Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Słaba jedynka  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 11:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A skąd masz te dane? Aero ma przecież 350Nm a nie 380.... ja u siebie mam limiter na dwóch pierwszych biegach może dlatego, że mam robiony program. Rzekomo to jakiś klon hirsha ale nikt tego nie wie :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 12:57 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 601
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
marek230482 napisał(a):
Za dużo? 2,0 podstawowe z automatem? Chyba właśnie tyle ma.
11,5s to dla wersji 150KM z automatem. Jeśli jest podkręcony na 220KM to powinien szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 13:01 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Tak wygląda mapa limitera w fabrycznym pliku 9-5 aero. 380 oznacza limiter Nm. 380>350, czyli nie ogranicza momentu na biegach 2 wzwyż.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 13:33 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
gwiazdor napisał(a):
marek230482 napisał(a):
Za dużo? 2,0 podstawowe z automatem? Chyba właśnie tyle ma.
11,5s to dla wersji 150KM z automatem. Jeśli jest podkręcony na 220KM to powinien szybciej.

Dlatego właśnie wywnioskowałem, że kolega ma po prostu serię. Ale za to zdrową :D
A podkręcenie to mrzonka :)
Ale więcej by powiedziały właśnie odczyty. Boostu, przepływu oczekiwanego i rzeczywistego.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 13:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
mich@l napisał(a):
Tak wygląda mapa limitera w fabrycznym pliku 9-5 aero. 380 oznacza limiter Nm. 380>350, czyli nie ogranicza momentu na biegach 2 wzwyż.

Możliwe. Ja przynajmniej u siebie mam obcięcie boosta na pierwszych dwóch biegach. Ile bym go nie dusił to max boost jest osiągalny dopiero od trójki. Z tego co czytałem "tu i ówdzie" to nie tylko ja tak mam. Ale to nie zmienia postaci rzeczy, że przełożenie na pierwszym biegu (i na drugim w sumie też) jest tak duże, że nie czuć ograniczenia. I tak wciska w fotel o ile utrzyma trakcję.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 16:27 

Dołączył(a): 15 lip 2017, o 15:04
Posty: 12
Model SAABa: 9-3 Vector
Sprawdziłem z butem w podłodze 0-115 km/h. Maks boost jaki mi pokazało to 15,8 psi, a max MAF 155,5 g/s.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 17:56 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
150KM to 0,6bar (u ciebie 1.08 bar) oraz ok 120g/s.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 18:12 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Czyli jednak program jest. Co prawda nie wiem ile 1,1bar daje mocy z tej pojemności ale to nie będzie raczej 220KM. Tak myślę że koło 200KM.
Oglądając tan filmik wychodzi mi, że startujesz gdzieś od drugiej lub trzeciej sekundy. A kończysz na 11. Czyli przyspieszenie masz na poziomie 8-9s a nie 11 :) to istotna różnica :)
Czyli tak pi razy drzwi by się zgadzało. Wg katalogu wersja 185KM w automacie ma 9,5s. Ty masz więcej (koło 200KM) to masz też szybciej o te 0,5-1s.
Czyli wszystko w normie :D
A masz LPG? Bo jak masz kiepską instalację to wtedy też jest tak, że boost niby jest ale osiągi są gorsze. Pomiary robi się też na benzynie (dla porównania).
Ale mi tak z grubsza to się zgadza. 2.0T automat ~200KM robi setkę w jakieś 8-9s.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 24 lip 2019, o 21:27 

Dołączył(a): 15 lip 2017, o 15:04
Posty: 12
Model SAABa: 9-3 Vector
No właśnie źle zrobiłem bo powinienem zaznaczyć kiedy wcisnąłem gaz, aczkolwiek starałem się zaraz po rozpoczęciu nagrywania ruszyć, więc 2s najpóźniej. Mam LPG, pomiar z torque robiłem na benezynie i później na LPG i wyszło prawie identycznie.
Jak już auto ruszy to jedzie, wkurza mnie tylko ten start. Wciskam gaz i 1,5-2s nic się nie dzieje. Muszę się chyba przejechać jakąś inną 9-5tką w automacie i sprawdzić w niej odczucia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 25 lip 2019, o 07:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Czyli wszystko ok :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 25 lip 2019, o 07:26 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 601
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Zapewne automat ciebie tak "oszukuje". Bo jednak wrażenia przy starcie manualem są lepsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 25 lip 2019, o 11:54 

Dołączył(a): 15 lip 2017, o 15:04
Posty: 12
Model SAABa: 9-3 Vector
Jeszcze przyszło mi teraz do głowy, że może włączona kontrola trakcji go tak trzyma na starcie... Sprawdzę po robocie. Dla ciekawych tematu wrzucam zrzut z aplikacji jak zachowywały się parametry, przy jakiej prędkości. Gaz w podłodze od 12s, a 100km/h dopiero w 23s.

https://megawrzuta.pl/download/f8e3ea6f ... 1c63d.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 25 lip 2019, o 12:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Chyba za bardzo popadasz w paranoję. Opierasz się na pomiarach urządzenia, które ma odświeżanie więcej niż sekundę? To nieporozumienie.
Mi szacunkowo wychodzi, że wszystko jest ok (poza tym że moc nie do końca jest taka jak pisałeś). Sprint z mocą (wynikającą z boosta) mniej więcej się zgadzają. A jak chcesz dokładnie to zrób dokładny pomiar przyspieszenia. Takie z filmu to też jest nieprecyzyjne. Z błędem spokojnie +/- 0,5s spokojnie.
Myślę, że tak jak gwiazdor pisze automat wprowadza pewne złudzenie w stosunku do manuala. To raz. A dwa, że pomiary jakie dokonujesz są obarczone dużym błędem. Gdy go uwzględnimy to się okazuje, że w zasadzie to się mieścisz w tym co powinieneś :) weź też poprawkę, że auto też może mieć różne bolączki (zbyt gorące powietrze, wypadające zapłony itp).

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 25 lip 2019, o 19:40 
Kapral

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 197
Model SAABa: 9-5 Aero
gwiazdor napisał(a):
Zapewne automat ciebie tak "oszukuje". Bo jednak wrażenia przy starcie manualem są lepsze.

Uważam zupełnie odwrotnie że manual zamula niemiłosiernie "jedynka" i nie ma co porównywać nawet do automata.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 26 lip 2019, o 06:59 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 601
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Jedynka w manualu jest krótka, ale automat daje wrażenie "naciągania gumy" a nie kopa przy starcie. Mimo to jednak jedzie całkiem sprawnie, co nie raz było udowodnione (nawet w trakcie drag race na którymś zlocie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 27 lip 2019, o 07:48 
Kapral

Dołączył(a): 30 sie 2016, o 22:32
Posty: 197
Model SAABa: 9-5 Aero
gwiazdor napisał(a):
Jedynka w manualu jest krótka, ale automat daje wrażenie "naciągania gumy" a nie kopa przy starcie. Mimo to jednak jedzie całkiem sprawnie, co nie raz było udowodnione (nawet w trakcie drag race na którymś zlocie).

Automat to raczej nie palenie gumy na starcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Słaba jedynka
PostNapisane: 2 sie 2019, o 08:30 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 601
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Dokładnie. :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL