Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Przed zakupem  
Offline
 Tytuł: Przed zakupem
PostNapisane: 6 lut 2012, o 10:30 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Z cyklu na co warto zwrócić uwagę ?

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 6 lut 2012, o 11:04 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Z tego co można wyczytać tu i ówdzie to odma głównie.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 6 lut 2012, o 15:28 
Troll forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 17:03
Posty: 261
Model SAABa: 328i
na kurz na desce rozdzielczej :D

-------------------------
Bal jak bal, disco rżnie na full!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 11 lut 2012, o 10:38 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Osłuchać trzeba silnik czy nie słychać w nim panewek a zaraz po zakupie auta obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową wyczyścić ją i zajrzeć do panewek :D

A największe bolączki Saabów 9-5 przedzakupowych to:
- skrzypiące tylne zawieszenie
- brak mocy
- puszczanie dymku przy odpalaniu
- rdza z tyłu przy progach
- za duży negatyw tylnych kół
- hałasujący rozrząd
- wchodzący ze zgrzytem 3bieg
- hałasy ze skrzyni biegów
- po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywające się opary
- wyświetlacze od sida i klimatronica
- nie działająca klima
- gwirzdząca turbosprężarka
- przerywanie przy jeździe z w pedałem w podłodze
- wycieki oleju z silnika i skrzyni

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Ostatnio edytowano 11 lut 2012, o 17:56 przez Coobcio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 11 lut 2012, o 11:26 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Jaki jest koszt remontu uszkodzonego 2.0t założmy z obróconą panewką ?

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 11 lut 2012, o 17:59 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
najlepiej w takim wypadku wymienić silnik...
Koszt remontu może przekroczyć koszt zakupu auta bowiem zawsze przy tego typu robocie wyjdzie że np. warto wymienić rozrżad, zregnerowac turbo, wymienić sprzegło poszczególne poduszki silnika, pierścienie, odmę i się uzbiera 10 tyś...
Pamiętać należy że zawsze przy remoncie silnika polegającym na szlifie wału zawsze ale to zawsze należy go wyważyć by nie było wibracji ! ! ! Zwłaszcza 2.3 L nie ma co na tym oszczędzać...

Idąc na skróty można silnik po obróconej panewce korbowodowej naprawić po przez wymianę wału na ładny nominał oraz korbowodu na którym nastąpiło obrócenie.
Gorzej jak obróciło panewkę głowną wówczas trzeba osiować blok a czasami go wymienić :P

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 5 mar 2012, o 12:10 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 2 lut 2012, o 14:08
Posty: 106
Model SAABa: 9-5 MY00
Tak jak Coobcio powiedział co i jak sprawdzić w silniku, to ja dodam od siebie, że najważniejsza buda. Jak ktoś zaparkował każdą stroną w przystanek, to nawet silnik igła nie pomoże - będzie ruda wychodziła, a latem w słońcu odcienie lakieru mogą przypominać śliczną tęczę.
Wychodzę z założenia, że lepiej kupić zadbany blacharsko samochód, a silnikiem zająć się osobiście (czytaj zdać się na łaskę Kuby przy remontach), bo żeby blachę zrobić porządnie, to należy spoooro kasy wyłożyć, a i tak, że nie będzie jak z fabryki... Wiadomo, że jakieś poprawki lakiernicze w kilku/kilkunastoletnich autach raczej są normą, ale ze szpachlą na dachu nie polecam jeździć.
a propos jeszcze sprawdzania silnika, to warto się podpiąć techem i sprawdzić ewentualne błędy, pomoże trochę utargować lub utwierdzić się w przekonaniu, że auto będzie czekać na innego frajera :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 3 mar 2013, o 12:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
Bandziorno mądrze prawi , buda to podstawa....ale....reszta jak pisze Coobcio również jest ważna bo może potem pochłonąć dużą kasę.Dlatego warto dokładnie sprawdzić auto , najlepiej jak się nie ma doświadczenia z bryką wziąć kogoś ze sobą kto jest obeznany z Saabem i wie co i jak. My jako kupujący to z zasady mamy lekko klapki na oczach i wszystkiego nie widzimy a taka druga osoba (do tego znająca się ) na chłodno oceni co i jak.....

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
Ja w styczniu kupiłem pierwszego Saabolota i w zasadzie moja wiedza była taka jaką wyczytałem tu na forumie :) no i moze małe doświadczenie z poprzednich ...11 aut :lol:. Naszczęście się nie nadziałem i kupiłem zdrowy okaz.

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
Pablo no to gratki :D....ja w sumie też tak zrobiłem , pojechałem zobaczyłem i kupiłem. Ale ktoś obeznany zawsze by się przydał...szczególnie jak się kupuje pierwszego Saabolota i ma się zerową wiedzę o marce. Na szczęście dobrze trafiłem ale mogło być różnie.

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2013, o 13:11 
Chorąży

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 13:42
Posty: 484
Lokalizacja: IŁAWA
Model SAABa: 9-5 se 2.0 T
a ja mam pytanie w sprawie zgrzytania 3 biegu, jest na to jakaś rada? raz mi zgrzytnie, raz nie, nie ma reguły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2013, o 13:16 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Wybierak sprawdzałeś?

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2013, o 17:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
tez tak miałem. kolega wyregulował mi skrzynię i teraz wszystkie biegi wchodzą idealnie

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:15 
Chorąży

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 13:42
Posty: 484
Lokalizacja: IŁAWA
Model SAABa: 9-5 se 2.0 T
oki, jak sie tylko troszke ociepli ta się wezmę za to, przynajmniej wiem gdzie szukać, a nie jak jeden mi poradził, że bez wymiany skrzyni się nie obejdzie :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2013, o 22:36 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 02:12
Posty: 372
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Model SAABa: cabrio my '06
Wsteczny ładnie wchodzi?

-------------------------
Moje poprzednie Saaby:
"Latający holender" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=53&t=343
"Klekoczący dupowóz" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=3291
"Zemsta hondziarza" - saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=6460
Obecnie jest 2003 9-3 SS Aero pół miliona przebiegu oraz BMW E93 cabrio


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 21 mar 2013, o 15:18 
Chorąży

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 13:42
Posty: 484
Lokalizacja: IŁAWA
Model SAABa: 9-5 se 2.0 T
wsteczny jest git, tylko czasem 3 bieg, sprawdze ten wybierak i przy okazji olej w skrzyni zmienie, a wie może ktoś gdzie jest sruba kontrolna oliwy w skrzyni, co bym za duzo nie nalał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 21 mar 2013, o 17:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
zlej stary i wlej 1,9 l i będzie git

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 21 mar 2013, o 21:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
mówią żeby przy wymianie oleju w skrzyni wlać tyle oleju dokładnie tyle ile się wyleje ........ja się nie znam ale podobno tak się robi.

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 22 mar 2013, o 20:27 
Chorąży

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 13:42
Posty: 484
Lokalizacja: IŁAWA
Model SAABa: 9-5 se 2.0 T
no tak, ale jeżeli był wyciek, lub zlalismy go mało, to tak nie bardzo nalać tyle samo, bo zawsze bedzie go za mało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 22 mar 2013, o 20:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
nie mówie o wycieku tylko o okresowej wymianie oleju .....bo jak dasz za mało albo za dużo to można problemów sobie narobić ..

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: lukemal91, ziomek93 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL