Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 24 maja 2018, o 21:30 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Ten zaworek na turbinie wymieniałem na nowy pół roku temu ;) Podmieniałem z ciekawości z tym z przepustnicy ale to nie ten zaworek ;) DV sprawdzę więc jutro, ale on nie jest przy turbo gdzieś ? To do niego idzie z przepustnicy, tak ? Który to wężyk będzie ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 24 maja 2018, o 21:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
Ten zaworek na turbinie wymieniałem na nowy pół roku temu ;) Podmieniałem z ciekawości z tym z przepustnicy ale to nie ten zaworek ;) DV sprawdzę więc jutro, ale on nie jest przy turbo gdzieś ? To do niego idzie z przepustnicy, tak ? Który to wężyk będzie ? ;)
Tu masz coprawda upgrade zaworu DV ale pokazane jest gdzie szukać.https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... OD4xbU2nov
Skoch dobrze radzi można to sprawdzić w ten sposób, ale spróbuj też zresetować ecu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 24 maja 2018, o 23:13 przez SWME31, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 24 maja 2018, o 22:34 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
WiMeX napisał(a):
Ten zaworek na turbinie wymieniałem na nowy pół roku temu ;) Podmieniałem z ciekawości z tym z przepustnicy ale to nie ten zaworek ;) DV sprawdzę więc jutro, ale on nie jest przy turbo gdzieś ? To do niego idzie z przepustnicy, tak ? Który to wężyk będzie ? ;)
Tu masz coprawda upgrade zaworu DV ale pokazane jest gdzie szukać.
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... OD4xbU2nov Skoch dobrze radzi można to sprawdzić w ten sposób, ale spróbuj też zresetować ecu

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link coś nie działa :/ Jak się resetuje ECU w Saab 9-3 2003 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 24 maja 2018, o 23:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Odepnij aku na 20 minut i będzie git, faktycznie coś nie bangla z linkiem. Tak czy inaczej wpisz w Google DV valve saab 9-3 ss i będziesz wiedział gdzie szukać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 25 maja 2018, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2017, o 19:01
Posty: 41
Lokalizacja: Otwockie
Model SAABa: 9-3 ss vector
A nie jest tak jeżeli nie ustawiłeś rozrządu prawidłowo to obroty będą falować?przez złe ustawienie może płukanie garów się zwiększyło a jak się nie mylę to wtedy niskie obroty będą nierówne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 25 maja 2018, o 12:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Lucek873 napisał(a):
A nie jest tak jeżeli nie ustawiłeś rozrządu prawidłowo to obroty będą falować?przez złe ustawienie może płukanie garów się zwiększyło a jak się nie mylę to wtedy niskie obroty będą nierówne.
Może być tak, że ktoś źle ustawił rozrząd jak wymieniał, jednak kolega tylko balans sprawdzał i wymienił to co najczęściej pada. W sumie przy zdjętej pokrywie rozrządu można było zweryfikować ustawienie głównego rozrządu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 25 maja 2018, o 14:52 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Lucek873 napisał(a):
A nie jest tak jeżeli nie ustawiłeś rozrządu prawidłowo to obroty będą falować?przez złe ustawienie może płukanie garów się zwiększyło a jak się nie mylę to wtedy niskie obroty będą nierówne.
Może być tak, że ktoś źle ustawił rozrząd jak wymieniał, jednak kolega tylko balans sprawdzał i wymienił to co najczęściej pada. W sumie przy zdjętej pokrywie rozrządu można było zweryfikować ustawienie głównego rozrządu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Na wolnych jest okey, nie falują chyba, przynajmniej tak mi się wydaje. Wcześniej było wszystko git ;) na główny nie spojrzałem w sumie, bo nie wiem jak go sprawdzić ale wątpię że był coś ruszony inaczej :) Zresztą po wszystkim nie szaleje mi na niskich obrotach, jest w miarę równo, tylko coś nadal jest nie tak.. Na zimnym po całej nocy szczególnie można to ujrzeć, gdy obroty lecą góra, dół, góra, dół - aż się ustabilizuje.. Kolejne odpalenie auta jest już normalne..

Wolne obroty, silnik chodzi na pewno normalniej niż wcześniej, nie szarpie, nie rzuca obrotami tak jak było to wcześniej : https://youtu.be/LG4ZJiztj3o
Po całej nocy, pierwsze odpalenie na zimnym, Oglądajcie do końca, widać jak rusza góra i dół aż się ustabilizował na końcu: https://youtu.be/WgyZFlEQiv8

Co może być więc przyczyną tej pracy silnika ? Szczególnie na zimnym jak widać, coś jest nie tak.. I turbina, która nie wstaje do końca.. Wszystko w sumie na raz się stało :D
Wziąłem zdjąłem wężyk przy zaworku od przepustnicy, który idzie do DV - dmuchałem, zaciągałem się, lecz jest tam podciśnienie, więc chyba sprawne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 26 maja 2018, o 16:07 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Nikt nic nie wie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 26 maja 2018, o 16:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
Nikt nic nie wie ?
Przyczyn może być dużo. Ja na Twoim miejscu skontrolował bym jeszcze ustawienie głównego łańcucha rozrządu. Jeśli była tam taka magiera z pękniętym kołem pasowym, to kto wie jak ustawili rozrząd główny podczas rzekomej wymiany. Zanim tym się zajmiesz można tak jak mówiłem spróbować zresetowania ecu poprzez odłączenie prądu. Dodatkowo adaptacja przepustnicy ( procedura do wyszukania w googlarce). Może wróci do normy. Warto też sprawdzić wszystkie węże i rurki podciśnienia. DV na bank sprawny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 26 maja 2018, o 17:04 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
WiMeX napisał(a):
Nikt nic nie wie ?
Przyczyn może być dużo. Ja na Twoim miejscu skontrolował bym jeszcze ustawienie głównego łańcucha rozrządu. Jeśli była tam taka magiera z pękniętym kołem pasowym, to kto wie jak ustawili rozrząd główny podczas rzekomej wymiany. Zanim tym się zajmiesz można tak jak mówiłem spróbować zresetowania ecu poprzez odłączenie prądu. Dodatkowo adaptacja przepustnicy ( procedura do wyszukania w googlarce). Może wróci do normy. Warto też sprawdzić wszystkie węże i rurki podciśnienia. DV na bank sprawny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Akumulator odłączyłem na 20minut, podłączyłem. DV dmuchałem i zaciągałem się w wężyk ten przy zaworku od przepustnicy, ale tam jest podciśnienie i nie puszcza, więc sprawne raczej.. Adaptacja przepustnicy to raczej zrobione mam, bo niedawno evap odłączyliśmy i wąż od przepustnicy, żeby sprawdzić czy syfu dużo jest ii wyskoczył błąd, usunęliśmy go z komputera i coś tam piknęło więc raczej git akurat to jest :)
No ustawienie głównego łańcucha rozrządu to bym musiał od nowa wszystko rozkręcać.. Aa naprawdę wątpię, że to od niego.. Turbo by wstawało, a raczej jakby był zle ustawiony to więcej objawów by było niż rozruch na zimnym silniku..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 26 maja 2018, o 17:10 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
SWME31 napisał(a):
WiMeX napisał(a):
Nikt nic nie wie ?
Przyczyn może być dużo. Ja na Twoim miejscu skontrolował bym jeszcze ustawienie głównego łańcucha rozrządu. Jeśli była tam taka magiera z pękniętym kołem pasowym, to kto wie jak ustawili rozrząd główny podczas rzekomej wymiany. Zanim tym się zajmiesz można tak jak mówiłem spróbować zresetowania ecu poprzez odłączenie prądu. Dodatkowo adaptacja przepustnicy ( procedura do wyszukania w googlarce). Może wróci do normy. Warto też sprawdzić wszystkie węże i rurki podciśnienia. DV na bank sprawny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Akumulator odłączyłem na 20minut, podłączyłem. DV dmuchałem i zaciągałem się w wężyk ten przy zaworku od przepustnicy, ale tam jest podciśnienie i nie puszcza, więc sprawne raczej.. Adaptacja przepustnicy to raczej zrobione mam, bo niedawno evap odłączyliśmy i wąż od przepustnicy, żeby sprawdzić czy syfu dużo jest ii wyskoczył błąd, usunęliśmy go z komputera i coś tam piknęło więc raczej git akurat to jest :)
No ustawienie głównego łańcucha rozrządu to bym musiał od nowa wszystko rozkręcać.. Aa naprawdę wątpię, że to od niego.. Turbo by wstawało, a raczej jakby był zle ustawiony to więcej objawów by było niż rozruch na zimnym silniku..
Hmm to nie pozostało by nic innego jak przełożyć przepustnice na testy z innego auta. Ja niedawno miałem założoną inną w związku z szarpaniem silnika i na biegu jałowym obroty skakały w podobny sposób. A DV sprawdzałeś dmuchajac bezpośrednio w wężyk do niego idący?? Czy po drodze był elektrozawór? Powinno się to sprawdzać na wężyku idącym bezpośrednio do DV. Najlepiej wypiąc oryginalny wężyk z DV i podłączyć inny i w niego dmuchać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 26 maja 2018, o 17:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Może Ten temat pomoże viewtopic.php?f=12&t=6361&start=20

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 27 maja 2018, o 01:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Kurde w sumie nie mam pojęcia co może być z tym odpaleniem na zimnym.. Ogólnie nie wiem jak było przed zmianą cewek, bo zmieniałem z żółtych na czarne nowe oryginalne.. Czy po zmianie cewek coś trzeba adaptować ? Tworzyć jakąś mapę zapłonu, etc. ? Nie znam się na tym i wolę spytać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 27 maja 2018, o 06:41 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
Kurde w sumie nie mam pojęcia co może być z tym odpaleniem na zimnym.. Ogólnie nie wiem jak było przed zmianą cewek, bo zmieniałem z żółtych na czarne nowe oryginalne.. Czy po zmianie cewek coś trzeba adaptować ? Tworzyć jakąś mapę zapłonu, etc. ? Nie znam się na tym i wolę spytać :)
Po wymianie cewek nic nie trzeba robic. Prąd już wypięłeś więc ecu u tak było zresetowane

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 27 maja 2018, o 07:05 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
A po tym odłączeniu napięcia jezdziłeś tylko na benzynie, czy na LPG też? Wg mnie będzie trzeba to autko Techem zbadać dokładnie, bo jeśli zrobiłeś wszystko o czym pisałeś i dalej jest nie tak, to trzeba parametry sprawdzic. Warto też kompresję sprawdzić. Tu masz jeszcze jeden wątek na temat DV. Coś mi się wydaję że dziurę masz w tej membranie http://www.saabotage.pl/viewtopic.php?f=12&t=2161
Co do falowania obrotów ?? A czysciłeś wogòle przepływomierz? Na forum VC można znaleźć info dotyczące takiej zmiany obrotów w związku ze zasyfiałą przepływką może to to?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 27 maja 2018, o 12:20 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Zamówiłem środki do czyszczenia przepływomierza i przepustnicy - przeczyszczę to i to, zobaczymy .. Jak bym wyjął przepustnicę całą do wyczyszczenia to pózniej wystarczy usunąć błąd na kompie ? Bo wiem, że wyskakuje po odpięciu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 27 maja 2018, o 12:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
Zamówiłem środki do czyszczenia przepływomierza i przepustnicy - przeczyszczę to i to, zobaczymy .. Jak bym wyjął przepustnicę całą do wyczyszczenia to pózniej wystarczy usunąć błąd na kompie ? Bo wiem, że wyskakuje po odpięciu :D
Jak odepniesz prąd poczekasz kilka min. I poodłączasz elementy do czyszczenia to błędy nie będzie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 30 maja 2018, o 20:37 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Przeczyściłem przepustnicę i przepływomierz - jednak nadal to samo :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 30 maja 2018, o 20:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1094
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
ronin napisał(a):
Adaptacja przepustnicy zrobiona?

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Taa spróbuj jeszcze adaptacji, jeśli nie pójdzie konieczne będzie sprawdzenie parametrów u jakiegoś szpeca z Techem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 30 maja 2018, o 21:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Jak zrobić tą adaptację przepustnicy ? :) Bo jak czytam w B207 to nic nie ma o adaptacji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL