Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 16 cze 2017, o 15:23 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
Ja bym jeszcze sprawdził cut-off czy nie szaleje (wina najczęściej po stronie czujnika położenia przepustnicy lub podciśnienia). Najprościej patrzeć na czasy wtrysków podczas hamowania silnikiem...

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 16 cze 2017, o 20:31 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 153
Model SAABa: 9-5 TS Aero
Problemy chyba sa tylko na LPG?

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 16 cze 2017, o 21:29 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Tak, tylko na LPG, na PB nie ma tego problemu nic nie szarpie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 17 cze 2017, o 20:55 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Gdzieś kiedyś wyczytałem e EXTRIM to wydajność Twina z betonowym ciśnieniem GOLDA, podejrzewam że TWIN będzie precyzyjniejszy i szybszy w reagowaniu w końcu to dwa małe reduktory, w sumie małej a wysilonej turbobenzynie jest duża różnica między max. i min. spalaniem to ta precyzja by się przydała.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 18 cze 2017, o 13:36 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
A co ma wspólnego reduktor z szarpaniem przy hamowaniu silnikiem??? (nie jednym szarpnięciem tylko jak napisał autor - podszarpywaniem przy schodzeniu z obrotów)

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 18 cze 2017, o 20:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Sokon napisał(a):
A co ma wspólnego reduktor z szarpaniem przy hamowaniu silnikiem??? (nie jednym szarpnięciem tylko jak napisał autor - podszarpywaniem przy schodzeniu z obrotów)


Jak dajesz w palnik to zapotrzebowanie na paliwo (LPG) jest duże, puszczasz gaz to zapotrzebowanie spada praktycznie do zera a reduktor jest jak gdyby "rozpędzony" i mając jakąś bezwładność nadal odparowuje i dostarcza LPG zanim zatrybi...w skrajnych przypadkach jeśli wydajnościowo jest słaby pluje mokrym LPG i powstaje duże ciśnienie, a z tym sobie wtryski nie radzą.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 18 cze 2017, o 20:49 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
Tyle, że w takim przypadku szarpnie przy puszczaniu gazu raz, może dwa i koniec. A autor pisał, że przy hamowaniu silnikiem im bardziej schodzi z obrotów tym bardziej poszarpuje a wtedy reduktor nie ma nic do rzeczy bo wtryskiwacze powinny być zatkane (cut-off)...

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 19 cze 2017, o 09:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Sokon napisał(a):
Tyle, że w takim przypadku szarpnie przy puszczaniu gazu raz, może dwa i koniec. A autor pisał, że przy hamowaniu silnikiem im bardziej schodzi z obrotów tym bardziej poszarpuje a wtedy reduktor nie ma nic do rzeczy bo wtryskiwacze powinny być zatkane (cut-off)...


No patrz...nie doczytałem tak szczegółowo, poszarpuje to poszarpuje :oops: W takim razie reduktor ma nic do tego.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 20 cze 2017, o 22:00 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Byłem na sprawdzeniu LPG ale nic wiele nie udało mi sie zrobić, pojeździłem z gazownikiem stwierdził że po bucie, max ciśnieniu i odpuszczeniu gazu reduktor sobie nie radził, coś pozmieniał (nie wiem co bo ja prowadziłem to nie widziałem zreszta nie znam się na tym), mówił żebym pojeździł i sprawdził ale dziś zauważyłem że nic się nie zmieniło. I tak jak napisał Sokon, im bardziej schodzi z obrotów tym bardziej i częściej szarpie. Dodam że mam w sterowniku od LPG jak połączę się z aplikacje STAG Mobile prawie zawsze błędy "wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte". Umowiłem się w tym tygodniu po znajomości z gościem co poprawia większość "mocniejszych" auta na LPG w okolicy na strojenie z sonda szerokopasmową po autokorektach i ustawieniach w warsztatach gdzie montuja LPG to może coś poradzi bo opinie ma bardzo dobre. Aha mam tak jak pisałem interfejs bluetooth i STAG Mobile to podgląd na parametry mam, tylko nie znam sie na tym aż tak żeby coś przestawiać ale może ktoś z Was wie na jakie parametry zwrócić uwagę żeby coś zdiagnozować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 21 cze 2017, o 08:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak wtryski gazowe pętlą to są za słabe, ewentualnie właśnie reduktor nie daje rady.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 21 cze 2017, o 11:16 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
Nie mieszaj pętlenia wtryskiwaczy przy "bucie" z szarpaniem przy hamowaniu silnikiem - to są dwie różne rzeczy niezależne od siebie....
Jak pisałem wcześniej sprawdź czy przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze są cały czas zamknięte (w sofcie Stag'a też to możesz zobaczyć). Jeśli podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze nie będą cały czas na 0ms to masz usterkę najprawdopodobniej w podciśnieniach....

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 21 cze 2017, o 20:59 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 153
Model SAABa: 9-5 TS Aero
Ciekawy trop, reduktor moze popuszczac jeszcze paliwo podcisnieniem. A kiedy hamjesz silnikiem i rozlaczasz naped to szarpie motor dalej?

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 21 cze 2017, o 21:36 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Sokon napisał(a):
Nie mieszaj pętlenia wtryskiwaczy przy "bucie" z szarpaniem przy hamowaniu silnikiem - to są dwie różne rzeczy niezależne od siebie....
Jak pisałem wcześniej sprawdź czy przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze są cały czas zamknięte (w sofcie Stag'a też to możesz zobaczyć). Jeśli podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze nie będą cały czas na 0ms to masz usterkę najprawdopodobniej w podciśnieniach....


Tak jak piszesz, nie chodzi mi o szarpanie podczas jazdy pod obciążeniem bo z tym nie mam problemu, jakby szarpało przy przyśpieszaniu i mocniejszym wciśnięciu gazu to jechał bym na poprawę ubogiej/bogatej dawki LPG. Ale tu problem jest podczas odpuszczenia gazu na biegu i hamowaniu silnikiem. Jutro podłącze interfejs i sprawdzę te wtryskiwacze jak pisałeś, i z ciekawości zobaczę jak zachowuje się gdy wyrzucę bieg na jałowy czy też szarpie. Jak wspomnieliście o tych podciśnieniach to przypomniało mi się właśnie że problem zaczął się CHYBA (bo nie jestem pewny) po wymianie wężyków na silikonowe 4mm bo od LPG też wymianiałem, na szczęście nie wyrzuciłem oryginalnych więc moża będzie przełożyć i sprawdzić, ważne że jest jakiś trop.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 08:29 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Sokon napisał(a):
Nie mieszaj pętlenia wtryskiwaczy przy "bucie" z szarpaniem przy hamowaniu silnikiem - to są dwie różne rzeczy niezależne od siebie....



Nic nie mieszam, odnoszę się tylko i wyłącznie do cały czas otwartych wtryskiwaczy tzw. pętlenia...gdzieś już to pisałem, mechanika to nie budownictwo, odpadł tynk to trzeba go na nowo położyć, w mechanice eliminuje się potencjalne przyczyny usterki bo wszystkiego nie widać i nie trafisz jak z tynkiem ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 09:13 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
KG88 napisał(a):
ale może ktoś z Was wie na jakie parametry zwrócić uwagę żeby coś zdiagnozować?

nagraj osc z jazdy, potem w domu możesz na spokojnie przeanalizować


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 16:37 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Nagralem osc z jazdy i faktycznie podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze nie zawsze sa calkowicie zamkniete, ale zawsze pieprzy tylko jeden, nigdy wszystkie na raz tylko na przemian drugi, trzeci albo czwarty. Ogólnie wartość wtryskiwaczy Pb to 0,05ms a LPG 0,00ms ale pojawiaja sie np wartosci na B4 68,9ms a G4 94,9ms gdzie reszta jest na 0ms, albo np na B2 47,9ms a G2 57,9. Co tez zauważyłem w nagraniu, nigdy nie swiruje sam wtryskiwacz gazowy tylko razem z benzynowym, a kilka razy nawet sam benzynowy 59,7ms przy gazowym 0,00ms. Na biegu jalowym podczas np dojezdzania do świateł nic nie szarpie ale przy dluzym postoju na luzie raz na jakis czas szarpnie lekko autem i obrotami przy czym delikatnie faluje wskazowka od turbo i wraca wszystko do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 21:59 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
Widzę, że patrzyłeś w STAG'u. Gazowe są sterowane benzynowymi więc zawsze będzie pokazywać jedne i drugie otwarte (oczywiście tylko podczas jazdy na LPG). To, że pokazuje raz jeden innym razem inny wtryskiwacz to jest wina "odświeżania".
Gratuluję - znalazłeś przyczynę szarpania ;-) ECU co chwilę otwiera wtryskiwacze (i to na dłuugi czas) i silnik dostaje sporo paliwa w chwili kiedy nie powinien mieć go wcale....
Skoro przy hamowaniu silnikiem ECU nie "trzyma" cut-off'a szukaj w podciśnieniach bo to na podstawie podciśnienia w kolektorze ECU steruje cut-off'em.

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 22:20 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
No to w takim razie przeglądane te podciśnienia, może przy zmianie na silikony cos nie do końca szczelnie zapchalem na krociec. Ale czemu dzieje sie to tylko na LPG skoro to benzynowe bardziej psują wszystko bo one sie nie zamykają nawet przy gazowych zamknietych czasem a na Pb nie ma tych szarpniec? To o czym pisałem co dzieję się podszas dłuższego postoju na jalowym z tym delikatnym zachwianiem obrotami i wskazowka turbo to tez wina podciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 22 cze 2017, o 22:33 

Dołączył(a): 7 maja 2017, o 12:16
Posty: 34
Lokalizacja: Czeladź
Model SAABa: 9-5 2.0t 190KM
Podciśnienie to pierwszy trop który przychodzi do głowy - szczególnie, że pisałeś o niedawnej ingerencji w wężyki. Ale przyczyn takiego zachowywania się silnika może być kilka niestety...
Może też być taki scenariusz, że ECU z jakiegoś powodu stwierdza, że obroty schodzą sporo poniżej "wartości oczekiwanej" i podając dawkę paliwa próbuje podnieść obroty nie dopuszczając do zgaśnięcia - i stąd szarpnięcia.
Podobno pierwszy trop jest najlepszy więc zacząłbym od podciśnień. Jeśli to nie będzie ta przyczyna to najlepiej przejechać się laptopem na kolanach....

Co do tego, że odczuwasz szarpanie tylko na LPG - sądzę, że na Pb też szarpie tylko dużo delikatniej....
Ale w celu sprawdzenia (tak z ciekawości) możesz zrobić taki sam test jadąc na Pb i obserwuj czasy wtryskiwaczy od Pb.

-------------------------
Dysponuję Tech'em gdyby ktoś był w potrzebie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dziwne szarpnięcia przy hamowaniu silnikiem
PostNapisane: 23 cze 2017, o 17:57 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 103
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Zrobiłem test na samym Pb i jest tak samo, faktycznie nie czuć tych szarpnięć na Pb jak na LPG ale wtryskiwacze się otwieraja, nie są cały czas zamknięte. Patrzyłem na te silikonowe wężyki, wszędzie niby ciasno siedzą swoim miejscu, jedynie co znalazłem to na EVAP, bo tez zmieniłem na silikonowe węże i nowe zaworki jednokierunkowe, i syczy jeden zaworek, ten co idzie w strone przepustnicy. Przyczyna? EVAP ma coś do tego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL