Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 23 sty 2018, o 08:55 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
DSZ- napisał(a):
Levis napisał(a):
Spawanie 2.5" DP to kompletny bezsens wg mojej opinii, praktycznie nic nie uzyskamy względem seryjnego.


Tylko że kolega chciał cicho, moim z kolei zdaniem DP3" da pewnie ciut KM i Nm do tego raczej na górze obrotów, ale przy ori wydechu będzie słychać dziwny pogłos. Fakt, DP3" da ciut szybszą reakcje turbiny na gaz i tu bonusy się kończą. Tomek , tu nie chodzi o moje czy Twoje ;) , czy że każda sroka swój ogon chwali bo ja mam 2,5", ja tylko nigdzie, ale to nigdzie w necie nie znalazłem czarno na białym czemu 3", ani wykresów z porównaniem ani nic...tylko 3" bo wszyscy mają 3". 3" na bank "coś" dadzą, ale moim zdaniem na tyle mało że szkoda tej cichości, jeśli DP3" to reszta wydechu też. Sam przecież stroiłeś mojego, kulawy był jakiś z tego powodu, fakt można było deko więcej naskrobać ale filtronowy filtr powietrza, nie luźny a trochę luźniejszy wydech i nie otwierane B235E na to nie pozwoliły. Internet mnie nie nauczył to naucz mnie Ty :D


Odpowiem krotko, EGT ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 23 sty 2018, o 14:30 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Słyszałem o dobrym wpływie DP3" na EGT, ale to też nie jest takie jednoznaczne i oczywiste...przynajmniej dla mnie jako pasjonata a nie zawodowca ;) Po stronie wydechu na EGT ma wpływ ogólnie jego przepustowość, no i ok, jak DP jest 3" to spaliny przez ten pierwszy największy zawijas mają lżej, ale zaraz po tym jak się rozprężyły wychodząc z turbo w tych 3" ( a 3" to taka licha rynna z wyglądu ) muszą się sprężyć do 2,25" w przypadku ori wydechu co stwarza opór...tu dajesz a tam zabierasz = 0 dla mnie pasjonata ;) . Spaliny wychodzące z turbo są jeszcze w dużym stopniu sprężone czyli zajmują mało miejsca porównując je do tej samej "dawki" spalin wydalonych już z wydechu. Moim zdaniem dobrze pomyślany wydech 2,5" po całości wysokiego EGT się nie boi spokojnie do 350-360Km co ori kolektor obrobi. Jest fabryczny Saab z B235R co ma 320Km na ori wydechu z katami i EGT ma pewnie zadowalające, co prawda jak by było mniej to by było. W tym Polskim tuningu się przyjęło, i ogólnie faceci mają to w genach że jak największe, najgrubsze, najmocniejsze a to nie zawsze jest lepsze. Ja np. nie jestem pewien czy zawiecha z oponami 225x40/35, jakimś Eibachem czy HR i B8 lepiej się trzyma (komfort pomijam) łatanej/dziurawej drogi w PL jak zawieszenie standard czy aero...a każdy powie że HR i B8 to super sportowe zawieszenie i trzymać się musi. W tych wieś tuningach najbardziej to widać, zakładając że te lampki pod autem i spojlery się komuś podobają bo je założył, to wydech wielkości rynny szczególnie w wolnossaku 100Km nic nie daje poza bólem głowy. Ja bym chciał żeby ludzie u nas robili auta ze smakiem i na "wymiar" a nie wyrost...w wydechu najbardziej to widać po dźwięku WRC - warcy rycy cescy, a deko go zacieśnisz i pomyślisz to jadąc jednostajnie to seria, jak dasz gazu to wtedy warczy a zdechły może ze 4Km i to pewnie z samej góry czyli żadna strata...nawet Mav78 to ostatnio akcentował :D Podsumowując to pewnie tylko wykresy i EGT tego samego auta z różnymi DP rozstrzygną sprawe, a znając życie spieramy się o jakieś nędzne procenty w prawo czy lewo :)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 23 sty 2018, o 16:29 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Widzę, że temat zmierza w stronę odwiecznych forumowych różnic poglądowych[emoji3] ja swoje zdanie na ten temat mam, jak mówilem mam wydek 3' dp dalej 2,5', nie nie idę w tą stronę jeszcze raz teraz nie zrobilbym dp 3' tylko max 2,75 w aero zostanie narasie seria bez jednego kata 1-go. Teraz bardziej rozważam fmica, 450x180x65, 550x180x65, czy 550x230x65....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 23 sty 2018, o 19:49 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Niech każdy robi jak chce ja mam zmierzone różnice pomiędzy 2.5" i 3" DP tak samo na seryjnym kolektorze i custom rurowym. I co się komuś wydaje to niech tak zostanie :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 09:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Dobra, koniec ze sprawami "światopoglądowymi" :) ...ja jak bym amputował kata to bym zrobił to całościowo, całe DP. Jak już robisz etapami to niech to będą etapy zakończone, zrobić - zapomnieć i zająć się czym innym.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:04 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
DSZ- napisał(a):
Dobra, koniec ze sprawami "światopoglądowymi" :) ...ja jak bym amputował kata to bym zrobił to całościowo, całe DP. Jak już robisz etapami to niech to będą etapy zakończone, zrobić - zapomnieć i zająć się czym innym.
Też tą opcję rozważam, ale wtedy jakiś kat sport musi wpaść, w oplu nie mam kata, i co prawda diagnosta przy przeglądzie się nie czepiał bo nie mam problemu ze spalinami, ale wsród znajomych się słyszy o coraz częstszych problemach...nie chce prosić jakiegos Cześka na stacji o stępel, a tymbardziej tłumaczyć się niebieskim...a patrolów technicznycj coraz więcej...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zakładaj kata, jedno że przegląd, dwa to smrodek a trzy to on wcale nic mocy nie zabierze. Kat niby stworzy jakiś tam opór ale wyprostuje zawirowania spalin i usprawni resztę wydechu, turbo to w zasadzie wiatrak który się kręci po 150000obr i spaliny wychodzą z niej nie prosto a w "śrubie" co stwarza opór. Z katem nawet dźwięk jest czystszy i szlachetniejszy. Z magnaflowa są dobre, tylko pytaj o te wydłużone (na aukcjach ich kiedyś nie było) i rurę DP rozpychaj i spawaj do czoła żeby kryzy nie było.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:57 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
DSZ- napisał(a):
i rurę DP rozpychaj i spawaj do czoła żeby kryzy nie było.


Możesz rozwinąć bardziej bo mogę źle zrozumieć,
Jakbys mógł to daj jakis przykład modelu tego kata...



Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 14:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zwykły kat jest krótki i zaokrąglony, ja kupowałem dłuższą wersje tego samego kata w którym nie ma zaokrąglenia i spaliny łagodniej przechodzą - jak na zdjęciu. Załóżmy kat 2,5" ma w środku dziurę ok 64,5mm, a sama rura 2,5" ma 63,5mm a w środku 60,5mm, wszyscy wkładają rurę w kata i spawają co powoduje kryzę/próg 2mm na stronę. Dobry spawacz ma prasę i rozepchnie rurę tak by pospawać do czoła z katem bez kryzy a nie jedno w drugie.


Załączniki:
Nokia c6 543.jpg
Nokia c6 543.jpg [ 744.21 KiB | Przeglądane 2766 razy ]

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 15:11 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Teraz kumam, spox dzięki, to jeszczę poruszę jeden temat czy metalowy dolot z saaba 9-5 aero b235r idzie zapakować zamiast mojego który jak wiadomo ma kiepski przepływ?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 16:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nie wiem, pytaj kogoś co na saabach zęby zjadł, ja mam tylko tego jednego...w innym nawet nie siedziałem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 24 sty 2018, o 16:51 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Dobra to poczekam cierpliwe może ktoś się jeszcze coś wypowie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 09:03 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
albanOs napisał(a):
Teraz kumam, spox dzięki, to jeszczę poruszę jeden temat czy metalowy dolot z saaba 9-5 aero b235r idzie zapakować zamiast mojego który jak wiadomo ma kiepski przepływ?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka

Masz na myśli większy dolot do turbosprężarki? Jak tak to trzeba muszlę podtoczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 09:15 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Chodzi o to cudo:

https://www.cardyourcar.eu/shop/genuine ... ero-06-09/

Mówisz roztoczyć? A to czemu skoro to jest dolot też do td04hl? Wejście do turb jest takie same jak w u mnie...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 14:10 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
http://www.saabotage.pl/viewtopic.php?f=14&t=4627


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 15:22 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
mich@l napisał(a):
http://www.saabotage.pl/viewtopic.php?f=14&t=4627
No i kumam teraz, mich@l powiedz mi jeszcze jak masz taką wiedzę jest cos wydajniejszego co podejdzie p&p? B235 miał jeszcze inne doloty...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 15:31 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Nie nie miał, chyba że customy od tunerów. Ale i tak KC wydaje mi się najbardziej przepływowa bo jej wlot równa się mniej więcej wylotowi. Ale jak Michał napisał trzeba podtaczać wlot w muszli bo jej nie zmieścisz, a wierz mi kiedyś próbowałem z nudów :D
Widziałem jak ktoś to zrobił w 9-3 bez szlifu turbo ale prawdopodobnie tam troszkę inaczej przewody idą, z tym że trza by to zakładać razem z całą turbiną na raz i demontować również razem w razie potrzeby - słaba opcja...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 17:19 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Aero Ride napisał(a):
Nie nie miał, chyba że customy od tunerów. Ale i tak KC wydaje mi się najbardziej przepływowa bo jej wlot równa się mniej więcej wylotowi. Ale jak Michał napisał trzeba podtaczać wlot w muszli bo jej nie zmieścisz, a wierz mi kiedyś próbowałem z nudów :D
Widziałem jak ktoś to zrobił w 9-3 bez szlifu turbo ale prawdopodobnie tam troszkę inaczej przewody idą, z tym że trza by to zakładać razem z całą turbiną na raz i demontować również razem w razie potrzeby - słaba opcja...

No słaba w takim razie na razie to odpada do stage 2 sama wkładka BSR musi wystarczyć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 17:51 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Zresztą bez wydechu i FMIC to nie poszalejesz - a to wypada zrobić na początek. Wkładka może lepiej oddycha, ale pamiętaj że to filtr nasączany więc trza czyścić przepływkę żeby się nie zasyfiła od oleju z filtra. ale tak czy siak Levis już Ci napisał że w lecie auto bedzie kulało.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Stage 2 zasadne modyfikacje.
PostNapisane: 25 sty 2018, o 18:54 
Kapral

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 161
Model SAABa: 9-3
Aero Ride napisał(a):
Zresztą bez wydechu i FMIC to nie poszalejesz - a to wypada zrobić na początek. Wkładka może lepiej oddycha, ale pamiętaj że to filtr nasączany więc trza czyścić przepływkę żeby się nie zasyfiła od oleju z filtra. ale tak czy siak Levis już Ci napisał że w lecie auto bedzie kulało.
Tak wiem, dp i fmic będą robione reszta wydechu zostaje ma byc cicho...szukam dobrego dp najlepiej p&p kl racing mi się podoba kiedys byla grupówka teraz trza z przesylka dać ponad 1k.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL