Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 8 sty 2018, o 17:46 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 373
Model SAABa: 95
Najpierw zacznij od napiecia, trzeba ustalic gdzie sie traci napiecie lub czy alternator wlasciwie laduje. Za chwile bedziesz plakac, ze akumulator siada i dziwne rzeczy sie dzieja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 8 sty 2018, o 19:23 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Długoterminowa wydaje się w normie cały czas stabilnie jedynie krótka śmiga od 5.5 do 8.6 za co odpowiada krotkoterminowa korekta?


Załączniki:
IMG_20180108_185248.jpg
IMG_20180108_185248.jpg [ 796.02 KiB | Przeglądane 212 razy ]
IMG_20180108_185259.jpg
IMG_20180108_185259.jpg [ 781.76 KiB | Przeglądane 212 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 8 sty 2018, o 21:22 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
dobra już mam co do sprawdzenia temperatura silnika, temperatura zasysanego powietrza, napięcie w instalacji, szybkość otwierania i zamykania przepustnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 11 sty 2018, o 11:02 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Te 7es w ogóle nie pasują, wychodzą jakieś pierdy które dokładnie zakladaliscie ngk 7es?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 11 sty 2018, o 11:25 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 117
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
BCPR7ES


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 11 sty 2018, o 13:45 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Sprawa wyjaśniona z adaptacyjna regulacja, teraz krótka -+1 a długa 0. Okazało się że były założone dwie te same sondy denso wymienione na prawidłowe Boscha. Mocy przybylo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 11 sty 2018, o 15:37 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
KG88 napisał(a):
BCPR7ES

NGK BCPR7ES 3330 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 12 sty 2018, o 21:15 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 12 sty 2018, o 21:44 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 117
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
tak to NGK 3330


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 13 sty 2018, o 09:47 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Długa jest 0 bo Ci aię jeszcze nie zaadoptowało ecu...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 13 sty 2018, o 18:01 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
może ale zapierdala teraz i dlatego na razie nie sprawdzalem, wtryski też nowe, jeden już lał. w listopadzie zostały założone dwie identyczne sondy, teraz poprawnie Boscha, a wcześniej denso które były takie same nawet na długość dlatego wariowal no i palil, i moc tracił i żadnych błędów nie wywalal bo pewnie się adoptowal ciagle.

jaki moral z tego? ze nie zawsze to co ksiazkowe moze stwarzac problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 00:45 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Ale lepiej zobacz jak to się adoptuje - może zapierdalać ale do czasu...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 11:29 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Aero Ride napisał(a):
Ale lepiej zobacz jak to się adoptuje - może zapierdalać ale do czasu...

po jakim czasie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 13:25 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
No różnie - u mnie robi to raczej dość szybko, ale czasem potrzeba sporo kilometrów.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 15:52 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
na razie robie krotke dystanse sprawdze po dluzszym wypadzie albo jak cos mnie zaniepokoi.

ile norma? wedlug haynes'a -+3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 20:19 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 378
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Do 500

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 14 sty 2018, o 23:13 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Aero Ride napisał(a):
Do 500

500 czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 15 sty 2018, o 08:56 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
500 czyli +/- 5%.
W teorii Amul czy tam LTFT = 0, oznacza, że korekta nie została wprowadzona i jedziesz na ratio 14.7/1. Amul czy LTFT oznacza ile % więcej/mniej wynosi to ratio.
Generalnie żeby ocenić czy wszystko jest ok 3 parametry z OpenSid trzeba obserwować: Amul, Aadd i Badp.
Amul w zakresie +/-5% jest w pełni bezpieczny, ale to nie oznacza, że powietrze gdzieś nie ucieka, wysokli Aadd (wysoki znaczy wyższy niż 20-50, Aadd jest wyrażany w mg/c ale z 'rozdzielczością' 0.00) oznacza, że na wolnych obrotach ucieka gdzieś nieco powietrza, jeżeli jest wyższy to do sprawdzenia przede wszystkim podciśnienia.
AdpFuelProt.ST_window oznacza, czy warunki do dokonania korekty Amul/Aadd są spełnione (temp/obroty/obciążenie/ilość combustions/czas).
To wszystko da się znaleźć na necie, to jakie warunki muszą być spełnione żeby korekty zostały wykonane też.
Good Luck !


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 15 sty 2018, o 20:47 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 72
Model SAABa: Saab 2.3T SC
Niestety opensid'a nie mam, tylko standardowy czytnik obd2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Live data OBD - ocena parametrow
PostNapisane: 15 sty 2018, o 21:29 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Tam w moim poprzednim poście jest nie do końca precyzyjnie.. odnośnie ratio 14.7/1 i LTFT. Bo to tylko po części prawda z tym, że jak nie ma korekty długoterminowej to jedziesz na 14.7/1 :)
Oczywiście cały czas dokonywana jest korekta STFT, no ale było rano - nie mam nic więcej na swoją obronę ;)

Generalnie trzeba pojeździć, zobaczyć jak korekta LTFT i cieszyć się Saabem póki jeszcze można :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL