Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 4 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 22 cze 2016, o 10:54 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 384
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
http://sidmotorsport.pl/pl/kolanka/625- ... m-90-.html
przecież czarno na białym jest napisane śr. wewnętrzne


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 cze 2016, o 08:34 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 80
Czy wyjecie reflektorow do tej przekladki IC jest konieczne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 cze 2016, o 09:45 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4224
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
jest.
Inaczej nie zdejmiesz zderzaka.
Ale to 5min roboty

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 27 cze 2016, o 08:19 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 80
Wrzucam jak u mnie to zostalo zrobione. Za porada Tomka (Levisa), zamontowany w dol, celem lepszego przeplywu.
Belka nie ruszana oczywiscie, dla mnie to ruch niedopuszczalny, ale jak kto lubi.
Z niespodzianek i rzeczy ktore mnie lekko zaskoczyly - silikonowe kolanka trzeba dociac, i to nie pod katem prostym, bo IC jest szerszy.
IC wystaje tez lekko pod zderzak (ok 1,5-2cm), i nie da sie dopiac plastikowej oslony. Mam w planie podciac w niej te mini zebra od strony silnika, i wyciac w niej 3 otwory, zeby wpuscic te 3 dolne sruby mocujace od IC, na ktorych sie na niej opiera. Wpuszcze je tym samym w oslone, i wtedy powinno dac sie ja dopiac.
Suma sumarum roznicy w upale w jezdzie nie widze, wiec problemu szukam gdzie indziej ;)


Załączniki:
WP_20160626_011.jpg
WP_20160626_011.jpg [ 460.28 KiB | Przeglądane 2174 razy ]
WP_20160626_012.jpg
WP_20160626_012.jpg [ 420.29 KiB | Przeglądane 2174 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 27 cze 2016, o 11:41 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 384
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
kielbasa napisał(a):
IC wystaje tez lekko pod zderzak (ok 1,5-2cm), i nie da sie dopiac plastikowej oslony.

może podłożyć dystans pod kątownik w celu uniesienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 27 cze 2016, o 12:10 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 80
Nie da rady.
IC jest dosuniety do rur klimatyzacji, ktore sa na dole, a bardziej sie go uniesc nie da, bo jest na styk lekko wsuniety pod belka zderzaka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 23 wrz 2017, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2017, o 13:49
Posty: 28
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Model SAABa: 9-3 OG
kielbasa napisał(a):
Panowie, reasumujac, potrzeba:

Intercooler 550x180x65 (saab 9-3 1999r)
Dwa kolanka 90` 51/57mm (57 wyjscie z IC i 51mm wyjscie, w ktore wchodzi lacznik do istniejacych rur)
4 obejmy
dwa laczniki fi 51mm do polaczenia kolanek z istniejacymi rurami

zgadza to sie ?

Witam. Cieszę się, że znalazłem taki temat i jedyne pytanie mam, o te łączniki, jakiej długości mają być, bo są wymiary od 6 do 16cm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 3 paź 2017, o 07:09 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 80
Nie pamietam w tej chwili, ale to akurat nie ma raczej wiekszego znaczenia.
Chodzi o to, zeby rura z kazdej ze stron wytarczajaco naszla na lacznik, licz po 5cm z kazdej, 1cm-2cm luzu, to masz 120mm. Ja chyba nawet 100mm kupilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 23 sty 2018, o 12:20 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Powitać!
odkopię troche temat, wpadłem na pomysł, o którym tu nikt nie pisał, a mianowicie myślę żeby zapodać trochę nietypowy wymiar fmica a mianowicie 450x180x76 (wymiary rdzenia) z średnica wlot/wylot 63 mm myślę, że takie rozwiazanie będzie optymalne, biorąc pod uwagę, że większość powierzchni coolera będzie w kratce wentylacyjnej a jego grubość poprawi jego wydajność, 450 za pomocą kolanek redukcyjnych zapewne też łatwiej wejdzie w ori gumy niż 550, który jak wiadomo jest trochę przydługi... czekam na opinie...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 23 sty 2018, o 19:46 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4224
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
najlepsze rozwiązanie to 600x200x100 z custom wlotami. Wtedy cłość wchodzi we wlot w zderzak viggenowy

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 23 sty 2018, o 20:47 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Levis napisał(a):
najlepsze rozwiązanie to 600x200x100 z custom wlotami. Wtedy cłość wchodzi we wlot w zderzak viggenowy
Nie wiem czy dobrze rozumiem w moje 9-3 Aero w oryginalnym pakiecie nie wyjdzie? Viggen ma inny przedni zderzak?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 23 sty 2018, o 20:51 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4224
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jeśli to aero do 2000r to tak, ma mniejszy zderzak

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 sty 2018, o 09:42 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Znalazlem coś co może zdać egzamin zamiast seryjnego intercoolera, co sądzicie o tej opcji?

http://sidmotorsport.pl/pl/dedykowane/8 ... 90-mm.html

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ja mam 550x180x65 i przy moich praktycznie 300Km jest na styk, dopiero gdy jest wyraźnie powyżej 30 stopni na zewnątrz to lekko grzeje ale tragedii nie ma. Ten z linku wydaje mi się deko mały, ale znowu chłodnicy od kombajna nie ma co zakładać bo miejsce i jego pojemność.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:31 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
DSZ- napisał(a):
Ja mam 550x180x65 i przy moich praktycznie 300Km jest na styk, dopiero gdy jest wyraźnie powyżej 30 stopni na zewnątrz to lekko grzeje ale tragedii nie ma. Ten z linku wydaje mi się deko mały, ale znowu chłodnicy od kombajna nie ma co zakładać bo miejsce i jego pojemność.
Jest trochę krótszy (460) i 2cm niższy (160) ale za to sporo grubszy bo 90 mm a nie 65mm więc pojemnościowo myślę że podobny do Twojego, dodatkowo myślę że te 160 mm to akurat wyskosć wlotu w kratce...
Ps. policzylem objętość 550x180x65 i 460x160x90 i jest praktycznie identyczna...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 sty 2018, o 10:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1206
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Mi się wydaje że jest zauważalnie mniejszy...policz pojemność rdzenia z wymiarów i będziesz wiedział, pamiętaj tylko że przy tej samej pojemności ten z większą powierzchnią będzie deko lepiej chłodził.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 24 sty 2018, o 11:01 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
Pojemność rdzenia jest praktycznie taka sama...no dobra przemyślę jeszcze temat, kusi mnie po że powinien latwiej wejść za pomocą kolanek redukcyjnych niż 550...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 26 mar 2018, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2017, o 13:49
Posty: 28
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Model SAABa: 9-3 OG
kielbasa napisał(a):
Wrzucam jak u mnie to zostalo zrobione. Za porada Tomka (Levisa), zamontowany w dol, celem lepszego przeplywu.
Belka nie ruszana oczywiscie, dla mnie to ruch niedopuszczalny, ale jak kto lubi.
Z niespodzianek i rzeczy ktore mnie lekko zaskoczyly - silikonowe kolanka trzeba dociac, i to nie pod katem prostym, bo IC jest szerszy.
IC wystaje tez lekko pod zderzak (ok 1,5-2cm), i nie da sie dopiac plastikowej oslony. Mam w planie podciac w niej te mini zebra od strony silnika, i wyciac w niej 3 otwory, zeby wpuscic te 3 dolne sruby mocujace od IC, na ktorych sie na niej opiera. Wpuszcze je tym samym w oslone, i wtedy powinno dac sie ja dopiac.
Suma sumarum roznicy w upale w jezdzie nie widze, wiec problemu szukam gdzie indziej ;)


Masz moze foto jak to wyglada po zlozeniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 26 mar 2018, o 20:10 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 22:40
Posty: 108
Model SAABa: 9-3 aero
Jest jeszcze taka opcja p&p https://chlodnice-konarscy.com/intercoo ... -2tid.html ,zakupiłem już go i zobaczę czy będzie różnica w porównaniu do 230 ,którą mam aktualnie założoną

-------------------------
saab 9-3 aero stage 3 by AG ~2 . . KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Montaż ic 550x230x65 DIY
PostNapisane: 27 mar 2018, o 10:53 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 144
Model SAABa: 9-3
ŁYSY666 napisał(a):
Jest jeszcze taka opcja p&p https://chlodnice-konarscy.com/intercoo ... -2tid.html ,zakupiłem już go i zobaczę czy będzie różnica w porównaniu do 230 ,którą mam aktualnie założoną
Łysy czekam z niecierpliwością na info, również mam 230 narazie na silikonach, myślałem żeby dospawać rurki alu bezpośrednio, ale tu się pojawila taka opcja ciekaw jestem jak to się sprawdza temperaturowo...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL