Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 30 wrz 2017, o 18:58 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Nie jestem pewien jaki jest sygnał na wyjściu, ale jeśli zwyczajnie napięciowy, to można zmierzyć miernikiem. Tylko znów trzeba mieć jakieś wartości wzorcowe dla porównania.
Ale najlepiej podmienić na inny na próbę. Jeśli nie masz nikogo takiego kto mógłby użyczyć przepływkę na minutkę dosłownie, to poszukać szrotu która ma taką i zapytać czy pozwolą założyć na próbę przed zakupem.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 2 paź 2017, o 08:57 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 18:39
Posty: 64
Lokalizacja: Rzeszów
Model SAABa: 9-3 II Aero
Podobne objawy miałem kiedyś przy Mazdzie 626 i był to przepływomierz powietrza. Pomiar robiłem zwykłym multimetrem. Nie wiem jak przy tych przeplywomierzach, ale w tamtym na jałowym rozgrzanym powiedzmy że było ok. 12V, a po dodaniu gazu napięcie spadło do ok. 8V (sprawny). Niesprawny utrzymywał napięcie 0,5V. Mogą być i przypadki że napięcie utrzymuje się w innych wartościach, bądź ostro przeskakuje ( brak płynności). Te przeplywomierze z Saaba mogą mieć rozpiętość napięć w zakresie do 5V, a nie 12V (nie sprawdzałem).
Najlepszy do takich spraw jest oscyloskop.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 2 paź 2017, o 16:21 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4020
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Przepływomierz w saabie jest przede wszystkim czestotliwościowy, więc sugeruję przynajmniej oscyloskop :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 2 paź 2017, o 17:31 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
A ja jednak podmiankę, bo oscyloskop nie każdy ma i potrafi się nim posłużyć.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 2 paź 2017, o 17:43 

Dołączył(a): 2 cze 2017, o 22:37
Posty: 3
Model SAABa: 9-3
ErrorTiger napisał(a):
Podobne objawy miałem kiedyś przy Mazdzie 626 i był to przepływomierz powietrza. Pomiar robiłem zwykłym multimetrem. Nie wiem jak przy tych przeplywomierzach, ale w tamtym na jałowym rozgrzanym powiedzmy że było ok. 12V, a po dodaniu gazu napięcie spadło do ok. 8V (sprawny). Niesprawny utrzymywał napięcie 0,5V. Mogą być i przypadki że napięcie utrzymuje się w innych wartościach, bądź ostro przeskakuje ( brak płynności). Te przeplywomierze z Saaba mogą mieć rozpiętość napięć w zakresie do 5V, a nie 12V (nie sprawdzałem).
Najlepszy do takich spraw jest oscyloskop.



Własnie u mnie też coś niskie napięcie jest .. pierw to coś przeczyszczę a jak nic nie pomoże to jednak wymienię na nowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 2 paź 2017, o 17:45 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Jakiej marki przepływomierz sugerujecie? Też się rozglądam za nowym tylko jest ich sporo.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 15:18 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Ok kupiłem nowy Hitachi w Intercars. Objawy nadal są bez zmian. Także gdzie indziej leży problem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:20 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Znaczy dalej przepływ zbyt wysoki wskazuje?

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:38 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Przepływ jest na poziomie 2.4 -2.7 na ciepłym.
W załączniku screeny akurat ze starej przeplywki. Z nowej wygląda to tak samo. Te skoki to moment gdy dodaje gazu by wywołać to przygasanie (tylko na zimnym)
Screen gdzie wartości zaczynają się ok 10mg jest na zimnym silniku.

Ostatnio w sumie jest i tak całkiem w porządku. Objaw pojawia się tylko gdy chcę dodać dynamicznie trochę gazu.

Zazwyczaj po odpaleniu czekam 15 sekund bez dodawania gazu i mogę jechać bez jakichkolwiek oznak problemów ;)
To jest chyba rozwiązanie ;pObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:42 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
No to 2,4 - 2,7g/s jest OK. A dławienie najwyraźniej jest spowodowane czymś innym. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa przy tych przegazówkach?

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:44 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
W sumie nie sprawdzałem. Skala powinna stać w miejscu czy są akceptowalne jakieś uskoki?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:46 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Jaka skala? Masz na myśli ciśnienie? To po odpięciu podciśnienia od regulatora, powinno najwyżej lekko drgnąć. A z podpiętym wystrzelić do góry natychmiast.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 19:52 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Tzn chodzi mi o ubytki w ciśnieniu przy przygazowce. Rozumiem że mam to sprawdzić podpinając ciśnieniomierz do zaworu i obserwować przy dodawaniu gazu?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 11 paź 2017, o 20:14 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 554
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Tak, do tego zaworka pomiarowego na rurce.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 21 paź 2017, o 09:34 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Ok wszystko jest w video.
Na jalowych trzyma 2bary, przy przygazowce o pół więcej.
Dziwne jest to że przez pierwsze chwile na samym początku silnik pracuje ok normalne się wkręca na obroty, problem dopiero pojawia się po kilku sekundach.

Video:
https://drive.google.com/file/d/0B5Zb1h ... p=drivesdk

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 21 paź 2017, o 18:02 

Dołączył(a): 20 paź 2017, o 20:56
Posty: 11
Model SAABa: 93ss
Witam. Cały czas pomiary i testy robisz na benzynie? Czy jeździsz i testuje miedzy innymi na gazie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 21 paź 2017, o 18:04 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Tylko benzyna, tylko przy starcie na zimnym

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 21 paź 2017, o 18:14 

Dołączył(a): 20 paź 2017, o 20:56
Posty: 11
Model SAABa: 93ss
Miałem to samo i tez po takim przebiegu. Więc zrób tak odepnij akumulator złącz ze sobą 2 klemy na 2 min, podłącz z powrotem. Nim odpalisz silnik wyłącz gaz zrób 3 rundki po 15 km, jedziesz ok 15 km i gasisz silnik na 10 min i tak 3 razy. I daj znać co będzie. I nie wlanczaj w ogóle gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 22 paź 2017, o 20:59 

Dołączył(a): 15 cze 2016, o 13:32
Posty: 38
Model SAABa: 9-3 Vector SK
Ok w miare wolnego czasu potestuje. Czyżby sterownik gazu wprowadzal silnik w błąd? Jak rozwiazales ten problem?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Chwilowe dławienie po odpaleniu na zimnym
PostNapisane: 23 paź 2017, o 01:10 

Dołączył(a): 20 paź 2017, o 20:56
Posty: 11
Model SAABa: 93ss
Zmieniłem gazownika. Zawsze po zrobieniu nowych map gazu przez jakiś czas było dobrze a potem to samo po przejechaniu paruset km. Po zmianie gazownia wszystko wróciło do normy. Objaw był taki że odpalił normalnie po 2s chodził jakby na 2-3 cylindry i po 8s wszystko wracali do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL