Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zawieszenie  
 Tytuł: Zawieszenie
PostNapisane: 16 sty 2013, o 22:16 
W 9-3 odezwało mi się sporo elementów zawieszenia. Jak tylko zniknie śnieg, chcę kompleksowo wymienić co się da.

I tutaj kilka pytań:

1) sprężyny H&R to najtwardsza opcja?
2) poliuretany z Olkusza są coś warte?
3) końcówki drążków jakie najlepiej kupić?
4) wahacze. Brać Scantech z poliuretanami, czy kombinować z wahaczami z Vectry? Duża rzeźba wtedy wychodzi?


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 16 sty 2013, o 22:41 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 17:12
Posty: 613
Lokalizacja: Gdańsk
Model SAABa: 9-5, 9-3, 900 II
Jamexy są najtwardsze.

-------------------------
1994 Saab 900 NG, 2.5 V6 auto
2000 Saab 9-3, 2.2Tid Aero-wannabe
2000 Saab 9-5, 2.3t Aero auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 16 sty 2013, o 23:14 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
SAABastic napisał(a):
W 9-3 odezwało mi się sporo elementów zawieszenia. Jak tylko zniknie śnieg, chcę kompleksowo wymienić co się da.

I tutaj kilka pytań:

1) sprężyny H&R to najtwardsza opcja?
2) poliuretany z Olkusza są coś warte?
3) końcówki drążków jakie najlepiej kupić?
4) wahacze. Brać Scantech z poliuretanami, czy kombinować z wahaczami z Vectry? Duża rzeźba wtedy wychodzi?

Każdy poliuretan poza Powerflexem to gówno, niestety...rozlatuje się szybciej niż standardowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 16 sty 2013, o 23:44 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Warto założyć te od vectry, ale nie ma sensu zostawiać w nich standardowych tuleji bo się szybko wybijają. Możesz zaryzykować te z olkusza bo opinię mają dobrą ale nikt z nas chyba nie testował.
Jeśli chodzi o sprężyny to polecam Jamexy - jeżdżę na nich 6-ty rok i nie pękły ani nie siadły ;)

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 01:31 
cavalier napisał(a):
Jamexy są najtwardsze.


Twardsze od H&R?

Im więcej kilometrów robię tym bardziej stwierdzam, że zwiększenie mocy nie ma sensu, jeśli nie popracuję nad budą.
Mam Eibachy już ze sporym nalotem, usztywnienie maglownicy od Cieślika, amortyzatory z Aero i latam jak szmata po drodze.

Irytuje mnie zjawisko podnoszącego się przodu w momencie przyspieszania. Ja wiem że ośka, ale całe auto dość sporo się buja. Przy dohamowaniu też to widać.

Wahacze z Vectry to które dokładnie bym musiał kupić? Co na dobrą sprawę daje taka zamiana? Łatwiejszy dostęp do części, czy jakąś poprawę prowadzenia itp? Poliuretan chcę wsadzić gdzie się da.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 01:42 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Wahacze z vectry A. Przede wszystkim eliminujesz łączenie dwóch wahaczy. Poza tym masz wymienny sworzeń.
Na jamexach i regulowanych koni nie mam problemu z unoszeniem się przodu, ale tył mam ustawiony na maksymalnie twardo.

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 08:20 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 11:58
Posty: 122
Lokalizacja: Lubuskie
Model SAABa: 9-3
Wahacze jakiej firmy polecacie????


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 09:07 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:19
Posty: 226
Model SAABa: 9-5 Troll
febi


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 11:13 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 11:58
Posty: 122
Lokalizacja: Lubuskie
Model SAABa: 9-3
A co sądzicie o połączeniu sprężyny Eibach i amortyzatory KYB excell g


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 12:26 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
Miałem taki zestaw w Hondzie, sprawdzał się bardzo dobrze.Nierówności wybierał i sztywny jednocześnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 16:23 
A jaka jest najtwardsza opcja? Pomijam gwint.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 16:45 
Plutonowy

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 20:29
Posty: 274
Lokalizacja: Podbeskidzie / Bestwina
Model SAABa: Silver Arrow 900NG
Ja jeżdże na poli Olkusz i wg mnie są bardzo dobre po roku użytkowania nadal wyglądaja jak nowe. Ostatnio to nawet facet na przeglądzie zapytał się czy to te same co ostatnio byłem u niego czy nowe wstawiłem.
Fakt na mrozie skrzypia że ..... wesolo jest :))
Ja akurat polecam.


Jesli wstawisz wahacz z Vectry to wtedy musisz oczywiście kupić poli do Vectra/Calibra


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 sty 2013, o 17:45 
Bez poli też skrzypi, więc ja myślę że to jednak te nieszczęsne sworznie są przyczyną.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 00:49 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
W takim razie chyba przetestuję olkuszowe, jeśli jeden sezon przetrzymały to jest to dobra rekomendacja.

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:35 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
jakiś link w razie czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 10:37 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/saab

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 11:21 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
własnie zamówiłem sobie komplet :)

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 14:44 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 11:58
Posty: 122
Lokalizacja: Lubuskie
Model SAABa: 9-3
Proszę o wyjaśnienie: Jak wybijacie tuleje i montujecie poliuretany???
Podobno wachacze trzeba całe wymieniać???


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 14:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
SAABastic napisał(a):
, usztywnienie maglownicy od Cieślika,


gdzie to teraz załatwić można ?

chętnie bym założył

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 sty 2013, o 17:44 
adam87 napisał(a):
W takim razie chyba przetestuję olkuszowe, jeśli jeden sezon przetrzymały to jest to dobra rekomendacja.


Ja mam u siebie Olkuszowe, ale byłem ciekaw waszej opinii. Na pewno wychodzi taniej je kupić niż oryginalne. Z tym że mogłyby być twardsze.

mundi1 napisał(a):
Proszę o wyjaśnienie: Jak wybijacie tuleje i montujecie poliuretany???
Podobno wachacze trzeba całe wymieniać???


Sworznia nie wymienisz. Do wymiany tulei nie ma takiej potrzeby.

Oktagon napisał(a):
SAABastic napisał(a):
, usztywnienie maglownicy od Cieślika,


gdzie to teraz załatwić można ?

chętnie bym założył


Na SKP był wątek w dziale zamówień grupowych.


Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL