Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Parametry OS w DIY  
Offline
 Tytuł: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 31 mar 2013, o 22:31 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 21:45
Posty: 53
Lokalizacja: Kórnik
Model SAABa: e34 520i
Mam prośbę, mógłby ktoś opisać listę parametrów OS po polskiemu. Zrobiło by się mały poradnik mniej więcej ile czego ma pokazywać i co które parametry oznaczają i wrzuciło do działu DIY. Wielu osobą by się przydało i w tym mi a znaleźć można tylko po angielsku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 09:46 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
OS jak rozumiem Open SID ?

kilka wiem ;) teng i tair to temperatury silnika i powietrza ;)
rpm - obroty widaomo

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 13:52 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 21:45
Posty: 53
Lokalizacja: Kórnik
Model SAABa: e34 520i
dokładnie open sid, to niech każdy wipiszę co wie i skleimy w jedną całość


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 14:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
niech się np. .Levis lub Kuba wypowie i gotowe :)

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 15:12 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2041
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Sprawdziłem i znam działanie następujących funkcji w Open SIDzie:

Igna - kąt zapłonu
Meng - moment obrotowy (bzdura)
Peng - moc (bzdura)
nErr - liczba błędów (check engine)
Fcod - numer błędu
Pbef - ciśnienie w układzie dolotowym przed przepustnicą (ciśnienie atmosferyczne + ciśnienie doładowania)
Pinl - ciśnienie w układzie dolotowym za przepustnicą (ciśnienie atmosferyczne + ciśnienie doładowania)
Pdif - ciśnienie doładowania
Pair - ciśnienie atmosferyczne (taki barometr jak w mieszkaniu na oknie)
Mreq - wymagane przez ECU przepływy powietrza
Mair - rzeczywiste przepływy powietrza, sczytane przez przepływomierz
Miss - missfire czyli wypadające zapłony
PWM - praca APC w procentach - im bliżej 100% tym zaworek bardziej stara się podwyższyć doładowanie
tSta - czas od momentu przekręcenia kluczyka, do odpalenia silnika (czas pracy rozrusznika)
Amul - adaptacja paliwa (im więcej, tym więcej paliwa dolewa ECU)
Vfue - ilość paliwa w baku, w litrach
Fuel - chwilowe spalanie
Akw1, Akw2 - jakość paliwa w baku
Xacc - położenie pedału gazu (w procentach)

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 20:48 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 21:45
Posty: 53
Lokalizacja: Kórnik
Model SAABa: e34 520i
Lamb sonda lambda powinna oscylować w granicach -300 do +300 na jałowym
Jerk wskazuje na to, jak bardzo "nierówna" jest praca silnika
Teng temperatura płynu chłodzącego
Tair temperatura w dolocie max 50
Mlow Limiter momentu obrotowego
Badp Adaptacja bostu
GEAR Pokazuje aktualny bieg w automacie
LIMP Pokazuje informację czy przepustnica jest w trybie awaryjnym limp home

Jak źle poprawcie, kto co wie pisać jak się nazbiera to uporządkujemy i będzie lista dla wszystkich co się bawią OS


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 15:15 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 307
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Czy obserwując wartości Pinl można zauważyć łapanie lewego powietrza przez silnik?
Zakładając stałe ciśnienie atmosferyczne (np.1000), jeśli pinl pokaże 400 a za chwilę 300, to wynika z tego, że w pierwszym przypadku podciśnienie było -600 a w drugim -700? Czyli, że przy Pinl 400 łapało lewe powietrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 15:18 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 3989
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Można z tym że przy obrotach ~900RPM podciśnienie w 2.0 wynosi około -0,55 do -0,58 w 2.3 minimalnie więcej ~-0,6 (silnik w pełni rozgrzany pracujący na biegu jałowym od co najmniej 30s.)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 19:54 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 307
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
U mnie w 2.0 (190KM) przy jałowych ok. 830 obr/min, przy atmosferycznym 1008, pinl miałem 350, czyli podciśnienie -0,658...
Szukać dziury w całym, czy się nie przejmować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 22 wrz 2014, o 20:54 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 3989
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jakoś dużo :) Ale jak nie masz problemów to zostaw w spokoju :D

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 19:51 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2015, o 08:46
Posty: 143
Odgrzeje kotleta
APUR co to takiego? O czym mówi ten parametr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 08:47 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
saabo napisał(a):
Odgrzeje kotleta
APUR co to takiego? O czym mówi ten parametr?

wg opisu z T7suite:
"The content of HC in the purge air"


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 20:06 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2015, o 08:46
Posty: 143
A tak jaśniej? :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 07:03 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
zawartość węglowodorów w oczyszczonym powietrzu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Parametry OS w DIY
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 19:45 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2015, o 08:46
Posty: 143
O kurde czyli nic istotnego


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL