Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Regeneracja rozrusznika z19dt
PostNapisane: 26 lut 2015, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2015, o 08:38
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-3 1.9TiD
Witam,
Z przyjściem zimy w moim saabie standardowo zaczęły się problemy z długim kręceniem rozrusznikiem i ciężkim odpalaniem,

Na start poszedł rozrusznik:

Jeżeli tylko znasz najmniejsze podstawy mechaniki i nie masz dwóch lewych rąk to sobie poradzisz,

* Odpinamy klemę z akumulatora. :)
* Demontujemy plastikową pokrywę na silniku.
* Z tyłu silnika, w okolicach zbiorniczka na płyn chłodniczy znajduje się rozrusznik,
* Odkręcamy kluczem 12 nakrętkę od przewodu WN od rozrusznika oraz kluczem nr 10 wzbudzenie bendixa
* Od góry mamy dwie śruby na klucz 13 i od spodu ( trzeba "namacać" ) jedną nakrętkę na klucz 13 która trzyma gruby kabel MASOWY, zdejmujemy kabel i wykręcamy także kluczem 13 szpilkę która trzyma rozrusznik.
* Mała kombinacja i rozrusznik jest wyjęty,

Obrazek

* Zabieramy pacjenta na stół ( ja do piwnicy :) )

Obrazek

CZĘŚCI - pojechałem do pierwszego lepszego zakładu regenerującego alternatory i rozruszniki i zakupiłem zestaw naprawczy do SAABa 1,9tid albo Vectry C, 
Trzy tulejki i ew szczotki ( lepiej kupić szczotki razem ze szczotko-trzymaczem ale u mnie nie było )
dwie tulejki są takie same a trzecia z kołnierzem

Obrazek   Obrazek

* Na start najlepiej napsikać sobie WD40, Penetrusa albo innego preparatu penetrującego do dwóch małych otworków od strony zębatki,zaczekać kilkanaście minut,
Następnie próbujemy odkręcić dwie śrubki  na pokrywie rozrusznika na śrubokręt krzyżakowy i dwie na klucz 8, te na klucz 8 trzeba bardzo uważać żeby nie urwać, ( idą przez całą  długość n rozrusznika aż do otworków w które psikaliśmy wd40 ) Jak nie chcą się odkręcić  to próbujemy raz w lewo raz w prawo aż do skutku:) Odkręcamy także nakrętkę z Bendixa która trzyma kabel do szczotek.

Obrazek   Obrazek

*Zdejmujemy blaszaną pokrywkę, odwracamy i w niej jest pierwsza tulejka ( ta z kołnierzem ), wybijamy zaślepkę ze środka żeby ułatwić sobie wymianę tulejki, myjemy wszystko,

Obrazek  Obrazek

*Tutaj mamy szczotko-trzymacz ( u mnie szczotki były ok także nie zmieniałem )
Obrazek

* Rozbieramy wszystko w "pył"
Wyciągamy wirnik, kolejną cześć obudowy z magnesami, wszystko myjemy,
Kolejny element to przekładnia planetarna, - rozbieramy ( wyciągamy kółka zębate ) myjemy,
Pod kółkami zębatymi jest kolejna tulejka a w środku KULKA !!!! Nie zgubić !!!! jak nie ma kulki to możliwe że jest przyklejona smarem/syfem do ośki wirnika

Obrazek   Obrazek

* Odkręcamy bendix - najlepiej zaznaczyć sobie położenie widełek żeby nie założyc odwrotnie.

Obrazek

*  Rozbieramy dalej - wyciągamy ośkę z zębatką z ostatniej  części obudowy - na końcu tuleja nr 3 :)
Myjemy - tulejkę rozwierciłem  wiertłem 13, wbijamy nową tulejkę,

Obrazek  Obrazek

* Tulejkę w przekładni planetarnej zmieniłem za pomocą gwintownika, mi przypasował m12x1,25 ale najpierw do otworu wrzuciłem kulkę( która była tam oryginalnie ) żeby wypierała mi gwintownik,
Czyścimy z opiłków, można przemyć i mamy gotowe miejsce na nową tuleję,

Obrazek   Obrazek

* Wbijamy tuleję

Obrazek

* wbijamy do blaszanej osłony tulejkę z kołnierzem i wbijamy zaślepkę.

Obrazek Obrazek

* Składamy wszystko do "kupy" smarujemy zębatki w przekładni planetarnej- najlepiej smar aluminiowy na wysokie temp,dobrze jest też przesmarować śrubki te długie skręcające cały rozrusznik

PAMIĘTAMY O
*METALOWEJ KULCE W PRZEKŁADNI PLANETARNEJ,
*WŁAŚCIWYM USTAWIENIU WIDEŁEK DO BENDIXA

Efekt końcowy,,, pali duuuużżżooo lepiej, niby wcześniej kręcił ok ale teraz widzę różnicę między kręceniem rozrusznikiem przed a po regeneracji.

Czas operacyjny 3H

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Regeneracja rozrusznika z19dt
PostNapisane: 26 lut 2015, o 15:05 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2013, o 07:44
Posty: 432
Lokalizacja: Szczytno
Model SAABa: 9-5 AERO
piękna fotorelacja, dzięki wielkie, czeka mnie to o ojca w 9-3 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Regeneracja rozrusznika z19dt
PostNapisane: 3 maja 2016, o 16:35 

Dołączył(a): 3 maja 2016, o 16:29
Posty: 3
Model SAABa: 9-3 II
Witam,

Można prosić o rozmiar tuleji które użyłeś do regeneracji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Regeneracja rozrusznika z19dt
PostNapisane: 5 maja 2016, o 20:24 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 566
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
dzień dobry

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Regeneracja rozrusznika z19dt
PostNapisane: 19 cze 2017, o 10:24 

Dołączył(a): 19 mar 2017, o 16:34
Posty: 3
Model SAABa: 93 II 1.8t
Witam, rozumiem, ze opis wyjecia rozrusznika dotyczy silnika dieslowego i jest dokonywany od góry, orientuje sie ktos czy w silniku benzynowym 1.8t 93 SS, rozrusznik wyjmuje sie analogicznie do przedstawionego tutaj opisu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL