Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 18:54 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Nie, spoko, tylko nie wiem czego zdjecia konkretnie, niestety jako tako z montazu nie mam. Ogolnie jak cos sam rozbieram to dokumentacja najwyzej do momentow jest mi potrzebna a jak nie ma to biore momenty wedlug standardowej tabeli. Ej tam, wazniejsze sprawy. Zdrowemu czlowiekowi chorobe wmawiaja. Jestem caly czas online jakby co, tylko foty mi nie bedzie jak trzaskac bo jade A-klasa żony, bo ta bestia pali poniżej 5 na trasie. Saab teraz tylko do wypadow rodzinnych albo ja nim jezdze bo na L4 sluzbowy oddalem koledze i czeka na mnie nowy po powrocie do zywych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 08:01 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 31
Model SAABa: 9-5
Od Renault do ukł. palwa warto założyć pompkę gruszkę. Będziesz z niej zadowolony jak zalejesz paliwo w niewłaściwej stacji i smok i filter będziesz czyścił, wymieniał, odpowietrzał.. Nie życzę
Z zaworami pobawimy się przy najbliższej okazji. Martynka Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 23:59 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
"Od Renault do ukł. palwa warto założyć pompkę gruszkę. Będziesz z niej zadowolony jak zalejesz paliwo w niewłaściwej stacji i smok i filter będziesz czyścił, wymieniał, odpowietrzał.. Nie życzę
Z zaworami pobawimy się przy najbliższej okazji. Martynka Dzięki."


Czyli wyciągać Saabowska wstawić Renault?


Obecny stan prac jak na zdjęciach. Stabilizator uzywka znaleziony na allegro podobnie jak przewód pompy wysokiego ciśnienia (mam nadzieję że dobry zamówiłem ;).


Załączniki:
01-52-22-99_sa9571_404ddc96ec61e.jpg
01-52-22-99_sa9571_404ddc96ec61e.jpg [ 43.45 KiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20180917_105439.jpg
IMG_20180917_105439.jpg [ 3.93 MiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20180917_105448.jpg
IMG_20180917_105448.jpg [ 4.24 MiB | Przeglądane 270 razy ]
IMG_20180917_105507.jpg
IMG_20180917_105507.jpg [ 3.76 MiB | Przeglądane 270 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 18 wrz 2018, o 05:49 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Chodziło o pomke do paliwa ręczna, taką gumową do ściskania żeby odpowietrzyc układ. W Saabie jej nie było jak zresztą i w Renault 3.0 dci. Ale fakt że to fajna sprawa, miałem w Espace 2.2 i jak paliwo wyjeżdzilem to troszkę ręcznej robótki i jazda dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 06:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2408
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
nie doczytałem informacji wprost, po poskładaniu auta z nowym piecem wszystko już działa ? samochód jeździ i można cisnąć ?

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 06:49 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Ale on przecież ciągle składa :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 06:54 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2408
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
dobra, poooebali mi się autorzy tematu :D

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 25 wrz 2018, o 06:55 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
:D :D. Bo mój zrobił już około 40 tysi i to w trybie SS


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 10 paź 2018, o 12:47 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć zainteresowanym tematem kolegom. Przepraszam że nie piszę regularnie. Duży wpływ ma na to że nie zapisuje haseł w przeglądarce i po 2-3 razach złego loginu i hasła zaczyna się komedia... I po jakimś czasie odpuszczam.
Wracając do tematu to na wesele pojechałem Fiatem Stillo. Na szczęście dowiozl w miarę szybko i bezpiecznie a co ważniejsze kierowca bardzo dobrze się bawil.
Co do obecnego stanu Martynka ma rację ciągle go skladam. Trochę zapału ostyglo po weselu a co gorsze nie mogę uporać się z tym przewodem powrotu paliwa z pompy Denso i to mnie teraz blokuje. 5 kabli które nie pasowaly ostatni zakupiłem za 200 zl w akcie desperacji ale niestety i on nie jest tym którego szukam.
Obecnie wygląda to jak na zdjęciach.


Załączniki:
IMG_20181008_123033.jpg
IMG_20181008_123033.jpg [ 3.54 MiB | Przeglądane 141 razy ]
IMG_20181008_123149.jpg
IMG_20181008_123149.jpg [ 3.83 MiB | Przeglądane 141 razy ]
IMG_20181008_123259.jpg
IMG_20181008_123259.jpg [ 3.49 MiB | Przeglądane 141 razy ]
IMG_20181008_123515.jpg
IMG_20181008_123515.jpg [ 3.78 MiB | Przeglądane 141 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 10 paź 2018, o 13:28 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Stop. Powrót paliwa z pompy, czyli przelew, to co nie pójdzie na CR. Robisz tak. Bierzesz oryginalny przewód, obcinasz parę cm za oczkiem banjo. Kupujesz przewód paliwowy, gumowy, zbrojny włóknem, zakładasz na metalowy przewód i prowadzisz dalej pomiędzy kolektorami. To potem i tak dalej idzie oryginalnie gumą do baku, po prostu zaczynasz wcześniej . Jak będe w domu w weekend zrobię Ci fotkę u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 paź 2018, o 22:55 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
No właściwie zostaje ten przewód powrotny do denso i montować do budy. Marcin kolejny raz wielkie dziękuję za pomoc w całym przedsięwzięciu co do foty rozumiem że musiałbyś rozbierać swoj... Próbuję znaleźć fotę jak to jest zrobione fabrycznie i z dorabianym ale ciężko to mi idzie. Mam taki przewód twarda guma z siatką w środku ale ten warsztat to bardziej taki rzemieslniczy niz tworczy. Jeżdżą czasem i naprawiaja silniki jelczowskie (2x90bhp) używane w statkach pływających po mazurskich jeziorach. Facet który prowadzi warsztat zajmuje się mechaniką 40 lat więc przez taki okres czasu to chyba każdy by się nauczył... No ale taki typowy rzemieślnik sam by się nie porwał na takie coś, nawet przy tak dobrze zrobionej przez kolegę Marcina tyle to trwa. To już jest rok... Widziałem też na YouTube Martynka że używasz VXDIAG. Właśnie tak rozmyslam nad zakupem Techa. Dylemat czy ori czy klon. Potrzebny będzie na usunięcie egr i lambdy z katalizatora zza turbiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 paź 2018, o 10:19 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Przeszukałem cały internet i lipa. Marcin jestem zdany na Ciebie. Jeśli będziesz miał okazję cyknac fotę to oczywiście ją zrób. Bez tego widzę ani rusz... Ps. Miłego weekendu wszystkim życzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 paź 2018, o 10:25 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Spokojnie, ja właśnie wracam do domu, parę setek km i coś tam zrobię jak nie aparatem to endoskopem. Ogólnie na pompie są trzy przewody. Jeden to zasilanie, drugi to przelew i trzeci to wyjście na listwe CR. Zasilanie można puścić gumą, powrót też, tylko CR ze względu na ciśnienie musi być rurką metalową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 paź 2018, o 15:11 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Spokojnie, ja właśnie wracam do domu, parę setek km i coś tam zrobię jak nie aparatem to endoskopem. Ogólnie na pompie są trzy przewody. Jeden to zasilanie, drugi to przelew i trzeci to wyjście na listwe CR. Zasilanie można puścić gumą, powrót też, tylko CR ze względu na ciśnienie musi być rurką metalową.

Hej Marcinie. Wiem że dzisiaj już jest niedziela. Udało się coś pstryknac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 paź 2018, o 15:14 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Właśnie jestem w trakcie demontażu kolektora... liczba flaszek rośnie, :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 paź 2018, o 21:59 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 31
Model SAABa: 9-5
maciek_1988 napisał(a):
Właśnie tak rozmyslam nad zakupem Techa. Dylemat czy ori czy klon. Potrzebny będzie na usunięcie egr i lambdy z katalizatora zza turbiny.

Techem nie usuniesz egr z 3.0 tid.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 paź 2018, o 22:37 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 312
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Maciek, a ja mam pytanie, dlaczego silnik jeszcze nie w aucie ?? przecież to co zostało to już drobnostka i kosmetyka, którą można zrobić z silnikiem pod maską.

Sprawa przewodu przelewu z pompy:

Jak pisałem wcześniej w moim wątku, przewód z Z30DT nie pasuje gdy chcemy zachować resztę z D308L.
Ponieważ mój stary przewód też uległ uszkodzeniu przy odkręcaniu a ja i tak przebudowałem magistrale pozbywając się szybkozłączek to poprowadziłem go gumą. Obciąłem stary przewód parę centymetrów za śrubą banjo i nałożyłem na niego wąż.

Obrazek

Nie rozkręciłem wszystkiego ponieważ musiałbym sciągać i EGR i listwę CR żeby mieć dostęp, ale jak ściągnąłem kolektor dolotowy to zrobiłem zdjęcie endoskopem. Tak to wygląda parę centymetrów za wyjściem z pompy:

Obrazek

Jak widać praktycznie opiera się o obudowę rozrządu, skręca do przodu i idzie równolegle z zasilaniem pompy aż na górę silnika.

Obrazek

Obrazek

Na ostatnim zdjęciu masz wszystko co z i do baku. Od góry pierwszy, ten z zaworkiem do odpowietrzania to zasilanie pompy po filtrze paliwa, drugi ( zaraz za zaworkiem widać trójnik metalowy ) to powroty z przelewów wtrysków. A trzeci pod nimi to dalsza część gumowego powrotu nadmiaru pompy. Całość działa bez zarzutów od półtora roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: mniej niż minutę temu 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 61
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim czytajacym temat i kolejny raz dziękuję dla Marcina za okazywaną mi pomoc.
W zasadzie to piszę posta powiadomić, że instrukcja w formie wydrukowanego posta została dostarczona.
Mały problem w tym że Niemcy wyjechali z zamowionymi kominami i moj serdeczny Pan odrazu rzucił się na ich EUR i odstawil mojego Saab'a na po weekendzie... Stąd brak aktualizacji. Gdy coś ruszy bądź w razie pytań będę pisał. Dzięki za uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: maciek_1988 i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL