Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 06:42 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 7
Model SAABa: b204l
Witam.
Na początek opiszę moje plany.
Jestem na etapie kompletowania części do swapa na silnik saaba do astry g. Nadwozie i podwozie będzie mocno przebudowane w kierunku kit cara i ogólnie przygotowane do sportu. Auto ma być używane na torach i innych pojeżdzawkach. Silnik został wybrany ze względu na możliwości i kompatybilność z GM. Mam zaklepany silnik b204l z całym osprzętem i wszystkimi częściami potrzebnymi -wyjęty z innej astry g o mocy około 265km.
Dużo czasu spędziłem na wertowaniu forum i trochę info udało mi się zebrać. Nie jestem fachowcem jeśli chodzi o silniki saaba i dlatego będę wdzięczny za wszelką pomoc. Do tej pory przygotowywałem silniki wolnossące i to będzie moja pierwsza przygoda z turbo.
Na początek zacząłem poszukiwania bloku lub silnika b206 ze względu na mniejszą wagę względem b204l (brak balansów).
Zależy mi na jak najlepszym wyważeniu i stąd te działania. A ten silnik wytrzymuje dużą moc i moment ale swoje waży.Wyczytałem że blok b206 jest o około 10kg lżejszy od b204l. A po dorobieniu natrysku na denka zniesie podobną moc.
Czy to prawda czy po usunięciu balansów z b204l wyjdzie na to samo?
Silnik b206 występował tylko w wolnossących 900 93-98? Jak rozpoznać ten silnik lub blok?
Następną modyfikacją będzie wymiana głowicy na sprawniejszą z b205/porting pozostawiając wałki itp. z b204l
+ przystosowanie pod wyższe obroty. Wymiana seryjnego kolektora wydechowego na jakiś lżejszy i sprawniejszy (jeśli będzie miało to sens)
Na pewno do wymiany będzie turbina i tutaj moje pytanie czy te z serii TD04 15/19 to najlepszy wybór?
Dodam że celuję w moc min 300km a przyszłościowo w górę max400 w zależności od problemów z trakcją (skrzynia GM F-23 plus szpera płytkowa). O ile to możliwe to zależy mi na jak najmniejszej turbodziurze i łagodniejszej charakterystyce (lepsza kontrola) obroty max w okolicach 8000obr/min.
Silnik zostanie rozebrany na części pierwsze a potem weryfikacja, wymiana panewek ,pierścieni, uszczelnień itp,itd, wyważanie całego układu korbowo-tłokowego, honowanie bloku. i co potrzeba. Zależy mi na niezawodności.
O wtryskach, intercoolerach, wydechu i dolocie i innych nie piszę bo to oczywiste.
Proszę o opinie na temat mojego planu. Jeżeli moje założenia są błędne to wdzięczny będę za wszelką pomoc i uwagi. Z góry dziękuję za odpowiedzi na zadane pytania.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 08:06 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
19T będzie dobra do jakichś 340KM później zatka się muszla wydechowa.
Wsadzanie czegoś większego typu GT28/GT30 spowoduje już sporego laga i do 4000RPM nie będzie działo się już nic. Lepiej pomyśleć o turbo z EVO X owszem zajmuje sporo miejsca ale z palcem w dupie wstaje poniżej 3000rpm i na miękko robi 450KM.
Co do silnika olać ten b206, weź jakikolwiek blok i go zakuj, najlepiej blok b205, tłoki wossner b205 korbowody b205 i wał 78mm. Wtedy spokojnie przyjmie to pod 500KM.
B204 to przeżytek którym posiłkować się trzeba było jak wossner nie był tak łatwo dostępny

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 09:36 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 7
Model SAABa: b204l
Dzięki.
Tylko już zakupiłem b204l z całym osprzętem, lapami pod astrę g (gotowiec). Duża jest różnica pomiędzy b204 a b205?
Czy skrzynia gm f23 podejdzie? Czy będzie pasować dorabiana łapa od b204? Instalacja z b204 podpasuje do b205?
Jak różnica w wadze pomiędzy tymi dwoma silnikami? Czy duża będzie rzeźba z tym żeby przerobić "gotowca" do swapa asry z b204 na b205?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:52 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
b205 wymiary bloku i łąp ma identyczne, waży kilka kg mniej. Równie dobrze mozna użyć bloku b204 nie ma różnicy co do montażu, jedynie różnica masy.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 22:42 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
b205 wymiary bloku i łąp ma identyczne, waży kilka kg mniej. Równie dobrze mozna użyć bloku b204 nie ma różnicy co do montażu, jedynie różnica masy.



A wał B234 od B235 czymś się różni?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 09:52 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
może mieć kołek ustalający koło zamachowe i teoretycznie był głębiej azotowany

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:45 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Czyli wał b234 wkładam w blok b235 i na odwrót wał b235 w blok b234 też wejdzie i będzie pasić.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:50 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
oczywiście

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:59 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 806
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
to mam kolejny element układanki :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 19:10 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 7
Model SAABa: b204l
A czy wkładając wszystkie graty (wał, korby, tłoki itd. z b204 w blok b205 i montując głowicę z b205 z wałkami itd. z b204 będę mógł to wszystko uruchomić na komputerze i instalacji z b204?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 19:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Tak pod warunkiem że osprzęt silnika zostanie z b204. głowicę będziesz musiał nieco przeportować pod kolektor b204

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 7
Model SAABa: b204l
Kolektor będzie prawdopodobnie robiony od nowa pod turbinę twin scroll z evo 10. Mam też dojście do turbin z mercedesa cla45amg wiec biorę jeszcze taką pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 4 gru 2017, o 08:00 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4048
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jak chcesz mam do sprzedania kolektor wydedchowy pod evo x i turbine evo x.
Porting głowicy pod kolektor ssący miałem na myśli

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 4 gru 2017, o 13:24 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 7
Model SAABa: b204l
Ok. W takim razie proszę o info na PW -jeśli chodzi o cene i co to za kolektor?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL