Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to mit
PostNapisane: 8 mar 2012, o 08:12 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
Witam Szanownych Użytkowników Tej zacnej marki. Doszły mnie słuchy z kilku źródeł że silnik B205E nie jest zbyt udanym wynalazkiem i nie znosi zbyt dobrze podnoszenia mocy. Jako że jestem użytkownikiem takiego oto silnika zapytowuje się z tego miejsca szanownych Kolegów czy to prawda czy mit ? Chciałbym dobić do 250km a to jest auto na codzień i nie chciałbym go zajeździć zbyt szybko.

Drugą sprawą, którą chciałbym poruszyć jest kwestia SWAP'u . Czy jest to duży problem gdybym się zdecydował na wymianę silnika na inny - lepszy ?
jeżeli jest taka opcja to w co warto inwestować ?

Sprawę traktuję przyszłościowo.

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 00:14 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2012, o 18:31
Posty: 74
Lokalizacja: Mysłowice
Model SAABa: 900NG turbo
Jeśli chcesz 250KM to nie ma sensu zmieniać silnika. Ten który masz znosi spokojnie ok. 300 koni. Faktem jest że B2X4 mają mocniejsze bebechy. Można włożyć do Twojego silnika korbowody i tłoki z B2X4 nie trzeba zmieniać całego silnika a tym bardziej osprzętu.

-------------------------
Saab 900NG Turbo GT3582


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 07:19 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
dzięki za odp. Mam nadzieję że problemu nie będzie, a jakby sie coś stało to przynajmniej wiem czego szukać.

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 08:05 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Nie mam najlepszych wspomnień po B20X ... z jednego tłoka zrobiłem sobie popielniczkę:)

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 08:07 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Ale chyba moce tam nieco większe były niż 250KM, prawda?

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 08:14 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
czekaj a były jakies inne motóry niż B2x ??
no jak na matematyce - co oznacza x ?

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 08:49 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
B20X nie B2X

Silniki z 9-5 ... miałem 2.0t i upaliłem tłok - ale tam było pod 300KM nawet ciut więcej jak sądzę.
Natomiast zdarzyło mi się to również w B235 ale mówię od razu - nie bierzcie mnie za przykład
bo ja dość zdrowo katowałem te silniki i co najgorsze często na rezerwie.

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 08:53 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
podsumowując - 250 km to nie jest duży problem dla tego silnika ?

Ubiq a jakie znaczenie ma poziom paliwa w baku ?

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Wydaje mi się, że podstawowy.
Przy szybkiej jeździe przerwy w dawkowaniu paliwa np. na zakrętach. Pozatym w 2.0t uszkodziłem w ten sposób pompe paliwa, a to doprowadziło do uszkodzenia upalenia.

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:26 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
no też prawda, o tym nie pomyślałem.

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:53 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
Upalacie Saaby na zakrętach? Ja po Civicu to mam wrażenie, że się na dach wypie*dolę..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Szynkus napisał(a):
Upalacie Saaby na zakrętach? Ja po Civicu to mam wrażenie, że się na dach wypie*dolę..


Ja miałem gwint KSporta :>
Obrazek

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:57 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
Szynkus napisał(a):
Upalacie Saaby na zakrętach? Ja po Civicu to mam wrażenie, że się na dach wypie*dolę..


a Ja po Caravanie zastanawiam się czy mi plomby nie wypadną :P punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :mrgreen:

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 15:46 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2012, o 18:31
Posty: 74
Lokalizacja: Mysłowice
Model SAABa: 900NG turbo
Oktagon, przy 250KM nie masz się co przejmować trwałością silnika, użytkować z głową i będzie długo służył.
Ubiq silniki B20X i B23X tej samej serii czyli np B204 a B234 różnią się tylko wykorbieniem.

-------------------------
Saab 900NG Turbo GT3582


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 21:44 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
dzięki Zxcv :) trochę mnie uspokoiłeś ;)

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 9 mar 2012, o 21:50 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Ktoś mądry już gdzieś tutaj napisał, że w innych autach 250KM to szczyt, w Saabie to początek. Albo 300KM, nie pamiętam :D

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 10 mar 2012, o 09:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
W B205 przy mocy 250KM bardzo należy zwracać uwagę na czystość przepływomierza powietrza, zabrudzony daje zaniżone odczyty w efekcie czego podbija nam doładowania i zubaża mieszankę co w efekcie doprowadza do upalenia tłoków...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: silnik B205E - czy faktycznie jest tak awaryjny ? czy to
PostNapisane: 10 mar 2012, o 10:17 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2454
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
a to dobra uwaga, trzeba sprawdzić co tam się dzieje

-------------------------
BMW 740i
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8

Suzuki Bandit 1200s

Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL