Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Paskudne odpalanie rano  
Offline
 Tytuł: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:15 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
Witam,

Paskuda 9-5 2.3 T
Paskudę powaliło...Pierwsze odpalenie rano to loteria - raz trzeba kręcić z 10sekund, a następnego dnia nawet pół obrotu nie zrobi i silnik pracuje. Błędów brak.
Paliwo jest, podmieniana cewka zapłonowa, CPS nowy, świece nowe, filtr paliwa nowy. Przepustnica nie jest w limp home. Rozrusznik kręci jak dziki.
Podpowiedzcie proszę gdzie jeszcze szukać?
Dziękuję!
Pozdrawiam

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:20 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A gaz ma?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:22 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
ma gaz,
wieczorem przed zgaszeniem dawałem mu popracować trochę na benzynie i gasiłem na benzynie - bez różnicy czy gaszę na LPG czy na benzynie.

-------------------------
9-5 Griffin


Ostatnio edytowano 16 sie 2018, o 20:30 przez maximus9, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:23 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 40
kompresja na cylindrach do zmierzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
to nie jeźdź przez jeden dzień na LPG wcale. To że poracował chwile na benzynie przed zgaszeniem nie ma żadnego znaczenia.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 16 sie 2018, o 20:36 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
ok, zastosuję się.
że też ten Białystok musi być tak daleko... ;/:)

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 17 sie 2018, o 07:41 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Źle wyregulowany gaz, lub puszczający gaz reduktor do kolektora przez podciśnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:38 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 458
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Przed odpaleniem na benzynie zresetuj kompa, jeśli to rozjechane korekty to odpali bez tych problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 20 sie 2018, o 19:24 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
Witam,
To nie wina korekt. Zrobiłem 200km na benzynie tak jak pisał Levis, zrobiłem tak jak pisał gwiazdor - odpalanie to ciągle loteria.

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 20 sie 2018, o 19:47 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
jakie ciśnienie paliwa generuje pompa? Ewentualnie sprobuj odpalić go awaryjnie z lpg

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 20 sie 2018, o 19:55 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
to jedynie to awaryjne odpalenie uskutecznię. ciśnienia nie mam jak zmierzyć...a u mnie w miasteczku to strach tacy spece...
dzisiaj na dodatek doświadczyłem "cudownego rozmnożenia" :) odpalam rano i wskaźnik paliwa pokazuje ciut ponad połowę, dojeżdżam do roboty (jakieś 45km) i już pokazuje 3/4. Wychodzę z roboty i odpalam a zbiornik pełen :D oby to źródełko nigdy się nie wyczerpało ;);)

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 31 sie 2018, o 19:22 

Dołączył(a): 23 maja 2018, o 12:08
Posty: 26
Model SAABa: 9-5, 2.0, 97 r.
Sugeruję wymienić pompę paliwa, może dogorywa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 31 sie 2018, o 19:28 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
z braku czasu trochę odpuściłem walkę
dałem Żonie auto i niech się cieszy ;)

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 31 sie 2018, o 21:20 

Dołączył(a): 1 cze 2015, o 23:07
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Model SAABa: 9-5 280hp
Najlepiej to zakręć butle od gazu i se go wykluczysz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 22:33 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 158
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Mam podobnie, niezależnie od tego na jakim paliwie. Czasem kręci 10 sekund, jak przerwę odpalanie i zakręcę to łapie od strzału. Mam LPG. Cewka nowa, świece nowe, filtr powietrza nowy, przepływka też, LPG ustawione. Obstawiam jedynie węże podciśnienia, może tutaj gdzieś coś nie działa jak trzeba.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 5 paź 2018, o 19:32 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
A więc...
- pompa sprawna, ciśnienie paliwa w najlepszym porządku, zaworek zwrotny działa jak należy...
- aku 99% sprawności (jest z 2017 roku)
- rozrusznik wymontowany, sprawdzony i wszystko z nim ok
- alternator w najlepszym porządku

i ciągle Paskuda męczy się z odpalaniem...ręce opadywują...

Baterię w kluczyku dzisiaj wymieniłem - chociaż wątpię, że to byłoby przyczyną...

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 11 paź 2018, o 18:22 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 168
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
Panowie - a czujnik położenia wału może powodować takie odpalanie jak w moim paskudniku?
Wymieniałem CPSa na nowy jakieś pół roku temu ale już nie wiem za co złapać i szukam...

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 11 paź 2018, o 23:38 

Dołączył(a): 10 gru 2017, o 20:47
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin lub Warszawa
Model SAABa: 95 2.0t 98r.
Sam właśnie rozwiązałem u siebie problem odpalania po 2,3, 4 sekundy. U mnie okazał się winny reduktor gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 12 paź 2018, o 07:57 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 158
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
papalife napisał(a):
Sam właśnie rozwiązałem u siebie problem odpalania po 2,3, 4 sekundy. U mnie okazał się winny reduktor gazu.


Wymieniałeś "na czuja" czy w jakiś sposób zdiagnozowałeś, że to reduktor?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Paskudne odpalanie rano
PostNapisane: 12 paź 2018, o 10:03 

Dołączył(a): 10 gru 2017, o 20:47
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin lub Warszawa
Model SAABa: 95 2.0t 98r.
Ciężko było to zdiagnozować, bo nawet przełączając ręcznie na benzyne przed zgaszeniem i tak miał później problemy z odpaleniem. Dopiero po dłuższej jeździe na benzynie zaczynał odpalać normalnie. I ten stan utrzymywał się cały czas. Więc miałem już potwierdzone że wina lpg. Myślałem że przewody nieszczelne i gaz schodzi i dlatego ciężko mu zapalić. Okazało się że jest odwrotnie i cały czas podawał gaz. Okazała się niesprawna membrana w starym reduktorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL