Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 26 sty 2018, o 18:16 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Łatwo to sprawdzić. Odczytaj z bloku numer seryjny )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 28 sty 2018, o 09:46 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 40
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Dzięki Martynka za link. Biorę go mocno pod uwagę ale w tym momencie jestem znów w szpitalu w Biskupcu z noga. Jak nie urok to sraczka....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 28 sty 2018, o 11:21 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
No to zdrowia życzę. Z drugiej strony. Wiem że silnik zatarty, wiem że złość na handlarza,ale tak mocno kopać w silnik nie musiales :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 28 sty 2018, o 11:40 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 40
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Haha no nie gdybym handlarza dorwal to on by na OIOM"e sie znalazł. Tutaj byl nieszczęśliwy powrót z pracy ;) Przy cmentarzu wpadla noga w poślizg że prawie żywy do grobu wpadłem ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 28 sty 2018, o 11:47 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
No to fajnie zacząl Ci się rok. Na pocieszenie powiem że piszę z izby przyjec. Podejrzewają zapalenie opon mózgowych...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 28 sty 2018, o 18:39 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 40
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
No Marcinie Twoje nieszczęście to żadne pocieszenie dla mnie, ale życzę Ci żeby to była jakaś blahostka, którą szybko zwyciezysz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 lut 2018, o 09:42 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 40
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim sledzacych temat. Co do nowin, noga w szynie ma się zdecydowanie lepiej. Natomiast z nie uczciwym sprzedawcą będę się sądził. Jestem w trakcie zbierania dowodów i dzisiaj będę się widział z radcą prawnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 lut 2018, o 09:58 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Przykro że tak się stało. Następny silnik bierz w aucie i sprawdź. Swoją drogą jak tak czytam to myślę jakie ja miałem szczęście ze swoim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 5 lut 2018, o 16:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
maciek_1988 napisał(a):
Cześć wszystkim sledzacych temat. Co do nowin, noga w szynie ma się zdecydowanie lepiej. Natomiast z nie uczciwym sprzedawcą będę się sądził. Jestem w trakcie zbierania dowodów i dzisiaj będę się widział z radcą prawnym.
Szybkiego powrotu do zdrowia Kolego. Jak słyszę o tych naszych nędznych handlarzynach to mi się piła łańcuchowa w szopie sama odpala. Zbieraj jak najwięcej dowodów porządne konsultacje i dojedź dziada, aż mu się ten silnik czkawką odbije. W tym kraju kupić coś takiego jak pewny silnik naprawdę graniczy z cudem. A papiery jakiekolwiek do tego silnika, jakiekolwiek potwierdzenie przebiegu, święty gral. Nic dziwnego, jakiekolwiek auto sprowadzane przez tych cwaniaczków jadąc na lawecie przy niemiecko-polskiej granicy wjeżdża w pole czasoprzestzenne powodujące magiczne cofnięcie się licznika o conajmniej kilkadziesiąt tysięcy km. (jak nie kilkaset). Achh zdenerwowałem się. Oby ta łajza odpowiedziała za swoje przekręty

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 18:50 

Dołączył(a): 20 sie 2017, o 09:26
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Dół z30 nie jest poprawiony,głowice są inne i ciężko będzie to sensownie sklecić,do tego rozrząd jest ciut inny,przednia płyta jest inna.
Z30 siadają tak samo jak y30 (czyli przed liftem).P9x ma inne wycięcie na rozrusznik,to akurat da się założyć zamiennie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 19:05 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
szczygielek napisał(a):
Dół z30 nie jest poprawiony,głowice są inne i ciężko będzie to sensownie sklecić,do tego rozrząd jest ciut inny,przednia płyta jest inna.
Z30 siadają tak samo jak y30 (czyli przed liftem).P9x ma inne wycięcie na rozrusznik,to akurat da się założyć zamiennie.


Słyszałeś od kogoś kto czytał gdzieś ?? czy masz jakieś konkretne informacje ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 19:27 

Dołączył(a): 20 sie 2017, o 09:26
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Martynka napisał(a):
szczygielek napisał(a):
Dół z30 nie jest poprawiony,głowice są inne i ciężko będzie to sensownie sklecić,do tego rozrząd jest ciut inny,przednia płyta jest inna.
Z30 siadają tak samo jak y30 (czyli przed liftem).P9x ma inne wycięcie na rozrusznik,to akurat da się założyć zamiennie.


Słyszałeś od kogoś kto czytał gdzieś ?? czy masz jakieś konkretne informacje ??



Rozbierałem tego dziesiątki,naprawiałem i regenerowałem.
Obecnie mam kilka sztuk leżących na warsztacie.

To akurat nie "podsłyszane"

"podsłyszane" gdzieś ktoś coś mówił itd. to jest mit o tym że Z30 jest poprawiony.
Owszem...głowice.
Nie mają już tych dziadowskich tulejek do osadzenia wtryskiwacza.Ale ssące są zupełnie inne,choć by dla tego że z30 ma już klapy w dolocie.
Na przemian masz kanał prostokątny i okrągły. Da się to zrobić ale straszna rzeźba i dużo przeróbek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 19:46 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jesteś pewien, że są takie same. Ok. Masz kilka sztuk na warsztacie, tym lepiej.

Sprawdź dokładnie średnicę tłoku Y i Z i znajdź różnice.
Po drugie porównaj pierścienie Y i Z i znajdź różnice.
Weź głebokościomierz i sprawdź zlicowanie tulei w bloku Y i Z i znajdź różnice.

Co do głowic. Różnic jest więcej, choćby zawory wylotowe inaczej rozmieszczone.

Rozrząd jest taki sam, chyba że mówisz o różnicach w obudowach wałków i kołach zębatych na wałkach to akurat wymusiły właśnie inne zawory.

Co do rzeźby, może i "straszna" ale bezproblemowa i działa. W zasadzie tylko uszczelkę dorobić trzeba do ssącego która połączy głowice Z i ssący Y. Potem już tylko przekładamy... dwa razy używając frezu przy montażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 19:53 

Dołączył(a): 20 sie 2017, o 09:26
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Doły te same,mam gdzieś nawet dość sporą bibliotekę ze zdjęciami różnic. Jedno jest pewne,doły od Z30 wywalają płyn tak samo jak Y30,to że z30 były "niby" lepsze wynikało chyba tylko z mniejszego przebiegu.

muszę rozkminić jak tu sie wstawia zdjęcia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 19:58 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Dajesz, ja mam teraz tylko Zetkę w częściach w garażu więc nie pomierzę żeby Ci zdjęcia zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 20:07 

Dołączył(a): 20 sie 2017, o 09:26
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
Jutro opstrykam różnice.

Generalnie fajne motory,miałem,jeździłem,katowałem. Wytrzymał mi 70k km. Jebła tuleja,zrobiłem,polatałem jeszcze ponad rok. Dokręciłem do 280k km (jakoś tak) i sprzedałem.
(Y30dt w sigu),ale zawsze chciałem saaba.
To kupiłem xD pb/lpg ale ze zjebanym motorem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 20:43 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Wiem, czytałem, szacun i wytrwałości.

Ja też znam różnicę między silnikami bo też sam się nimi bawiłem. Różnice są mało widoczne. Ale są.

Co do tego co mówiłem:
- średnica tłoka z Z w stosunku do Y jest mniejsza mimo tej samej średnicy tulei. Nawet suwmiarką jak nie wiesz to nie znajdziesz różnicy ale użyj mikrometru i... znajdziesz zawsze w Z parę setek mniej.
- grubość pierścieni w Y i Z jest różna, spróbuj przełożyć między nimi kompresyjny i zgarniający a zobaczysz. W Z mają po 2 mm a w Y jeden 1,5 a drugi 2,5mm . Tylko olejowe mają tą samą grubość 3 mm.
- a wiesz dlaczego uszczelki głowicy do Z są grubsze o 0,55mm niż w Y ?? właśnie przez różnicę płaszczyzny blok i tuleja.

Widzisz, różnice niby niewielkie, ale robią ogromną różnicę. A dodatkowo mając części w ręku bez świadomości że jest różnica i nie mierząc przyrządami pomiarowymi z "setkami" lub nie mając dokumentacji wydaje Ci się, że różnicy nie ma.

I ja nie mówię że nie wydmuchasz uszczelki pod Zetką, wszędzie się da, ale zmiany ( które jednak są ) sprawiły, że trudniej to zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 20:46 

Dołączył(a): 20 sie 2017, o 09:26
Posty: 18
Model SAABa: 9-5
aaaa nawet mam wypalonego z30 :D zdjęcia co prawda sprzed roku ale są :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 lut 2018, o 20:58 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 288
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Co nie zmienia faktu, że różnicę w blokach są :P i nie dam sobie wmówić, że doły są takie same. Chyba, że weźmiesz tłok z Z i włożysz do niego pierścienie z Y i uruchomisz to w bloku Z na uszczelkach głowicy z Y :D

A co do przekładki pełnej blok i głowice z Zet do osprzętu z Igrek to naprawdę wcale ani nie rzeźba ani dużo roboty. Zresztą pewno już czytałeś mój temat.

kolektor ssący na Zetce:
Obrazek

na uszczelkach uwzględniających stare i nowe kanały oraz otwory na śruby:

Obrazek

całość jest szczelna, i po przejechaniu parudziesięciu tysięcy km ciągle szczelna i na miejscu.


P.S. Maciek gdzieś zniknął a temat żyje własnym życiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 23 lut 2018, o 21:09 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 40
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
P.S. Maciek gdzieś zniknął a temat żyje własnym życiem :)


No nie tak do końca zniknął. Bardziej pojawia się i znika ;p.
Cieszę się, że wywiązała się dyskusja kogoś kto zna się trochę na mechanice.
Co do remontu jak widać bardzo się przeciąga w czasie mają wpływ różne życiowe okoliczności o których też pisałem.
Postanowiłem zostawić już ten P9X 715 od tego oszusta i doprowadzić go do porządku. Ku przestrodze radzę trzymać się z dala z jakimikolwiek interesem od Ireneusz Krystel Nowa Dęba i Majdan Królewski "Kuźnia Talentów". Można poczytać co się w tej rodzinie wyprawia jako opinie w internecie. Rodzina oszustów.
Wczoraj zakupiłem tłok od z30dt do p9x 715 ma wymiar 86,95 - 86,97. Teraz czekam aż zabiorą się za tulejowanie cylindra bo blok ma iść do http://www.autoszlif.olsztyn.pl/ teoretycznie w przyszłym tygodniu. No i w zasadzie tyle u mnie ;-).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL