Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Problem z klimatyzacją  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 1 lip 2019, o 17:15 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:59
Posty: 173
Lokalizacja: LUBLIN / B R W
Model SAABa: 95 Griffin B308E
Dobralem sie do tego miejsca. Po odpaleniu klapa cieplo zimno ustawiona jest w pozycji na zimno ale leci cieple, podczas kalibracji przestawia sie w pozycje cieple i spowrotem zimne i dopiero wtwdy leci zimne powietrze. Silnik pracuje prawidlowo i wogole wszystko wyglada na cale i sprawne . . .

-------------------------
Saab 9-5 Griffin 3.0 TB B308E http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=8&t=1768

Nigdy nie jedź szybciej.. niż twój Anioł Stróż potrafi latać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 1 lip 2019, o 19:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Cuda Panie - cuda :D generalnie to jest niewiarygodne. Skoro klima działa (cienki wężyk gorący a gruby zimny) to znaczy że skraplacz w mieszaczu jest lodowaty. Musi i nic tego nie zmieni. Jest tam też nagrzewnica która jest gorąca (lub nie). A to które powietrze poleci kratkami (z nagrzewnicy czy skraplacza) decyduje tylko klapa. Tylko. Skoro ona miesza tylko między dwoma źródłami to albo nie domyka się na zimne do końca albo nas kłamiesz i sprężarka na początku wcale nie chłodzi.
To co piszesz w normalnym aucie jest niemożliwe. Ale to saab :) i teraz mnie coś zaświtało że 9-5 ma jakiś dziwny zawór na grodzi który steruje ogrzewaniem. Nie napiszę Ci jak on działa i co robi bo nie pamiętam (i może jestem w błędzie) ale jest on sterowany podciśnieniem i odpowiada za ogrzewanie. Skoro tak. To może on coś jeszcze Ci miesza?
Normalnie też nagrzewnica nie jest w szeregu ze skraplaczem. Tylko w dwóch różnych miejscach i klapa miesza powietrze. Jeżeli ten zawór o którym wspomniałem miałby na to wpływ to znaczy, że skraplacz z nagrzewnicą jest w szeregu i komputer puszcza jednocześnie gorące na nagrzewnicę i zimne na skraplacz. Dawałoby to ciepłe. Gdy zrobisz kalibrację to by wtedy zamykał zawór ogrzewania i wreszcie czułbyś zimne a nie ciepłe. Ale...... w takim układzie (bo znam stare takie auta) nie ma klap mieszających. Bo niby po co? :) dlatego wspomniałem o tym zaworze z powątpiewaniem. Sprawdź na necie co piszą o nim i go sprawdź. Ale nie sądzę aby to on miał na to wpływ (tak sądzę, niech mnie ktoś poprawi).
Dlatego ja bym jeszcze raz przejrzał układ. Czy sprężarka chodzi (czy sprzęgło CIĄGLE się kręci)? Czy rurki od klimy mają dwie różne temperatury (cienka bardzo ciepła a gruba bardzo zimna)? Czy gdy wszystko z powyższych jest prawidłowe to klapa jest przesterowana na zimne?

Chyba że ktoś ma jeszcze innym pomysł.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 1 lip 2019, o 19:59 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:59
Posty: 173
Lokalizacja: LUBLIN / B R W
Model SAABa: 95 Griffin B308E
Jutro jeszcze raz przyjze sie dokladnie, troche ciasno i niewygodnie tam pod spodem a dzisiaj aura nie sprzyjala akrobacjom, moze cos przeoczylem

-------------------------
Saab 9-5 Griffin 3.0 TB B308E http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=8&t=1768

Nigdy nie jedź szybciej.. niż twój Anioł Stróż potrafi latać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 1 lip 2019, o 20:23 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 273
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
marek230482 napisał(a):
Nie słuchaj czy cyka i nie patrz na obroty. Zadam pytanie dokładniej. Czy sprzęgło sprężarki się załącza i widzisz jak fizycznie się obraca cały czas?


Zatem na to dokładne pytanie odpowiedzi nie potrafię udzielić, bo dziś pół dnia spędziłem walcząc z tym żeby przejrzeć czy aby na pewno wewnątrz coś się nie pieprzy i jest sytuacja taka, że już tam w nogach zarówno u kierowcy jak i u pasażera, przy kalibracji oba silniki pracują i obraca się oś silnika razem z elementem na jej końcu zamocowanym, ale mimo to tam cały czas leci gorące powietrze niezależnie od ustawień.
Jutro idzie do majstra od klimatyzacji, dla świętego spokoju dam to komuś kto się zna bo już mnie ten samochód wku^@ia niemiłosiernie, aż do tego stopnia że zaczynają mi się podobać Passaty w dieslu.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 2 lip 2019, o 07:15 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Murzyn napisał(a):
zaczynają mi się podobać Passaty w dieslu.

uuuuuuu........ to już depresja głęboka :D
Żeby naprawiać cokolwiek, gdziekolwiek to trzeba podejść do tematu od A do Z a nie wyrywkowo. Sprawdzać w odpowiedniej kolejności zgodnie z logiką działania. Po prostu nie wiesz jak pewne sprawy działają i jak je zidentyfikować a niedokładne i pobieżne sprawdzanie nie przynosi czasami efektów. To Cię denerwuje co jest zrozumiałe :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Ostatnio edytowano 2 lip 2019, o 07:19 przez marek230482, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 2 lip 2019, o 07:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
JeSiEk napisał(a):
Jutro jeszcze raz przyjze sie dokladnie, troche ciasno i niewygodnie tam pod spodem a dzisiaj aura nie sprzyjala akrobacjom, moze cos przeoczylem

Upewnij się na 100% że klima działa. Sprzęgło musi się ciągle kręcić a na rurkach musi być duża różnica temperatur. Jedna będzie lodowata a druga gorąca. To da 100% gwarancji, że skraplacz w kabinie jest zimny. Czyli musi chłodzić powietrze. Potem druga sprawa to klapa. Poczytaj też o tym zaworze na grodzi bo tu nie wiem dokładnie jaki to może mieć wpływ.
A jak już będziesz miał luźną tą klapę i nagrzany silnik to sprawdź czy w położeniu ciepłe leci gorące czy nie. Na ustawieniu panela na LO. To da odpowiedź czy nagrzewnica jest ciągle w obiegu cieczy silnika czy nie (naprowadzi na trop z zaworem)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 2 lip 2019, o 08:45 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 273
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Temat obczajony. Gaz jest, ale malutko. Ucieka na oczku z osuszacza. Nowy osuszacz powinien załatwić sprawę. Kwestia oringów do klimy - w Oplu dostanę dedykowane? Nie chcę używać uniwersalnych bo to nie zawsze się trafi rozmiar.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 2 lip 2019, o 21:06 

Dołączył(a): 26 wrz 2017, o 09:22
Posty: 18
Lokalizacja: Żyrardów
Model SAABa: 9-5 AERO 2.3T
Z zestawu uniwersalnych oringów dobierzesz odpowiedni w dane miejsce nie ma z tym kłopotu, ważne żeby był zielony przeznaczony do klimatyzacji będzie na pewno szczelnie. Jeśli będziesz sam zmieniał posmaruj olejem z klimy żeby na sucho go nie wkładać aby sie nie podwinoł. każdy z serwisu klimy z tegoo korzysta i jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 3 lip 2019, o 08:06 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 273
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
saabolocik napisał(a):
Z zestawu uniwersalnych oringów dobierzesz odpowiedni w dane miejsce nie ma z tym kłopotu, ważne żeby był zielony przeznaczony do klimatyzacji będzie na pewno szczelnie. Jeśli będziesz sam zmieniał posmaruj olejem z klimy żeby na sucho go nie wkładać aby sie nie podwinoł. każdy z serwisu klimy z tegoo korzysta i jest ok.


Właśnie mam taki zestaw 250 sztuk uniwersalnych oringów do klimatyzacji i też sądzę, że tam się dobierze. Tym bardziej, że chyba ani Saabix ani Draken nie mają na stanie kompletu uszczelek klimatyzacji. Serwis mi to ogarnie jak będę w robocie, chociaz nie wiem czy zamiast kopalni nie wolałbym sobie dłubać w aucie...

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 4 lip 2019, o 07:47 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:59
Posty: 173
Lokalizacja: LUBLIN / B R W
Model SAABa: 95 Griffin B308E
Dwa dni z rzędu próbowałem jeszcze raz sprawdzić klime i działała prawidłowo . . . pierwszego dnia na ustawieniach LO a wczoraj 20 stopni Auto, być może jak rozkręciłem to wszystko coś się poprawiło i już będzie działać . . . czy może tak być, że muszę robić kalibrację tylko w dni upalne, a w takie normalne jak ostatnio działa normalnie???? (być może się mylę ale wygląda jakbym musiał kalibrację robić tylko w upalne dni) jeśli tak to jaka może być tego przyczyna???

-------------------------
Saab 9-5 Griffin 3.0 TB B308E http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=8&t=1768

Nigdy nie jedź szybciej.. niż twój Anioł Stróż potrafi latać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 4 lip 2019, o 09:40 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 273
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
JeSiEk napisał(a):
Dwa dni z rzędu próbowałem jeszcze raz sprawdzić klime i działała prawidłowo . . . pierwszego dnia na ustawieniach LO a wczoraj 20 stopni Auto, być może jak rozkręciłem to wszystko coś się poprawiło i już będzie działać . . . czy może tak być, że muszę robić kalibrację tylko w dni upalne, a w takie normalne jak ostatnio działa normalnie???? (być może się mylę ale wygląda jakbym musiał kalibrację robić tylko w upalne dni) jeśli tak to jaka może być tego przyczyna???

Nie wiem czy rozszerzalność cieplna działa na plastik tak jak na metal, ale jeśli to ma coś wspólnego z tematem, to może po prostu blokują się klapy i trzeba im pomagać.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 4 lip 2019, o 10:12 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
JeSiEk napisał(a):
Dwa dni z rzędu próbowałem jeszcze raz sprawdzić klime i działała prawidłowo . . . pierwszego dnia na ustawieniach LO a wczoraj 20 stopni Auto, być może jak rozkręciłem to wszystko coś się poprawiło i już będzie działać . . . czy może tak być, że muszę robić kalibrację tylko w dni upalne, a w takie normalne jak ostatnio działa normalnie???? (być może się mylę ale wygląda jakbym musiał kalibrację robić tylko w upalne dni) jeśli tak to jaka może być tego przyczyna???

Nie może być tak i coś jest nie tak :) a co to ja już nic nowego nie napiszę co napisałem wcześniej i wymaga to wszystko sprawdzenia. Skoro teraz działa to pozostaje "jeździć i obserwować". Gdy problem się powtórzy to ponowić procedurę diagnozy o której tyle pisaliśmy.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 4 lip 2019, o 12:30 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:59
Posty: 173
Lokalizacja: LUBLIN / B R W
Model SAABa: 95 Griffin B308E
Bede bacznie obserowal, dzieki za wszelka pomoc i sugestie :)

-------------------------
Saab 9-5 Griffin 3.0 TB B308E http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=8&t=1768

Nigdy nie jedź szybciej.. niż twój Anioł Stróż potrafi latać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 30 lip 2019, o 07:48 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:59
Posty: 173
Lokalizacja: LUBLIN / B R W
Model SAABa: 95 Griffin B308E
Od momentu gdy dobralem sie do silniczka do dnia dzisiejszego klima dziala bez zarzutu wiec samo sie naprawilo :)

-------------------------
Saab 9-5 Griffin 3.0 TB B308E http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=8&t=1768

Nigdy nie jedź szybciej.. niż twój Anioł Stróż potrafi latać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 3 sie 2019, o 08:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To tylko pogratulować :D ale za to mnie mnie to przeszło :D
Podczepię się pod ten wątek bo i tak lepszego nie znalazłem odnośnie mojego problemu.
Kompresor załącza się kiedy chce. Oczywiście sprawdzane na ustawnieniu LO.

Historia.
Mając auto od roku to już od wielu miesięcy mam tak, że klima się włączała i było git do momentu wyłączenia (auta albo klimy). Ponowny jej start był odłożony w bliżej nie określonym czasie. Po prostu nie można było "jej" przerywać :) Ale mi to specjalnie nie przeszkadzało. Po prostu tankowałem "na koniec wycieczki" a w jej trakcie nie wyłączałem auta. Dało się z tym żyć i nie drążyłem bo nie miałem czasu. Poza tą drobnostką (że po wyłączeniu nie chciała się włączyć) wszystko było ok. Fajnie mieszało, dobrze działało. Było komfortowo. Jednak od niedawna kompresor już się włącza z nieznanym opóźnieniem (jak jest gorąco to nie od razu) w dodatku nawet w czasie godzinnej drogi potrafi się samoistnie wyłączyć i załączyć kiedy mu się chce. Czasami podczas tej godziny wyłączy się po 5min i odpali podczas drogi parę razy a czasami już wcale.....
Przy czym jak już się łaskawie włączy to nie można mu przeszkadzać bo "nie wstanie" :D mało to. zauważyłem, że jak już zaczyna chłodzić to chłodzi jak szalona. Normalnie w aucie robi się momentalnie zima. Do tego stopnia że czasami aż dym z kratek leci (szron po prostu). Czyli nie miesza.....

Co zrobiłem?
Czynnika jest tyle co ma być na 100%. Sama sprawność sprężarki też jest super bo ma prawidłowe ciśnienia i pracuje stabilnie. Uprzedzę pytania. Sprawdzam to prawie codziennie :D
Klimatronik nie zgłasza już żadnych błędów (miałem 08 ale już naprawiłem).
Presostat jest nowy.
Podanie napięcia na krótko na sprzęgło sprężarki (a robię to zwierając piny przekaźnika kompresora w skrzynce) odpala ją momentalnie. Włożę przekaźnik nie działa. Zewrę to działa. Wentylatory pracują poprawnie i odpalają się zarówno przy normalnej pracy (jak łaskawie się kompresor włączy) jak i przy zwarciu na krótko.
Temperaturę zewnętrzną podaje prawidłową.
Wszelkie testy robię na LO.
Panel klimatronika podmieniałem. Bez zmian.
Chłodnica czysta.

Wnioski jakie z tego wyciągnąłem.
Do przekaźnika w ogóle nie dochodzi napięcie sterujące nim. A wg WIS ten sygnał idzie bezpośrednio z pina nr 4 ecu silnika. Czyli ecu z jakiś powodów (odczytów) nie zezwala na start kompresora. Dym z kratek (szron) po dłuższym czasie pracy podsunął mi pomysł, że nie działa czujnik zaszronienia na skraplaczu. Ale czy to auto taki ma i gdzie to ja nie wiem. Poza tym tą teorię podważa eksperyment z włączaniem/wyłączaniem. Gdyby to była kwestia szronienia to po łaskawym zaskoczeniu kompresora i włączenie i wyłączenie ECON powinien kompresor odpalić ponownie bo przecież ledwie co wystartował a wszystko ciepłe. A tak nie jest. Czyli nie szron go blokuje.
Miałem też teorię że po prostu chamsko jest uszkodzony kabel od ecu do przekaźnika i coś styka/nie styka. Ale dlaczego klima jak już się włączy to chłodzi jak szalona? To się nie zgrywa.

Tak więc w tym momencie podejrzewam, że winny jest jakiś czujnik. Ale jaki i jak go namierzyć/zdiagnozować? A może to jednak komputer?

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł? Może ja coś źle zinterpretowałem, a może coś pominąłem...? Co jeszcze mogę zrobić bez podmiany "wszystkiego"?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 6 sie 2019, o 22:05 

Dołączył(a): 16 cze 2019, o 16:49
Posty: 15
Model SAABa: 9-5
marek230482 napisał(a):
To tylko pogratulować :D ale za to mnie mnie to przeszło :D
Podczepię się pod ten wątek bo i tak lepszego nie znalazłem odnośnie mojego problemu.
Kompresor załącza się kiedy chce. Oczywiście sprawdzane na ustawnieniu LO.

Historia.
Mając auto od roku to już od wielu miesięcy mam tak, że klima się włączała i było git do momentu wyłączenia (auta albo klimy). Ponowny jej start był odłożony w bliżej nie określonym czasie. Po prostu nie można było "jej" przerywać :) Ale mi to specjalnie nie przeszkadzało. Po prostu tankowałem "na koniec wycieczki" a w jej trakcie nie wyłączałem auta. Dało się z tym żyć i nie drążyłem bo nie miałem czasu. Poza tą drobnostką (że po wyłączeniu nie chciała się włączyć) wszystko było ok. Fajnie mieszało, dobrze działało. Było komfortowo. Jednak od niedawna kompresor już się włącza z nieznanym opóźnieniem (jak jest gorąco to nie od razu) w dodatku nawet w czasie godzinnej drogi potrafi się samoistnie wyłączyć i załączyć kiedy mu się chce. Czasami podczas tej godziny wyłączy się po 5min i odpali podczas drogi parę razy a czasami już wcale.....
Przy czym jak już się łaskawie włączy to nie można mu przeszkadzać bo "nie wstanie" :D mało to. zauważyłem, że jak już zaczyna chłodzić to chłodzi jak szalona. Normalnie w aucie robi się momentalnie zima. Do tego stopnia że czasami aż dym z kratek leci (szron po prostu). Czyli nie miesza.....

Co zrobiłem?
Czynnika jest tyle co ma być na 100%. Sama sprawność sprężarki też jest super bo ma prawidłowe ciśnienia i pracuje stabilnie. Uprzedzę pytania. Sprawdzam to prawie codziennie :D
Klimatronik nie zgłasza już żadnych błędów (miałem 08 ale już naprawiłem).
Presostat jest nowy.
Podanie napięcia na krótko na sprzęgło sprężarki (a robię to zwierając piny przekaźnika kompresora w skrzynce) odpala ją momentalnie. Włożę przekaźnik nie działa. Zewrę to działa. Wentylatory pracują poprawnie i odpalają się zarówno przy normalnej pracy (jak łaskawie się kompresor włączy) jak i przy zwarciu na krótko.
Temperaturę zewnętrzną podaje prawidłową.
Wszelkie testy robię na LO.
Panel klimatronika podmieniałem. Bez zmian.
Chłodnica czysta.

Wnioski jakie z tego wyciągnąłem.
Do przekaźnika w ogóle nie dochodzi napięcie sterujące nim. A wg WIS ten sygnał idzie bezpośrednio z pina nr 4 ecu silnika. Czyli ecu z jakiś powodów (odczytów) nie zezwala na start kompresora. Dym z kratek (szron) po dłuższym czasie pracy podsunął mi pomysł, że nie działa czujnik zaszronienia na skraplaczu. Ale czy to auto taki ma i gdzie to ja nie wiem. Poza tym tą teorię podważa eksperyment z włączaniem/wyłączaniem. Gdyby to była kwestia szronienia to po łaskawym zaskoczeniu kompresora i włączenie i wyłączenie ECON powinien kompresor odpalić ponownie bo przecież ledwie co wystartował a wszystko ciepłe. A tak nie jest. Czyli nie szron go blokuje.
Miałem też teorię że po prostu chamsko jest uszkodzony kabel od ecu do przekaźnika i coś styka/nie styka. Ale dlaczego klima jak już się włączy to chłodzi jak szalona? To się nie zgrywa.

Tak więc w tym momencie podejrzewam, że winny jest jakiś czujnik. Ale jaki i jak go namierzyć/zdiagnozować? A może to jednak komputer?

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł? Może ja coś źle zinterpretowałem, a może coś pominąłem...? Co jeszcze mogę zrobić bez podmiany "wszystkiego"?
Ogarnęłeś problem? Miałem dość podobne objawy. Chce wymienić zawór w sprężarce i od razu zawór rozprężny dla pewności. Wrócę z urlopu i będę testować. Miałem podobne objawy, zmieniłem sprężarkę na inną i efekt był taki, że klima chodziła cały czas ale nie chciała robić odpowiedniego ciśnienia. Wsadzam spowrotem pierwsza sprężarkę z nowym zaworem plus inny rozprężny zawór

Wysłane z mojego Nokia 4.2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 7 sie 2019, o 07:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie rozwiązałem problemu. Też nie zawsze mogę go "przyłapać na gorącym uczynku". Nie mogę jeździć z manometrami tylko mogę je podłączyć w domu. Co powoduje że nie mam czasami pewności co się dzieje. Ale jest coraz gorzej. Klimatyzacja już coraz rzadziej się załącza. Ale też pomyślałem o tym zaworze rozprężnym bo jednak kilka razy zauważyłem, że sprężarka "kręci się" a nie chłodzi. Ale niestety w drodze bez manometrów nie stwierdzę co się działo.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 7 sie 2019, o 07:33 

Dołączył(a): 16 cze 2019, o 16:49
Posty: 15
Model SAABa: 9-5
Miałem dokładnie to, że sprężarka zawsze kręciła a nie zawsze chłodziło. Po zmianie na inną objawy się zmieniły. Dlatego do tej co zdjąłem kupiłem nowy zawór. Póki czynnik jest spuszczony, podmieniam także rozprężny. W ciągu dwóch tygodni będę to robić bo na razie nie mam czasu

Wysłane z mojego Nokia 4.2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 7 sie 2019, o 09:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1134
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Czyli zmieniłeś zawór na sprężarce ale to nie pomogło i teraz zmieniasz rozprężny?
A gdzie kupiłeś ten zawór do sprężarki i jak on wygląda?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Problem z klimatyzacją
PostNapisane: 7 sie 2019, o 09:08 

Dołączył(a): 16 cze 2019, o 16:49
Posty: 15
Model SAABa: 9-5
Na razie mam przygotowana sprężarkę z nowym zaworem i za jednym zamachem zmienię rozprężny jak będę wrzucać kompresor

Wysłane z mojego Nokia 4.2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL