Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 29 maja 2020, o 13:08 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
Witam. Mam problem. Dość ciekawy bo nie spotkałem nigdzie na forum żadnym.

Mianowicie. Między 3000-4000rpm pod pełnym butem robi się ubogo. AFR skacze do 14. Czyli wklepujemy do końca, AFR leci w dół, dochodzi do wysokich 11 i po przekroczeniu 3000rpm leci na 14 a potem znów w dół na 11.4 czyli zupełnie poprawnie. Postawdzalem podciśnienia, wymienilem regulator cisnienia paliwa zanim wpadłem by sprawdzic to na gazie. I na gazie jest dokładnie to samo, tzn ecu benzyny zmniejsza w tym zakresie czas wtrysku.... A komp gazowy sugerując się czasem wtrysku z benzyny też obcina i robi się ubogo.... Wiec to nie kwestia braku paliwa a sterowania. Przeplywka wyczyszczona, map sensor podmieniony, jakies pomysły co jeszcze sprawdzić? Cewka nowa. Boost obecnie 1.35bara.


Załączniki:
IMG_20200529_130016.jpg
IMG_20200529_130016.jpg [ 3.13 MiB | Przeglądane 392 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 30 maja 2020, o 10:24 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 469
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Po pierwsze napisz coś o aucie, sofcie, jaka instalacja LPG. Czy problem wystąpił nagle, a przedtem było ok? Jeżeli piszesz że to kwestia sterowania to może po prostu zrób korektę LPG po obrotach dla zakresu gdzie jest ubogo. A ecu benzyny nie skraca czasu wtrysku tylko w OL leje tyle ile wynika z mapy paliwa dla konkretnego przepływu powietrza. Czy w CL jest ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 30 maja 2020, o 18:39 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
Zapytaj tunera który robił program. Jak nie będzie wiedział zmień go.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 1 cze 2020, o 08:01 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
Kwestia softu ? 9-5 polift aero.

Wcześniej było ok. Dostał wtryski boscha 451ccm i pojechał na soft.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 1 cze 2020, o 08:55 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
Levis napisał(a):
Zapytaj tunera który robił program. Jak nie będzie wiedział zmień go.


Napisz proszę tylko czy to kwestia softu do poprawki czy osprzętu. Zanim zacznę dyskutować z tunerem... Nie musisz zdradzać co to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 1 cze 2020, o 11:11 
Kapral

Dołączył(a): 11 paź 2019, o 15:42
Posty: 191
Model SAABa: 9-5 aero b235r 2001
Jak dostał większe wtryski to logiczne że to problem softu,chyba że pompa nie domaga i na listwie nie ma dobrego cisnienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 1 cze 2020, o 11:23 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
kolt122 napisał(a):
Jak dostał większe wtryski to logiczne że to problem softu,chyba że pompa nie domaga i na listwie nie ma dobrego cisnienia


Regulator ciśnienia paliwa zmieniłem, miałem się zabrać za sondę ale stwierdziłem że zrobię kalibracje na gazie i sprawdzę, gaz jest z mocnym zapasem, więc jak na pb by brakowało to na gazie nie powinno być problemów. A są. Czyli soft...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 2 cze 2020, o 06:36 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 469
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Samael napisał(a):
ale stwierdziłem że zrobię kalibracje na gazie i sprawdzę, gaz jest z mocnym zapasem, więc jak na pb by brakowało to na gazie nie powinno być problemów. A są.

Samo się nic nie zrobi, nieważne z jak wielki zapasem jest instalacja . Zakładając ze LPG stroi się by było jak na benzynie, to nieprawidłowość będzie występowała na oby paliwach( sam to napisałeś w pierwszym wpisie), chyba że dolejesz LPG jak pisałem powyżej, ale to pudrowanie złej mapy Pb. Czy którykolwiek ze stroicieli używał sondy szerokopasmowej?
kolt122 napisał(a):
chyba że pompa nie domaga i na listwie nie ma dobrego cisnienia

Pompę bym wykluczył, bo gdyby był problem z wydatkiem to do końca, chyba że w tym zakresie 3-4k, stroiciel zafundował momentowe kilimandżaro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 2 cze 2020, o 08:53 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
mich@l napisał(a):
Samael napisał(a):
ale stwierdziłem że zrobię kalibracje na gazie i sprawdzę, gaz jest z mocnym zapasem, więc jak na pb by brakowało to na gazie nie powinno być problemów. A są.

Samo się nic nie zrobi, nieważne z jak wielki zapasem jest instalacja . Zakładając ze LPG stroi się by było jak na benzynie, to nieprawidłowość będzie występowała na oby paliwach( sam to napisałeś w pierwszym wpisie), chyba że dolejesz LPG jak pisałem powyżej, ale to pudrowanie złej mapy Pb. Czy którykolwiek ze stroicieli używał sondy szerokopasmowej?
kolt122 napisał(a):
chyba że pompa nie domaga i na listwie nie ma dobrego cisnienia

Pompę bym wykluczył, bo gdyby był problem z wydatkiem to do końca, chyba że w tym zakresie 3-4k, stroiciel zafundował momentowe kilimandżaro



No lpg korzysta z czasów wtrysku wtryskiwaczy benzynowych, widac że po prostu czas wtrysku w trym zakresie spada i tu i tu.
Gdyby czas wtrysku był stały lub rósł a afr by się nie poprawiał znaczy że brakuje paliwa.
Już mam pewność że to mapa.
Robił Project Boost.
Chłopaki mało znane ale mam dosłownie 5km stwierdziłem a dam szanse. AFR oczywiście używane było. Sam mam bo zajmuje się LPG. O problemie w zakresie 3-4krpm poinformował stroiciel sugerując sprawdzenie układu paliwowego.

Na PW ktoś się pytał o instalacje to od razu napisze.

Reduktor Gold GT na 1.5 bara, rozwiercone podcisnienie by się mniej pompował
Stag qmax
Wtryski yeti+


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 2 cze 2020, o 19:45 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 377
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Kod:
Wtryski yeti+


zastanawiam się czy zostać przy barakach czy przejść na yeti (wady, zalety tych drugich)

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 2 cze 2020, o 20:11 

Dołączył(a): 29 wrz 2018, o 22:23
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
gicy69 napisał(a):
Kod:
Wtryski yeti+


zastanawiam się czy zostać przy barakach czy przejść na yeti (wady, zalety tych drugich)


hmm wydajniejsze są. I chyba bardziej pancerne z opinii użytkowników. Miałem H2100 ale to wielkie krowy i straszna różnica była w wydajności pomiędzy nimi. Na yeti auto na wolnych pracuje jak na benzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.3 ubogo w zakresie 3-4krmp
PostNapisane: 3 cze 2020, o 08:40 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 228
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Mam Yeti+. Lekko ponad rok, przelot jakieś 30 tyś km.
Złego słowa nie powiem, oprócz tego, że przy montażu jeden nowy był felerny, puszczał gaz po zamknięciu i zalewał silnik. Reklamację oczywiście uznali, ale tydzień zeszło i wysyłka do producenta.
Poza tym nie mam zastrzeżeń.
U mnie bez dysz (reduktor Gold) przy ciśnieniu 1,0 bar obrabiają z zapasem te moje 200-210 kucyków ;)

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL