Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 13:16 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
Chłopaki, pomocy!

Bo już mnie ręce opadły ;) Jeszcze na Dynoday poprzednim, dmuchalo ile fabryka dala. A teraz sprawa wyglada tak, ze dmucha mi tylko do polowy zoltego, a potem jakby cos tam przedwczesnie odcinalo doladowanie... i czuc delikarnie szarpanie (cos jakby przedwczesna odcinka zaplonu, ale delikatniej). W ramach walki z ta dolegliwoscia poczynilem co nastepuje, jednak objaw nie ustapil:

- zakupilem i wstawilem nowa, oryginalna listwe DI (bo wypadal zaplon na obu parach garow)
- wymienilem czujnik polozenia walu na nowy, oryginalny
- sprawdzilem westgate - chodzi gladko
- odczyt z TECH nic nie wyplul
- po odlaczeniu APC, objaw nie ustepuje, wiec to nie kominek
- zaworki podcisnienia (w tym bialy odmy) sprawne

Zostały mi jeszcze tyko dwa pomysly:

- przytkany wydech (kat moze?)
- nieszczelnosci przed / za turbo?

Tyle, ze nie wiem jak to posprawdzac, i czy to dobry trop... Jesli, ktos cos kuma z tego tematu i jest w stanie poradzic cos, to bardzo prosze... bo jazda Aero na pol gwizdka to meka jest okrutna...

Z gory dzieki i pozdrawiam z pomorza!

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 13:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
A słychać jakiś dodatkowy syk przy tym jak zatrzymuje się w połowie żóltego pola?

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 13:39 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
kuba.kubanczyk napisał(a):
A słychać jakiś dodatkowy syk przy tym jak zatrzymuje się w połowie żóltego pola?


Syczenia nie słyszałem. Ale zdawało mi się kiedyś, że jakiś metaliczny pogłos był, lecz nie jest to regułą.

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 13:46 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
Myślę że te metaliczne odgłosy moga być normą a teraz próbujesz znaleźć rozwiązanie zagadki braku pełnego doładowania, nie jest to przewrażliwienie? (też tak czasami mam) ;D swoją drogą może niech się temu przyjrzy ktoś obiektywny, może warto sprawdzić szczelność na drodze Turbo - przepustnica? Ja wykorzystałem kiedyś zwykły kompresor i usłyszałem syk.

A nie bierze nic oleju?

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 13:58 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
kuba.kubanczyk napisał(a):
Myślę że te metaliczne odgłosy moga być normą a teraz próbujesz znaleźć rozwiązanie zagadki braku pełnego doładowania, nie jest to przewrażliwienie? (też tak czasami mam) ;D swoją drogą może niech się temu przyjrzy ktoś obiektywny, może warto sprawdzić szczelność na drodze Turbo - przepustnica? Ja wykorzystałem kiedyś zwykły kompresor i usłyszałem syk.

A nie bierze nic oleju?


Leje syntetyk, wiec troche bierze, jakas setke czy dwie na 10k km. Posprawdzal bym szczelnosc, ale w gdansku nie wiem gdzie jechac, wiekszosc tu mechanikow rozklada rece. A do Radunicy do Kudłatego mam kawałek jednak i on chcaił żeby mu zostawić auto na kilka dni, co aktualnie jest trudne bardzo do realizacji.

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 14:12 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
A masz możliwość sprawdzenia szczelności rur dołądowania? może pekło coś? Ja to zrobiłem w następujacy sposoób:
zaślepka od rurek PP coś podobnego do tego o odpowiedniej średnicy
http://allegro.pl/zaslepka-pp-fi-50-system-zgrzewany-i3493153339.html
wiercisz dziurę pod wentyl (taki jak w feldze)
wciskasz wentyl i pompujesz jak gdzieś uchodzi to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. może to to!

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 14:22 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
kuba.kubanczyk napisał(a):
A masz możliwość sprawdzenia szczelności rur dołądowania? może pekło coś? Ja to zrobiłem w następujacy sposoób:
zaślepka od rurek PP coś podobnego do tego o odpowiedniej średnicy
http://allegro.pl/zaslepka-pp-fi-50-system-zgrzewany-i3493153339.html
wiercisz dziurę pod wentyl (taki jak w feldze)
wciskasz wentyl i pompujesz jak gdzieś uchodzi to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. może to to!


Dzieki za trop, na pewno to sprawdze. Nie mneij jednak jakos mam wrazenie, ze to doladowanie jest blokowane ze wzgledu na za wysokie cisnienie gdzies indziej, stad moj typ na wydech przytany... tylko, ze to sprawdzic to dopiero jest wyzwanie... na to tez masz jakis patent? :)

pzdr

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 14:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
Hm, w sumie jeśli nie miałeś usuwanych katów może to być przytkany kat - co za tym idzie, przydałoby się odkręcić DP i tam "dmuchnąć" jeśli z drugiej strony bdzie jakoś kulawo leciało to jest winowajca:D
Trochę pewnie pobawić się będzie trzeba aleee może być fajne doświadczenie;D

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 15:11 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
kuba.kubanczyk napisał(a):
Trochę pewnie pobawić się będzie trzeba aleee może być fajne doświadczenie;D


:lol: to juz jest bardzo exciting shit od jakiegos czasu 8-) juz by moglo po prostu zadzialac jak dawniej :mrgreen:

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 17:56 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
A odłączyłeś górny wężyk od APC on idzie do Evap i wsadź w niego śrubkę , zobacz co będzie potem :)

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 21:12 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Poza nieszcelnoscia moze byc problem z pompa paliwa. Robi sie ubogo bardziej stukliwie i ECU sie brodzi przed stukiem zmniejszajac moc...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 12:12 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
Coobcio napisał(a):
Poza nieszcelnoscia moze byc problem z pompa paliwa. Robi sie ubogo bardziej stukliwie i ECU sie brodzi przed stukiem zmniejszajac moc...


Coobcio, czyli odrzucalbys przypchany wydech?

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 12:42 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 08:51
Posty: 945
Lokalizacja: Warszawa TGK
Model SAABa: 9-3 I SE 2.0T 185KM
Masz OpenSida wgranego?

-------------------------
[ 9-3 I SE MY02 Anniversary | 2.0T| powered by JanuszTun]
TD04HL-19T FMIC 550x230x65 DP 3" / HIRSCH 2,75" CatBack Exhaust

Ex-lovers:
Saab 9-3 I 2.2 TiD pofałdowane 141KM / 307Nm ;] MY00


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 22 paź 2013, o 15:01 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
OK, sa wiec dobre i zle wiesci :) Auto postalo troche u Kudlatego w Radunicy. Efekt jest taki, ze juz nie porzerywa, okazalo sie ze swieczki byly zupelnie zle... zdmuchiwalo iskre ;) Grzesiek wstawil mi katalogowe swieczki, podlaczal TECHa i monitorowal doladowanie w locie, okazało sie, ze turbina osiaga pewien pulap doladowania i dalej nie tloczy (spodziewam sie ze to samo mozna by zobaczyc gdybym mial openSIDa). Wskaznik doladowanie staje w 4/5 zoltego pola. Po odlaczeniu calej automatyki turbo (wszystkie podcisnienia i zawory, duzo tego bylo) bylo tak samo. Auto juz ladnie przyspiesza, ale pamietam, ze dmuchalo chyba troche lepiej. Turbo jest suche, olej nie znika, sie swiszczy... moze cos z korpusem, a moze brak mu powietrza? W kazdym razie jest juz dobrze. Wydech i pompa paliwa juz sprawdzona, to nie to. Generalnie Sabina odzyskala polot, ale jeszcze mi sie chce ja dopiescic do idealu. Pokombinuje teraz z filtrem/ dolotem jako ostatni etap przed zabawa z turbo.

pzdr

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 24 lis 2013, o 14:02 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:41
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 SportCombi '06
SOLVED - jednak niedrozny byl wydech ;) koncwy tlumik. Boost is back :)))

-------------------------
http://www.klucznik.net


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 18 gru 2013, o 11:41 

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 15:12
Posty: 5
Lokalizacja: WŁADYSŁAWOWO
Model SAABa: 9-3 CABRIO
miałem ten sam problem szło do żółtego tylko, wymieniłem przepływomierz powietrza i gra

-------------------------
Saab 9-3 (YS3D) (1998.02 - 2002.09) 2.0 SE Turbo 200KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 18 gru 2013, o 11:47 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4212
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A pewnie wystarczyło go umyć :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 27 cze 2018, o 23:08 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 133
Model SAABa: 9-3
Nie chcę zaczynać nowego bo mój problem jest taki sam, b205r i turbo zatrzymuje się w połowie żółtego...co ciekawe czasmami ma normalne strzały i dochodzi do czerwonego wtedy jedzie jak szatan, moje aero jest w pełni seryjne oprócz icka bo jest 230x550x65, niemam błędów turbo zdrowe suche nie pluje i pobiera oleju. Moje typy to filtr powietrza Filtron podobno chlam, zprawdzić wydech bo są 2 katy, co jeszcze polecacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 28 cze 2018, o 13:18 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 495
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Evap i nieszczelności dolotu/podciśnień

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Tak, po raz kolejny - problem z doładowaniem B205R
PostNapisane: 28 cze 2018, o 13:39 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 133
Model SAABa: 9-3
Aero Ride napisał(a):
Evap i nieszczelności dolotu/podciśnień
Ok będzie sprawdzone, jesli chodzi o podciśnienia wszędzie mam silikon więc raczej odpada ale sprawdzę...dolot też

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL