Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 27 paź 2017, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Cześć, tydzień temu stałem się posiadaczem 9-3 z 2001 roku z B205R pod maską (z tego co vin podaje) Oczywiście auto wymaga wkładu i chciał bym je doprowadzić do stanu by miało jak najmniej bolączek. Lubię pogrzebać przy aucie, mam swoje małe zaplecze i w związku z tym chciałbym dopytać doświadczonych o porady serwisowe głownie zespołu napędowego. Oczywiście już nabyłem trochę informacji co i gdzie, ale może ktoś jeszcze doradzić za co się wziąć na początek?
Z tego co widzę to praktycznie wszystko jest w oryginale, chyba nawet odma nie była ruszana i tu mam pierwsze pytanie: czy wymieniać na nowy zestaw naprawczy czy może lepiej zamontować OCT? kolejnie to skontrolować stan panewek, przewody podciśnienia, no w i wiadomo oleje płyny.
Co gorsza to mam już jedną bolączkę do zlikwidowania, silnik nie trzyma wolnych obrotów, obroty falują i silnik gaśnie (na zimno po zapaleniu pracuje przez chwilę normalnie), przy jeździe niby jest wszystko ok, nic się nie dławi, moc ma, a jak przyjdzie czas do zatrzymania to silnik w większości przypadków samoistnie gaśnie. Dodam że samochód przez ostatnie 1,5 roku stał praktycznie nie używany. Jakieś pomysły? krokowy? przepustnica? Nie wiem na ile to poważny problem, ale mam nadzieję że nie.
Z góry dzięki za jakiekolwiek drobne porady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 28 paź 2017, o 08:38 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1193
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nowa odma lub OTC, stan panewek i podciśnień + świece. Jak dalej będzie kulał to trzeba kombinować.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 6 lis 2017, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Wykręciłem świece by sprawdzić jak wyglądają, jak oceniacie ich stan? Nadają się jeszcze czy już nie bardzo?


Załączniki:
Komentarz: Swiece
DSCN7089.JPG
DSCN7089.JPG [ 3.4 MiB | Przeglądane 1342 razy ]
Komentarz: swiece makro
DSCN7092.JPG
DSCN7092.JPG [ 3 MiB | Przeglądane 1342 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 6 lis 2017, o 19:43 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 160
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Wymień świece, to nie kosztuje wiele, a zawsze coś pomoże. Nie wiem jak w tym wypadku, ale przy czerwonej kasecie zapłonowej zaleca się NGK BCPR7ES. Kosztują 12zł za sztukę.
Te jak dla mnie są zbyt czarne, powinny być raczej ciemnobrązowe, czy coś w ten deseń.

Co do falujących obrotów to może być zastany przepływomierz na przykład.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 6 lis 2017, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Ok dzięki za odpowiedzi,to pewnie wymienię te świece, i przewody podciśnienia, przeczyszczę przepływomierz i przepustnicę, na koniec wymienię olej i zobaczymy czy coś pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 7 lis 2017, o 07:16 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2408
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
jak kolega napisał po pierwsze sprawdź panewki - środkowa podpora i 3 korba

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 24 lis 2017, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Panewki sprawdzę za jakiś czas bo na razie nie mam zbytnio możliwości (mam nadzieję że nie będę tego żałował)
Co do pracy silnika: Dziś prowizorycznie sprawdziłem szczelność układu dolotowego, zaślepiłem dolot przy przepływomierzu, odłączyłem górny przewód od BPC i zacząłem pompować powietrze? efekt, powietrze natychmiast uchodzi gdzieś w okolicy turbo. Nie wiem czy w ogóle dobrze to sprawdzam, czy jeszcze trzeba coś zaślepiać? wydaje mi się że nie powinno już nigdzie uchodzić. Takim sposobem sprawdzał inny użytkownik innego forum w Oplu z turbo benzyną pod maską i u niego trzymało pompowane ciśnienie.
EDIT: Chyba jednak źle to sprawdzam, w sobotę to inaczej podejdę do tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 7 gru 2017, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Szczelność dolotu sprawdzona, jest ok, trzyma ciśnienie.
Znalazłem filmik w którym zobrazowany jest identyczny problem z silnikiem co u mnie: https://www.youtube.com/watch?v=UAXn4Jo ... u.be&t=54s
Pisałem do tego człowieka i powiedział że nie udało mu się tego naprawić, nauczył się z tym jeździć :roll:
Podmieniłem przepływomierz i kasetę zapłonową - nic nie pomogło, pozostaje jeszcze sonda do sprawdzenia, po jej odłączeniu silnik dalej tak samo pracuje.
No nic, za tydzień w czwartek jestem umówiony do mechanika, może on znajdzie przyczynę, choć w to wątpię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 16 gru 2017, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Ciąg dalszy prac i testów.
Mechanik stwierdził że mam do wymiany pierwszą sondę lambda i jakiś czujnik ciśnienia wspomagania, jest w ogóle taki czujnik?
Postanowiłem sprawdzić te sondy poprzez OBD ELM 327bt i płatną aplikację na smartfona. Jak widać obydwie sondy działają tylko czy poprawnie?
Potrafi ktoś to dokładnie zinterpretować? taki wynik wyszedł po 1-2min po odpaleniu silnika i gazowania do około 3 tys obrotów.


Załączniki:
Komentarz: wykres sond
Screenshot_2017-12-16-13-48-59[1].png
Screenshot_2017-12-16-13-48-59[1].png [ 494.15 KiB | Przeglądane 1078 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 16 gru 2017, o 16:10 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Sprawdz sobie rozrzad, w szczegolnosci walki ssacy i wydechowy. Jezeli bedziesz mial zle ustawiony wowczas samochod zle trzyma obroty wolne ;) a pozniej normalnie ciagnie na wyzszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 16 gru 2017, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
luk1988 napisał(a):
Sprawdz sobie rozrzad, w szczegolnosci walki ssacy i wydechowy. Jezeli bedziesz mial zle ustawiony wowczas samochod zle trzyma obroty wolne ;) a pozniej normalnie ciagnie na wyzszych obrotach.

Też własnie mechanik wspomniał że może coś być z rozrządem np. łańcuch rozciągnięty.
Dzięki za odpowiedź. Po zdjęciu pokrywy zaworów będzie już coś widać? czy coś więcej trzeba kręcić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 16 gru 2017, o 18:17 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Wystarczy zdjac pokrywe zaworow, kolo i oslone paska klinowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 8 sty 2018, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
No i jest odpowiedź, zapomniałem zerknąć na kole od wału jak tam wygląda znacznik :|
Da rade to poprawić bez rozbierania całego rozrządu?


Załączniki:
DSCNROZ.JPG
DSCNROZ.JPG [ 1.36 MiB | Przeglądane 889 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Turbo, początek zabawy z autem. Pomoc i porady.
PostNapisane: 10 sty 2018, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 16:53
Posty: 11
Lokalizacja: Radzyń Podl.
Model SAABa: 9-3 '01 2.0T
Temat nierównej pracy silnika załatwiony, operacja zakończona powodzeniem :)
Rozjechany okazał się wałek wydechowy, przestawiłem go o jeden ząbek i wszystko się zgrało, silnik pracuje równiutko i cichutko ,no prawie cichutko bo jednak rozrząd ma już swój przebieg. z czasem trzeba pomyśleć o jego kompletnej wymianie.
Wielkie dzięki luk1988 za celną odpowiedź :)
Teraz można się zająć kolejnymi pierdołami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL