Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Uciekające podciśnienie
PostNapisane: 20 lut 2021, o 01:30 

Dołączył(a): 20 lut 2021, o 01:23
Posty: 2
Model SAABa: 9-3OG 2.0T SE
Witam,
Pacjent 9-3 OG 2.0t SE 2000r
Przy pracy na jałowym obroty wariują, słychać spod maski i z kabiny głośne syczenie. Przy wciśnięciu hamulca syczeć przestaje, ale czasem gaśnie, jak turbo wstanie to też przestaje syczeć, ale za to po puszczeniu gazu jest flutter jak z blow-offem. Gdzie szukać najpierw przyczyny? Jak najlepiej znaleźć nieszczelności podciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uciekające podciśnienie
PostNapisane: 20 lut 2021, o 08:44 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Skoro wszystko wiesz to nie pozostaje nic innego jak szukać. Nie zrobimy tego za Ciebie :) słuchasz i szukasz. To nie silnik okrętowy żeby trzeba było z mapą cały weekend szukać. Pół godzinki pod maską i masz sprawdzone wszystkie rurki. Sprawdź też zawory zwrotne.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00 zmienia się w 9-5 SS Laser Red MY`01


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uciekające podciśnienie
PostNapisane: 20 lut 2021, o 11:46 

Dołączył(a): 20 lut 2021, o 01:23
Posty: 2
Model SAABa: 9-3OG 2.0T SE
Okej, a jak najłatwiej się szuka nieszczelności? Słyszałem kiedyś o patencie z psikaniem zmywaczem do paznokci i jak wzrosną obroty to wtedy trafiliśmy na okolice wycieku. Druga sprawa, to, że czytałem gdzieś o B207 i pompie podciśnienia, która puszczała olej i to powodowało podobne problemy, tu też tak może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uciekające podciśnienie
PostNapisane: 20 lut 2021, o 17:20 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Różne są sposoby. Można też kompresorem podać ciśnienie. Ale najprościej i najszybciej to po prostu przeglądasz po kolei przewody. Odpinasz, dmuchasz, zapinasz. Tak jak pisałem to nie silnik okrętowy. Masz kilka przewodów przy grodziwówce, jeden idący do zaworu upustowego, kilka koło przepustnicy i evap.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00 zmienia się w 9-5 SS Laser Red MY`01


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL