Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 7 lut 2012, o 13:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Proszę o przykłady.

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 7 lut 2012, o 13:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Chyba najbardziej zmodowany w Polsce jest xcroco od MsTun
Obrazek

Jednym z największych sukcesów w zeszłym roku było zbudowanie saaba 900 (krokodyl) na tronic’u 5.5 z potencjalną mocą sporo ponad 300 KM (opis projektu na stronie właściciela xcroco).


turbosprężarka: hybryda TD04HL 19T

kolektor: skrzynkowy dorabiany na zamówienie ze stali nierdzewnej;

wydech: custom downpipe 3" , katalizator sportowy AWG 350 KM; cat back seryjny;

dolot: używany z powodzeniem od lat stożek ractive w osłonce, średnica 76 mm, umieszczony tuż za prawym reflektorem; gruby FIMC; BOV HKS SSQV III;


przewody olejowe do turbo: teflon w stalowym nierdzewnym oplocie, hansa flex; podobnie zbrojone przewody wody;

odstojnik oleju (siemota/forge) i odma dostoaowana do nowej konstrukcji ostojnik-turbo-dolot;


sterowanie silnika (tronic 5.5):
- wiązka z saab 9000 turbo
- czujnik wału tronic 5 umocowany na customowym impulsatorze
- BCV z tronic'a 7;
- ecu w miejscu... mniej więcej standardowego APC
- wtryski Siemens Deka 630 ccm
- świece BCR8ES 10
- 3-barowy map sensor
- program w wersji maks. dawał 1,6 bara doładowania (troszkę ponad 300 KM i 480Nm).

pompa: walbro 185 l/min
hamulce: przód zaciski ate z 9k, przewody w oplocie goodridge'a; z tyłu standardowe zaciski 9cc, tarcze nawiercane zimmermanny i zielone EBC, ręczny na tył, płyn motul RBR 600


skrzynia: długa (GM457xx), olej Quaker State 75W Super Quadrolube

sprzęgło: spiek 6-łopatkowy Swedish Dymamics, nowy docisk Sachsa (standard)


http://www.mstun.900classic.pl/index.php?s=1,2,2

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 7 lut 2012, o 20:51 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Mnie to zawsze zastanawia skąd oni podają te parametry moc i moment jak auto nigdy nie wjechało na rolki hamowni i z tego co mi wiadomo z PW na konkurencyjnym forum nie było nigdy w stanie...

Ps. Po malutku poza Klarą Power 2 szykuje się także szybki krokodylek:
Obrazek

Pss. jest jeszcze Jarmaha krokodyl który ma 211KM :D

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Ostatnio edytowano 15 mar 2012, o 17:51 przez Coobcio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 9 mar 2012, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2012, o 17:51
Posty: 17
Model SAABa: krokodyl
Halo, halo, jakie 211 koni? Krokodyl Jarmaha na pierwszym hamowaniu miał prawie 215 koni ;) Było to chyba z dwa lata temu i od tego czasu sporo się zmieniło. Ostatnio hamowałem auto w momencie jak zauważyłem, że strasznie mi osłabło i nie ciągnie tak jak powinno - wyszło 203KM. Jednak turbina nie dawała wtedy odpowiedniego ciśnienia ;) Została wymieniona na inną i teraz auto dopiero się zbiera :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 15 mar 2012, o 12:34 

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 20:47
Posty: 3
Model SAABa: SAAB 900 T16s
no. to teraz zostal juz tylko krokodyl Jarmaha. mialem dosc zalewania na niskich obrotach, i buczenia z puszki fitra powietrza, wrocilem do serii.
Coobcio, mozesz krokodyla ze strony zdjac, bo setup juz nie istnieje, wyslalem Ci nawet maila, ale nie odpowiedziales.

mam za to do oddania rpztoczony przeplywomierz Lucasa i dysze od TIGa ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 15 mar 2012, o 13:35 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Ja myślę, że Coobcio ma coś ze skrzynką. Tez napisałem kilka maili bez odzewu. Natomiast na GG chciał mnie zagadać na śmierć :D

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 15 mar 2012, o 14:01 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Graty przyjmę - na PW dogadamy cenę :)
Auto miałeś robione bardzo budżetowo bez żadnego strojenia i grzebania w elektronice, jedynie zubożenie mieszanki pod duże wtryski za sprawą roztoczenia przepływki i w ten sposób nie dało się optymalnie zestroić by na wolnych było okey, za to cały zakres od 1500 do odcinki jak najbardziej :)
A filtr stożkowy sam chciałeś - one mają to do siebie że nadają rasowego brzmienia, buczenia i słychać świst turbiny na początku bardzo ci się ten dźwięk podobał a po blisko pół roku pewno mógł ci się już znudzić...

Ps. W opisie nigdzie nie ma rejstracji twojego auta i jest on traktowany jako moje osiągnięcie i opisane co zostało w nim zrobione i jaki przyniosło efekt w starym aucie o przebiegu 324 tyś km: http://www.coobcio.pl/?p=1639

Na życzenie oczywiście mogę zmienić zdjęcie tytułowe na swojego autorstwa.

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 15 mar 2012, o 15:07 

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 20:47
Posty: 3
Model SAABa: SAAB 900 T16s
ja rozumiem z czego to wynika. w kazdym razie, jesli chcesz przeplywke, moge Ci oddac - cene zaproponuj.
wtryski i stozek sobie zostawiam na "kiedys".

buczenie stozka to efekt normalny, tylko, ze tutaj podczas jazdy z boost meterem wskazujacym dokladnie zero - pomiedzy podcisnieniem a nadcisnieniem, pojawial sie irytujacy dzwiek, jakby przeciag powietrza. moze to przez wsadzenie duzego jednak stozka do puszki i tylko jeden otwor powietrzny. nie wiem, malo to istotne teraz.

co do zdjec - bede wdzieczny za usuniecie mojej foty. nie chce jednak by wizerunek moj lub mojego samochodu byl wykorzystywany jako ilustracja projektu. nie zamierzam tutaj robic rabanu, bo motyw raczej blachy, dobrze by bylo jednak, gdybys swoje zdjecia jakos skadrowal - np. na siebie z magicznym srubokretem;).

osiagniecie, to jasne, jest Twoje, i nie mam zamiaru tego kwestionowac. zeby moze jednak byc obiektywnym nalezaloby dodac informacje i powrocie do serii.

ten krokodyl jest na Lucasie, tak btw, w opisie masz, ze Bosch :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 2 maja 2012, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2012, o 17:51
Posty: 17
Model SAABa: krokodyl
Orientujecie się może, czy COPy z silnika VAG 1.8T lub np. 2.0 TFSI zmieszczą się pod pokrywę na świecach zapłonowych krokodyla?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 2 maja 2012, o 19:36 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2945
a co chcesz takiego moda zapodać w swoim kroko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 2 maja 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2012, o 17:51
Posty: 17
Model SAABa: krokodyl
Mam mały planik do zrealizowania i powoli zasięgam języka czy wszystko da się połączyć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:09 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Kolejnego w miarę mocnego krokodyla mamy :)
Niebawem go szerzej opiszę, w sumie to całkowita seria + wtryski paliwa z 900NG no i wystroiłem go na ECU masterze DET III, co ciekawe obsługuje w nim zapłon - tak więc będzie można procedurę startową zrobić :)
Jutro jakieś fotki porobię, na dzisiaj przedstawiam wykres przed modami i po:


Załączniki:
kroko usb.jpg
kroko usb.jpg [ 394.48 KiB | Przeglądane 12709 razy ]

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:11 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:59
Posty: 156
Model SAABa: 900-239hp 9-5-evo??
ładny wóz, ładny wynik!

-------------------------
9-5 vector MY02 b234/5 by Coobcio 284km/529Nm
czas na gt2871r....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:12 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Jutro jeszcze jeden dzień będzie można go po podziwiać, szkoda że boost spada z obrotami, za bardzo dostępu do cięgła aktuatora nie ma a można by je lekko podciągnąć coby stabilne 0,9bara było, myślę że wówczas okolica 230KM by była grana :)

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 17 lip 2012, o 22:25 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 18:21
Posty: 57
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
Model SAABa: 900NG
Fajny wynik w kroko, ile one ważą?

Pytanko mam odnośnie wg - chcę na początku złożeniu silnika na słupku z 2.3NA pojeździć z minimalnym doładowaniem.
Mogę odpiąć zasilanie od APC i skrócić(?) cięgło żeby WG było ciągle uchylone?

-------------------------
Pozdrawiam, Zbyszek
Czarny '97 Saab 900NG 5d PK@DW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 19 lip 2012, o 01:07 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Czuć że "USB Krokodylek" ma się mocniej jak na hamowni bowiem znalazłem nieszczelność i ją usunąłem:


Załączniki:
Komentarz: Nieszczelność
104.jpg
104.jpg [ 545.64 KiB | Przeglądane 12693 razy ]
Komentarz: USB podłączone :)
086.jpg
086.jpg [ 502.95 KiB | Przeglądane 12693 razy ]
Komentarz: 220KM + :) ?
102.jpg
102.jpg [ 786.09 KiB | Przeglądane 12693 razy ]

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 19 lip 2012, o 01:08 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Next etap to zapewne będzie ponowne dokładne dostrojenie na hamowni + Usunięcie EGR-a
Oj podatne na grzebania są te gady, ciekawe czy skrzynia bez bólu przeniosła by 400Nm ??

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 19 lip 2012, o 06:46 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Coobcio napisał(a):
ciekawe czy skrzynia bez bólu przeniosła by 400Nm ??
Chyba ktoś pierwszy musi to sprawdzić :D

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 19 lip 2012, o 06:53 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2945
Chłopaki z Maptuna robili projekt pod 400hp :) Co prawda oni mają patent na wzmacnianie skrzyni biegów :)

http://www.maptun.se/customers.php?car=1&cid=1

Natomiast w związku z tym, że dobra skrzynia do kroko to towar bardzo deficytowy nie wiem czy ktoś będzie chciał testować :)

W Ecumasterze można ograniczyć 1 i 2.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby ktoś w Polsce ogarnął jak wzmocnić skrzynię seryjną do kroko wtedy byłaby niezła zabawa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Najbardziej i najlepiej zmodyfikowane w Polsce
PostNapisane: 19 lip 2012, o 08:41 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
To chłopaki zaszaleli... W garażu u mnie mam jeszcze kompletną głowicę z 2.1L wraz z grubym kolekotrem ssącym - ciekawe co by ona zmieniła, ponoć to samo co w 900NG wiec mogło by być ciekawie bo przepływy + 15% są :)
Może to jest patent na poprawę góry, w ogóle żeby lepiej z dołu to jechało to mistrzosko by było z 9-5 głowicę posadzić :D

Co do skrzyń to Julek coś wspominał że ma kogoś ale cena chyba nie za ciekawa była rzeczywiście :P

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL