Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnące wę
PostNapisane: 4 gru 2018, o 00:13 

Dołączył(a): 10 gru 2017, o 20:47
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin lub Warszawa
Model SAABa: 95 2.0t 98r.
Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnące węże.
saab 95 2.0t 1998r. b205e
Cześć, jaką max temperaturę cieczy chodzącej powinien osiągać silnik do momentu włączenia się wentylatorów na chłodnicy? Czy wentylatory te mają dwie prędkości pracy?
Jaką max temp. powinien osiągać silnik np. stojąc w korku?

U mnie wygląda to tak, że kiedy saab stoi w miejscu na odpalonym silniku temperatura powoli sobie rośnie do około 98/99 stopni i dopiero wtedy włączają się wentylatory chłodnicy <Wcześniej wcale nie pracują>. Temp już na pracujących wentylatorach rośnie do 99 i dalej do 100 stopni na jakieś 2 lub 3 sekundy. Potem powoli temp. spada do jakiś 92 stopni. I cykl się powtarza.

I teraz moje pytanie czy takie temperatury nie są za wysokie dla tego silnika? Czy tak powinno być? Czy wentylatory nie powinny zaczynać pracy ciut wcześniej?

Pytam o to bo często obserwuje bardzo twarde węże od chłodnicy i zaczynam się zastanawiać czy to aby nie jest spowodowane zbyt wysoką temperaturą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnąc
PostNapisane: 4 gru 2018, o 08:20 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2014, o 07:03
Posty: 116
Model SAABa: 9-5
na jakiej podstawie piszesz o temperaturach? Skąd te liczby? Mierzyłeś? Masz open sida?

Twarde węże nie są związane bezpośrednio ze wzrostem temperatury ale ze wzrostem ciśnienia. Często tak bywa jak się jeździ z wodą w ukłądzie chłodzenia a nie z płynem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnąc
PostNapisane: 4 gru 2018, o 11:19 

Dołączył(a): 10 gru 2017, o 20:47
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin lub Warszawa
Model SAABa: 95 2.0t 98r.
Cichy78 napisał(a):
na jakiej podstawie piszesz o temperaturach? Skąd te liczby? Mierzyłeś? Masz open sida?

Twarde węże nie są związane bezpośrednio ze wzrostem temperatury ale ze wzrostem ciśnienia. Często tak bywa jak się jeździ z wodą w ukłądzie chłodzenia a nie z płynem


Parametry z open sida.
Płyn był wymieniany przy okazji jak mi rozwaliło którąś rurkę od chłodzenia, później wymieniłem kolejną bo zaczynała cieknąć przy opasce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnąc
PostNapisane: 4 gru 2018, o 14:07 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 482
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Te wymienione rurki też pęcznieją? Bo stare węże mogą tracić wytrzymałość.
Temperatury pracy wentylatorów są zgodne z tym co ma być - wentylatory mają startować przy 100 stopniach, drugi bieg włączy się przy 113 stopniach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnąc
PostNapisane: 4 gru 2018, o 19:44 

Dołączył(a): 10 gru 2017, o 20:47
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin lub Warszawa
Model SAABa: 95 2.0t 98r.
gwiazdor napisał(a):
Te wymienione rurki też pęcznieją? Bo stare węże mogą tracić wytrzymałość.

Kiedy druga była do wymiany wkurzyłem się i powrzucałem silikony. Teraz w gumie zostało chyba tylko coś przy nagrzewnicy. Tak więc z wytrzymałością będzie ok. Bałem się tylko, że usunąłem skutki a przyczyna została nierozszyfrowana.

gwiazdor napisał(a):
Temperatury pracy wentylatorów są zgodne z tym co ma być - wentylatory mają startować przy 100 stopniach, drugi bieg włączy się przy 113 stopniach.


I o takie fakty mi chodziło, dzięki.

Czyli skoro temperatura jest ok to nie wiem gdzie szukać przyczyny takiego wysokiego ciśnienia w układzie. Górna rura od chłodnicy jest często tak twarda, w moim odczuciu za twarda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Pytanie o max temp silnika, pracę wentylatorów i puchnąc
PostNapisane: 4 gru 2018, o 21:18 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 352
Model SAABa: 9-5
Może uszczelka pod głowicą Ci padła i masz spaliny w układzie chłodzenia?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL