Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownicy
PostNapisane: 1 lis 2020, o 20:05 

Dołączył(a): 16 lip 2019, o 12:17
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 2.0 T 205 KM
Witajcie,

Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym objawem? i czy może coś doradzić?

Saab reaguje później na skręt kierownicą tzn. kąt obrotu kierownicą musi być większy aby auto zaczęło skręcać.

Jest to druga przekładnia kierownicza w tym Saabie (regenerowana), pierwszą reklamowałem z takiego samego powodu. Po wymianie na drugą rekcja auta jest szybsza ale to nadal nie jest to czego bym oczekiwał od Saaba. Aby wyeliminować inne czynniki wymieniłem końcówki drążków, drążki, śruby regulacyjne plus silent blocki na zawieszeniu z tyłu. Byłem też na szarpakach na stacji diagnostycznej diagnozować luzy na zawieszeniu, wykryli lekki luz na lewym wahaczu ale mówią, że to nie znaczne, czy to mogło by dawać taki efekt?

Czy dokręcenie śruby do kasowania luzów na przekładni może tutaj coś pomóc?

Może ktoś coś doradzi bo jest to naprawdę irytujące gdy nie można się cieszyć przyjemnością z jazdy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 1 lis 2020, o 20:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1479
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Po pierwsze nie bardzo wiem z czym to porównujesz. Jeżeli jechałeś innym 9-3 i tak nie było a u Ciebie jest to faktycznie coś jest nie tak. Ale jak porównujesz to do innych aut to może lepiej już nie być. Saab uważam, że ma mało sportowy i mało precyzyjny układ kierowniczy w stosunku do innych aut (choć są i jeszcze gorsze). Wtedy nic nie zmienisz.
A poza tym nie rozumiem zupełnie co oznacza Twoim zdaniem "spóźniony skręt auta". Nie wiem czy wiesz, ale przekładnia w saabie jest mechaniczna, zębata. Nie ma możliwości, żeby się coś "spóźniało" albo miało inne przełożenie niż zębatki w listwie. Hydraulika jest jedynie wspomaganiem.
Może chodzi Ci o luz? Albo nie wiem co....

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00 zmienia się w 9-5 SS Laser Red MY`01


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 3 lis 2020, o 12:19 

Dołączył(a): 16 lip 2019, o 12:17
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 2.0 T 205 KM
Witaj,

Faktycznie nie mam porównania do innej 9-3.

Porównuje to do Passata B5 FL którym jeździłem przez ostatnie 7 lat. Moim zdaniem Passat reaguje precyzyjniej i szybciej na skręt kierownicą. Nadal mam tego Passata i od czasu do czasu nadal nim jeżdżę.

Myślałem, że w AERO to prowadzenie powinno być precyzyjne, tym bardziej przy mocy silnika 205 KM. Nie wiem może się mylę, może ten typ tak ma?
Najlepiej było by to porównać z innym egzemplarzem.

Nie mam pomysłu jak jeszcze precyzyjniej opisać ten objaw. Inaczej mówiąc na moje oko to trzeba więcej kierownicą obrócić niż w Passacie aby koła zareagowały. To nazywam spóźnioną reakcją auta w stosunku do konta skrętu kierownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 3 lis 2020, o 12:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1479
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Proponuję przejedź się paroma autami z ogłoszenia a dopiero potem szukaj dziury w całym :) może ten typ tak ma :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00 zmienia się w 9-5 SS Laser Red MY`01


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 3 lis 2020, o 12:50 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1805
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Nie wiem jak 9-3I Ale w 9-3 II na reakcję nie narzekam...

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 3 lis 2020, o 13:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1479
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
9-3 II to zupełnie inne auto :) na + oczywiście

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00 zmienia się w 9-5 SS Laser Red MY`01


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 4 lis 2020, o 11:36 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 717
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
9-3 I zdecydowanie nie jest mistrzem precyzji prowadzenia.
Sprawdź czy sanki pod silnikiem nie wymagają wymiany tulejek.

Pomoże usztywnienie ww. sanek oraz usztywnienie mocowania samej przekładni.

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 4 lis 2020, o 13:51 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2436
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: BMW F36
Tuleje w sankach, same sanki. Do tego kiedyś ktoś tutaj robił takie usztywnienie do maglownicy przykręcane do grodzi. Miałem to w swoim 9-3 I różnica była odczuwalna.
Sumarycznie jednak muszę Cię zmartwić, ale B5 FL to wóz ze wzdłużnie zamontowanym silnikiem, przed przednią osią, z dosyć skomplikowanym wielowahaczowym zawieszeniem. Nie ma siły, żeby 9-3 I zbliżyć prowadzeniem do tego auta.

Szczerze mówiąc miałem też 9-3 II, a później jeździłem Octavią II i w kwestii czucia auta, a nie tylko przyczepności, to VAGi wyprzedzają Saaby czy nawet Volvo o lata świetlne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 9 lis 2020, o 17:29 

Dołączył(a): 16 lip 2019, o 12:17
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 2.0 T 205 KM
Dzięki za radę co do tych tulei, ale jest mały problem bo mechanik mi mówi, że te tuleje są niedostępne w hurtowniach z którymi współpracuje a jak zadzwoniłem do SAABIXA do Lublina to facet mi powiedział, że sanki są montowane na sztywno w tym modelu :) i że nie ma tulei sanek :) o które tuleje konkretnie chodzi?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Spóźniony skręt auta w stosunku do kąta skrętu kierownic
PostNapisane: 10 lis 2020, o 08:38 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 717
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Racja, za długo 9-3 nie miałem. :o
Ale wzmocnienie ramy warto zainstalować.

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL