Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 6 gru 2017, o 18:32 

Dołączył(a): 5 gru 2017, o 10:52
Posty: 5
Model SAABa: 95 2.3T I gen - 99
Cześć, nie wiem dlaczego mój wcześniejszy post został usunięty ale próbuję ponownie.
Konkret: Saab 95 2.3T 99. Puszczał olejowego bąka na początku tylko na zimnym, a po regeneracji turbo dymi ciągle chyba taki zbieg okoliczności.
Jak wyżej, zregenerowane turbo, wymienione uszczelniacze zaworowe i ostatnio pierścienie. Wywala olej z cylindra. Mechanik załamuje ręce i ostatnie co mi proponuje to wymiana głowicy na nową, że niby może być gdzieś pęknięta czy coś.
Zmieniliśmy też przy okazji łańcuch ale to już po tym jak dymił i na początku cały blok z nowymi panewkami.
Ktoś ma jakieś pomysły czy rzeczywiście może być pęknięta głowica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 6 gru 2017, o 21:59 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Pewnie dlatego że nie raczyłeś się przywitać tylko od razu wyciągasz rękę po pomoc ;)
A Twoja historia jakoś dziwnie przypomina mi coś, przypadkiem nie jesteś z Białegostoku?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 07:42 

Dołączył(a): 5 gru 2017, o 10:52
Posty: 5
Model SAABa: 95 2.3T I gen - 99
Tak, dokładnie, po części powinieneś znać tą historię bo mój mechanik się z Tobą kontaktował, chyba mamy od Ciebie dół silnika.
Przepraszam że się nie przywitałem, na pewno to nadrobię. Post dodany już ostatkiem sił, załamuje ręce.
Caly czas pakuję w niego kase a stoi u mechanika już od sierpnia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 08:08 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Z tego co wiem silnik był włożony i kilka miesięcy latał bezproblemowo.
Głowice w nich nie pękają chyba że ktoś coś wybitnie spierdoli. A skoro ściągaliście teraz głowice do wymiany pierścieni, które okazało się były w całkiem dobrym stanie nie oddaliście jej do sprawdzenia szczelności? :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 08:37 

Dołączył(a): 5 gru 2017, o 10:52
Posty: 5
Model SAABa: 95 2.3T I gen - 99
Historia wygląda tak. Kupiłem auto i na drugi dzień po zakupie zaczęło strasznie stukać w silniku, od razu do tego mechanika pojechałem. Trochę przestał w kolejce, dowiedziałem się że samochód miał obróconą panewkę i ten co sprzedawał zrobił jakiś szlif na szybko żeby tylko sprzedać, a jak kupowałem to go nie oszczędzałem na próbnej i nic nie stukało. Potem mechanik doradził mi wymianę całego bloku, założył nowe panewki i inne pierdoły. Tydzień po tym zaczął puszczać bąka na zimnym, bardzo wielkie kłęby dymu, tym czasie spadła mocno temperatura na zewnątrz. I może jak było ciepło to coś tam się nie skraplało czy coś, nie wiem. Potem mechanik od razu mówi że to wina trubiny więc ją zregenerowałem, tam gość co to robił to mówił że będzie gorzej bo turbina była sprawna i nie puszczała oleju i tak też było, po złożeniu zaczął dymić już ciągle, a potem wymienione zostały uszczelniacze, przy czym była sprawdzana ponoć drugi raz głowica i teraz pierścienie. Mechanik mówi że olej leje się z jednego z cylindrów i jedyne co można jeszcze zrobić to wymienić głowicę, bo niby nie da się jej sprawdzić na ewentualne uszkodzenia... Ale szczelność chyba sprawdzana, tylko raczej jeśli szczelna to przecież nie może być uszkodzona... Nie znam się kompletnie i nie wiem czy jestem robiony w bambuko czy to na prawdę jakiś felerny egzemplarz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 08:47 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Z tego co pamiętam blok miałeś już zajebany na głownych i ktoś to chciał lepić napawaniem bloku i ponownym osiowaniem, kurwa jak w jakimś żuku.
Mechanik dorwał do mnie kontakt przez cermotor i pytał czy mam zdrowy wał, powiedziałem że mam zdrowy dół, w nominale na ori panewkach, z rozrządem w stanie około 50% za 2kzł i powiedziałem że żeby to miało ręce i nogi należy to rozebrać, zrobić poler, honowanie, płaszczyznę bloku, porządny remont waszej głowicy, zaślepić odpowiednio balans, poskładać na nowych porządnych gratach i będzie latać 200kkm bezproblemowo. Ale jak widać chyba poszło się na łątwiznę i wsadziło jak leci, tak więc miało być tanio i jest...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 09:04 

Dołączył(a): 5 gru 2017, o 10:52
Posty: 5
Model SAABa: 95 2.3T I gen - 99
Ja już sam nie pamiętam, co on przy okazji robił z tym blokiem, ale i to co się mówi nie musi być do końca prawdą, ja nie mówiłem żeby było po taniości... On mówi że do dołu sinika nie ma co się czepiać bo wszystko tam jest okej, nie wiem co powinienem zrobić, jeśli nie było to zrobione to należałoby to wszystko przeszlifować? A gdybym przyjechał do Ciebie jakie są koszta rozebrania tego, sprawdzenia? I ewentualnie ogarnięcia, na nowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 09:10 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Remont silnika z nowymi wszystkim gratami montażem i demontażem silnika oraz olejami to 7kzł, jak ma zostać stary rozrząd to -1200zł
Saab jak to saab nie wybacza żadnych oszczędności. Jeśli nie zaślepił Ci balansu to niebawem ten dół skończy tak samo jak twój, ot taka ich uroda i po prostu ten typ tak ma.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 09:21 

Dołączył(a): 5 gru 2017, o 10:52
Posty: 5
Model SAABa: 95 2.3T I gen - 99
Jakiś zestaw do demontażu balansów był kupowany to raczej zaślepione, czy można to spierdolić? Ale skupmy się na tym oleju, czy to ma związek jak z jednego cylindra leci? Czy tutaj może być wszystko?... On to 2 razy już sprawdzał, rozbierał...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 09:59 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
skoro głowica cała a idzie z jednego tłoka to może być pęknięty tłok

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dymienie nie do ogarnięcia
PostNapisane: 7 gru 2017, o 14:40 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 357
Model SAABa: 95
Za kazdym razem planowal glowice? I dawal nowa uszczelke? Druga sprawa planowanie do metalowej uszczelki jest inne niz do papierzenej. Sroby tez byly wymieniane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kromek i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL