Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 06:42 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 10
Model SAABa: b204l
Witam.
Na początek opiszę moje plany.
Jestem na etapie kompletowania części do swapa na silnik saaba do astry g. Nadwozie i podwozie będzie mocno przebudowane w kierunku kit cara i ogólnie przygotowane do sportu. Auto ma być używane na torach i innych pojeżdzawkach. Silnik został wybrany ze względu na możliwości i kompatybilność z GM. Mam zaklepany silnik b204l z całym osprzętem i wszystkimi częściami potrzebnymi -wyjęty z innej astry g o mocy około 265km.
Dużo czasu spędziłem na wertowaniu forum i trochę info udało mi się zebrać. Nie jestem fachowcem jeśli chodzi o silniki saaba i dlatego będę wdzięczny za wszelką pomoc. Do tej pory przygotowywałem silniki wolnossące i to będzie moja pierwsza przygoda z turbo.
Na początek zacząłem poszukiwania bloku lub silnika b206 ze względu na mniejszą wagę względem b204l (brak balansów).
Zależy mi na jak najlepszym wyważeniu i stąd te działania. A ten silnik wytrzymuje dużą moc i moment ale swoje waży.Wyczytałem że blok b206 jest o około 10kg lżejszy od b204l. A po dorobieniu natrysku na denka zniesie podobną moc.
Czy to prawda czy po usunięciu balansów z b204l wyjdzie na to samo?
Silnik b206 występował tylko w wolnossących 900 93-98? Jak rozpoznać ten silnik lub blok?
Następną modyfikacją będzie wymiana głowicy na sprawniejszą z b205/porting pozostawiając wałki itp. z b204l
+ przystosowanie pod wyższe obroty. Wymiana seryjnego kolektora wydechowego na jakiś lżejszy i sprawniejszy (jeśli będzie miało to sens)
Na pewno do wymiany będzie turbina i tutaj moje pytanie czy te z serii TD04 15/19 to najlepszy wybór?
Dodam że celuję w moc min 300km a przyszłościowo w górę max400 w zależności od problemów z trakcją (skrzynia GM F-23 plus szpera płytkowa). O ile to możliwe to zależy mi na jak najmniejszej turbodziurze i łagodniejszej charakterystyce (lepsza kontrola) obroty max w okolicach 8000obr/min.
Silnik zostanie rozebrany na części pierwsze a potem weryfikacja, wymiana panewek ,pierścieni, uszczelnień itp,itd, wyważanie całego układu korbowo-tłokowego, honowanie bloku. i co potrzeba. Zależy mi na niezawodności.
O wtryskach, intercoolerach, wydechu i dolocie i innych nie piszę bo to oczywiste.
Proszę o opinie na temat mojego planu. Jeżeli moje założenia są błędne to wdzięczny będę za wszelką pomoc i uwagi. Z góry dziękuję za odpowiedzi na zadane pytania.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 08:06 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
19T będzie dobra do jakichś 340KM później zatka się muszla wydechowa.
Wsadzanie czegoś większego typu GT28/GT30 spowoduje już sporego laga i do 4000RPM nie będzie działo się już nic. Lepiej pomyśleć o turbo z EVO X owszem zajmuje sporo miejsca ale z palcem w dupie wstaje poniżej 3000rpm i na miękko robi 450KM.
Co do silnika olać ten b206, weź jakikolwiek blok i go zakuj, najlepiej blok b205, tłoki wossner b205 korbowody b205 i wał 78mm. Wtedy spokojnie przyjmie to pod 500KM.
B204 to przeżytek którym posiłkować się trzeba było jak wossner nie był tak łatwo dostępny


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 09:36 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 10
Model SAABa: b204l
Dzięki.
Tylko już zakupiłem b204l z całym osprzętem, lapami pod astrę g (gotowiec). Duża jest różnica pomiędzy b204 a b205?
Czy skrzynia gm f23 podejdzie? Czy będzie pasować dorabiana łapa od b204? Instalacja z b204 podpasuje do b205?
Jak różnica w wadze pomiędzy tymi dwoma silnikami? Czy duża będzie rzeźba z tym żeby przerobić "gotowca" do swapa asry z b204 na b205?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:52 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
b205 wymiary bloku i łąp ma identyczne, waży kilka kg mniej. Równie dobrze mozna użyć bloku b204 nie ma różnicy co do montażu, jedynie różnica masy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 2 gru 2017, o 22:42 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1529
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
b205 wymiary bloku i łąp ma identyczne, waży kilka kg mniej. Równie dobrze mozna użyć bloku b204 nie ma różnicy co do montażu, jedynie różnica masy.



A wał B234 od B235 czymś się różni?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 09:52 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
może mieć kołek ustalający koło zamachowe i teoretycznie był głębiej azotowany


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:45 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1529
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Czyli wał b234 wkładam w blok b235 i na odwrót wał b235 w blok b234 też wejdzie i będzie pasić.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:50 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
oczywiście


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 12:59 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1529
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
to mam kolejny element układanki :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 19:10 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 10
Model SAABa: b204l
A czy wkładając wszystkie graty (wał, korby, tłoki itd. z b204 w blok b205 i montując głowicę z b205 z wałkami itd. z b204 będę mógł to wszystko uruchomić na komputerze i instalacji z b204?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 19:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
Tak pod warunkiem że osprzęt silnika zostanie z b204. głowicę będziesz musiał nieco przeportować pod kolektor b204


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 3 gru 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 10
Model SAABa: b204l
Kolektor będzie prawdopodobnie robiony od nowa pod turbinę twin scroll z evo 10. Mam też dojście do turbin z mercedesa cla45amg wiec biorę jeszcze taką pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 4 gru 2017, o 08:00 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4447
Lokalizacja: Białystok
Jak chcesz mam do sprzedania kolektor wydedchowy pod evo x i turbine evo x.
Porting głowicy pod kolektor ssący miałem na myśli


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 4 gru 2017, o 13:24 

Dołączył(a): 28 lis 2017, o 15:38
Posty: 10
Model SAABa: b204l
Ok. W takim razie proszę o info na PW -jeśli chodzi o cene i co to za kolektor?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Budowa hybrydy B204+B205+b206 astra g kit car.
PostNapisane: 9 paź 2020, o 20:46 

Dołączył(a): 23 paź 2019, o 11:53
Posty: 22
Model SAABa: 9-5 aero
Cześć,

Panowie odgrzewam temat i zwracam się z pytaniem co w obecnych czasach najlepiej zrobić.

Pacjent 9-5 aero b235r. Panewki zmienione przy około 290tys, obecnie 335tys. Automat

Odpala ładnie. Ma moc się zbiera dobrze , przy ostrej jeździe (trasa 500km) weźmie więcej oleju.0,4l. Przy normalniej minimalnie.

Wgrany pół roku temu gotowiec 260KM.
Bez wycieków rozrząd lekko słychać napinacz jeszcze w normie.

Jak narazie zrobiłem down pipe 2.5 cala bez katów i wydechy dalej bsr.

Planuje : intercooler, dolot, oct

Auto jeździ sprawnie jednak bije się że jest tykająca bombą. Większość robię sam mam warunki i mogę postawić auto na dłuższy czas na kanale /podnośniku.

Co najlepiej wykonać aby mieć bezpieczny silnik na około 350km?

1.Czy kombinować z hybryda 234/235

2.Czy kute tłoki wossner?

Opcja 2 jest droższa jednak uważam że pewniejsza bo dostać teraz sensowny silnik b234 nie jest łatwo.

Co potrzebuje do opcji 1? Wal mogę zostawić ren co mam (podejrzewam że jest ok)

Głowica też może zostać?

Pozdrawiam wszystkich którzy byli już w takiej sytuacji. Podejrzewam że co niektórzy już prawie 10 lat temu.

Mati





Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL