Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG/9-3
PostNapisane: 9 mar 2012, o 16:13 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 10:10
Posty: 515
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 9-3 VIGGEN
Mam nadzieję, że wykończę temat -> http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Vacuum_Lines i BPC -> http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Boost_Pressure_Control_Valve
Obrazek
Obrazek
Oraz BPC (Boost Pressure Control Valve)
Obrazek
Obrazek
Przewody podciśnienia 4mm
  • 1a - Od przepustnicy do zaworka jednokierunkowego odmy - 240mm
  • 1b - Od zaworu jednokierunkowego do odmy - 60 mm
  • 2 - Od przepustnicy do MAP Sensora - 220 mm
  • 3 - Od przepustnicy do FPR (Fuel pressure regulator - Regulator ciśnienia paliwa) - 400mm
  • 4 - Od przepustnicy do zaworu upustowego (DV/BOV) - 800mm do oryginalnego miejsca na rurze dolotowej
Przewody podciśnienia 6mm
  • 5 - Od przepustnicy do EVAP (Evap Purge Valve czyli zawór pochłaniacza par paliwa - filtr węglowy)
  • C - Od zaworu BPC do turbiny (Compresora)
  • W - Od zaworu BPC do zaworu Wastegate
  • R - Od zaworu BPC do dolotu (port Redukcji ciśnienia)
Na przepustnicy znajdują się jeszcze:
  • 6 - Wyjście silnika krokowego IAC
  • 7 - Wejście z silnika krokowego IAC
  • 8 - Wyjście cieczy chłodzącej - 12 mm
  • 9 - Wejście cieczy chłodzącej - 12 mm
Nie polecam przewodów silikonowych SAMCO. Dlaczego? Kup nieSAMCO ale również silikonowe o 50% tańsze, a za zaoszczędzone pieniądze kup zawór PCV od odmy i trójnik. Oba wymagają okresowej wymiany i pewnie nigdy nie były wymieniane. Zwór i trójnik po tylu latach mogą nie być szczelne. Wymiana prosta, koszt śmieszny(zawór - 14zł, trójnik - 15zł) a satysfakcja dobrze wykonanej roboty wzrośnie. Przewody BPC i EVAP muszę pomierzyć bo nie mam pewności czy 1m starczy(brałbym 2m na zapas).

-------------------------
SAAB 900 Aero Krokodyl
SAAB 9000 CSE
SAAB 900 Talladega - sprzedany
SAAB 900 Talladega
SAAB 9-3 SE 5D
SAAB 9-3 Cabrio Hirsch Performance
SAAB 9-3 VIGGEN 3D
SAAB 9-3 VIGGEN 5D
SAAB 9-3 VIGGEN 5D
SAAB 9-3 Aero 5D
SAAB 9-5 TROLL E
SAAB 9-5 TROLL R
SAAB 9-5 TROLL Diesel
SAAB 9-3 SS Hirsch Performance - sprzedany


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 9 mar 2012, o 18:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:31
Posty: 725
Lokalizacja: Nuneaton, UK
Model SAABa: 9-3 SS Cabrio
To jeszcze tutaj link - jak wyczyścić silnik krokowy, bo przy okazji można się w to pobawić ;) ;)

http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/iac/page1.html

-------------------------
Saab 9-3 MY1998 B204 Stage 3 MapTun
Saab 9-5 MY2006 1.9 TiD Vector Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 10 mar 2012, o 13:56 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
Propsy za ten post, bo z tymi podciśnieniami to już od listopada walczę i nie było za bardzo możliwości, by się za to porządnie zabrać.

Swojego czasu kupowałem węże Samco w cenie niższej niż "nieSamco". Jak znajdę namiar, to się podzielę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:46 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 17:57
Posty: 422
Model SAABa: 900NG
dodam jeszcze ten obrazek:

Obrazek

-------------------------
SAAB TURBO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 21 mar 2012, o 01:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
Kurcze, zamiast silkonów 8 mm kupiłem węże do LPG 8 mm. Mogę je zastosować czy lepiej nie?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 21 mar 2012, o 07:10 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
Oryginalne chyba są gumowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 21 mar 2012, o 20:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
Denek napisał(a):
Oryginalne chyba są gumowe.

Wiem wiem, chodzi o to, że zamiast silikonów kupiłem LPG i nie wiem czy jest sens wymieniać czy nie?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 22 mar 2012, o 00:00 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 16:14
Posty: 279
Model SAABa: 9-3
Miałem kiedyś w swojej pierwszej 9-3 wzmacniany paliwowy i sprawował się świetnie :) .

-------------------------
SAAB 9-3 Black Coupe ++ || 18" BBS CH

Mi casa su casa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 26 mar 2012, o 18:09 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
b3ryL88 napisał(a):
Miałem kiedyś w swojej pierwszej 9-3 wzmacniany paliwowy i sprawował się świetnie :) .


Ale właśnie tam zamontowany?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 29 mar 2012, o 08:48 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 16:14
Posty: 279
Model SAABa: 9-3
Tak :) .

-------------------------
SAAB 9-3 Black Coupe ++ || 18" BBS CH

Mi casa su casa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 29 mar 2012, o 08:55 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
a dlaczego miałby się źle sprawować? Będzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 11:52 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:31
Posty: 725
Lokalizacja: Nuneaton, UK
Model SAABa: 9-3 SS Cabrio
Czyli podsumowując - przewodów o średnicy 4mm potrzeba 1720mm (2 metry przewodu powinno wystarczyć), a ile potrzeba metrów przewodu o średnicy 6mm? Też bym sobie wymienił ;)

-------------------------
Saab 9-3 MY1998 B204 Stage 3 MapTun
Saab 9-5 MY2006 1.9 TiD Vector Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 11:58 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 10:10
Posty: 515
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 9-3 VIGGEN
Na zapas weź 1,5-2m. Zmierz sobie od zaworu BPC do turbiny, dodaj 10cm, pomnóż x3 + do tego wężyk do EVAPu. 10zł nie zbawi chyba? :)

-------------------------
SAAB 900 Aero Krokodyl
SAAB 9000 CSE
SAAB 900 Talladega - sprzedany
SAAB 900 Talladega
SAAB 9-3 SE 5D
SAAB 9-3 Cabrio Hirsch Performance
SAAB 9-3 VIGGEN 3D
SAAB 9-3 VIGGEN 5D
SAAB 9-3 VIGGEN 5D
SAAB 9-3 Aero 5D
SAAB 9-5 TROLL E
SAAB 9-5 TROLL R
SAAB 9-5 TROLL Diesel
SAAB 9-3 SS Hirsch Performance - sprzedany


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 12:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:31
Posty: 725
Lokalizacja: Nuneaton, UK
Model SAABa: 9-3 SS Cabrio
Nie szkoda, nie chciałbym po prostu za mało kupić i zamawiać drugi raz, ale też mieć 2 metry zapasu - bez sensu ;)

Jak będę wymieniał to zmierzę wszystkie i zapodam tutaj info.

-------------------------
Saab 9-3 MY1998 B204 Stage 3 MapTun
Saab 9-5 MY2006 1.9 TiD Vector Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 15:33
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Model SAABa: 9-5, 900 Cabrio
Panowie, a przewód większy z trójnika odmy, gdzie powinien iść/kończyś się? Bo u mnie skubaniec nie wiem jakim cudem wpięty jest w przepustnicę...

Chyba, że to ok, ja mówię o 2.0 n/a 131km

-------------------------
Saab 9-5 2.0 Turbo BSR Stage 1
Saab 900 NG Cabrio 2.0 n/a


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:49 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 17:57
Posty: 422
Model SAABa: 900NG
whitefunk napisał(a):
Chyba, że to ok, ja mówię o 2.0 n/a 131km

wolnossak też tak ma, z tym że nie potrzeba mu zaworka zwrotnego.

-------------------------
SAAB TURBO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 23:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
Witam,

czy ktoś może mi powiedzieć jaką długość ma 6mm przewód nr 5 - Od przepustnicy do EVAP, bo mój był sztukowany?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 17:13 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 18:21
Posty: 57
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
Model SAABa: 900NG
szymxx, wymieniałeś już u siebie?
właśnie przymierzam się do zakupów bo za tydzień chcę grzebać z dolotem i nie wiem ile wziąć tego 6mm :)

-------------------------
Pozdrawiam, Zbyszek
Czarny '97 Saab 900NG 5d PK@DW


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 20:28 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:31
Posty: 725
Lokalizacja: Nuneaton, UK
Model SAABa: 9-3 SS Cabrio
Szczerze to jeszcze nie - zamierzam robić to w okolicach majówki, jako że najpierw musze ogarnąć skrzynię, wtedy zobaczę, ile mi kasy zostanie, za coś trzeba życ :lol:

-------------------------
Saab 9-3 MY1998 B204 Stage 3 MapTun
Saab 9-5 MY2006 1.9 TiD Vector Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: [DIY] Silikonowe przewody podciśnienia - Opis SAAB 900NG
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 09:38 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 17:12
Posty: 613
Lokalizacja: Gdańsk
Model SAABa: 9-5, 9-3, 900 II
Ja wymieniałem u siebie swojego czasu na węże MapTuna i ze względu na ich czerwony kolor kiedyś źle się to dla mnie i dla nich skończyło.

-------------------------
1994 Saab 900 NG, 2.5 V6 auto
2000 Saab 9-3, 2.2Tid Aero-wannabe
2000 Saab 9-5, 2.3t Aero auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL