Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 09:47 

Dołączył(a): 19 lip 2018, o 09:19
Posty: 9
Model SAABa: 9-3
Witajcie,
Kupiłem wczoraj pierwszego saaba w życiu. 1.8T Biopower, import ze Szwecji. Generalnie auto ładne, suche. W trakcie oględzin wyszło że tarcze klocki do wymiany, sprzęgło bierze trochę wysoko (bez tragedii) i słychać lekko łańcuch. Nie zraziłem się, bo w 9 letnim aucie z przebiegiem 160 tyś coś zawsze do zrobienia będzie. Mam jednak kilka pytań:

1) Olej - temat rzeka. Zauważyłem że część dobieraczek wskazuje na oleje w specyfikacji C3 do tego silnika (Mid-Saps). Czy to jest twarda rekomendacja? Niektórzy leją jak widze 5w50 jakieś racing turbo max harcore oleje. Jak to w końcu jest w B207E. Co zalać. A3/B3-4 czy koniecznie C3. Co polecacie? Osobiście lubię valvoline-y, shell-e bo jak na oleje HC wydają się niezłe. Mam jeszcze zafirę z Z18XE i leje do niej MaxLife 5W40 a w zimę shell Helix Ultra 0w40 i auto przy przebiegu prawie 400 tyś bierze 250ml/1000km.

2) Rozrząd - zauważyłem że słychać łańcuch - nie jest to jakieś wielkie halo - w kabinie nie słychać. Nie miałem nigdy auta na łańcuchu więc nie wiem czy się czepiać. Jak mam to sprawdzić? wymiana powinna być przy 200 tyś więc po prostu może już czas... warto zrobić to wcześniej? Czy w ogóle ten silnik jest kolizyjny?

3) Czy mój egzemplarz posiada koło dwumasowe? Skrzynia F40 chyba nie powinna ale wole się upewnić. Zamierzam wymienić w niej olej, czy są jakieś szczególne wskazania dla tej skrzyni?

4) Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Pozdrawiam serdecznie
Kuba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 11:00 
Kapral

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 15:08
Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS 1.8i
NA początek zaopatrz się w oprogramowanie o nazwie WIS (Workshop Information System) i EPC (Electronic Parts Catalogue). Dowiesz się więcej o aucie które nabyłeś. Osobiście jestem zdania że kupując "kilkuletnie" auto używane rozrząd wypadałoby wymienić, chyba że masz potwierdzenie że był wymieniany. Olej lej zgodnie z instrukcją obsługi dla swojego silnika, ja do mojego 1.8i używam 0w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 11:39 

Dołączył(a): 19 lip 2018, o 09:19
Posty: 9
Model SAABa: 9-3
monikaimichal napisał(a):
NA początek zaopatrz się w oprogramowanie o nazwie WIS (Workshop Information System) i EPC (Electronic Parts Catalogue). Dowiesz się więcej o aucie które nabyłeś. Osobiście jestem zdania że kupując "kilkuletnie" auto używane rozrząd wypadałoby wymienić, chyba że masz potwierdzenie że był wymieniany. Olej lej zgodnie z instrukcją obsługi dla swojego silnika, ja do mojego 1.8i używam 0w40.


Czy mogę prosić o info skąd go pobrać? Czy potrzebne są jakies kable?

Rozrząd oczywiście wymienia się po kupnie gdy masz pasek. Tu jest łańcuch (w zasadzie dwa) więc to wygląda trochę inaczej.

Pozdrawiam
K.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 13:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1232
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
majster-b napisał(a):
monikaimichal napisał(a):
NA początek zaopatrz się w oprogramowanie o nazwie WIS (Workshop Information System) i EPC (Electronic Parts Catalogue). Dowiesz się więcej o aucie które nabyłeś. Osobiście jestem zdania że kupując "kilkuletnie" auto używane rozrząd wypadałoby wymienić, chyba że masz potwierdzenie że był wymieniany. Olej lej zgodnie z instrukcją obsługi dla swojego silnika, ja do mojego 1.8i używam 0w40.


Czy mogę prosić o info skąd go pobrać? Czy potrzebne są jakies kable?

Rozrząd oczywiście wymienia się po kupnie gdy masz pasek. Tu jest łańcuch (w zasadzie dwa) więc to wygląda trochę inaczej.

Pozdrawiam
K.
Jeśli słyszysz w swoim aucie rozrząd, możliwe, że już po łyżwie i napinaczu balansu. Interwał wymiany rozrządu w silniku B207 to około 250 kkm.
Tutaj masz WIS 64 bit.
https://drive.google.com/folderview?id= ... faOW5x2s7m
A tutaj EPC także działa z systemem 64 bit
https://drive.google.com/folderview?id= ... I4HRdtHZhx


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 14:32 

Dołączył(a): 19 lip 2018, o 09:19
Posty: 9
Model SAABa: 9-3
Dziękuje za szybką odpowiedź. Byłem u mechanika bo trochę się martwiłem. Okazało się że rozrząd jest cichutko. To łożysko alternatora tak świergoli u mnie. :) Więc temat rozrządu na razie znika. Na liczniku pewnie 160kkm więc chyba by było trochę za wcześnie. W ogóle obśmiał mnie ten mechanik że panikuje a nie ma do czego bo sam rozrząd jest zupełnie w porządku, silnik suchy, turbo suche nic nie trzeszczy oprócz tego alternatora - a i to kazał zrobić mi przy okazji bo na razie nie ma tragedii.
Dziękuje za linki.

Co do oleju to w instrukcji nie ma nic na temat typy oleju. W książce serwisowej (po szwedzku) napisano że najlepiej gm-ll-a-025 lub A3/B3-4 lub A5/B5 o lepkościach od 0w30 do 10w40 więc chyba wleje również shell helix ultra 5w40. Zalecenia są w zasadzie tak szerokie że można lać niemalże wszystko.

Mam również dodatkowe pytanie. W moim aucie widzę halogeny. Nie ma natomiast przycisku aby je włączyć jest tylko przycisk włączający tył. O co tu chodzi ?

Pozdrawiam
Kuba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przygotowanie auta po kupnie
PostNapisane: 19 lip 2018, o 14:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1232
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Co do oliwy. Ja stosuje Penrite Enviro Plus 5W-40. Praktycznie nie znajdziesz podróby tego oleju. A silnik pracuje na nim elegancko. Jeśli chodzi o halogeny, to ich włączniki ( przód i tył osobno) są zintegrowane z wyłącznikiem świateł ( dwa przyciski pod pokrętłem włącznika). Może ktoś dokładał halogeny i włącznik jest gdzie indziej, albo wymieniono przełącznik świateł, bo stary był wytarty.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL