Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zawieszenie  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 25 sie 2016, o 16:19 

Dołączył(a): 16 lut 2016, o 16:09
Posty: 16
Model SAABa: SAAB 9-3 1.8t Hirsch
Mam do wymiany amortyzatory tylne w SSie B207 vectorze więc standardowe zawieszenie. Czy jest sens zakładać do seryjnych sprężyn nie-aerowych amortyzatory Sachs dedykowane do aero? Dodam że mam LPG i dupa siedzi trochę niżej przez to.
Nie będą dostawać za bardzo po du*ie z racji tego że sprężyna jest bardziej miękka? Jeździ może ktoś na takiej konfiguracji albo miał okazję i może się wypowiedzieć?

Pytam bo nie wykluczone że kiedyś wymienię sprężyny na coś niższego i nie chciałbym też wtedy wymieniać całkiem dobrych amortyzatorów na nowe pod niższe sprężyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2016, o 22:51
Posty: 6
Lokalizacja: Lublin / Zabrze
Model SAABa: Czarny SS
Skowron - wiele osób wysnaje teorie, że obniżając do -30mm spokojnie można zostawić seryjne amory(które i tak dostaną po dupie).

Pytanie dot. sprezyn na przód, właśnie -30mm Eibach F116500702 VA. W sieci głównie zamieszczona jest informacja o kompatybilności z VC 1.9cdti, 3.0cdti, 2.8, 2.2, Croma diesel, ale gdzieś tam przewija się też VC 2.0T(mniejszych 1.8 nie ma na liscie) albo astra H cabrio 1.6t, 2.0t, 1.9cdti. Czy przewaga cięższych silników może dyskwalifikowac te sprężyny jako kompatybilne z SSem B207?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 30 mar 2018, o 20:42 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 155
Model SAABa: 93 II
Odgrzewam kotleta :)
Coś mi od kilku dni stukało z prawej z przodu, a 3tyg temu miałem wymieniane łączniki i ogólny przegląd. Podniosłem go sobie na lewarku i niby wszystko git ale coś mi sie spocony amor wydawał. To pojechałem na stacje kontroli, wrzuciłem panu 2 dyszki do kieszeni i poprosił na szarpaki. No i wszystko jasne, lewy amor 68% sprawności, a prawy 2%(!).

Tak więc sobie szukam amorków i co powiecie na KAYABA? Są w dość przystępnej cenie ale jak sie usłysze że gniot to nie będe cebulił i wezme coś lepszego. Może SACHS?

Drugie pytanie - wymieniał ktoś sam? Skomplikowana operacja? Jak mam pod ręką cały zestaw narzędzi i ściągacz do sprężyn to da się to zrobić na lewarku/koziołku?

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 30 mar 2018, o 20:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1112
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
KAYABA ogólnie jest ok. dobra trwała, ale baardzo miękka...co kto lubi. W 95 jak pokombinujesz to bez kanału czy podnośnika się obędzie, w 93 pewnie też.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 30 mar 2018, o 21:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Ja tydzień temu wstawiłem Sahsy z przodu i z tyłu i jest ok. Zawieszenie mam standartowe, stare też sahsy były już tak wytłuczone że masakra. Do amoròw kup odrazu łożyska z osłoną na przód i mocowanie na tył bo stare jeśli nie rozpadną się przy demontażu, to napewno długo nie pociągną po założeniu nowych amortyzatorów. Aby dobrze to ogarnąć potrzebny będzie garaż z kanałem, ze dwie kobyłki klucz dynamometryczny do około 120 Nm i kątomierz. Wszystko idzie wyciagnac jak auto jest na kobyłkach.Ważna sprawa, aby rozebrać wyciagnietą kolumnę mc persona potrzebny jest nietypowy imbus do zablokowania trzpienia amorka celem odkrecrnia starej poduszki po ściśnięciu sprężyny, niestety nie znam rozmiaru, bo mimo tego że mieliśmy w pip różnych końcówek nic nie pasowało i użyliśmy klucza pneumatycznego. Za chiny nie szło tego ruszyć inaczej. Cały koszt gratòw to około 1600 zł ( na przód i tył razem z łożyskami, poduszkami i osłonami). Co do samych amoròw też patrzyłem na KYB, ale jednak Sahs mnie bardziej przekonał. Kupowałem przez Drakena i Ucando, cały osprzęt dodatkowy wziąłem też sahsa, prócz osłon przedniej kolumny. Aa i warto pamiętać też o gumowych końcówkach na sprężynę

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 31 mar 2018, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2017, o 19:01
Posty: 41
Lokalizacja: Otwockie
Model SAABa: 9-3 ss vector
Witam kolego jak auto się trzyma drogi na tych sachsach?możesz podać jakiś nr tego amora przedniego bo patrzyłem i jest parę rodzai w sumie różnica ceny tylko a interesują mnie też do Vectra standardowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 31 mar 2018, o 13:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
313202 i 313203 na przód a na tył zerknij sobie na stronę Drakena i tam w zakładce zawieszenie mieli tylne amorki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 21:34 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 155
Model SAABa: 93 II
SWME31 - przód robię w tym miesiącu, tył w przyszłym, za dużo innych wydatków :) Wjechał komplet na przód: amory Kayaby + poduszki i łożyszka amorów Febi. Zobaczymy co to będzie. Jak przyjdą do czwartku to może w piątek mi wymienią bo już tak napierdziela z prawej że do pracy jeżdże piździkiem żony :P Ale najciekawsze to że od braku stuków, przez delikatne postukiwania, aż do konkretnego walenia nie minał nawet miesiąc czasu. Chociaż jest to bardzo subiektywne bo ostanio jechałem taksówką w której tak coś waliło z tyłu że ja bym tak w życiu nie jeździł, a koleś zdawał się nie przejmować :P

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 kwi 2018, o 12:01 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 155
Model SAABa: 93 II
No i weszło wszystko. W sumie koszt nie taki najgorszy. Za wszystko (obie strony: amory + łożyska + poduchy + robocizna) wyszło w sumie 790zł :) Do tego mocno zauważalna różnica w prowadzeniu na +, także jestem zadowolony, głównie też z tego że udało mi się kupić odpowiednie części i nic nie pomieszać hehe

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 kwi 2018, o 12:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
ciksters napisał(a):
No i weszło wszystko. W sumie koszt nie taki najgorszy. Za wszystko (obie strony: amory + łożyska + poduchy + robocizna) wyszło w sumie 790zł :) Do tego mocno zauważalna różnica w prowadzeniu na +, także jestem zadowolony, głównie też z tego że udało mi się kupić odpowiednie części i nic nie pomieszać hehe
I co zastosowałeś? Ja robocizny nie liczyłem, bo wszystko sam robiłem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 kwi 2018, o 19:51 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 155
Model SAABa: 93 II
Tak jak pisałem gdzieś wyżej - amory Kayaby, a łożyska i poduchy Febi Bilstein. No ja narzędzia mam ale jak zacząłem czytać, że przy zakładaniu amorów trzeba odpowiednio ułożyć sprężyny bo będzie trzeszczeć, do tego nie mam lewarka któremu mógłbym na tyle zaufać, żeby zostawić auto na nim tak długo to stwierdziłem że 100zł za stronę robocizny to nie jest tak dużo a jak mam coś spieprzyć i się wkurzać to nie ryzykuje :)

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 17:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 945
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
ciksters napisał(a):
Tak jak pisałem gdzieś wyżej - amory Kayaby, a łożyska i poduchy Febi Bilstein. No ja narzędzia mam ale jak zacząłem czytać, że przy zakładaniu amorów trzeba odpowiednio ułożyć sprężyny bo będzie trzeszczeć, do tego nie mam lewarka któremu mógłbym na tyle zaufać, żeby zostawić auto na nim tak długo to stwierdziłem że 100zł za stronę robocizny to nie jest tak dużo a jak mam coś spieprzyć i się wkurzać to nie ryzykuje :)


I słusznie.
A Kayaby jakie? Ktoś pisał wcześniej, ze miękkie są ale uważam to za bzdurę-Kayaba ma rózne modele, tak samo jak Bilnstein czy Sachs. Jeżdziłem na Kayabach+Eibach -35 i Galancik super śmigał po drogach (tylko zderzak drapany był :D ).

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 18:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Auto jak nie ma podnośnika stawia się na kobyłkach a nie na lewarku [emoji4] żadnemu bym nie zaufał na tyle, aby robić coś bez dodatkowych podpór, u mnie póki co nic nie trzeszczy. A założyłem sahsa bo takie były prędzej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 19:34 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 945
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A Sachsa standardowego czy aerowego?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 20:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Standart, do Aero musiał bym więcej gratów zmienić. Jak te wyzioną ducha, to będę zakładał komplet bilsteina razem ze sprężynami jednak do tego jeszcze długa droga [emoji4]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 20:44 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 945
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
SWME31 napisał(a):
Standart, do Aero musiał bym więcej gratów zmienić. Jak te wyzioną ducha, to będę zakładał komplet bilsteina razem ze sprężynami jednak do tego jeszcze długa droga [emoji4]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


A co bys musiał do aero wymianic poza sprężynami?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 20:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
No właśnie. Moje jeszcze zdrowe. Więc pozostałem przy standardzie. Poza tym miałem jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia i budżet się skończył na tamtą chwilę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 20 kwi 2018, o 09:47 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 945
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A przy okazji: Aero przednie to wiem, ze inne amory a z tylu chyba to samo co w innych wersjach? Robię rozeznanie pod sedana i na Saabix widzę tylko aero-przód. Mam kufer z gazem wiec pewnie sprężyny wzmocnione będą lepsze...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 20 kwi 2018, o 10:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1153
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Przy zawieszeniu Aero amortyzatory też były inne z tyłu. Ogólnie trzeba szukać do zawieszenia sportowego. Tak to z sklepach pokazują. Na Drakenie bodajże mają tylne amory do zawieszenia Aero

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 20 kwi 2018, o 19:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1112
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
SWME31 napisał(a):
No właśnie. Moje jeszcze zdrowe.



Nie patrz na to, szansa że tym autem zatłuczesz nowe Eibachy czy jakieś inne jest bliska zeru.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL