Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 3 maja 2017, o 19:58 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Witam,

Ktoś przerabiał już przekładkę silnika Z30DT czyli 3.0 CDTI z opla po 2005 roku z rozwiązanym problemem opadających tulei w miejsce oryginalnego 3.0 TiD ??
Co należy zachować ze staruszka przy przekładce kompletnego silnika ??

Rozumiem że kolektory wydechowe zostają stare. coś jeszcze ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:58 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A więc zaczynamy :

Saab już w garażu, zetka obok
Obrazek

oj będzie roboty... nie widzę tu plug&play na pierwszy rzut oka.

Co do różnic to w Z30DT mamy:
- wtryski z inną wtyczką (silnik spełnia normę EURO 4 ) oprócz wtyczek są końcówki inne, więc i dawki i może wtrysk pilotujący itp. itd. więc zostają moje stare
- turbo borg warner ze sterowaniem silniczkiem i do tego dmuchające w inną stronę ( dolot na chłodnicę, wydech od strony grodzi ) zostaje więc stare
- kolektory wydechowe mają inną podstawę pod turbo więc zostaną stare
- kolektory ssące są inne i muszą zostać ponieważ głowice są inne i nasze nie pasują otworami do głowic z zet, zostają nowe
- kolektor dolotowy ma klapę gaszącą, nie wiem jeszcze czy podpasuje nasz dolot pod ssące co byłoby idealne i zostawił bym stary
- EGR inny chyba zostawię stary ale nie wiem czy się da
- wiązka elektryczna inna ale zostawię na mojej, po prostu będę zamieniał w miarę możliwości osprzęt
- sterownik wtrysków i silnika ale wiadomo zostaje stary
- miska olejowa, muszę przełożyć naszą
- czujnik położenia wałka i wału, wałka chyba będzie pasował do instalacji, wału jest inny, 3 pinowy halla, trzeba będzie przełożyć
- waku pompa na innej głowicy ale to tylko przedłużyć rurki

to tylko podczas krótkich oględzin.

Nie wiem czy Was etylinowych tradycjonalistów temat interesuje ale zmiana jest wykonalna skoro w Vectrach je zamieniają a nikt nigdy jej nigdy w saabie nie opisał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 11 maja 2017, o 06:09 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2400
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
rób rób chłopie , foty dawaj opisy też
bardzo fajnie, ze się z to zabrałeś

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 11 maja 2017, o 08:13 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Cierpliwość to nie jest moje drugie imię...

W nocy więc rozebrałem Zetke do gołego, wieczorem siądę i wyśle zdjęcia wraz z tym co wyrzeźbię dzisiaj bo bez rzeźby się nie obejdzie. W kolektorze ssącym nowego serducha są klapy wirowe ze sterowaniem podciśnieniowym, oczywiście tego nam nie potrzeba do szczęścia więc dobrze byłoby się pozbyć tych kolektorów ale... najlepiej różnicę pokazać na przykładzie katalogowych zdjęć uszczelek:

D308L
Obrazek

Z30DT
Obrazek

Idealnie więc żeby nie powodować nieszczelności byłoby wywalić klapy i zostawić nowe ssące dostosowując do tego saabowski kolektor dolotowy lub jeżeli to niemożliwe ( a już na pierwszy rzut oka widać że otwory na szpilki dolotu w starych ssących są odbiciem lustrzanym nowego dolotu ) wywalić również klapę gaszącą z nowego kolektora dolotowego i zastosować komplet.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 11 maja 2017, o 22:22 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jak już pisałem w nocy Z30DT został obrany z wiązki i wszelkiego osprzętu z góry silnika:
Obrazek

to samo w celu porównania zrobiłem dziś w saab'ie ale w tym mam już doświadczenie ( najpierw rozbierałem do gołego bloku przy wymianie uszczelek po zakupie, potem przy wymianie zaworów scv, potem przy wymianie pompy wtryskowej, potem.... )

Wracając do tematu porównania:
- inne zawory EGR
- inne chłodnice spalin
- inne kolektory dolotowe

Po prawej D308L
Obrazek

Inne też długości dolotu i rozstaw oraz umiejscowienie otworów na śruby:

U dołu D308L
Obrazek

Długość samego dolotu jest inna ponieważ wyjście ze ssących w Z30DT jest bardziej na środku a w D308L po stronie rozrządu.

U góry D308L
Obrazek

Podsumowując... Nie można zostawić dolotu z Zetki bo nawet olewając klapę gaszącą nie podłączymy do niego starego EGR'a a nowy nie podejdzie do kolektora wydechowego starej turbiny która musi zostać. Jak założymy dolot z Saaba, który jest nam potrzebny, to przez umiejscowienie otworów w kolektorach ssących wejście wypadło by gdzieś na turbinie. Musimy więc założyć kolektory ze starego silnika w komplecie, ssące i dolot. Jak wcześniej widać po uszczelkach i zdjęciu powyżej nie są one takie same. Zresztą po nałożeniu uszczelki z Z na kolektor z Saab'a widać to najlepiej:
Obrazek

Zgrywają się tylko 3 otwory górne, jeden dolny można rozwiercić spokojnie. Pozostaje reszta. Po przyłożeniu do głowicy widać, że śruba z kołnierzem powinna mimo wszystko kolektor doscisnąć:
Obrazek

Jutro rano wkręcę i sprawdzę czy trzyma, jak nie to warsztat żeby przyspawali tam trochę materiału do obróbki.

Po rozwiązaniu tego problemu dochodzi kolejny czyli woda, kolektor wodny z głowic jest inny i w inne miejsca prowadzi, inne chłodzenie turbiny, inne chłodnicy spalin. Pewnie trzeba będzie znów przełożyć z 9-5, ale o tym później.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 18:10 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
O żesz Ty w morde lepszy..ależ zabieg. Będzie roboty co nie miara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 18:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4213
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Powiem tak... Szacun że Ci się to padło chce ratować. Już chyba ze swapem na B207 i standalone byłoby mniej roboty....

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 18:48 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Padło nie padło. Nie wiem czy jeździłes kiedyś autem z tym silnikiem. Na jałowym masz 200Nm wciskasz delikatnie gaz jest 1600 obrotów i już się robi prawie 100Nm więcej a po chwili masz 2000 obrotów i kolejne 100Nm dochodzi i utrzymuje się tak przez kolejne 1500 obrotów i spada niewiele dopiero pod max obrotami. Masz rację, benzyna jest fajna, sam już przerobiłem parę silników od 4 cyl i 6 w rzędzie do 8 i 12 cylindrowych w fałce. Ale to jest akurat auto którym na codzień jeździ moja żona wraz z trójka szkodników i psem (psa wymieniam bo że względu na gabaryty i masę zignorować się nie da Leonbergera w bagażniku). I uwierz mi że to naprawdę ekonomiczne auto którym można w razie ochoty nieźle zapierdzielac. Co do roboty... nie ma źle, wiem że mniej było by gdybym miał goły blok z głowicami bo teraz połowę czasu zajmuje rozebranienie zetki. Kolektory opanowane. Jutro pewnie zdam fotorelacje bo teraz party time.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 18:53 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4213
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jeździłem, ale to diesel, choćby to miało i 300Nm na jałowym to mnie nie przekona.
A na co dzień jeżdżę E55 AMG i taki 3.0Tid nie robi większego wrażenia ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 19:01 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Ależ ja Cię nie zamierzam do niczego przekonywać, Ty nie lubisz dyszli a ja w życiu nie wsiadł bym do okularnika nawet E60 bo po prostu z fajeczką w żebach i w kapelutku na głowie mi nie do twarzy. Ale to nie ważne co kto lubi, ważne że tu się silnik dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 12 maja 2017, o 19:04 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4213
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Na szczęście z zewnątrz tego samochodu mało oglądam ;) v8 robi swoje

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 14 maja 2017, o 08:15 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Miałem dłubać w sobotę ale z wolnym czasem wyszło jak zawsze, urwałem tylko trochę z wolnego dnia. W tej chwili Zetka z dolotem i układem wtryskowym czeka na turbo i wodę z TID'a. Silnik w 9-5 podwieszony na wyciągu pozbawiony już półosi i mocowań, jak znajdę czas to będę go wyciągał i przezbrajał resztę.

Co do składania dwóch w jedno:

Dolot:
- po nałożeniu dwóch uszczelek, starej i nowej zrobiłem szablon pokrywający otwory ssące z D308L z otworami na śruby z Z30DT i wyciąłem komplet uszczelek z Gambitu.
Obrazek

- kolektory ssące wypiaskowałem bardziej w celach estetycznych ponieważ mój TID z zaślepionym EGR po remoncie rok temu zupełnie nie rzuca sadzy i podfrezowałem je pod otwory na nowe uszczelki. Całość skręcona bardzo ładnie siadła, co więcej kolektor dolotowy idealnie na nich siada więc nie będzie więcej rzeźby w tym kierunku.
Obrazek

Układu wtryskowy:

Całość należy przenieść ze starego silnika ze względu na różnice.
- wtryski są inne
Obrazek

Inność to nie tylko numer katalogowy i inna wtyczka aby nie mieszać starych z nowymi (inne normy Euro) ale również śruby banjo do przelewów mają inne gwinty, powroty można zostawić z Z. Również przewody zasilające z pompy mają inne końcówki i uszczelnienia, zostawić należy stare. Jeżeli stare przewody wtryskowe to i stara listwa CR ponieważ są inne, i przewody inaczej prowadzone. Do tego w Z30DT listwa CR prowadzona jest po boku kolektora ssącego w TiD pomiędzy kolektorami i gdyby nawet przerobić CR na Zetkowy to nie wrzucilibyśmy chłodnicy spalin.

- jeszcze jedna uwaga, po zamontowaniu wtrysków z TiD'a w głowicę z Z30DT niespodzianka. Wtryski opierają się o wałki. Przyczyną różnica w głębokości osadzenia tulei wtryskiwaczy w głowicy. Choć wtryski są tej samej długości to głębokość kompensowana jest przez wyższą podkładkę wtryskiwacza
Obrazek

zastosować należy więc podkładki wtrysków do silnika Z30DT

Obrazek

- zakładamy również stare przewody łączące przelewy w głowicy z magistralą paliwową, nowe mają inne podłączenie do listwy CR.

- na koniec pokrywy, ponieważ niech nie tylko działa ale będzie i ładnie po zrzuceniu brzydali
Obrazek

wypiaskowałem je
Obrazek

a po założeniu okazało się... :D... że nie pasują ponieważ nie uszczelnią TiD'owych przewodów wtryskowych. Więc 15 minut przy piaskarce mogłem przeznaczyć na bardziej produktywne zajęcia.

Mam nadzieję, że dziś ruszę z robotą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 14 maja 2017, o 08:57 

Dołączył(a): 17 mar 2016, o 09:39
Posty: 3
Super projekt, a do tego świetnie opisany. Życzę powodzenia i mam nadzieję, że wszstko będzie działać i jeździć bezproblemowo po złożeniu do kupy.
Pozdrawiam!

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 14 maja 2017, o 23:26 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Ukradłem dziś trochę czasu i...
Obrazek

Wyciągnąłem bydlaka, powiem, że było trochę roboty, z każdej strony jest na styk a potem się dziwią, że się grzeje.

Teraz mam przed garażem W12 hi hi hi
Obrazek

Odkręciłem turbo z kolektorem zbiorczym żeby wrzucić je na nowy blok i... pupa, nie pasują.
- kolektory z Z30DT
Obrazek

- i kolektory z D308L
Obrazek

niestety trzeba będzie zmieniać, za to uszczelki kolektorów wydechowych od strony głowicy są takie same.

Po wyciągnięciu silnika widać więcej różnic:
- alternatory i rozruszniki inne, prawdopodobnie zamienne, wyczaję to przy składaniu bo nowe wyglądają lepiej
- ze względu na wielkość i kształt trzeba zrzucić miskę olejową i zamienić ale od razu będę miał wgląd w stan wału
- ze względu na czujnik położenia wału prawdopodobnie będę zamieniał dolną obudowę rozrządu na starą

Ogólnie w bloku silnika i obudowie rozrządu wszelkie otwory się pokrywają, wszystko co odkręcone od jednego można założyć do drugiego.

Z obserwacji dodatkowych wiem już że to nie uszczelniacz na wale mi poszedł tylko olej leciał z przyłączy olejowych turbiny, dopiero po wyciągnięciu silnika było widać, że to nie cieknie z kołnierza sprzęgła tylko górą. Od razu uszczelnię.

Dalej zostało trochę roboty ale już bez kombinacji jak z wtryskami i dolotem, teraz tylko odkręcić i przykręcić kolektory, wodę i skrzynię. Reszta w przyszły weekend dopiero, wyjazdowa praca wzywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 15 maja 2017, o 14:02 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 20:41
Posty: 121
Lokalizacja: Starogard Gd
Model SAABa: 9-5 B204/205 combi
Diesel na codzień jest OK.. nie musi być od razu AMG.. ale.. mimo że mam też szalone pomysły na wielodniowe przeróbki/modyfikacje.. wole swojego okulara w dieslu i 9-5tke w benzynie ;-)

powodzenia w dłubaniu, czekamy z niecierpliwością na efekt końcowy :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 18 maja 2017, o 21:34 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Hi , zjechałem z pracy trochę wcześniej i znalazłem godzinkę dla auta dzisiaj. Wziąłem się za wodę. Całość trzeba przełożyć z Saab'a ze względu na inne przyłącza do chłodnicy i nagrzewnicy, inne chłodzenie turbiny i EGR. Poniżej kolektory wodne z głowic, po lewej ten z Zetki:
Obrazek

jak widać Saabowski ma trójnik który potem chłodzi EGR'a i niestety nie pasuje on pod pompę podciśnienia na głowicy z Z30DT. Ponieważ nie chcę kombinować z wodą postanowiłem przenieść waku na drugą stronę. Niby wszystko pasuje, odkręciłem pompę z D308L :
Obrazek

i zaślepkę z Z30DT:
Obrazek

i niby wszystko pasuje na głowicy z Zet pod uszczelkę z TID:
Obrazek

i już nmiałem skręcać wszystko do kupy gdy... przypomniałem sobie o kanale olejowym do pompy którego nie ma nowa obudowa wałka rozrządu. Co ciekawe, D308L ma kanały olejowe na obu stronach więc bez problemu można założyć pompę pod Opla.

Skoro nie można założyć pompy na te obudowy wałków to może można przełożyć kompletne obudowy z pompą które były w starym silniku. Powinno się udać skoro uszczelki są te same w Y30DT i Z30DT i D308L to i kanały olejowe powinny być w głowicach jednego i drugiego typu takie same. Tylko wałki porównam albo po prostu założę te z nowej głowicy, mają nalatane 70 tyś mniej i nawet wizualnie wyglądają lepiej. Rozrząd i tak zrzucam bo muszę przełożyć całe obudowy kompletne ze względu na różnicę w mocowaniu czujników położenia wału. Czujnik Halla z nowego silnika jest płycej osadzony i trzeba byłoby kombinować z dystansami a nie wiem czy będzie to działać i czy nie będzie ciekło. Znowu nowego czujnika nie mogę zostawić ponieważ nie podejdzie pod moją instalację ( indukcyjny ma 2 piny ) oraz nawet gdy podłącze do niego dodatkowe zasilanie które idzie normalnie trzecim pin'em, nie mam pewności czy mój komp będzie go czytał. Szkoda potem zabawy na wrzuconym silniku.

Tutaj różnica w czujnikach:
Obrazek

i jeszcze jedno, przewód przelewowy z pompy HP2 trzeba przerzucić ze starej instalacji wtryskowej ponieważ do tego z Zetki nie wejdzie chłodniczka spalin EGR, jest za bardzo oddalony od obudowy rozrządu:
Obrazek

Odkręciłem już koła pasowe i zrzuciłem rozrząd, jutro będę Was zanudzał dalej....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 19 maja 2017, o 06:05 

Dołączył(a): 17 mar 2016, o 09:39
Posty: 3
Nie zanudzasz, dobrze się czyta, więc wszystko gra. Cały czas trzymam kciuki za powodzenie tej operacji. ;-)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 19 maja 2017, o 14:01 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Odebrałem dziś uszczelki pod kolektory wydechowe i turbo. Przecież nie będę na starych składał. Całość ori z GM , made in Japan. Pewnie wykon Isuzu.
Obrazek

Co ciekawsze, zamawiałem w salonie Opla bo wyszły dużo taniej niż u Naszych saabowskich sklepikarzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 19 maja 2017, o 17:20 
Kapral

Dołączył(a): 12 gru 2014, o 22:58
Posty: 168
Model SAABa: 9-5 Griffin
Jestem pod dużym wrażeniem zapału i chęci do tak wiele i niewiele zmieniającej modyfikacji silnika :) ciekaw jestem efektu końcowego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik opla po lifcie czyli Z30DT zamiast D308L
PostNapisane: 19 maja 2017, o 22:25 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 306
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Dzięki bardzo.

Po obiadku, pod wieczór wziąłem się za robotę. Zrzuciłem rozrząd i koło pasowe z wału, ściągnąłem dolną obudowę rozrządu i wyjaśniła się kwestia długości czujnika położenia wału.
Pod pokrywą ze starego silnika znalazłem to:
Obrazek

A po zdjęciu obudowy z Z30DT znalazłem to:
Obrazek

Widać różnicę ?? Czujniki mają inne koła impulsowe, oczywiście w pełni przekładalne.

Tutaj oba razem jakby ktoś różnicy nie zauważył:
Obrazek

Same obudowy na pierwszy rzut oka wyglądały tak samo, ze względu na to, że przy zmianie rozrządu w zeszłym roku wymieniałem też uszczelniacze koła pompy oraz koła pasowego, założyłem moją. I od razu wyszła różnica, nie zgadza się jedna dolna szpilka trzeba było podfrezować i wszystko pasuje.
Przed
Obrazek

i po
Obrazek

Reszta otworów się pokrywa, wszystko będzie szczelne. Rozrząd jest ten sam, ja założyłem mój bo zmieniałem 12 tyś km temu. Koła paska wielorowkowego trzeba przełożyć z D308L bo Opel ma inne.

Zamieniłem też obudowy rozrządu, wszystko się pokrywa, uszczelka jest ta sama. Waku w końcu po właściwej stronie:
Obrazek

Rozrząd założony, wszystko kręci się jak w starym, zresztą wałki mają ten sam numer więc krzywki na pewno kąty mają takie same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL