Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zawieszenie  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 14 lut 2014, o 22:56 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 lis 2012, o 20:52
Posty: 792
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model SAABa: 9-5 3.0 t 230 KM
na seryjnych też tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 14 lut 2014, o 23:02 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2013, o 11:37
Posty: 272
Lokalizacja: Kalety
Model SAABa: 93 SE
trzeba doglebić. Zastanawiam sie nad Jamexami albo HR -30. Z przodu jakies 4 msc temu wymieniłem przednie na orginalne sachsy i chyba takie same wrzuce do zadku.

-------------------------
Saab doda Ci skrzydeł!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 15 lut 2014, o 10:58 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2400
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
założyłem sobie sprężyny i amorki z Viggena - kupiłem używane ale okazały się w naprawdę rewelacyjnym stanie, przy okazji była regeneracja sworzni, wymiana gum itd. Efekt jest taki że auto zamiast być niższe jest wyższe o ok 2mm w stosunku do starych standardowych gratów. Prowadzenie bajka - różnica kolosalna, auto nie płuży tak przodem i fajnie można je sprowokować w zakręcie do puszczenia boku.

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 15 lut 2014, o 14:35 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2013, o 11:37
Posty: 272
Lokalizacja: Kalety
Model SAABa: 93 SE
no to nieźle :) powiedz mi jeszcze gdzie idzie wyrwac takie rodzynki ? :D
Oktagon co mozesz mi polecic z amorkow na tył? z prdzodku sachsy, na tyl tez ładowac czy cos pokombinowac? :P

-------------------------
Saab doda Ci skrzydeł!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 15 lut 2014, o 15:09 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Koni sport :)

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 15 lut 2014, o 15:22 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2013, o 11:37
Posty: 272
Lokalizacja: Kalety
Model SAABa: 93 SE
no było by spoko zarzucic cos takiego, może kiedyś..
*moj budget jest niestety ograniczony :)

-------------------------
Saab doda Ci skrzydeł!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 16 lut 2014, o 11:30 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2400
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
no własnie zawiecha, którą kupiłem była mocno budżetowa :) zapłaciłem za całe kolumny ze sprężynami plus sprężyny i amorki na tył 800 PLN.

a co do nowych gratów to wiem że Miszna miał jakiś fajny i niedrogi patent, ale to "niedrogi" i tak było 1600 PLN

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 20:45 

Dołączył(a): 18 maja 2014, o 17:17
Posty: 48
Dobra a jak myślicie ? Amorki B6 + springi Aero do 9-3 Igen SE cabrio ? czy zarzucić obniżające springi MTS do tyvh B6 ,bo jakoś einbahy przez swoją cene do mnie nie przemawiają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 29 cze 2016, o 07:24 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Pacjent to 9-3 2001 LPT
Objaw to drgania przy 90-100km/h
Gumy w dolnym wahaczu mają luz więc z tego co wyczytałem na 99.9% odpowiadają za te drgania.

Po konsultacjach z mądrzejszymi jestem zdecydowany na wahacze z Vectry A, Astry F i Calibry

Z racji tego, że to 9-3 to podobno będzie problem z połączeniem wahacza ze stabilizatorem.

Stabilizator można wymienić na ten z VA, AF lub C co w połączeniu z łącznikami stabilizatora z ww. aut pozwoli to wszystko połączyć lub zostawić ori stabilizator i wywiercić otwór aby ori stabilizator z ori łącznikiem przypasował - do tych którzy już takie modyfikacje wprowadzili - zgadza się ?

Które rozwiązanie wybrać ? ten punkt do wiercenia jest może jakoś wybity na tym wahaczu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 3 lip 2016, o 20:44 

Dołączył(a): 19 cze 2016, o 20:26
Posty: 9
Prostszym rozwiązaniem jest zakup łączników przeznaczonych do wahaczy, wtedy wszystko p&p. Pozostaje tylko zasadnicze pytanie: jesteś gotowy na zmianę geometrii po zastosowaniu wahaczy od Opla? Jeśli nie, to wrzuć jakiegoś Powerflexa i będziesz miał spokój. Tu masz kod tych tulejek PFF66-301


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 3 lip 2016, o 21:20 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Iceman napisał(a):
Prostszym rozwiązaniem jest zakup łączników przeznaczonych do wahaczy, wtedy wszystko p&p. Pozostaje tylko zasadnicze pytanie: jesteś gotowy na zmianę geometrii po zastosowaniu wahaczy od Opla? Jeśli nie, to wrzuć jakiegoś Powerflexa i będziesz miał spokój. Tu masz kod tych tulejek PFF66-301


ale przy -30mm podobno ma być i tak negatyw wiec powinno być OK.

czyli do ori stabilizatora z 9-3 mam kupic laczniki z vectry/900NG (sprzed zmiany) ??

laczniki do 9-3 maja gumowy sworzeń jak typowy popularny lacznik, te od vectry maja otwor szesciokatny - srednice spasują ?

jeśli chodzi o powerflexa to powiem szczerze,ze o tym myslalem ale:
- jak robic to od a do z czyli wszystkie możliwe gumy a to już jest $$$
- wahacze z vectry maja chyba przerobione wszyscy pionierzy saabowego tuningu żeby nie nazwac (w pewnych kregach) druciarstwa i wszyscy jak jeden maz - chwala


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 4 lip 2016, o 08:03 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 376
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
tmw napisał(a):
Iceman napisał(a):
te od vectry maja otwor szesciokatny - srednice spasują ?

nie ten model, potrzebujesz od astry F , vectry A


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 4 lip 2016, o 13:18 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Proponuję konkretnie to aktualnie guzik wiadomo ...

9-3 ma takie łączniki: http://www.unto.pl/images/laczniki/g88812.jpg
Łącznik jest mocowany w wahaczu prostym

Vectra A, Astra F i Calibra mają takie łącznik: http://jakexport-import.pl/environment/ ... 8fa442.jpg
łącznik jest mocowany do wahacza (w przypadku saaba trafia on w banana)

Z tego co napisał Iceman wynika, że niby w 9-3 da się na stabilizator założyć łączniki od VA, AF i C.

To co mi się udało znaleźć to:
- wahacze VA/AF/C + ori stabilizator z ori łącznikami - konieczne wiercenie
- wahacze VA/AF/C + stabilizator z 900NG/VA itd. + łączniki z 900NG/VA itd. = P&P

o kombinacji: wahacz VA/AF/C + ori stabilizator + łączniki z 900NG/VA itd. pierwsze tutaj czytam i chce to doprecyzować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 5 lip 2016, o 07:41 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 376
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
tmw napisał(a):
Vectra A, Astra F i Calibra mają takie łącznik: http://jakexport-import.pl/environment/ ... 8fa442.jpg
łącznik jest mocowany do wahacza (w przypadku saaba trafia on w banana)

ale się chłopie uparłeś
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... ine-fz7568


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 5 lip 2016, o 08:49 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
Uparłeś się bo na forum jest dużo wątków z których mało co wynika a chyba lepiej napisać raz a konkretnie i w przyszłości ktoś w podobnej sytuacji nie będzie się upierał jak ja teraz.

Link który podałeś to łącznik stabilizatora który ma mocowanie w wahaczu prostym czyli należy go zastosować w rozwiązaniu pierwszym czyli gdy wiercimy wahacz. Zgadza się ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 5 lip 2016, o 10:10 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 376
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
dokładnie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 5 lip 2016, o 10:43 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:50
Posty: 200
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 i 900
no i git, teraz tylko się zastanawiam czy zamiast demontować sanki (sporo zabawy i niekoniecznie będzie to łatwe w domowych warunkach) nie lepiej użyć ori wahacza prostego jako mustra i zaznaczyć punkt wiercenia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 lut 2018, o 14:10 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 126
Model SAABa: 9-3
Hey,
Wznowię temat żeby nie zakladac nowego bo czytając cały wątek mam pare pytań, powiedziane było że zmienia się geometria przy wahaczu z Vectry A czyli dobrze rozumiem pochylenie przednich kół czy również zbierzność trzeba ustawić? Czy w standardowym zawieszeniu 9-3 aero ma to sens? Jak dobrze rozumiem nie ma łącznika, który pasowałby p&p z ori stabem z 9-3 i wahaczem z Vectry? Dzięki za info...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 17 lut 2018, o 21:11 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 376
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
nie ma otworu pod łącznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zawieszenie
PostNapisane: 18 lut 2018, o 00:53 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 126
Model SAABa: 9-3
mich@l napisał(a):
nie ma otworu pod łącznik
Mich@l wiem, że nie ma w wahaczu z vectry otworu pasującego pod łącznik i stab z 9-3 (otwór jest i innym miejscu przynajmniej tak widzę na foto), wiem jak wygląda ten wahacz, moje pytanie czy jest jakis łącznik do tego p&p? I jak z tą geometrią i zbieżnością?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL