Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Bicie na kierownicy  
Offline
 Tytuł: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 31 maja 2018, o 21:53 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Witam,

Temat z pogranicza "warsztatu" i "modyfikacji"

Od 80km/h pojawiają się wibracje na kierownicy. Poniżej jest spoko. Żeby było ciekawiej jak przekroczę 80km/h i odpuszczę gaz to bicie jest mega mocne.

Pytanie - czy lekki luz na tulejach wahaczy (ori) może powodować takie historie ?
Ewidentnie jest jakiś związek między biciem a odpuszczaniem gazu.

Dodam, że:
- mam 314mm i brembo więc aby jeździć na ALU45 musiałem dać 5mm dystans - piasta łapie felgę

Z mądrości internetów wynika, że:
- tuleje mogą mieć wpływ
- może też być trafiona półoś lub przegub - nic nie stuka

Jeśli ktoś z pilotów przerabiał podobny temat to byłbym wdzięczny za podpowiedź. Oczywistym jest, że bez diagnostyki się nie obejdzie ale plus minus chciałbym wiedzieć w którą stronę iść (największe prawdopodobieństwo przyczyny)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 1 cze 2018, o 08:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1239
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Luz ma jakiś wpływ, ale ja bym zaczął od przeważenia kół i obejrzenia czy gdzieś czasami bieżnik nie jest niższy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 1 cze 2018, o 10:22 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
DSZ- napisał(a):
Luz ma jakiś wpływ, ale ja bym zaczął od przeważenia kół i obejrzenia czy gdzieś czasami bieżnik nie jest niższy.


Oczywiście to zrobię w pierwszej kolejności - auto dużo stoi wiec opony na bank są kwadratowe tylko zastanawia mnie to mega wielkie bicie przy odpuszczeniu gazu. Poniżej 80 niewyczuwalne.

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - po montażu dużego hamulca wyleciały osłony tarcz hamulcowych - osobiście robiłem tylne hamulce a przód mechanik - czy brak tej osłony może mieć wpływ - mam tu na myśli sytuacje w której ta osłona snowi podkładkę na śrubach. Bez niej coś nie jest dokręcone tak jak fabrycznie, pojawia się luz i mamy co mamy.

Na pewno przy montażu samochód trochę czasu wisiał na podnośniku więc zapewne mogło to "pomóc" fabrycznym gumom w zawieszeniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 1 cze 2018, o 11:43 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1239
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To raczej będzie luz gdzieś bo pojawia się to po puszczeniu gazu, na hamulce bym nie stawiał a oponą przyjrzał. Kiedyś w busie zrobił mi się "balon" na bieżniku (wszędzie np. 3mm a w jednym miejscu 1mm ), a że to postępuje po troszeczku to skapłem się dopiero jak trasa 100km to był wyczyn i śrubki z drzwi zaczęły się wykręcać bo wszystko rupotało...nówki opony to jak przesiadka z Żuka do Craftera :) Jak przeważyłem całe koła letnie Saaba po 2,5 sezonu to maszyna na jednym pokazała 50g :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 2 cze 2018, o 08:08 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Mam 9-3 aero og, latam na ori hamulcach i ori zawieszeniu, od 3 miesięcy walczę z biciem opisałbym je tak samo jak Ty, bicie narasta przy hamlwaniu silnikiem, moje spostrzeżaenia są następujące, 3 razy przez ten czas wyważałem koła, za 3 razem wyważyłem idealnie do 200 km bez bicia lecz przy hamowaniu silnikiem dalej czuc bicie i to jest spowodowane jak dla mnie tulejami w wahaczu poprzecznym z przodu silentblock u mnie już są kiepskie, jak dla mnie to rozwiązanie konstrukcyjne jest totalnie do bani bo wplywa na zmianę zbierzności zawieszenia przy hamowaniu mocnym przyspieszaniu dlatego w to miejsce jak dla mnie powinien iść odrazu mocny poliuretan i tak zrobię.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 19 cze 2018, o 21:16 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Dzisiaj zweryfikowałem temat na SKP - na 99,99% tuleje.

mam -30mm więc wahacze z Vectry przypasują idealnie. Jak najlepiej wyznaczyć punkt wiercenia pod łącznik stabilizatora? wołałbym uniknąć demontażu połowy zawieszenia :)

czy jest sens podchodzić do ori wahaczy z 2001 nigdy nie rozkręcanych przy pomocy elektrycznego udaru 350-450Nm ? w teorii da radę ? Ręką nie ma opcji aby w garażowych warunkach ruszyć te śruby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Bicie na kierownicy
PostNapisane: 21 cze 2018, o 11:04 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Ja ostatnio się bawiłem bo wymieniałem tuleję łączącą 2 wahacze, wszystko poszło bez problemu poza tuleją banana, śruba trzymająca tuleję i sanki nawet nie drgneła dużą grzechotką na 1/2 i przy mocnym zaparciu się nasadka zaczeła się skręcać na łączeniu z kluczem... Więc chyba tylko mocny udar ostatecznie podgrzanie pomoże, chociaż nie wiem bo jeszcze tego nie odkręciałem[emoji6]

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL