Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-3 2.0T B207R Szarpie  
Offline
 Tytuł: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 23 paź 2016, o 17:18 

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 16:59
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Model SAABa: 9-3
Cześć, miesiąc temu kupiłem 9-3ke SC 2.0T 210km 2006r, po kupnie wymieniłem rozrząd i teraz chciałbym ogarnąć problem z szarpaniem który pojawia się od 3 biegu i wyżej przy ok 2.5-3tyś obr jak dodam ostro gazu, szarpnie kilka razy tak dość mocna aż słychać walenie i dalej przyśpiesza.
Do auta dostałem dodatkową cewkę. Wymieniłem ją bo na 1 cyl pokazywało po podpięciu komputera bardzo dużo wypadających zapłonów. Stara na pewno była padnięta bo zamieniałem ją miejscami i zawsze było to samo ( był to jakiś zamiennik).
Wypadanie zapłonów prawie ustąpiło, natomiast szapie dalej. Przy normalnej jeździe tego nie czuć,ale nie po to ma się 210 koni żeby się toczyć :)
Co do reszty cewek to wydają się ok, jednak wypadanie zapłonów jest na kazdej, tylko że jest to kilka,kilkanaście.A na 1 cyl przed wymianą pokazywało co kilka sekund kolejny zapłon( i było po 400-500 na 30min). Co ciekawe przy tym szarpaniu nie widać kolejnych wypadających zapłonów, więc wydaje mi się że nie jest to powiązane.
Świece były wymienione.
Brak błędów ECU

Co może być przyczyną takiego zachowania? Chciałbym się tym samemu zająć zanim oddam auto do warsztatu i mnie zgolą na kasę.

Auto ma LPG,ale na benzynie czy na gazie jest to samo.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 23 paź 2016, o 22:15 

Dołączył(a): 24 sie 2016, o 20:55
Posty: 15
przepływka ? sprobuj podmienic u mnie pomoglo ale nie do konca.
Jest identyczne szarpanie i na lpg i na PB ?
Edit: Rozumiem,ze przed wymianą rozrządu też szarpało ? Rozrząd składany na blokadach ?
Ostatnio wyczytałem,ze szarpanie moze być oznaką wysłużonego rozrządu czy to prawda niech wypowiedzą się mądrzejsi (u mnie np. nie słychać rozrządu aby był do wymiany itd. ale faktycznie coś przerywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 24 paź 2016, o 07:19 
Szeregowy

Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 14:23
Posty: 57
Lokalizacja: Kołobrzeg
Model SAABa: 9-3 2.0T
Układ zaplonowy do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 24 paź 2016, o 08:06 

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 16:59
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Model SAABa: 9-3
Najlepiej by było podmienić na nowe cewki i wtedy sprawdzić, ale nie ma raczej takiej możliwości


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 24 paź 2016, o 19:33 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 720
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Wyczyść na początek przepływomierz i daj znać czy cokolwiek pomogło i jakie ogólnie są zmiany w jeździe.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 26 paź 2016, o 07:50 

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 10:48
Posty: 3
Model SAABa: 9-3 ss
Mam ten sam problem tylko, że w silniku 1,8t w automacie. Też szarpie, żadnych błędów na kompie wszystkie parametry w normie ,świece nowe denso , przepływka wyczyszczona i problem nadal występuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 26 paź 2016, o 09:54 

Dołączył(a): 26 paź 2016, o 09:43
Posty: 7
Model SAABa: 9-3 SS
Podepnę się, bo mam podobnie jak koledzy wyżej. Silnik B207E. Auto w gazie, ale te same objawy na gazie i benzynie. Zasadniczo zaczęło się od delikatnych, na ułamki sekundy spadków mocy wyczuwalnych tylko na tempomacie na autostradzie, takie delikatne szarpnięcia, obroty pow. 2000, teraz już czuć to dość wyraźnie, dodatkowo pojawiło się to samo przy delikatnym przyspieszaniu, przy pełnym gazie póki co nie występuje. Przy zimnym silniku jakby bardziej. Na biegu jałowym obroty niestabilne, nie są to duże skoki, na obrotomierzu prawie niezauważalne ale uchem łatwo wyłowić. To wszystko może być powiązane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 26 paź 2016, o 19:42 

Dołączył(a): 23 paź 2016, o 16:59
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Model SAABa: 9-3
Problem rozwiązany dzięki koledze @Darekkg. Rozmawialiśmy przez telefon i poradził wymienić cewki, nie byłem przekonany bo to spory koszt, jednak przemyślałem sprawę i zaryzykowałem.
Założyłem nowe cewki i auto smiga jak trzeba, zero szarpnięć, czuć te 210km.
Kolega Darek ma dostęp do oryginalnych cewek w przyzwoitej cenie, polecam jeśli któryś z was ma taki problem jak ja. Podobno wypadanie zapłonów występuje między 2.5 a 3tys obr bo wtedy załącza się boost. Wymiana cewek uzdrawia auto.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 26 paź 2016, o 20:27 
Szeregowy

Dołączył(a): 20 wrz 2016, o 10:49
Posty: 87
Model SAABa: 9-3 SS
A pytanko korzystając z tematu - u mnie delikatne szarpnięcia co jakiś czas czuć na biegu jałowym na najniższych obrotach (~600) czyli jak obroty spadną do ~850, pochodzi tak kilka sekund i zejście do ~600 już objawia sie delikatnymi szarpnięciami. Check nie mruga, świece nowe ori NGK. Przed wymianą świec i po bez zmian. Podczas jakiejkolwiek jazdy nigdy nie pojawiło się szarpnięcie. Czy to początek cewek czy tak niski bieg jałowy tak ma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 27 paź 2016, o 07:33 

Dołączył(a): 26 paź 2016, o 09:43
Posty: 7
Model SAABa: 9-3 SS
A jeśli nie występuje to przy przyspieszaniu to też cewki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 27 paź 2016, o 09:11 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 19:43
Posty: 570
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 2x 9-3SS
Cewki, swiece, rozrzad, nieszczelnosc... nie da sie jednoznacznie tego ustalic przez interenet, przyczyn moze byc kilka.

-------------------------
2x 9-3SS
diagnostyka, chiptuning, TECH2 Szczecin i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 27 paź 2016, o 11:47 

Dołączył(a): 26 paź 2016, o 09:43
Posty: 7
Model SAABa: 9-3 SS
Tak myślałem. Świece mam nowe, wiec to odpada. Po podpieciu techa będzie wiadomo co konkretnie mu dolega?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 11 lut 2017, o 16:42 

Dołączył(a): 2 paź 2016, o 19:50
Posty: 19
Lokalizacja: Olsztyn okolice
Model SAABa: 9-5
Witam , jestem tu nowy
chcę się podzielić doświadczeniem, a może uda się wspólnymi siłami ożywić moje auto Saab 9-5 2,0T LPG 2004r.
ale od początku
kupiłem pojazd jeżdził normalnie, pojechałem w długą trasę i zdażyło się że przy prędkości ok.200km/h jakby odjeło moc, zabrało pedał gazu, zapalił się check, wyłączenie zapłonu, zapalenie ponowne , jechał dalej ale z checkiem, jakby nic nie było.
Postanowiłem oddać pojazd do gazowników na wymianę filtrów i regulację. Jakby było OK. Po jakimś czasie trochę przerywał, a kiedyś zatrzymał się w czasie jazdy i koniec podróży. W domu zmieniłem świece, ożył, ale zrobił jakieś 20 km i znowu nie jedzie , jakby iskra nie istniała. Postawiłem do elektryka i stwierdził brak iskry z winy modułu zapłonowego. Kupiłem moduł zapłonowy używany, zaczeło żyć, ale z przewywaniem bardzo wqu..jącym. Może dlatego że podczas demontażu sprzedawca ukruszył jedną ''fajkę na świecę''. Auto odebrałem ale jazda była niekomfortowa. Decyzja na zakup nowego modułu zapłonowego, jakby lepiej ale też potrafi przerywać, teraz nawet więcej, jest jedna zależność tego szarpania przerywania, otóż jak w garażu postoii i wyschnie to chodzi jak złoto, ale jak tylko jakaś wilgoć z deszczu , mgły, to zaczyna szarpać.
A jeszcze nie wiem w którym momencie pojawiło się (chyba po elektryku) jak ma obroty to po odjęciu gazu obroty rosną o jakieś 300-400 i dopiero spada do biegu jałowego.
Taka to historia i co z tym zrobić żeby nie szukać niepotrzebnie.
pozdrawiam

-------------------------
saab 9-5 2,0T kombi 2004 jest
saab 9-5 3,0TiD kombi 2002 jest
saab 9-5 3,0TiD sedan 2002 był


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 11 lut 2017, o 19:39 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 19:43
Posty: 570
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 2x 9-3SS
podlaczyc pod kompa i sprawdzic co powoduje checka. Na lpg i na benzynie jest to samo?

-------------------------
2x 9-3SS
diagnostyka, chiptuning, TECH2 Szczecin i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 12 lut 2017, o 16:25 

Dołączył(a): 2 paź 2016, o 19:50
Posty: 19
Lokalizacja: Olsztyn okolice
Model SAABa: 9-5
szarpie na benzynie i na LPG, chack P1625- sonda lambda

-------------------------
saab 9-5 2,0T kombi 2004 jest
saab 9-5 3,0TiD kombi 2002 jest
saab 9-5 3,0TiD sedan 2002 był


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 16 lut 2017, o 08:39 

Dołączył(a): 2 paź 2016, o 19:50
Posty: 19
Lokalizacja: Olsztyn okolice
Model SAABa: 9-5
wczoraj jeżdziłem, na benzynie szarpnięć prawie się nie czuje, natoniast na LPG- szczególnie podczas nagłego przyśpieszania dławi się , szarpie- ale jak już napędzi się i jadąc płynnie można jakby nie pamiętać o problemie.

-------------------------
saab 9-5 2,0T kombi 2004 jest
saab 9-5 3,0TiD kombi 2002 jest
saab 9-5 3,0TiD sedan 2002 był


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 4 mar 2017, o 20:27 

Dołączył(a): 22 lis 2016, o 21:30
Posty: 29
Model SAABa: 9.3 FL
Ostatnio w jednym przypadku okazalo sie ze szarpanie na gazie spowodowane jest zapetleniem wtryskiwaczy beznynowych a w drugim przypadku spadkiem napiecia ladowania na gazie. Po dodaniu gazu lecialo na 9v. W obu przypadkach na benzynie bylo ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 5 mar 2017, o 20:11 

Dołączył(a): 2 paź 2016, o 19:50
Posty: 19
Lokalizacja: Olsztyn okolice
Model SAABa: 9-5
a co właściwie oznacza "zapetleniem wtryskiwaczy beznynowych" ?

-------------------------
saab 9-5 2,0T kombi 2004 jest
saab 9-5 3,0TiD kombi 2002 jest
saab 9-5 3,0TiD sedan 2002 był


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 6 mar 2017, o 21:02 

Dołączył(a): 22 lis 2016, o 21:30
Posty: 29
Model SAABa: 9.3 FL
Gdy czasy wtrysku Pb ida w okolice 23ms i wiecej czyli moze byc max 99 ms. Wtryskiwacze otwieraja sie calkowicie. W przypadku gazu juz nie pojezdzisz szarpie bo zalewa kolektor. Akurat tam sprawdzamy czy ktos nie przesadzil z programem bez zmiany wtr benzynowych na wydajniejsze. Moze tez byc od uwalonej przeplywki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 2.0T B207R Szarpie
PostNapisane: 2 lip 2018, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2015, o 14:31
Posty: 8
Lokalizacja: Świdnik
Model SAABa: 9-3
Cześć, mam problem z delikatnym poszarpywaniem na niskich obrotach po wymianie świec NGK nic się nie zmieniło żadnych błędów odczyt z DS150E 1 cylinder 5, 2 - 24, 3 - 24 , 4 -55, czy to już czas na cewki?? a może coś innego. Pomożecie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL