Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 8 sty 2018, o 21:59 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
Witajcie!
nie zjedzcie mnie od razu na wstępie :) , jest tyle tematów odnoście wałków balansowych i usuwania samego łańcuch i zaślepianiu napinacza i opinie pół na pół, powiem tak mam sprawny motor b205r niedawno przy przebiegu 170 tyś. z groszami wymienione profilaktycznie panewki i czyszczona miska (chociaż stare nie nosiły oznak zużycia), próbuję ustalić jednoznacznie czy usunięcie łańcucha i zaślepienie napinacza przyczyni się pozytywnie w przyszłości na trwałość motoru. Jeśli dobrze rozumiem to unieruchamiając wałki balansujące zatrzymam proces niszczenia panewek owych wałków tak? czy wałki muszą pozostać w jakieść ustalonej pozycji aby zachować przepływ oleju czy nie należy się tym przejmować po prostu usunąć i tyle...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 9 sty 2018, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2017, o 13:49
Posty: 27
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Model SAABa: 9-3 OG
ile Cię wyszedł komplet panewek?

btw. mądrzejsi twierdzą by nie usuwać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 11 sty 2018, o 13:54 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
Witaj nie ja je wymieniałem, więc nie powiem Ci, więc chyba zostawie balanse na swoim miejscu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 13 sty 2018, o 11:26 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 200
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Usunięcie wałków nie uratuje w razie czego przed spapranym remontem. To nie jest czynnik decydujący :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 6 mar 2018, o 22:34 

Dołączył(a): 24 lut 2018, o 07:20
Posty: 11
Czyli wywalenie,i zabicie otworów po wałkach nie zwiekszy wydajnosci pompy,i ciśnienia oleju na wale korbowym?
Mnie dziś po przepałowaniu motoru nawiedziła lampa alladyna,i sie zastanawiam,czy jak to panewa,to nie iść tą drogą,i nie wywalić balansu całkowicie.Jeden element który może napsuć krwi mniej.Czy się mylę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 18 mar 2018, o 13:09 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
marianer napisał(a):
Czyli wywalenie,i zabicie otworów po wałkach nie zwiekszy wydajnosci pompy,i ciśnienia oleju na wale korbowym?
Mnie dziś po przepałowaniu motoru nawiedziła lampa alladyna,i sie zastanawiam,czy jak to panewa,to nie iść tą drogą,i nie wywalić balansu całkowicie.Jeden element który może napsuć krwi mniej.Czy się mylę?
Teraz już jestem bogatszy w wiedzę, tak jak bylo tu napisane wywalenie balansu to nie czynnik decydujący, jak zaświeciła ci się lampka to sprawdził bym też odme, smok i czystość miski oprucz panewek, a jak panewka kaput, to raczej nie przez balanse a zatkaną magistrale olejową (syf z odmy w misce), co do balansów to jsk przyszloby mi remontować motor to bym je usunął przy okazji....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 19 mar 2018, o 10:31 

Dołączył(a): 24 lut 2018, o 07:20
Posty: 11
Zrzuciłem miskę,syfu jakiegoś nadmiernego w misce nie było,niewiem jeszcze jak z odmą,brak czasu aby wszystko odrazu rozbierac,ale panewka na 3 podporze podjechana,trochę mniej na korbie.Na szczęście nie obruciło,pozostałe przyzwoite,lecz nie idealne.Będę teraz targał motor,i zobaczymy co dalej siedzi.A co do odmy,przeczytałem ze zmieniaja na nowy typ,tylko jak,moje jest z wężykiem do bloku, czyli starego typu,tak?
A co do wałków,to jak już to porozkręcam to chyba wałki zostawie jako hantelki:)Czy są jakieś specjalne zestawy do zaślepiania balansu,czy trzeba toczyć samemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 19 mar 2018, o 12:57 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
Co do broków uszczelniających to...

http://www.saabix.pl/pl/p/BROK-USZCZELN ... -3-9-5/637

Z tego co się orientuję to wlot oleju z krućcem taki zestaw:

http://www.saabix.pl/pl/p/ORYGINALNY-ZE ... -B235/1904

To odma nowego typu więc jak masz coś takiego to masz raczej nowego typu, co do odmy to ja poczyniłem OCT, jak dla mnie zestaw starego czy nawet nowego typu nie uchroni cię od syfu w misce...zwłaszcza jeśli leje się kiepski olej i nie za często zmienia (choć z tego co wyczytałem i na to nie ma reguły) z doświadczenia użytkowników forum 3-cią główną zjada w pierwszej kolejności jeśli jest coś nie halo z ciśnieniem i przepływem oleju....



Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 21 mar 2018, o 10:19 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
albanOs napisał(a):
Co do broków uszczelniających to...
http://www.saabix.pl/pl/p/BROK-USZCZELN ... -3-9-5/637

Przedmówcy chyba chodziło o zaślepienie otworów po wyrzuceniu balansu.
viewtopic.php?t=4302&p=57001


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wałki balansu...temat pewnie poruszany 100xx raz
PostNapisane: 21 mar 2018, o 13:02 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
mich@l napisał(a):
albanOs napisał(a):
Co do broków uszczelniających to...
http://www.saabix.pl/pl/p/BROK-USZCZELN ... -3-9-5/637

Przedmówcy chyba chodziło o zaślepienie otworów po wyrzuceniu balansu.
viewtopic.php?t=4302&p=57001
Faktycznie...wałki chyba chce zostawić zaślepić tylko kanały...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL