Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Przed zakupem  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 maja 2013, o 10:28 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 164
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
Elo,

Pablo, Roni... chciałbym być już po zakupie i chciałbym móc powiedzieć tak jak Wy :)
A tak to szukam i szukam... :)

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 maja 2013, o 10:40 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
Dasz radę , lepiej powoli a dobrze po szukać i dobrze kupić niż szybko i potem żałować ....pozdro......

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 23 maja 2013, o 08:00 

Dołączył(a): 31 sty 2013, o 10:47
Posty: 20
Model SAABa: 9-5
eee tam, ja tam szybko zdecydowałem się na zakup :P
Ale ja wiedziałem od kogo kupuję :D

Edit, żeby nie bruździć w temacie:

Roni, wiem wiem - ja tylko tak się pochwalić chciałem :P
A prawda taka, że ponad pół roku szukałem, ale jak trafiłem na moją Saabcię, to decyzja zapadła w 3 godziny ;)


Ostatnio edytowano 23 maja 2013, o 08:21 przez wodzuu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 23 maja 2013, o 08:04 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
wodzuu to miałeś dużo łatwiej znając auto i właściciela......nie każdy ma tyle szczęścia..

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 7 lip 2014, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 10:11
Posty: 49
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 9-3
Cześć. Jestem w Szwajcarii i chcę kupić saaba 9.5 ( swoje 9.3 zostawiłem w Polsce) znalazłem niedaleko mnie taki model, co powinienem wiedzieć ? Proszę o Wasze zdanie
http://www.autoscout24.ch/de/d/saab-9-5 ... id=2373373

-------------------------
Saab9-3/2002/B205E Spreitenbach( CH )


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 2 sty 2015, o 22:17 

Dołączył(a): 27 paź 2014, o 20:03
Posty: 30
Model SAABa: 9-5
Coobcio napisał(a):
Osłuchać trzeba silnik czy nie słychać w nim panewek a zaraz po zakupie auta obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową wyczyścić ją i zajrzeć do panewek :D

A największe bolączki Saabów 9-5 przedzakupowych to:
- skrzypiące tylne zawieszenie
- brak mocy
- puszczanie dymku przy odpalaniu
- rdza z tyłu przy progach
- za duży negatyw tylnych kół
- hałasujący rozrząd
- wchodzący ze zgrzytem 3bieg
- hałasy ze skrzyni biegów
- po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywające się opary
- wyświetlacze od sida i klimatronica
- nie działająca klima
- gwirzdząca turbosprężarka
- przerywanie przy jeździe z w pedałem w podłodze
- wycieki oleju z silnika i skrzyni


niesamowite... z 14 podpunktów mam 10:)))

-------------------------
A wiec bylo to tak:
E36 320 x2
Audi a3 1,9tdi
Audi V8 4,2
Audi coupe '94
Alfa Romeo 166 3.0
Po drodze jakies clio astra
9-5 aero
Mercedes ml 4.3


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 20 mar 2016, o 21:44 

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 21:37
Posty: 42
Model SAABa: 9-5
Cześć , zapytam w tym wątku jeszcze raz :)
Jestem zainteresowany zakupem saaba 9-5 z 2004 z żabami pod maską 2.2 TiD automat . I teraz pytanie na co zwrócić uwagę przy eksploatacji tego auta jak i wersji silnikowej. Wiem o pompie PSG16 i jej regeneracji za 2500zł a także o zaworze EGR (standard w każdym dieslu) wymiana rozrządu jak hałasuje (zazwyczaj po ok 300tyś km no chyba że ktoś jeździł agresywnie - koszt łańcucha 1000zł org) nic nie wiem o świecach , wtryskiwaczach jakie ceny itp regeneracja turbo. Dotyczące auta :
pękające plastikowe "prowadnice - uchwyty) w climatronicu (koszt 2x 90zł) oraz nieprawidłowo wyświetlane informacje w SID (koszt taśmy 25zł) . Jak z pozostałymi rzeczami jak klocki i tarcze , łączniki stabilizatora , termostat to tyle no chyba że są jakieś rodzynki(niespodzianki) o których nie wiem a w przypadku tego modelu należy wziąć pod uwagę. Czytałem że automaty są trwałem w tym samochodzie.
czekam na info bo na samochód się napaliłem :) hehehe
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 28 lut 2017, o 10:46 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 169
Model SAABa: 9-5 TS Aero
Jak mozna wyregulowac skrzynie biegow?

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:32 
foreks napisał(a):
Jak mozna wyregulowac skrzynie biegow?


Manual czy automat?


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:37 
Coobcio napisał(a):
Osłuchać trzeba silnik czy nie słychać w nim panewek a zaraz po zakupie auta obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową wyczyścić ją i zajrzeć do panewek :D

A największe bolączki Saabów 9-5 przedzakupowych to:
- skrzypiące tylne zawieszenie
- brak mocy
- puszczanie dymku przy odpalaniu
- rdza z tyłu przy progach
- za duży negatyw tylnych kół
- hałasujący rozrząd
- wchodzący ze zgrzytem 3bieg
- hałasy ze skrzyni biegów
- po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywające się opary
- wyświetlacze od sida i klimatronica
- nie działająca klima
- gwirzdząca turbosprężarka
- przerywanie przy jeździe z w pedałem w podłodze
- wycieki oleju z silnika i skrzyni


Trafiony, zatopiony. Wszystko prawda i ja kupując moją perłę trafiłem siedem z Twojej listy:)


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 28 sie 2017, o 20:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jestem już posiadaczem 9-3 aero i zgłębiając saaboligię pomyślałem, że może by mi się jeszcze przydał 9-5 na przykład :mrgreen:
Tyle tylko ze 9-5 miałby z goła inne zadanie. A mianowicie starszy rocznikowo jako daily i holownik przyczepy campingowej.
O ile przed zakupem 9-3 dobrze zgłębiłem materię to teraz tylko planując przyszłościowo zakup 9-5 nie chce mi się doktoryzować :P
Co mnie interesuje?
Czy silniki to sa te same co w 9-3 IIgen (konstrukcyjnie oczywiście bo widzę że mają inna pojemność)? Jeżeli nie to czy są bardziej bezawaryjne i trwałe czy mniej? (panewki, rozrząd osprzęt)
Jakie są koszty utrzymania zawiasu - to co w daily robi największe koszty.
Jak ze skrzyniami automatycznymi? Jakie tam są dokładnie dostępne modele?

I czy na daily to w ogóle ma sens. Czy to nie będzie mina/skarbonka jak np 9-3 Igen?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 15 wrz 2017, o 18:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1236
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
marek230482 napisał(a):
Jestem już posiadaczem 9-3 aero i zgłębiając saaboligię pomyślałem, że może by mi się jeszcze przydał 9-5 na przykład :mrgreen:
Tyle tylko ze 9-5 miałby z goła inne zadanie. A mianowicie starszy rocznikowo jako daily i holownik przyczepy campingowej.
O ile przed zakupem 9-3 dobrze zgłębiłem materię to teraz tylko planując przyszłościowo zakup 9-5 nie chce mi się doktoryzować [emoji14]
Co mnie interesuje?
Czy silniki to sa te same co w 9-3 IIgen (konstrukcyjnie oczywiście bo widzę że mają inna pojemność)? Jeżeli nie to czy są bardziej bezawaryjne i trwałe czy mniej? (panewki, rozrząd osprzęt)
Jakie są koszty utrzymania zawiasu - to co w daily robi największe koszty.
Jak ze skrzyniami automatycznymi? Jakie tam są dokładnie dostępne modele?

I czy na daily to w ogóle ma sens. Czy to nie będzie mina/skarbonka jak np 9-3 Igen?
Poczytaj przykazania Coobcia i może Ci się odechcieć 9-5 [emoji4]. Wg mnie to auto dla zagorzałych fanatyków marki. Niejednokrotnie trzeba włożyć w nie wiele serca i jeszcze więcej pieniędzy [emoji4]. Silniki to całkiem inne konstrukcje co w 9-3 drugiej generacji. Zawiechy inne, skrzynie biegów tak samo. Aby zdecydować się na ten model trzeba trochę ogarnąć co lubi go boleć, a lubi. Kumpel od trzech lat jeździ 9-5 Aero B235R 250 KM z 2005 roku, to on mnie zaraził saabem. Od kiedy go ma wymienił i naprawił już praktycznie wszystko prócz tylnego zawieszenia ic skrzyni i turbiny. Ostatnio w kwietniu tego roku kompletny remont silnika przy przebiegu około 270 kkm. To był ostatni moment bo panewy były już mocno zużyte. Samochód wdzięczny, bo jak jedzie to jedzie pięknie, wykończenie i wyposażenie też wg mnie świetne. Oryginalne radio z panelem dotykowym (denso bodajże) potrafi z napędu navi odtwarzać mp3 z tagami po nagraniu odpowiednio płyty bez żadnych przeróbek. Wentylowane fotele robią robotę, ale jak to 9-5 od czasu do czasu zapala się check i wtedy zaczynają się poszukiwania [emoji4].

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 15 wrz 2017, o 20:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 676
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Wszystkie silniki z 9-5 mają syndrom panewki? To mnie skutecznie zniechęciłeś :) to teraz jasne dlaczego te auta na rynku wtórnym są takie tanie.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 10 paź 2017, o 11:38 

Dołączył(a): 10 lip 2013, o 11:52
Posty: 1
Model SAABa: 9-3 SS
Po skasowaniu mojego 9-3 przez szczającego dziadka zostałem ze 156v6 która na daily się słabo nadaje i przyglądam się saabom 9-5 z racji unikalności tego modelu ;-) Czy motor 2.2 tid do toczenia się nadaje? Na autostradzie sobie poradzi? Jeżdżę głównie w trasie - jakiego można spodziewać się spalania? Czy może lepsza (na pewno bardziej emocjonująca) będzie benzyna z gaziurem? Interesuje mnie tylko kombi


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Przed zakupem
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:19 
Kapral

Dołączył(a): 19 wrz 2017, o 15:42
Posty: 165
Model SAABa: 95 Vector,2.3T B235L
Coobcio napisał(a):
Osłuchać trzeba silnik czy nie słychać w nim panewek a zaraz po zakupie auta obowiązkowo trzeba zdjąć miskę olejową wyczyścić ją i zajrzeć do panewek :D

A największe bolączki Saabów 9-5 przedzakupowych to:
- skrzypiące tylne zawieszenie
- brak mocy
- puszczanie dymku przy odpalaniu
- rdza z tyłu przy progach
- za duży negatyw tylnych kół
- hałasujący rozrząd
- wchodzący ze zgrzytem 3bieg
- hałasy ze skrzyni biegów
- po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywające się opary
- wyświetlacze od sida i klimatronica
- nie działająca klima
- gwirzdząca turbosprężarka
- przerywanie przy jeździe z w pedałem w podłodze
- wycieki oleju z silnika i skrzyni



A jak to wyglada ze skrzynia AT czy MT? Manuali jest wiecej do sprzedania-czyli skłaniać sie ku AT. Wiem że koszta naprawy AT mogą być wysokie, ale całe sprzegło do manuala też kosztuje i napewno bedzie od razu do roboty.

-------------------------
Saab 9-5 2003 Vector kombi
2.3 T 220Hp. w manualu
Sama przyjemność


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL