Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 4 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 23 lut 2018, o 21:11 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
To działaj, działaj Panie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 mar 2018, o 18:53 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim sledzacym temat.
Postanowiłem typa udupić i srogo, przykladnie dać kopa w dupę za notoryczne oszukiwanie i okradanie ludzi. Nie chciał polubownie się porozumieć to dostanie pare bonusów ode mnie. Za boli go dupa, za boli... :)
We wtorek ostatecznie ma iść na tulejowanie do Olsztyna. Będzie to jednak firma http://szlifierniarychlik.pl/ a nie jak pisałem wcześniej autoszlif.
Poza tym zdjąłem już kule, powoli zaraz będzie widać już wiosnę to i auto wypadałoby mieć na chodzie ;)
Jutro przejdę się do tych moich mechanicznych nierobòw na rozmowy bo już to ich przeciąganie muszę zakończyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 31 mar 2018, o 00:14 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
To gdzie ten post ?!?!?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 31 mar 2018, o 00:23 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Tuleja zrobiona rzekomo lepiej niż fabryka ale wiadomo jak to jest :)
W zasadzie zastanawiam się czy nie robić nic przy glowicy? Może jest jakaś opcja żeby wykrzesac przy okazji parę km?
No i wtedy zostaje bypass lewej glowicy i wrzucić kompozytową uszczelkę kompresji.
Plany są na kwiecień żeby jeździł, w końcu pojawia się zielone światło.
Ps. Marcinie o tej porze po kilku browarkach nie błyszczę już refleksem :-)


Załączniki:
IMG_20180331_003310_HHT.jpg
IMG_20180331_003310_HHT.jpg [ 5.41 MiB | Przeglądane 757 razy ]
IMG_20180331_010951_HHT.jpg
IMG_20180331_010951_HHT.jpg [ 5.34 MiB | Przeglądane 757 razy ]
IMG_20180331_011016.jpg
IMG_20180331_011016.jpg [ 4.8 MiB | Przeglądane 757 razy ]
IMG_20180331_011049.jpg
IMG_20180331_011049.jpg [ 2.17 MiB | Przeglądane 757 razy ]


Ostatnio edytowano 31 mar 2018, o 00:30 przez maciek_1988, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 31 mar 2018, o 00:29 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Darował bym sobie bypass lewej głowicy, to naprawdę niewiele daje a komplikuje odpowietrzanie układu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 23:12 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Silnik po tulejowaniu wygląda tak jak na zdjęciach w załączniku :)
Teraz myślę o glowicach... Przygotowana jest kompozytowa uszczelka grubości 1,4mm firmy kompresja pod głowicę... Planowany jest bypass lewej glowicy...
No i w sumie takie plany były z początku ale ten co robił tuleje w bloku silnika, mówił żeby tylko metalową jak była oryginalnie... Ten co mi to składa wszystko do kupy w całość, mówi żeby odpuścić ten bypass i przywracanie obiegu ale to ze względu, że mało miejsca itd. Martynka już od jakiegoś czasu próbuje mi to wybić z głowy. No i w sumie zostało zasiane ziarno niepewności w mojej głowie. Mechanicy z 40 letnim stażem w sumie prawie. Zostaje zakup wszelkich uszczelek i co robić z glowicami - szlify, planowanie regulacja zaworów?


Załączniki:
IMG_20180403_123158.jpg
IMG_20180403_123158.jpg [ 3.42 MiB | Przeglądane 708 razy ]
IMG_20180403_123353.jpg
IMG_20180403_123353.jpg [ 3.88 MiB | Przeglądane 708 razy ]
IMG_20180403_123403.jpg
IMG_20180403_123403.jpg [ 2.41 MiB | Przeglądane 708 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 23:32 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Bypass daruj sobie, nie w tym typie głowicy, w starym jeszcze może miało sens.
Co do uszczelek. Pamiętaj, że tą kompozytową z kompesji trzeba dokręcic po jakimś czasie bo ona siądzie, roboty więc będzie dużo. jeżeli blok był robiony cały to kładł bym ori.
Jeżeli chodzi o głowice to badanie szczelności, planowanie i dotarcie zaworów plus wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jak nie masz dobrego warsztatu to mogę polecić Ci Gliwice, polok welding. Wysyłasz, otwierają zlecenie na stronie, śledzisz cały czas co i jak, a potem odsyłają. Ja robię u nich wszystkie głowice jeżeli ma być komleksowo.
Luzy zaworowe regulowane płytkami ( podkładkami ), sprawdź bo warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 12:58 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Po jakim przebiegu trzeba dokręcać uszczelkę? Myślę żeby ją wsadzić jeśli mai zapobiec opadaniu tulei w przyszłości. Są magicy od obróbki glowic w Kętrzynie ponoć i tam pójdzie. Tylko najgorsze że to znów trzeba czekać. Na tą chwilę raczej zostawię bez dodatkowego obiegu, chyba że zmienię zdanie :)
W planie wybebeszyc katalizator za turbina a w jego srodek rure z wata żeby nie było za głośno. No ciekawy jestem jak to wszystko będzie "hulalo".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 13:10 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
O dokręcanie uszczelki spytaj właściciela kompresji. Ja rozmawiałem z nim jak kupowałem swoje uszczelki. Mówił że on zaleca bo to gruba uszczelka i jeszcze siadzie. Ja dokręcalem po 1000. Ponieważ tam się dokreca kątowo to on podawał moment na to. Ja juz nie pamiętam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 kwi 2018, o 20:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1119
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zobacz czy sport kat metalowy można do diesla założyć...wyciszy, usprawni i uszlachetni wydech.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 6 maja 2018, o 19:50 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
dzieje się coś ????????????????????????????????????????????/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 15 maja 2018, o 23:05 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim forumowiczom.
Małe problemy występują i tu jak zwykle pytanie do znawcy tematu Marcina :-).
Są na etapie spasowania starego dołu z nowym blokiem. Ile Martynka zajęła Ci ta operacja?
Jest rzekomo problem z pierścieniami, mechanik twierdzi że powinny być takie jak do Renault P9X 715.
To numer części moich pierścieni. Patrząc po internecie wymiary mają te same więc jak to jest?
Zakupiłem nowe panewki od Gorian.pl bo te z P9X 715 miały już jebitne rychy.
No i jak uda im się spasować to wtedy robienie głowic. No i tutaj raczej skłaniam się do rozwiązania wysyłkowego, bo w Kętrzynie trzeba będzie czekać tydzień czasu w kolejce i x czasu na robotę.
A te ciągłe ich przeciąganie męczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 15 maja 2018, o 23:32 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Z pierścieniami i panewkami wcale nie łatwo było tam trafic. szczegóły jutro bo dziś tak jednym okiem tylko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 15 maja 2018, o 23:42 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Z pierścieniami i panewkami wcale nie łatwo było tam trafic. szczegóły jutro bo dziś tak jednym okiem tylko...

W takim razie czekam z niecierpliwością. Jutro koło południa się do nich przejdę na odczytanie Twojego posta ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 maja 2018, o 08:12 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Co do panewek:
- w silniku P9X715 występują 4 rodzaje panek głównych, różniące się wielkością, co ciekawe, fabrycznie każde jest dobierane indywidualnie więc w samym jednym silniku występują różne rodzaje. Klasę łożyska powinieneś mieć nabitą na bloku przy podporze. A same panewki rozróżnia się po kolorach na boku. Żółty, zielony, oliwkowo zielony, fioletowy
- panewki korbowodowe są również w 4 rodzajach, dobierane w zależności od klasy korbowodu, również rozróżniane po kolorze. Niebieski, czarny, brązowy zielony
- pierścienie są w starym typie w wymiarach 2,5 mm, 1,5 mm i 3 mm wysokości w nowym typie 2 mm, 2 mm i 3 mm

To tyle suchych danych ale fakt jest taki, że do każdego czopa powinni dobrać indywidualnie. To specyficzny silnik.
Dobór złych panewek to kolejny silnik po dłuższym lub krótszym czasie.

Jeżeli chcesz to wrzucę Ci numery katalogowe Renault albo i Opla bo system jest ten sam i kolory też.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 maja 2018, o 09:50 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Jak masz możliwość to oczywiście wrzuć. Zaraz będę szedł tam do nich to się przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 maja 2018, o 10:07 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Renault wał korbowy:
- 7701476896 - niebieska
- 7701476897 - czarna
- 7701476898 - brązowa
- 7701476899 - zielona

Renault korbowody:
- 7701474051 - żółta
- 7701478664 - żółta
- 7701474052 - zielona
- 7701478665 - oliwkowo zielona
- 7701474053 - fioletowa
- 7701478666 - fioletowa


Opel wał korbowy:
- 98009282 - niebieski
- 98009283 - czarny
- 98009284 - brązowy
- 98009285 - zielony

Opel korbowody:
- 97257343 - żółty
- 97257344 - zielony
- 97257345 - fioletowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 maja 2018, o 13:38 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Byłem, zobaczyłem nowe pierscienie dzisiaj zamówiłem. Panewki złożone wyszło, że pierscienie starego typu sa za grube i nie wchodzą na tłoki. Teraz czekać do piątku i myśleć powoli nad glowicami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 maja 2018, o 13:46 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 299
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A co chcesz myśleć??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 maja 2018, o 11:43 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 48
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Myślę dla którego warsztatu zlecić naprawę głowic czy Kętrzyn czy Gliwice...
Co do głowic Martynka, pamiętasz może mniej więcej koszt naprawy głowic w welding?
Wysyła się im te głowice czy jakoś sami odbierają (tak piszą na stronie).
Właśnie idę zobaczyć co tam się dzieje... Wrzucę dzisiaj jakieś zdjęcia jak to wygląda w chwili obecnej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL