarku.

Chciałbym podnieść moc Saaba bez konieczności wymiany żadnych podzespołów (np. turbina, wtryski). W związku z tym, moje pytanie brzmi następująco - do ilu KM mogę bezpiecznie podnieść moc auta ograniczając się jedynie do chip-tuningu? Czy możliwe jest podniesienie mocy do ~210km bez wymiany podzespołów? Ewentualnie, jakie podzyspoły należy wymienić, aby silnik bez problemu znosił ~210km, a jego żywotność nie była ograniczona?

Z góry dziękuję za poradę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 8 paź 2017, o 19:37 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
O którym ty modelu mówisz w ogóle? 9-3 I czy II? Bo 210 to miały Aero ale 2003- rok. Ale jak mówisz że czarna kaseta to pewnie 9-3 OG - one miały 205km w stock-u...
Tak czy siak za fabryczne moce 200+ odpowiada większe turbo oraz wtryski - bez tego stock-owy soft nie będzie działał.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 9 paź 2017, o 07:19 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4050
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
W przypadku 9-3OG to proponuję zacząć od inspekcji panewek a nie tuningu.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 9 paź 2017, o 07:40 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
panewki niby są już zmienione.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 205km?
PostNapisane: 9 paź 2017, o 19:04 

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 15:26
Posty: 13
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-1 OG 2.0t Coupe
Sprostowanie - tak, posiadam Saab'a 9-3 2.0t OG i tak, przepraszam chodzi o 205km (poprawiłem również tytuł wątku)
Jeśli chodzi o panewki, zostały one wymienione. Pytałem mechanika jaki był ich stan, ten stwierdził, że jedna była "trochę przekręcona" - nie mam pojęcia jakie to niesie ze sobą znaczenie. Czy w kwestii panewek, muszę coś jeszcze zrobić?

Teraz jeśli zdecyduje się na podniesienie mocy do 205km, jakiej turbiny i wtrysków powinienem szukać?
Czy wzrost mocy ze 155km do 205km będzie oznaczał nieuniknione skrócenie żywotności silnika? Dodam jeszcze, że jeżdżeęspokojnie, używam auto do jazdy "rodzinnej". Chciałbym natomiast czuć większy komfort przy wyprzedzaniu jadąc w trasie - to jest główna motywacja do podniesienia mocy silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 9 paź 2017, o 19:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4050
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
To teraz tak. Która panewka była trochę przekręcona? Korbowodowa czy główna? jeśli korbowodowa to tam główne już nie istnieją.
Druga sprawa który rok tej 9-3?
Jeśli wersja T5 do 2000r to spokojnie samym programem 230KM, wymieniając jedynie FMIC na przelotowy z 2.2tid lub aero i dokładając APC.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 9 paź 2017, o 22:06 

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 15:26
Posty: 13
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-1 OG 2.0t Coupe
Saab jest z 2001 roku.

Cytuj:
... jeśli korbowodowa to tam główne już nie istnieją.


Czy to oznacza, że samochód może już się nie nadawać do modyfikacji? Dodam, że wymieniane były panewki korbowodowe. Czy wskazana byłaby wymiana korbowodowych i głównych? Zadaje masę pytań - wiem, ale temat jest mi zupełnie obcy...

Dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 10 paź 2017, o 06:37 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4050
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Te silniki się zacierają, taka ich uroda. Jak się zatrze to zaczyna stukać bo obraca panewkę korbowodową. Jest tylko jeden problem, zacieranie się zaczyna od 3 panewki głównej, jak tam się obróci i wypiłuje rów w podporze wału (całkowicie bezobjawowo) który powoduje spadek ciśnienia na 3 głównej zaczyna zacierać się 3 panewka korbowodowa, która z czasem się obraca i zaczyna stukać. Stąd opinia o nienaprawialności stukających silników saaba, oczywiście znajdą się magicy, którzy będą szlifować wał do kij wie którego nadwiamiaru i osiować blok 5razy a później zastanawiać się skąd wziąć takie panewki... Tak wygląda 95% usterek tych silników. I jeśli przyjdzie Ci do głowy wymiana silnika na "sprawny" lub co gorsza remont silnika z obróconą panewą to dobrze to przemyśl i nie słuchaj rad pseudonaprawiaczy gównozjadów z interneratu i facebookowych grup.
Dlaczego "sprawnego"? A no dlatego że on wszystkie są już mniej lub bardzie zatarte i chcąc mieć silnikm który przejeździ kolejne 200+kkm trzeba go rozebrać zweryfikować stan i poskładać porządnie od nowa.

Więc dobrze radzę zanim wydasz kolejną kasę na jakiekolwiek naprawy bądź modyfikacje, zdejmij jeszcze raz misę i sprawdź jak wygląda 3 główna panew.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 10 paź 2017, o 12:43 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2332
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
skorzystaj z rad Levisa gdyż wie co mówi.

to jest tak, przez stosowanie słabych olejów oraz gównianą konstrukcję odmy do miski olejowej dostaje się nagar, który to stopniowo zatyka smoka olejowego. Przez przytkany smok, pompa c raz słabiej zasysa olej przez co spada ciśnienie oleju i w efekcie zaczyna przycierać 3 panew główną. Jak się przytrze 3 główna to dalej następuje spadek ciśnienia oleju w silniku i w pierwszej kolejności umiera 3 korbowodowa panew co juz oznacza całkowity szrot silnika.

Dlatego nawet bez tunningów te piece umierają

nawet jeżeli zaniechasz jakiegokolwiek tunningu warto zdjąć miskę, wyczyścić ją oraz smok, sprawdzić stan panewek głównych (zaczynając od 3 ) oraz przy okazji korbowych.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
Chrysler LeBaron Convertible 2,5 turbo aut. 1989
BMW 120d
Kymco Xciting 500R


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 11 paź 2017, o 08:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A ja się zastanawiam kto wymienia panewki na korbach a nie zagląda chociaż do głównych...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 11 paź 2017, o 09:46 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4050
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Każdy kto nie ma pojęcia i bierze się za robotę. No bo przecież to zawsze na korbach stuka... ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 11 paź 2017, o 10:19 

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 15:26
Posty: 13
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-1 OG 2.0t Coupe
Hej, dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi.

Planuję zrobienie dokładnej inspekcji panewke zgodnie z Waszymi poradami. Jeśli okaże się, że jest w porządku, zabiorę się za tuning. Jeśli nie, to będzie to dla mnie wielkie rozczarowanie..

Jeszcze jedna uwaga - w tamtym roku mierzone było ciśnienie na tłokach (to był w kwestii odnalezienia przyczyny utraty oleju, ale przycyzna leżała gdzie indziej). Mechanik stwierdził wtedy, iż ciśnienie jest wszędzie "równe i wysokie". Czy jest to dobry znak... ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 11 paź 2017, o 10:22 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4050
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Nie ma to żadnego znaczenia

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 11 paź 2017, o 10:25 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2332
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
luqo33 napisał(a):
Planuję zrobienie dokładnej inspekcji panewke zgodnie z Waszymi poradami. Jeśli okaże się, że jest w porządku, zabiorę się za tuning. Jeśli nie, to będzie to dla mnie wielkie rozczarowanie..



weź się z Levisem umów - blisko masz. On zrobi Ci wszystko jak trzeba i po inspekcji zajmie się tunningiem. Sam z Warszawy do Niego jeżdżę bo warto.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
Chrysler LeBaron Convertible 2,5 turbo aut. 1989
BMW 120d
Kymco Xciting 500R


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 12 paź 2017, o 14:01 

Dołączył(a): 3 sty 2016, o 15:26
Posty: 13
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-1 OG 2.0t Coupe
Hej Levis skontaktuję się z Tobą przez tel (widzę, że tel śmiga na forum na banerze) po zrobieniu inspekcji panewek celem dogadania ewentualnego podniesienia mocy (jeśli wszystko będzie ok). Mam na miejscu, niemal przy domu mechanika, który zna ten temat bardzo dobrze - zrobi od razu inspekcję i parę innych dupereli.

Jeszcze raz dzięki za wsparcie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 12 paź 2017, o 20:41 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Aleś ty chłopie uparty! Levis jest zaraz koło Ciebie a ty będziesz do jakiegoś mechanika woził auto.
To jest jeden z najbardziej jeżeli nie najbardziej znających się na Saabach ludzi w Polsce - jemu powinieneś oddać auto na pełny skan silnika zanim Ci cokolwiek grzebnie!
Pomyślunku zero - brak komentarza...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 13 paź 2017, o 05:45 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2332
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
z ust mi to wyjąłeś ;) tzn z klawiatury ;)

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
Chrysler LeBaron Convertible 2,5 turbo aut. 1989
BMW 120d
Kymco Xciting 500R


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 13 paź 2017, o 06:36 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 346
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
:D
No nie mogę patrzeć jak się kolega miota a ma rozwiązanie w postaci jednego Levisa na wyciągniecie ręki...
Jeżeli Twój mechanik ogarnia temat to Levis ogarnia go 100x bardziej jeżeli chodzi o Saaba - koniec i kropka. Zrobisz jak chcesz.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 13 paź 2017, o 06:38 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 341
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
luqo33 napisał(a):
- zrobi od razu inspekcję i parę innych dupereli.

Może ogarnia na tyle dobrze, że aż 100x bardziej nie jest potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0t 154km -> chip tuning do 175km czy 210km?
PostNapisane: 13 paź 2017, o 07:07 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2332
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
każda marka ma swoją specyfikę a Levis zna świetnie SAABy oraz ich bolączki i umie trafnie ocenić stan auta.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
Chrysler LeBaron Convertible 2,5 turbo aut. 1989
BMW 120d
Kymco Xciting 500R


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL