Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 23 cze 2018, o 09:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A tak z ciekawości...jak zabezpieczyć leżące/czekające wtryski?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 23 cze 2018, o 10:02 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Najlepiej wszelkiego rodzaju zaślepkami:

Obrazek


oczywiście nie każdy ma jakieś przypadkowe, ale zawsze można kupić http://allegro.pl/zaslepka-zatyczka-kor ... 07649.html (w aukcji cena za 1000 sztuk ale pojedyncze tez mozna kupic ). Tutaj oczywiście mowa o dłuższym przechowywaniu nawet podczas remontu silnika który trwa parę misięcy jak w temacie.

Jeżeli ja rozbieram silnik i wyciągam wtryski na dłuższą chwilę a brak mi zaślepek to:

- zasilanie i powrót zabezpieczam przed dostaniem się zanieczyszczenia ( w przypadku powrotu to jeszcze pół biedy ale jak na zasilanie pójdzie Ci piasek to już po wtrysku ) . Zabezpieczam kawałkiem materiału i owijam je ciasno elastyczną taśmą typy scotch.
- końcówkę rozpylacza zabezpieczam nasuwając gumowy wężyk jak do paliwa i również zaklejam taśmą żeby nic się nie dostało.

Prowizorka ale działa. Do tego najważniejsze to odkładam cały komplet do jednego plastikowego pojemnika owijając każdy osobno w szmatkę i zamykam je chroniąc przed wilgocią.

Wtrysk na stole przy Maćkowym silniku ma zabezpieczone zasilanie (brawo) ale końcówka rozpylacza niczym nie jest osłonięta. Brud może jej nie zaszkodzi ale wystarczy że ktoś ją popchnie i wtrysk odbije się rozpylaczem o głowice, blok, albo spadnie na podłogę i może nikt nie zauważy dopóki nie zrobi się dziura w tłoku. Masakra jakaś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 cze 2018, o 19:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To ja robię pół prowizorki...owijam zasilanie i powrót kawałkiem rogu torebki foliowej i zawiązuje drucikiem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 cze 2018, o 20:29 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
tez dobrze, ale nie rzucasz potem wtrysku na stół między blok głowice a narzędzia ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 cze 2018, o 07:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
nie, leży w kartonie z częściami

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 cze 2018, o 07:59 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jeżeli nie w otwartym kartonie na dworze i w kałuży zapierajac auto żeby się nie stoczylo w dół to ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 7 sie 2018, o 13:09 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
No i tak jak Martynka pisał... 3 wtryski poszły do regeneracji koszt 650zl za sztukę. Głowice już zrobione. Są na etapie składania w całość. Pytanie czy koło pasowe będzie pasować z P9X 715?
Bo w temacie z modyfikacją u Martynki, napisane jest żeby użyć ze starego... Niestety stare koło przy rozbiorce gdzieś zniknęło i nie mogą go znaleźć...


Załączniki:
IMG_20180731_125650.jpg
IMG_20180731_125650.jpg [ 3.46 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_125702.jpg
IMG_20180731_125702.jpg [ 3.56 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_125712.jpg
IMG_20180731_125712.jpg [ 3.78 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_130037.jpg
IMG_20180731_130037.jpg [ 3.58 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_130051.jpg
IMG_20180731_130051.jpg [ 3.3 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_130101.jpg
IMG_20180731_130101.jpg [ 3.28 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180731_130125.jpg
IMG_20180731_130125.jpg [ 3.49 MiB | Przeglądane 540 razy ]
IMG_20180803_133903.jpg
IMG_20180803_133903.jpg [ 3.29 MiB | Przeglądane 540 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 8 sie 2018, o 15:49 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Koła pasowe w całej rodzinie tych silników są jednakowe. Średnica 150 mm, szerokość 29 mm, ilość żeber 6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 10:06 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć. Mała aktualizacja obecny stan wygląda tak:


Załączniki:
IMG_20180822_132946.jpg
IMG_20180822_132946.jpg [ 3.57 MiB | Przeglądane 396 razy ]
IMG_20180822_132957.jpg
IMG_20180822_132957.jpg [ 3.76 MiB | Przeglądane 396 razy ]
IMG_20180822_133658.jpg
IMG_20180822_133658.jpg [ 3.57 MiB | Przeglądane 396 razy ]
IMG_20180822_133712.jpg
IMG_20180822_133712.jpg [ 3.54 MiB | Przeglądane 396 razy ]
IMG_20180904_143218.jpg
IMG_20180904_143218.jpg [ 3.77 MiB | Przeglądane 396 razy ]
IMG_20180904_143359.jpg
IMG_20180904_143359.jpg [ 3.68 MiB | Przeglądane 396 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 11:28 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim forumowiczom. Mała aktualizacja tematu [13.09.18]. Stan prac jak na zdjęciach. No i kolejny wydatek to sprzęgło... Z początku mechanik mówił że będzie ok, a wczoraj że w sumie to lepiej wymienić... Szkoda że dopiero teraz mi to mówi bo mógłbym to już zrobić kilka miesięcy temu... Lepiej późno niż wcale. W zasadzie widzę trzy możliwości. Sachs, Luk i opcja ku której najbardziej bym się sklaniał wzmocnione sprzęgło Stage 1 firmy CG Motorsports z eBay. Za Sachsem i Lukiem przemawia czas realizacji od momentu złożenia zamówienia mam je następnego lub kolejnego dnia. Stage 1 jest w Wielkiej Brytanii ale mimo tego i tak wychodzi mi taniej jak kupując na ebay.co.uk. Stage 1 akurat jest przeznaczone do przyrostu 10-15% mocy a przyrost jakiś za pewne będzie bo w planach jest remap. Stage 2 do większego wzrostu mocy nie tylko po modernizacji ecu ale i po tuningu mechanicznym. Tak wygląda sprzęgło które chcę zakupić. A może ktoś mi poleci fachowców od sprzęgła, może jest możliwość wymiany samej tarczy sprzęgła na wzmocnioną?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2424558867


Załączniki:
IMG_20180904_143218.jpg
IMG_20180904_143218.jpg [ 3.77 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180904_143359.jpg
IMG_20180904_143359.jpg [ 3.68 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180907_145919.jpg
IMG_20180907_145919.jpg [ 3.64 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180907_145932.jpg
IMG_20180907_145932.jpg [ 2.76 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_082440.jpg
IMG_20180912_082440.jpg [ 3.92 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_082526.jpg
IMG_20180912_082526.jpg [ 4.05 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_082541.jpg
IMG_20180912_082541.jpg [ 3.37 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_141828.jpg
IMG_20180912_141828.jpg [ 3.73 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_141855.jpg
IMG_20180912_141855.jpg [ 3.27 MiB | Przeglądane 354 razy ]
IMG_20180912_142500.jpg
IMG_20180912_142500.jpg [ 3.81 MiB | Przeglądane 354 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 wrz 2018, o 07:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Daj samą tarcz do obicia kewlarem i na bank styknie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 wrz 2018, o 12:50 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 31
Model SAABa: 9-5
Gratuluję postępów. Czy to są głowice D308L?
Nikt się dotąd nie chwalił jak uporał się z regulacją zaworów, co chyba nie jest tu takie łatwe. U mnie nie były regulowane, złożone na poprzednich ustawieniach i przyznam że nie jestem zadowolony z ich dźwięków. Ich temat choć poruszałem został w ogóle pominięty, niestety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 wrz 2018, o 13:08 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Nie, to moja szkoła :D , głowice jak i blok są nowego typu. Co do regulacji zaworów, to żaden problem. Robisz pomiar a jak odbiega od wymaganego wymieniasz podkładki na szklance. U mnie "nowy" silnik pracował w automacie i do tego mial przebiegu 100 mniej niż mój star silnik, luzy zaworowe były w normie dla Z30DT, nie ruszalem więc. Kolejna kontrola przy zmianie rozrządu za 30 tyś km.

Co do pomiaru i regulacji, mierzysz na każdym zaworze, jak nie wychodzi, patrzysz ile masz za mało albo za dużo, wyciągasz podkładke ze szklanki, mierzysz grubość, dobierasz o nadmiar lub brak luzu większą lub mniejszą i zakładasz. Ponowny pomiar i wszystko powinno być ok. Podkładki są dostępne w różnych wymiarach, ceny zamienników nie zabijają, dodatkowo oryginały nie maja takiego wyboru grubości.
https://www.iparts.pl/auto-czesci/ustaw ... 00424.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 13:28 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Nie, to moja szkoła :D , głowice jak i blok są nowego typu. Co do regulacji zaworów, to żaden problem. Robisz pomiar a jak odbiega od wymaganego wymieniasz podkładki na szklance. U mnie "nowy" silnik pracował w automacie i do tego mial przebiegu 100 mniej niż mój star silnik, luzy zaworowe były w normie dla Z30DT, nie ruszalem więc. Kolejna kontrola przy zmianie rozrządu za 30 tyś km.

Co do pomiaru i regulacji, mierzysz na każdym zaworze, jak nie wychodzi, patrzysz ile masz za mało albo za dużo, wyciągasz podkładke ze szklanki, mierzysz grubość, dobierasz o nadmiar lub brak luzu większą lub mniejszą i zakładasz. Ponowny pomiar i wszystko powinno być ok. Podkładki są dostępne w różnych wymiarach, ceny zamienników nie zabijają, dodatkowo oryginały nie maja takiego wyboru grubości.
https://www.iparts.pl/auto-czesci/ustaw ... 00424.html


Tak jak kolega Martynka piszę jest to wszystko pod jego wskazaniami, pomyslami i wiedzą za co mu bardzo dziękuję. Gdyby nie Marcin tego tematu pewnie nigdy by nie było a 9-piatka mogła być jedynie dawcą narządów... Co do postępów to mam wyjazd w sobotę na Kaszuby i plan jest taki że mam jechać swoim a nie pożyczać auto...

Zakupiłem w lokalnym sklepie motoryzacyjnym sprzęgło Luk z dociskiem i wysprzeglikiem za kwotę 1100. Pewnie bym dopłacił 600, zamienił na funty i zakupił stage 2 ale nie chcę dłużej czekać...

Potrzebuje zakupić cały nowy stabilizator bo łącznik był kiedyś spawany jak i przewod pompy wtrysku? Tak to się chyba nazywa... Obie części na fotkach.

I na koniec pytanie do znawcy tematu Martynki, posiadasz może jakieś materiały w Pdf instrukcji montażu tego silnika? Przyniósłbym im wydrukowaną instrukcję to by szybko poszło


Załączniki:
Komentarz: Przewód do pompy wtrysku?
IMG_20180914_131327.jpg
IMG_20180914_131327.jpg [ 3.44 MiB | Przeglądane 301 razy ]
Komentarz: Może ktoś poleci miejsce gdzie dostanę stabilizator?
IMG_20180914_133105.jpg
IMG_20180914_133105.jpg [ 4.35 MiB | Przeglądane 301 razy ]
IMG_20180915_113732.jpg
IMG_20180915_113732.jpg [ 3.6 MiB | Przeglądane 301 razy ]
IMG_20180915_113749.jpg
IMG_20180915_113749.jpg [ 3.36 MiB | Przeglądane 301 razy ]
IMG_20180915_113801.jpg
IMG_20180915_113801.jpg [ 3.54 MiB | Przeglądane 301 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 13:55 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Hi,

Ja silnik wyciągałem i wkładałem górą. Dołu auta nie ruszałem oprócz wyciągnięcia półosiek.

Całość skłądałem do kupy poza autem:
- blok z głowicami, kolektorami
- skrzynia
- rozrusznik, alternator i pompy
- turbina
- katalizator

Obrazek

i tak do środka.

Obrazek

ściągałem tylko maskę i odkręcałem wcześniej sprężarkę klimy żeby czynnika nie wypuszczać, leżałą na belce i w miarę opuszczania silnika dawałem ją na miejsce. Na miejscu były też wszystkie chłodnice. Sam go wyciagałem i zakładałem żurawikiem do silników i dwoma małymi wciągnikami żeby łapać odpowienie pochylenie. Po włożeniu tylko:
- przykręcić do łap po bokach i z tyłu, i do przedniej na dole ( przy okazji ją wymieniałem bo miała wywaloną gumę)
- połączyć skrzynię z wybierakiem,
- przykręcić wydech do kata
- podłączyć wszystkie kostki i przewody
- podłączyć paliwo i powrót
- wężę z chłodzenia i IC
- włożyć półośki i tarcze, kołą ( ja zmieniałem od razu uszczelnienia na skrzyni jak była na wierzchu)
- maska

Całość z wkładaniem do odpalenia zajeło niewiele czasu.

Sprzęgła nawet nie musiałem odpowietrzać bo wystarczyło wpiąc przewód do wysprzęglika i było ok.


Co do przewodu... rozumiem, że to zasilanie pompy od filtra paliwa, jak odkręcali to ukręcili ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 14:15 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
To przewód z Renault od oszusta który sprzedał mi silnik z przebiegiem 120.000km. Został najprawdopodobniej ucięty żeby szybko wyjąć silnik z auta. To przychodzi mi na myśl.
Mógłbyś Marcinie cyknac kilka fotek silnika w swoim Saabie? Chodzi o to że musi układać jako puzzle a tak by miał gotowca pomocnego.
Pozdrowienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 14:22 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Mogę coś spróbować, przynajmniej zdejmę pokrywę silnika. Od razu Ci powiem, że wszystkie przewody paliwowe przerabiałem ale powinni założyć stare przewody z Twojego silnika, bo renówka ma całkiem inaczej prowadzoną magistralę.

Powiedz dokładnie co i jak to Ci cyknę zaraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 16:51 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Chodzi mi o ostanie wrzucone moje zdjęcie. Od tego etapu przydałoby się cyknac kilka fotek. Szukam też coś w stylu "sam naprawiam saab 9-5" pdf, chodzi o instrukcje zlozenia śruba w srubę... Stan silnika jak na zdjęciach a co dalej? Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 18:03 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 333
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Musiał bym wyciągnąć silnik i zrobić fotki, teraz za bardzo nie ma tam miejsca na nic. Mam gdzieś haynes'a do 9-5 ale jak zawsze bez diesela, nigdy ich nie dawali w książkach, ale zawieszenie i napęd bedzie. Podesle Ci jak chcesz ale maila podrzuć bo nie chce mi się szukac. Tylko tak do wieczora bo zaraz wsiadam w auto i jade kolejny raz do szpitala do Lublina, to juz bedzie 4 miesiace. ech...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 18:28 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 68
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Haynes'a też gdzieś mam, najbardziej pomocne były by zdjęcia ale rozumiem że to trochę przerost formy nad treścią. Ogarniaj Marcinie sprawy ważniejsze a ja dam z tym radę. Postaram się wrzucić aktualizację wieczorem co tam jutro zmącą...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL