Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 17 vs 18  
Offline
 Tytuł: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 06:50 

Dołączył(a): 18 lip 2018, o 06:36
Posty: 8
Model SAABa: 9-3
Hej,

stoję przez rozkminą i nie wiem. Muszę wymienić całe koła w moim nabytku nowym i pytanie 17 czy 18. Jak wam się jeździ i na jakich jeździ większość. Nie ukrywam chciałbym trochę komfortu, obecnie mam 18tki ale złomy i są głośne i twarde. Jak się jeździ na nowych? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 07:30 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Niski profil jest praktycznie tylko dla oka...no może precyzja kierowania na równym się poprawi, ale nic poza tym. Na 225/50/18 jeździ się dobrze, ale do Saaba takich nie wsadzisz.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 07:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
50 to tylko max 17".

Między 17 a 18 chyba nie ma jakiejś mega róznicy-pewnie zależy jaka opona jeszcze. Teraz zmieniłem 15" na 17" nie czuję jakiegoś wielkiego spadku komfortu, na pewno duże dziury są głosniejsze i wolniej przez nie przejezdzam albo unikam. Za to prowadzenie poprawiło się bardzo na PLUS.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 08:57 

Dołączył(a): 18 lip 2018, o 06:36
Posty: 8
Model SAABa: 9-3
Obecnie jest 225/40/18 a zmieniając na 17 byłyby standardowe 225/45/17. Trzeba opchnac obecne i iść chyba w 17


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 09:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jak by niski profil był receptą na całe zło i poprawiał szeroko rozumiane prowadzenie o 3% to w F1 wszyscy by taki mieli. Niski profil nie poprawia przyczepności, komfortu na bank, on daje tylko lepszą precyzje/czucie kierowania, na niskim profilu są mniejsze "ugięcia" opony prawo/lewo. Mniejsze ugięcie prawo/lewo można także uzyskać większymi indeksami prędkości, nośności (wzmacniane XL grubsze boki opony) opon "zwykłych" dajmy 215/55/16 które i tak mimo to dadzą większy komfort. Polecam te zabawy z indeksami i średnicami by zrozumieć samemu zasadę działania...oczywiście od 16" bo 15" trochę padaka dla dziadka.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 10:20 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A kto mówi że to recepta na całe zło, lepiej się prowadzi niż na 15 Ale jak pisałem wcześniej, od opon dużo zależy. Na eksperymenty z różnymi typami opon mnie nie stać:)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 11:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 731
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To jak się tak rozdrabniacie to można jeszcze kombinować naciągiem :P czyli odjąć z 5-20mm na szerokości. Wtedy też inaczej opona pracuje i może być sztywniej bardziej lub mniej.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 19:29 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 143
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Altair napisał(a):
Obecnie jest 225/40/18 a zmieniając na 17 byłyby standardowe 225/45/17. Trzeba opchnac obecne i iść chyba w 17


dlaczego chcesz się cofać w rozwoju.....

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 18 lip 2018, o 22:45 

Dołączył(a): 18 lip 2018, o 06:36
Posty: 8
Model SAABa: 9-3
gicy69 napisał(a):
Altair napisał(a):
Obecnie jest 225/40/18 a zmieniając na 17 byłyby standardowe 225/45/17. Trzeba opchnac obecne i iść chyba w 17


dlaczego chcesz się cofać w rozwoju.....


18tki pięknie pasują ale myślę że na 17tkach byłby większy komfort chyba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 07:11 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Na profilu 45 chyba tak źle nie będzie?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 07:33 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Tommy napisał(a):
Na eksperymenty z różnymi typami opon mnie nie stać:)



Ale to nie chodzi o to żebyś kupił komplet, pojeździł i zaraz zmienił na inne...masz 2 auta (w zasadzie identyczne - idealne do porównania) to potrzebujesz 4 kompletów opon, byle kupić 4 różne. Wiadomo zimówkę do letniej to trochę kulawo porównywać ale jakiś obraz jest.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 10:56 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 448
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
DSZ- napisał(a):
Jak by niski profil był receptą na całe zło i poprawiał szeroko rozumiane prowadzenie o 3% to w F1 wszyscy by taki mieli.
W regulaminie F1 jest zapisany taki rozmiar, jaki stosują. Nie mogą tego zmienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 13:23 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Przykład do dipy bo tam to w ogóle zupełnie inne koła są... Ale też widać ogromną ewolucję od czasów pierwszych wyścigów f1

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 13:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
gwiazdor napisał(a):
DSZ- napisał(a):
Jak by niski profil był receptą na całe zło i poprawiał szeroko rozumiane prowadzenie o 3% to w F1 wszyscy by taki mieli.
W regulaminie F1 jest zapisany taki rozmiar, jaki stosują. Nie mogą tego zmienić.



To wpisz w gogelka "porsche cup" i grafikę, nie mają może i balonów, ale ludzie na drogi zakładają niższy profil...weź też pod uwagę że tor jest płaski jak stół i kół nie podbija, a za mocniejsze hamulce (większa felga) sprzedali by matkę.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 19 lip 2018, o 16:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ale to zupełnie inna opona, do innych celów...

To jeszcze można powiedzieć: a w samolotach to dopiero mają balony...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 20 lip 2018, o 08:23 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Fakt, jest to na pewno inna opona, ale do tych samych celów - do jazdy, a że trochę innej to mniejsza. O budowie samolotów co prawda mało wiem, ale te balony są zapewne dla lepszej przyczepności tzn. żeby się koło nie odbijało przy pierwszym kontakcie z lotniskiem...żadne zawieszenie nie zareaguje tak szybko i tak płynnie jak profil opony.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 20 lip 2018, o 10:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
O kontakt to dba przede wszystkim amortyzator A nie profil opony...nie? ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 20 lip 2018, o 13:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Tommy napisał(a):
O kontakt to dba przede wszystkim amortyzator



Dokładnie tak jak piszesz, nie inaczej...jeśli (w przypadku aut) mówimy o nie równościach np 3-4cm. A wiesz co się stanie jeśli nie równość będzie 3-4mm? ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 20 lip 2018, o 13:32 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1025
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Amortyzator też zadziała, zwłaszcza przy dużej prędkości. Co fajnie się czuje na pozornie rowniutkich drogach :) przy piwie zadyskutowalibysmy się na śmierć:D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 17 vs 18
PostNapisane: 20 lip 2018, o 14:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1166
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Przy piwie to może gdzieś kiedyś...opona nisko profilowa sztywna jak wacek z rana przy dużej prędkości podbije/podniesie się deko do góry wraz z zawieszeniem na załóżmy łacie na drodze, na zejściu z niej amor, sprężyna i wahacz przez swoją bezwładność nie zadziała tak szybko, amor na ruchach 3mm też nie łapie. Oczywiście nawet najtwardsza i najniższa opona ma jakieś ugięcie i środkiem się wybrzuszy, nawet siła odśrodkowa o to zadba, ale brzegi już w tym samym stopniu się nie odkształcą. Koło kontakt z podłożem mieć będzie, ale tracisz 10 może 20 czy 30% przyczepności. Dyskusja trochę akademicka i o parę procent, ale dążmy do doskonałości :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL