Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 5 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 maja 2018, o 11:51 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jestem właśnie w drodze na Litwę i zlecenie z ceną mógłbym zobaczyć dopiero w sobotę jak wrócę. U mnie było planowanie, sprawdzanie szczelności kontrola obsad wtryskow, wymiana uszczelniaczy i sodowanie i chyba poniżej 300 za dwie. Tylko ja mam do nich blisko a do tego po znajomości bo dużo im firmowo zalecam ( dorabiaja nam gniazda zaworowe i frezuja prowadnice pod nowe zawory.) więc zostało "netto". Możesz więc wysłać do mnie i ja im oddam, będzie taniej. No chyba że masz jak je za tydzień w piątek podrzucić w okolice Gołdapi czy Suwałk to sam je odbiorę osobiście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 maja 2018, o 16:07 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Wczoraj nie wrzuciłem nic dzisiaj nadrabiam.
Panewki zakupione od Gorian (polecam sklep bardzo pozytywne nastawienie do klienta, duży wybór części). Niestety musiałem wymienić bo zakupiłem korbowodowe zamiast głównych. Wymiana z dopłatą z mojej strony na panewki głowne przebiegła bezproblemowo.
Idę właśnie zaraz zobaczyć jak idą prace, co dzisiaj zrobili. Jak rozmawiałem z nimo głowicach wczoraj to mówił, że od soboty wolny termin w Kętrzynie. Można podrzucić wcześniej, najwyżej poczekają i od poniedziałku będą robione. Pozostaje kwestia ceny....
Dziękuję Marcinie kolejny raz za okazaną pomoc. Czy skorzystam będę wiedział po wizycie u mechanika i jak będę znał cenę usługi. Co do dojazdu do Suwałk to fakt jest trochę kilometrów natomiast myślę, że nie byłoby problemu, żebym tam podjechał ze znajomym. Na pewno dam znać a dzisiaj postaram się jeszcze coś wrzucić co tam dzisiaj "mącili" przy silniku.
Raz jeszcze dzięki!


Załączniki:
IMG_20180509_123842.jpg
IMG_20180509_123842.jpg [ 2.3 MiB | Przeglądane 542 razy ]
IMG_20180509_123906.jpg
IMG_20180509_123906.jpg [ 3.02 MiB | Przeglądane 542 razy ]
IMG_20180509_123927.jpg
IMG_20180509_123927.jpg [ 2.88 MiB | Przeglądane 542 razy ]
IMG_20180430_170718.jpg
IMG_20180430_170718.jpg [ 3.59 MiB | Przeglądane 542 razy ]
IMG_20180430_171028.jpg
IMG_20180430_171028.jpg [ 3.47 MiB | Przeglądane 542 razy ]
IMG_20180430_171041.jpg
IMG_20180430_171041.jpg [ 3.67 MiB | Przeglądane 542 razy ]
Komentarz: Etap składania z dnia 21.05.18r
IMG_20180521_133756.jpg
IMG_20180521_133756.jpg [ 3.76 MiB | Przeglądane 542 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 maja 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Mała aktualizacja. Głowice wstępnie 600zł za 2 w Kętrzynie. Jutro powinna być znana dokładna cena usługi. Więc jeśli propozycja naprawy głowic jest nadal aktualna przy Twojej pomocy Marcinie to jutro podejmę decyzję. Jutro też mają kończyć składanie. Pozostaje naprawa skrzyni biegów (wywalało 5-tkę, więc zakupiłem inną skrzynie z pękniętą obudową), wybebeszenie katalizatora bezpośrednio za turbiną i złożenie wszystkiego do kupy jak głowice będą gotowe.... Chyba już bliżej niż dalej ;-).


Załączniki:
Komentarz: 22.05.2018
IMG_20180522_172525.jpg
IMG_20180522_172525.jpg [ 3.59 MiB | Przeglądane 534 razy ]


Ostatnio edytowano 22 maja 2018, o 21:23 przez maciek_1988, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 maja 2018, o 21:20 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Proszę wyslij mi jutro wiadomosc okolo poludnia bo zapomne inaczej to zadzwonię do Poloka i zapytam o cenę dla mnie. Planowanie, szczelność, uszczelniacze. I dam od razu znac. Chyba, że mam kopie jednak na kompie to zaraz poszukam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 maja 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Ok. Napiszę z przypomnieniem w południe. Muszę porozglądać się jeszcze zaraz za letnimi kapciami bo stoi bidul na zimówkach jeszcze... Potem zaraz heble i przegląd który skończył się jakoś w marcu... Ktoś z forumowiczów posiada może jakieś dobre źródło zaopatrzenia opon?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 19 cze 2018, o 20:19 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
[Aktualizacja 19.06.2018r]
Coś się zaczyna dziać choć oczywiście myślałem, że pójdzie to sprawnie... O głowicach powoli już będę myślał, ale w zasadzie patrząc na ogólne tempo... Dzisiaj były podfrezowane wałki rozrządu. Stan obecny to jak widać na zdjeciach, choć zaczął grzebać przy głowicach przymiarki. Jutro cyknę kolejne parę fot.


Załączniki:
IMG_20180614_131951.jpg
IMG_20180614_131951.jpg [ 3.47 MiB | Przeglądane 361 razy ]
IMG_20180614_132104.jpg
IMG_20180614_132104.jpg [ 3.63 MiB | Przeglądane 361 razy ]
IMG_20180614_132530.jpg
IMG_20180614_132530.jpg [ 3.45 MiB | Przeglądane 361 razy ]
IMG_20180614_133148.jpg
IMG_20180614_133148.jpg [ 3.61 MiB | Przeglądane 361 razy ]
IMG_20180618_130201.jpg
IMG_20180618_130201.jpg [ 3.45 MiB | Przeglądane 361 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 19 cze 2018, o 20:38 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A po co walki frezowali?? Chyba że mówisz o obudowach wałków


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 19 cze 2018, o 21:25 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Jutro tam się z rana przejdę bo faktycznie to stare walki rozrządu do nowych głowic tak to szło...?
Trochę też i ja odpuściłem z remontem zajęty innymi rzeczami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 19 cze 2018, o 21:50 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Stare obudowy i nowe walki, tylko obudowy trzeba było frezowac bo inaczej szklanki zaworów skrajnych się blokowały bo w nowych głowicach są zawory szerzej rozmieszczenie. Tak samo z tego powodu również nowe walki bo zebatki synchronizacji wałków są węższe żeby nie haczyly. A obudowy muszą być stare bo inaczej waku pompy nie założysz bo jest na innej głowicy niż w Oplu czy Renault a nie ma na drugiej kanału do smarowania pompy pod zaślepka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:41 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Stare obudowy i nowe walki, tylko obudowy trzeba było frezowac bo inaczej szklanki zaworów skrajnych się blokowały bo w nowych głowicach są zawory szerzej rozmieszczenie. Tak samo z tego powodu również nowe walki bo zebatki synchronizacji wałków są węższe żeby nie haczyly. A obudowy muszą być stare bo inaczej waku pompy nie założysz bo jest na innej głowicy niż w Oplu czy Renault a nie ma na drugiej kanału do smarowania pompy pod zaślepka.

[Aktualizacja 20.06.
I no właśnie tak jest zrobione. Jutro prawdopodobnie już głowicę do Kętrzyna zawiozą. Tymczasem wygląda to tak jak widać na foto. Jutro zrobię lepsze zdjęcia obudowy i wałków tam gdzie frezowali.


Załączniki:
IMG_20180620_121711.jpg
IMG_20180620_121711.jpg [ 3.9 MiB | Przeglądane 334 razy ]
IMG_20180620_121718.jpg
IMG_20180620_121718.jpg [ 4.18 MiB | Przeglądane 334 razy ]
IMG_20180620_121821.jpg
IMG_20180620_121821.jpg [ 3.38 MiB | Przeglądane 334 razy ]
IMG_20180620_121848.jpg
IMG_20180620_121848.jpg [ 3.63 MiB | Przeglądane 334 razy ]
IMG_20180620_121906.jpg
IMG_20180620_121906.jpg [ 2.86 MiB | Przeglądane 334 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:56 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jest dobrze, tylko pamietają, że to w obu trzeba ??. Sprawdź potem czy po montażu wałków napięli "sprężynę" na zębatce jednego z wałków żeby się luzy na wałkach kasowały . Znam i takich specjalistów co tego nie robili bo "ciężko szło"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 cze 2018, o 17:57 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
[Aktualizacja 21.06.2018]
Głowice i cały korpus złożony. Jutro mają jechać do Kętrzyna. Przed wyjazdem jednak:

Martynka napisał(a):
Sprawdź potem czy po montażu wałków napięli "sprężynę" na zębatce jednego z wałków żeby się luzy na wałkach kasowały ."


O jaką sprężynę od wałków dokładnie chodzi? Tą co jest w środku zębatki pompy wysokiego ciśnienia? Mógłbyś dokładniej wyjaśnić? Jutro to sprawdzę z rana przed wyjazdem głowic.

Teraz wygląda to tak:


Załączniki:
IMG_20180621_125500.jpg
IMG_20180621_125500.jpg [ 3.6 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125553.jpg
IMG_20180621_125553.jpg [ 3.7 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125754.jpg
IMG_20180621_125754.jpg [ 3.81 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125759.jpg
IMG_20180621_125759.jpg [ 3.66 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125804.jpg
IMG_20180621_125804.jpg [ 3.81 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125811.jpg
IMG_20180621_125811.jpg [ 3.22 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125817.jpg
IMG_20180621_125817.jpg [ 3.72 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125851.jpg
IMG_20180621_125851.jpg [ 3.71 MiB | Przeglądane 312 razy ]
IMG_20180621_125859.jpg
IMG_20180621_125859.jpg [ 3.4 MiB | Przeglądane 312 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 21 cze 2018, o 18:04 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Jak popatrzysz na zdjęcie wałków złożonych w obudowie, to zobaczysz, że na jednym zębatka jest w całości a na drugim dzielona na dwie, pomiędzy właśnie tymi dzielonymi jest "sprężyna" która je obraca i rozpycha względem siebie, żeby zapierały się bez luzu międzyzębowego w drugiej zębatce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 12:17 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Jak popatrzysz na zdjęcie wałków złożonych w obudowie, to zobaczysz, że na jednym zębatka jest w całości a na drugim dzielona na dwie, pomiędzy właśnie tymi dzielonymi jest "sprężyna" która je obraca i rozpycha względem siebie, żeby zapierały się bez luzu międzyzębowego w drugiej zębatce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 12:27 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
yyyyy, no, tak właśnie napisałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 13:56 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
Jak popatrzysz na zdjęcie wałków złożonych w obudowie, to zobaczysz, że na jednym zębatka jest w całości a na drugim dzielona na dwie, pomiędzy właśnie tymi dzielonymi jest "sprężyna" która je obraca i rozpycha względem siebie, żeby zapierały się bez luzu międzyzębowego w drugiej zębatce.


No i zostało to dzisiaj zrobione według Twoich wskazówek. Głowice wraz z wtryskami wyjechały właśnie do Ketrzyna. Wtryski wyjechały na sprawdzenie bo po tak długim czasie mogły się zapiec ponoć. Pozostaje znów uzbroić się w cierpliwość i czekać na dalszy ciąg tych rewolucji.

Niestety przy próbie edycji bądź napisania posta pojawiają mi się błędy bazy danych na forum. Zauważyłem, że jest to związane z emotikonami. Wcześniej chyba tego problemu nie było. Tak to wygląda:


Załączniki:
Screenshot_2018-06-22-13-58-07-611_com.android.browser.png
Screenshot_2018-06-22-13-58-07-611_com.android.browser.png [ 98.43 KiB | Przeglądane 288 razy ]


Ostatnio edytowano 22 cze 2018, o 14:03 przez maciek_1988, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 14:01 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A wcześniej nie bylo ?? :o

Co do wtrysków, ja bym na pewno sprawdził widząc na zdjęciach jak leżą sobie na stole bez żadnego zabezpieczenia końcówek rozpylaczy.

Obrazek

a najpierw bym opierdolił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 14:06 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Martynka napisał(a):
A wcześniej nie bylo ?? :o

Co do wtrysków, ja bym na pewno sprawdził widząc na zdjęciach jak leżą sobie na stole bez żadnego zabezpieczenia końcówek rozpylaczy.

Obrazek

a najpierw bym opierdolił.


No i mam nadzieję, że będą działać. Ja się mogę nie znać na mechanice ale po to płacę min. za doświadczenie, umiejętności i wiedzę... Echhh szkoda gadać ale temat poruszę. Pozostaje czekać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 14:29 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 300
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Zwróciłem na to uwagę tak po prosto bo mi się już nudzi w łóżku, choć wydawało mi się, że nie da się tego źle złożyć.


Obrazek


To koło zębate jest podzielone na dwa, teraz zęby są pośrodku, jak obrócisz w jedną to pójdzie luźno i się wyrównają, jak w drugą to z dużym oporem również się pokryją bo naciągasz element sprężysty. Jakby olali sprawę, to po pierwsze było by głośno, po drugie szybko zużyły by się koła, i troszkę rozjechała by się po jakimś czasie synchronizacja wałków. Ech ci specjaliści...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 22 cze 2018, o 18:19 

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 49
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Na ten projekt to w zasadzie składa mózg całej operacji czyli Ty Marcin razem z wydzialem kontroli, ja jako koordynator i sponsor (później zamienię się już w tylko i aż użytkownika) oraz specjaliści od brudnej roboty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL