Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 7 paź 2019, o 12:17 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
Cześć

chyba czas wziąć się za rozrząd w moim SSie. Objawy? do 2 sekund po odpaleniu głośniej działa, słychać rozrząd. po 2 sekundach się uspokaja. teraz co najlepsze. Auto ma prawie 280 tys przebiegu a rozrząd był wymieniany przy 220 tysiącach. jednak poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o poziom oleju i stąd według mnie takie objawy.
teraz najważniejsze - w ASO Saab powiedzieli, że trzeba wymieniać komplet. Później rozmawiałem z kimś rozgarniętym w temacie i powiedział, że to tylko jakiś element całości. I bądź tu mądry. Chętnie wymieniłbym całość w ASO jednak to koszt 3500 zł. jak kupię części na swoją rękę to będzie to łącznie ok 2500 tys zł. No ale może tak naprawdę wymiany wymaga tylko jakiś mały element?

Pytania:
1. Znacie kogoś w Łodzi lub okolic kto zna się na tych silnikach i pomoże mi w diagnozie lub nawet przy ewentualnej robocie?
2. Gdzie można znaleźć rozrząd w dobrej cenie? Kiedyś słyszałem, że na ebayu są oryginały w dobrej cenie? Nie chodzi tu, że za wszelką cenę chcę przyoszczędzić - zrobię co będzie trzeba no ale jeśli można coś kopic taniej to dlaczego nie
3. Czy macie jakieś sugestie co może być "walnięte" przy wyżej wymienionych objawach? Po 2 sekundach od uruchomienia silnik działa ok. przynajmniej tak mi się wydaje.

zdaję sobie sprawę z "laickości" moich pytań...ale bardzo proszę o pomoc/sugestie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 8 paź 2019, o 17:43 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 101
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Za dużo tutaj nie pomogę choć wymiana rozrządu też mnie czeka, ale jeżeli chodzi o koszta związane z częściami to na Neobrothers komplet jest w całkiem dobrej cenie i mowa tu o oryginalnych częściach. Przybliżony koszt to 1200-1300zł.
https://www.neobrothers.co.uk/timing--b ... 5592-p.asp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:37 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
tak, ten zestaw oczywiście widziałem. Cena jest atrakcyjna. Wiecie ile wynoszą koszty wysyłki?
a co ze sztywnym kołem który jest w zestawie? w b207 często występują koła z tłumikami drgań
aha, do tego oczywiście jeszcze dojdą koszty w postaci jakichś uszczelek itp?

tak btw wczoraj dzwoniłem do 2 serwisów Saaba w Łodzi - Trax i Olech serwis (w którym mój egzemplarz jest serwisowany od 5 lat) - w Traxie sama robocizna 2000zł + części 4000-5000zł co daje 6-7 tysięcy :D:D:D
W Olech serwisie wszystko full na oryginalnych częściach, z robocizną, olejem to 3,5 tysiąca. Sama robocizna to koszt 1 tysiąc więc kalkuluje - jeśli uda się rozrząd główny i balansu wyrwać za 1200zł + uszczelki (nie wiem, 100-200zł?) + olej i filtr 200zł + robocizna 1000zł to jednak będzie to ok 2600zł....

edit: sorry, teraz widzę, że zestaw jest z uszczelkami więc to odpada. piszę właśnie do nich, jak będę miał odp to podzielę się


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 9 paź 2019, o 11:32 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1889
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
LoBo1984 napisał(a):
tak, ten zestaw oczywiście widziałem. Cena jest atrakcyjna. Wiecie ile wynoszą koszty wysyłki?
a co ze sztywnym kołem który jest w zestawie? w b207 często występują koła z tłumikami drgań
aha, do tego oczywiście jeszcze dojdą koszty w postaci jakichś uszczelek itp?

tak btw wczoraj dzwoniłem do 2 serwisów Saaba w Łodzi - Trax i Olech serwis (w którym mój egzemplarz jest serwisowany od 5 lat) - w Traxie sama robocizna 2000zł + części 4000-5000zł co daje 6-7 tysięcy :D:D:D
W Olech serwisie wszystko full na oryginalnych częściach, z robocizną, olejem to 3,5 tysiąca. Sama robocizna to koszt 1 tysiąc więc kalkuluje - jeśli uda się rozrząd główny i balansu wyrwać za 1200zł + uszczelki (nie wiem, 100-200zł?) + olej i filtr 200zł + robocizna 1000zł to jednak będzie to ok 2600zł....

edit: sorry, teraz widzę, że zestaw jest z uszczelkami więc to odpada. piszę właśnie do nich, jak będę miał odp to podzielę się
A blokady wałków masz ???

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 9 paź 2019, o 11:39 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
robocizną zajmie się Olech serwis, mają blokady :)

własnie otrzymałem odp od neobrothers, wklejam korespondencję ponizej. Zapytałem jeszcze czy jeśli mam koło z tłumikiem drgań to czy jest mozliwość zamiany w zestawie który zamówię (bo w zestawie jest sztywne koło). Ale wygląda to obiecująco, całośc wyjdzie z dostawą ok 1260zł


"
Thank you for your email, please see below answers to your questions:

- I’m from Poland. Do you ship abroad? If yes, what is the cost for shipment?
We can ship to Poland for £12.45 plus vat via Parcel Force

- Does this kit contain “stiff wheel” or “wheel with vibration dumper”?
This is the version with stiff wheel

- What is the shipment time?
To Poland this can be 4-5 working days

- Is it original kit from Saab or some “replacement”? for me it is very important to have at least main timing original part
The timing kit, timing cover gasket and front oil seal are all genuine parts. The balance kit is a brand new aftermarket kit.

"

edit:

odpowiedź na temat sztywnego koła i tego z tłumikiem drgań:

"Thank you for your email but the vibration damper was for the earlier models and they are all now superseded to the latest stiff wheel version. So either way the kits will be suitable for your car. "


Dyloo - jakie masz objawy zużycia rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 11 paź 2019, o 17:21 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 101
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
LoBo1984 napisał(a):
robocizną zajmie się Olech serwis, mają blokady :)

własnie otrzymałem odp od neobrothers, wklejam korespondencję ponizej. Zapytałem jeszcze czy jeśli mam koło z tłumikiem drgań to czy jest mozliwość zamiany w zestawie który zamówię (bo w zestawie jest sztywne koło). Ale wygląda to obiecująco, całośc wyjdzie z dostawą ok 1260zł


"
Thank you for your email, please see below answers to your questions:

- I’m from Poland. Do you ship abroad? If yes, what is the cost for shipment?
We can ship to Poland for £12.45 plus vat via Parcel Force

- Does this kit contain “stiff wheel” or “wheel with vibration dumper”?
This is the version with stiff wheel

- What is the shipment time?
To Poland this can be 4-5 working days

- Is it original kit from Saab or some “replacement”? for me it is very important to have at least main timing original part
The timing kit, timing cover gasket and front oil seal are all genuine parts. The balance kit is a brand new aftermarket kit.

"

edit:

odpowiedź na temat sztywnego koła i tego z tłumikiem drgań:

"Thank you for your email but the vibration damper was for the earlier models and they are all now superseded to the latest stiff wheel version. So either way the kits will be suitable for your car. "


Dyloo - jakie masz objawy zużycia rozrządu?

U mnie żadnych objawów nie ma, ale 267k nalatane i tak czysto zapobiegawczo chcę się tym zająć, najpierw jakieś pierdoły chcę zrobić, a za jakiś czas rozrząd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 11 paź 2019, o 19:14 
Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 158
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
I gdzie ta okazja, skoro pierwszy z brzegu
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-glown ... 8557584316
A w Twoim zestawie balans i tak jest „aftermarket” nawet nieokreślony.
Uszczelniacz wału „original”???
Za max 30 pln jest markowy dobrej firmy.
Uważam, że średnio opłacalny ten zestaw, biorąc jeszcze pod uwagę ewentualne zwroty czy reklamacje.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 11 paź 2019, o 20:31 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2019, o 17:44
Posty: 101
Model SAABa: 9-3 SS 1.8t 195KM
Nbogdan napisał(a):
I gdzie ta okazja, skoro pierwszy z brzegu
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-glown ... 8557584316
A w Twoim zestawie balans i tak jest „aftermarket” nawet nieokreślony.
Uszczelniacz wału „original”???
Za max 30 pln jest markowy dobrej firmy.
Uważam, że średnio opłacalny ten zestaw, biorąc jeszcze pod uwagę ewentualne zwroty czy reklamacje.

No porównując teraz do twojego, na neobrothers rozrząd główny kosztuje z przesyłką w przybliżeniu 700zł, więc można tak porównywać w nieskończoność. Na stronach saabix i draken zawsze te rozrządy chodziły za ok 1800-2000zł, oczywiście mowa o komplecie. A na neobrothers dużo osób kupowało rozrządy i nie narzekali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 paź 2019, o 08:11 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
z tego co wiem to Kamil z Saabtuning też polecał neobrothers
Cena 1260zł uważam, że atrakcyjna

co do gwarancji itp - no tak, tutaj zawsze jest jakieś ryzyko


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 paź 2019, o 11:55 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 20:41
Posty: 70
Lokalizacja: ŁUKÓW
Model SAABa: 9-3 SS
Kupisz w PL i tak samo nie zawsze możesz liczyć na gwarancję, nie uznają bo zwalą na nieprawidłowe zamontowanie itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 paź 2019, o 12:17 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
ano własnie. W Olech service to byłoby po ich stronie jeśli coś by było nie tak. No ale to ponad 1000zł więcej które mogę znacznie lepiej ulokować

gdybym jeszcze wiedział co tam dokładnie jest nie tak, jak bardzo jest niebezpiecznie. jak wspominałem, jedyny objaw to 2 sekundy po odpaleniu głośne działanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 12 lis 2019, o 15:20 

Dołączył(a): 26 wrz 2018, o 14:53
Posty: 11
Sam właśnie zabieram się za kupno rozrządu i prawdę mówiąc analizowałem tą ofertę od Neobrothers, ale ostatecznie wcale nie wychodzi tak super.

Płacimy 1260 zł za oryginalny rozrząd główny + zamiennik balansu, wszystko ok. Tylko teraz na Saabixie dostaniemy za 850 ori główny + za 350 zamiennik balansu (na sztywnym kole) w sumie daje nam to 1200 + trzeba dokupić uszczelki (pytanie czy w Neo uszczeki są Ori?) .

Ostatecznie cenowo wychodzi bardzo podobnie. W przypadku Sweden-Parts, komplet rozrządu z balansem na kole z tłumikiem drgań (wszystko ori) życzą sobie 1980 to już sporo więcej, ale miejmy na uwadze koszt samego koła w okolicach 400zł.

Saabix natomiast za oryginalny zestaw główny+balans+pompa wody chce 2100.

Za wymianę obu rozrządów w Warszawie usłyszałem conajmniej 1000zł brutto (parę lat temu powiedziałbym że drogo, dzisiaj to nawet akceptowalne chociaż wiadomo trochę boli).

Wychodzi mi na to że w najgorszym scenariuszu ze wszystkim w oryginale (na sztywnym kole) główny+balans+pompa+olej+filtr+płyn chłodniczy trzeba przygotować co najmniej 3500.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 12 lis 2019, o 17:34 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1533
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
zgadza się

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 12 lis 2019, o 22:15 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 889
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Cytuj:
słychać rozrząd. po 2 sekundach się uspokaja. teraz co najlepsze. Auto ma prawie 280 tys przebiegu a rozrząd był wymieniany przy 220 tysiącach.

Wymieniany był zapewne rozrząd balansu (to taki przebieg w sam raz jak na balans), a Tobie się tłucze prawdopodobnie główny - tak jak mówiłem w innym temacie.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 13 lis 2019, o 19:58 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
kurza twarz...nie zauważyłem w saabixie tego balansu za 350zł
i tak, przyznaję Wam rację, jakkolwiek nie liczę, wychodzi ok 3500zl :D "Przyjanuszować" się nie da :P

tak czy inaczej, czeka mnie ten wydatek, niestety po rozgrzaniu silnik działa jak traktor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 lis 2019, o 08:32 

Dołączył(a): 26 wrz 2018, o 14:53
Posty: 11
LoBo1984 napisał(a):
kurza twarz...nie zauważyłem w saabixie tego balansu za 350zł
i tak, przyznaję Wam rację, jakkolwiek nie liczę, wychodzi ok 3500zl :D "Przyjanuszować" się nie da :P

tak czy inaczej, czeka mnie ten wydatek, niestety po rozgrzaniu silnik działa jak traktor


I jesteś pewien że to napewno kończący się rozrząd? Co się dzieje na zimnym silniku?
Odgłosy jak z traktora na ciepłym sugerowałyby mi w pierwszej kolejności przestawienie rozrządu, albo w ogóle jego złe ustawienie od początku. Może ktoś Ci tam majstrował na jakichś zamiennikach blokad? Dopiero po wykluczeniu złego ustawienia, stawiałbym diagnoze z potrzebą wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 lis 2019, o 10:48 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
jak odpalam to przez 2 sekundy pracuje bardzo głośno i nagle się uspokaja, wtedy silnik chodzi cicho i równo. jednak kiedy jest już ciepły to wtedy słcyhac łomotanie

W 3 miejscach diagnoza podobna - rozrząd do wymiany. Byłem u mojego prywatnego mechanika, w Olech serwis i K-Dev


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 lis 2019, o 14:25 

Dołączył(a): 26 wrz 2018, o 14:53
Posty: 11
LoBo1984 napisał(a):
jak odpalam to przez 2 sekundy pracuje bardzo głośno i nagle się uspokaja, wtedy silnik chodzi cicho i równo. jednak kiedy jest już ciepły to wtedy słcyhac łomotanie

W 3 miejscach diagnoza podobna - rozrząd do wymiany. Byłem u mojego prywatnego mechanika, w Olech serwis i K-Dev


OK, masz może jakiś filmik jak pracuje silnik przez te 2 sekundy i potem na ciepłym? Chętnie bym się osłuchał.

Ja w zamian podrzucam link do nieco innego dźwięku, który występował u mnie na zimnym silniku i byłem przekonany że pochodzi z rozrządu, ale zrzuciłem dzisiaj pasek wielorowkowy i okazuje się że taki oto dźwięk generowany jest przez zużyty napinacz paska:

https://www.youtube.com/watch?v=sY_F0vALlyM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: rozrząd - 1.8t. Wymiana/diagnoza
PostNapisane: 14 lis 2019, o 15:02 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
nie mam filmiku. Ale mogę nagrać :)

natomiast to jak silnik pracuje jak się rozgrzeje to raczej nie pozostawia wątpliwości, że to rozrząd. ale postaram się to też uchwycić


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL