Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Kupiłem 9000 i co dalej?
PostNapisane: 29 maja 2014, o 11:40 

Dołączył(a): 28 maja 2014, o 10:53
Posty: 18
Lokalizacja: Płock
Model SAABa: 9000
Co muszę sprawdzić, co wymienić po zakupie Saaba 9000? Są jakieś rzeczy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Auto z 1996 r. Motor bodajże B204E (2,0 Turbo 155 KM), skrzynia manualna.

Z "usterek" namierzonych:
1. bardzo ciężko wybrać odpowiedni bieg, wybierak/skrzynia od dołu są całe w oleju - co do wymiany oprócz uszczelnienia?
2. linka gazu się przycina - da się rozruszać, czy od razu szukać nowej?
3. nie działa prędkościomierz
4. czasem nie włączają się światła mijania - przekaźnik?
5. nie działają światła awaryjne i drogowe - to zauważyłem przed chwilą, jeszcze nie sprawdzałem bezpieczników ani przekaźników
6. czasem działa centralny zamek, głównie nie działa (działa tylko jak jest upał)
7. wolne obroty trochę falują, silnik przygasa przy hamowaniu

Mam również do wymiany filtr powietrza i znalazłem wkład K&N - warto to zakładać do seryjnego silnika?

Przy okazji pytanie o sprężyny zawieszenia - chciałbym optycznie zniwelować przerwę między nadkolem, a oponą, ale bez pogorszenia komfortu. Czy były niższe fabrycznie sprężyny w mocniejszych wersjach?

Z góry dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kupiłem 9000 i co dalej?
PostNapisane: 31 maja 2014, o 15:03 

Dołączył(a): 28 maja 2014, o 10:53
Posty: 18
Lokalizacja: Płock
Model SAABa: 9000
kilka nowych pytań:

8. czy wiązka elektryczna w Saabach jest taka sama? Tzn. jeśli np. kupię wskaźniki z wersji Aero (jest tam dodatkowy zegar doładowania) czy jakiekolwiek dodatkowe wyposażenie, to mogę się spodziewać że będzie działać i wtyczki będą podciągnięte?
9. świeci mi na desce przy odpalaniu "check radiator" - poziom płynu jest OK, wiatrak na chłodnicy działa - o co może chodzić?

a.d.2
linka gazu przycinała się "na łuku" blisko przepustnicy - wyleciał teflon, rozruszałem wstrzykując płyn hamulcowy, ale do ideału daleko

a.d.4
przekaźnik ma nadpalony jeden styk - to się da naprawić, czy lepiej od razu szukać nowego?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kupiłem 9000 i co dalej?
PostNapisane: 31 maja 2014, o 19:18 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2014, o 09:31
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9000CC
Siema!

1. Częsta usterka - pęknięcie gumy na tym oto urządzeniu przy wybieraku skrzyni biegów:

Obrazek

Obrazek

Zobacz, czy jest w jednym kawałku :)

2. Linka gazu lubi się przycinać, przejrzyj ją całą po długości - pewnie nie jest w najlepszej kondycji. Możesz popsikać jakimś WD40 lub pochodnym, ale polecam dorwać linke nową gazu (obojętnie czy automat, czy manual - byle bez TCS).

3. Saab 9000 bierze sygnał prędkościomierza z czujnika w skrzyni, jak to dokładnie działa - nie wiem. Nigdy nie doświadczyłem, ale pewnie da się to jakoś bez nowej skrzyni ogarnąć. Jeśli jednak jest to powiązane z punktem pierwszym, raczej bez wymiany się nie obejdzie, może po prostu się sypać.

4. Sprawdź wszystko, co jest związane z dużym, czerwonym rzekaźnkiem pod maską. Elektryka w 9000 to temat bardzo uciążliwy.. zapytaj Seth'a :D

5. Przekaźnik kierunków pewnie padł, masz glęboko w bezpiecznikach pod schowkiem / poduszką powietrzną.. musisz wykręcić tunel nawiewu, parę torxów i będą na wierzchu!

6. Centralny zamek - częsta przypadłość.. z tego co pamiętam, trzeba przeprogramować komputer ECU (z podszybia) na nowy kod immobilajzera (lub zdjąć VSS z T5) oraz wymienić ten moduł.

7. Może być dużo przyczyn, na odległość ciężko powiedzieć. Może kaseta zapłonowa szwankuje?

Filtr K&N - jak najbardziej, zawsze będzie lepiej oddychał. Ale jak na moje oko, lepiej przerobić go na FPT i wstawić stożek.. wycinasz katalizator i masz prawie 200 KM :)

Sprężyny - szukaj od aero, tam były niższe (przy okazji też nne amortyzatory).

8. Szukaj zegarów po 94 roku. Jeśli chodzi o dodatkowe wyposażenie - w większości tak. Nawet kostki do elektrycznych foteli są puszczone, mimo iż auto posiada manualną regulacje. Jeśli o to chodzi, tutaj akurat 9000 jest dosyć dobrze pomyślane :)

9. Standardowa procedura, jeśli po odpaleniu silnika gaśnie - wszystko działa jak najbardziej okej!

Ad. 4 - Co do kombinowania z przekaźnikami - powiedz mi który to dokładnie.. za browara + koszt wysyłki mogę Ci podesłać sprawny :)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kupiłem 9000 i co dalej?
PostNapisane: 4 cze 2014, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 14:06
Posty: 27
Model SAABa: 9000 Griffin 2, 3t
Ad. 9 Jeżeli zaś nie gaśnie, mógł się posypać czujnik poziomu cieczy chłodzącej. Znajduje się od spodu zbiorniczka i lubią przegnić przewody od niego.

-------------------------
silver 1989 SAAB 9000 2,3T
black 2001 Mercedes-Benz G500
white 2015 Volvo XC90
white 2010 SAAB 9-3X TTiD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL