Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 9 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:36 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Hi,

Ja mam zaslepiony EGR i mimo występowania błędu zbyt niskiego przepływ przez EGR nie ma szarpania. Musi być inna przyczyna. Kopci przy deptniu gazu na czarno?? Jeżeli tak i szarpie przy deptniu szukał bym przyczyny w sterowaniu turbina (przycinajaca się kierownica lub czujnik doładowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:39 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Hi,

Ja mam zaslepiony EGR i mimo występowania błędu zbyt niskiego przepływ przez EGR nie ma szarpania. Musi być inna przyczyna. Kopci przy deptniu gazu na czarno?? Jeżeli tak i szarpie przy deptniu szukał bym przyczyny w sterowaniu turbina (przycinajaca się kierownica lub czujnik doładowania.

Cześć mój mentorze,
Jeśli chodzi o kopcenie to właśnie nie kopci... Kat też jest wywalony tzn. została sama jego obudowa. Może to mieć wpływ?
Mimo wszystko jeszcze raz przyjrzę się jaki dym leci z rury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 lut 2019, o 16:44 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Hi,

Ja mam zaslepiony EGR i mimo występowania błędu zbyt niskiego przepływ przez EGR nie ma szarpania. Musi być inna przyczyna. Kopci przy deptniu gazu na czarno?? Jeżeli tak i szarpie przy deptniu szukał bym przyczyny w sterowaniu turbina (przycinajaca się kierownica lub czujnik doładowania.


Marcin znowu masz rację, zresztą chyba masz na nią monopol bo wychodzi że zawsze ją masz....
Jak mu depnę mocniej gazu to wtedy w Watykanie mówią, że nie wybrali jeszcze papieza bo czarny dym leci z rury.... Zaslyszałem gdzieś w kuluarach, że taki objaw daje dziurawy intercooler. Fakt jest taki że wychodzi to coś z turbiną bo do tych 2tys/rpm normalnie jedzie. Tak czy siak jadę jutro do opla ogarniać czujnik ciśnienia turbiny, dam znać jak wymienię czy to było przyczyną.
A Tobie Marcinie kolejny raz ukłon i wielkie dzięki za bezcenną pomoc. Dobrze by było w końcu tą butelkę wręczyć a nie tylko pisać o niej.. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 27 lut 2019, o 16:51 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Marcin 3.0 TiD Guru. Wyciągnąłem czujnik przeczyściłem z nagaru wsadziłem z powrotem do kolektora i.... No właśnie z początku było bez zmian tzn. odczuwalne szarpanie najmniej odczuwalne na 3 biegu, najbardziej na 4 i 5. Ale po kilkunastu kilometrach kręciłem go na biegach 1,2 i 3 do 4tys/rpm i bez żadnego rwania... Nie miałem już okazji żeby sprawdzić biegu 4 i 5 ale na postoju na biegu jałowym wciskając gaz do 4tys/rpm z rury nie wydobywał się czarny dym... Hmm habemus papa tzn. zagadka rozwiązana? Wieczorem sprawdzę jak ulice trochę opustoszeją 4 i 5 bieg i dam znać jaki efekt. Fakt jest taki, że kolektor jest bardzo kiepsko oczyszczony.
Nie wiem już który raz ogromne dziękuję Marcinie, mam nadzieję ,że to "tylko" ten nagar na czujniku bo w głowie już miałem myśli wtryski dopiero co regenerowane lub turbina....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 19:21 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Zainwestowałem w chińskiego kess i ktag, mpps v16 ale za chiny nie mogę zrobić odczytu ecu. Nigdzie nie mogę znależć na yt filmików instruktażowych w ogóle w sieci prawie pusto o 3.0 TiD. Auto z tym silnikiem to typowe auto dla indywidualisty - oryginała bo jest mało popularne, spotykane... Znalazłem informacje, że moja usterka spowodowana jest prawdopodobnie lambdą tzn. wycięciem kata bo objawy przeładowania turbo występują... Szukam kogoś kto ogarnia te ECU ale wśród tunerów prawie wszyscy wolą omijać te japońskie Denso.... Może ktoś na forum odpłatnie zrobi porządną mapkę z wywalonymi katami i egr? Jest tu ktoś taki co to ogarnia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 2 cze 2019, o 00:22 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć czytającym i dla zainteresowanych tematem. No to powoli dojeżdżam do 10k i należy zmienić olej razem z filtrami. W międzyczasie padły rolki od mechanizmu podnoszenia szyby kierowcy. Co gorsze wywala płyn od chłodnicy obstawiam termostat bo i wentylator się nie załącza... Do 130km/h nie widać żeby płynu chłodniczego ubywało. Oleju też łyknął z 0,5l a może i więcej.


Załączniki:
IMG_20190528_195004.jpg
IMG_20190528_195004.jpg [ 3.57 MiB | Przeglądane 444 razy ]
IMG_20190525_193107.jpg
IMG_20190525_193107.jpg [ 4.91 MiB | Przeglądane 444 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 3 lip 2019, o 20:18 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
10kkm zrobione od naprawy więc olej, filtry wymienione. Jeśli chodzi o mankamenty to zaworki SCV prawdopodobnie wymagają wymiany i to one najprawdopodobniej odpowiadają że jak wcisnę gazu to sie Sebek dlawi. Gaz wcisniety ponad 10% sprawia zamiast jazdy ostre szarpanie.
Próbowałem się dobrać do ECU zatwardzialego 29f400 od Denso ale chyba pozostaje jedynie odczyt przez programator flash, edycja w WinOLS i zaprogramowanie kości pamięci z wykastrowanym - egr, - lambda + stage 1.
Widziałem że koledzy z forum robili zrzutki na zakupy grupowe bdm +combi adapter. Może komuś zalega w szafie i chciałby odsprzedać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 lis 2019, o 22:05 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim zaglądającym tutaj. Podsumowując Saab cały czas cierpi na jakieś dolegliwości. Pewnie jest to w dużej mierze moja zasługa ale i wykonania remontu. Doszła wymiana zaworków SCV ale auto na chwilę obecną przeładowuje i nadal trzeba pokręcić żeby odpalił na ciepłym silniku. Podejrzana jest odma (kiedyś spał mi pierwszy od lewej przewód i być może to jest powodem przeładowowywania0 jak i same turbo. Bardzo niepokojącym objawem było że zjadł litr oleju tzn. widziałem na asfalcie dużą plamę po naprawie.... Będę za tydzień w Polsce to oddaję go do Wojciech Swiat w Bielsku-Białej ale widać, silnik mu ten nie leży.... Podsumowując 3.0 TiD jest rewelacyjny ale tylko wtedy gdy wszystko sprawnei działa, ponadto trzeba uzbroić się w cierpliwość. Na koniec pytanie do posiadaczy kabelka OP-COM czy jest tam możliwość odczytu ECU 3.0 TiD?
Pozdrawiam po dłuższej nieobecności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 19 lis 2019, o 10:06 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Zrobiłem krótką diagnożę VXDIAG w teorii wszystko wygląda dobrze. O dziwo brak komunikatu EGR flow to low i nie pokazuje temperatury otoczenia na SID od ostatniej wizyty u mechanika. Nie wiem zbytnio co robić już... Podejrzewam, że może to być coś z przewodami od odmy.... Szukam mechanika co to ogarnie. Może ktoś kogoś poleci w odległości < 100km od Bielska-Białej? Chętnie oddam pod opiekę ;-)


Załączniki:
tech2 v6.png
tech2 v6.png [ 1.26 MiB | Przeglądane 171 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 2 gru 2019, o 16:20 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 86
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Auto cały czas jeździ z tymi mankamentami niestety. Lekko wciskając gaz na trasie Bielsko-Biała - Wawa średnia prędkość przelotowa nocą 150-160km/h. Znalazłem mechanika JB motorsport w Slemieniu co stroi rajdowki więc mam nadzieję że ogarnie te problemy z turbo i coś z nim ogarnę z mocą auta żeby do stajni przybyło koni.... Zobaczymy, będę dawał znać co jakiś czas co się dzieje z autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 6 gru 2019, o 10:42 

Dołączył(a): 25 paź 2019, o 10:30
Posty: 4
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć Maciek, czy byłbyś w stanie wrzucić screena z ciśnieniem paliwa z Techa na zimnym silniku i rozgrzanym? Szukam u siebie przyczyny braku możliwości wejścia na obroty i myślę nad czujnikiem ciśnienia paliwa. Patrze na screena wyżej i u mnie jest dużo niższe, choć nie wiem w jakich warunkach zrobiłeś ten pomirar :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL