Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 3 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 13:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1119
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ja żyłem w przekonaniu że B4 to zwykłe, B6 to odpowiednik aerowych a B8 to "sportowe".

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 17:11 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 953
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
TEz mnie zaskoczyło zdanie, że B6 to odpowiednik standardowych amorów... hmm...nie jestem znawcą i widoczni żyłem w błędzie ;)
To B4 pewnie jest jakimś budżetowcem dla biedoty, której nie stać na standardowe wyposażenie :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 19:12 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
SAABmaniac napisał(a):
Co masz na myśli pisząc super sportowe amorki? Bilstein B6 to jest zamiennik zwykłych amortyzatorów. Sportowe to są Bilstein B8 (zamiennik amorków Aero).
Wszystko pomieszałeś :)
A jeździ się dobrze :)

To czym wg Ciebie jest B4?

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 20:11 
Szeregowy

Dołączył(a): 10 sty 2016, o 14:56
Posty: 82
Model SAABa: 9-3 II
Generalnie chodzi o to, że zarówno B4 jak i B6 są zamiennikami do tzw. standardowego zawieszenia w Saabie (a więc nie Aero), czyli przeznaczonych do pracy ze zwykłymi (nie Aero) sprężynami.
Amortyzatorem do tzw. sportowego zawieszenia (czyli Aero) są amortyzatory B8.

W ten sposób jest to oznaczone w katalogach.

Natomiast to czy ktoś B6 nazywa amortyzatorem sportowym czy nie to już jego własna wola.

Ja odniosłem się do tego, że zostało mi zarzucone, że do "super sportowego" amortyzatora zostawiłem standardowe sprężyny. To nie jest żaden "super sportowy" amortyzator, to jest zamiennik standardowego amortyzatora przeznaczony do pracy ze standardowym zawieszeniem (standardowe sprężyny / nie Aero).

Czyli tak naprawdę to właśnie wkładając teraz do tych B6 obniżone sprężyny zrobiłbym babola.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 20:30 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
No dobra, wycofuję to "super" żeby nie było kontrowersji, i wyjaśnijmy co jest co.
Przystosowane do standardowego zawieszenia, to oznacza zapewne że jest w stanie pracować przy takim skoku zawieszenia jaki jest w standardzie.
A moze to po prostu zwykły marketing, żeby ludzie nie bali się kupować. Bo w przeciwnym razie na czym polega różnica między tymi B4 i B6?
Natomiast to B8, to jest chyba juz jest ten dziwoląg z takimi grubymi tłoczyskami, tak? Czy coś takiego występuje w Aero?
A tak ogólnie, to w tych autach amorki, nawet standardowe i tak są dość twarde, a sprężyny zaskakująco miękkie. Jakieś takie zestrojenie pasujące na równe i proste drogi. I moim zdanie na nasze warunki nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo nie amortyzuje dziur i wyboi, a na różnych "hopkach" i źle wyprofilowanych zakrętach i tak buja się mocno. A dołożenie jeszcze twardszego amorka, to sadomasochizm. :)

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 8 sty 2018, o 20:53 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 953
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
A od kiedy Aero ma super sportowe zawieszenie? Ha ha ha...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 sty 2018, o 13:31 

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 16:44
Posty: 15
Model SAABa: 9-3
U siebie założyłem podkładki gumowe 2cm co rozwiązało problem z siadniętą dupą. Ale ponoć to wpływa na podobno większe "pływanie" tyłu chociaż ja tego nie zauważyłem i na logikę w to wątpię. Ktoś coś wie na ten temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 sty 2018, o 16:54 
Szeregowy

Dołączył(a): 10 sty 2016, o 14:56
Posty: 82
Model SAABa: 9-3 II
mcjezioro napisał(a):
Bo w przeciwnym razie na czym polega różnica między tymi B4 i B6?
Z tego co udało mi się dowiedzieć B4 są najbardziej miękkie z całej trójki (bardziej miękkie od standardowych), B6 są ciut twardsze od standardowych, a B8 są najtwardsze i chyba mają krótszy skok, stąd są przeznaczone do krótszych sprężyn.

mcjezioro napisał(a):
Natomiast to B8, to jest chyba juz jest ten dziwoląg z takimi grubymi tłoczyskami, tak?
B6 też ma grube tłoczyska.
Poniżej zdjęcie porównawcze B6 i oryginału
Obrazek

mcjezioro napisał(a):
A tak ogólnie, to w tych autach amorki, nawet standardowe i tak są dość twarde, a sprężyny zaskakująco miękkie. Jakieś takie zestrojenie pasujące na równe i proste drogi. I moim zdanie na nasze warunki nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo nie amortyzuje dziur i wyboi, a na różnych "hopkach" i źle wyprofilowanych zakrętach i tak buja się mocno. A dołożenie jeszcze twardszego amorka, to sadomasochizm. :)
Tu się zgodzę. Daleko temu zawieszeniu do ideału. Poprzednie moje auto na zakrętach się nie przechylało, a nierówności wybierało idealnie. SAAB ma dokładnie odwrotnie, kładzie się w zakrętach, a na nierównościach jest twardy :)
Założenie rozpórki z przodu znacznie poprawiło zachowanie, ale do ideału sporo brakuje. Z tylną rozpórką byłoby na pewno jeszcze lepiej, ale są słabo dostępne i zmniejsza się przestrzeń ładunkowa.

Tak w dużym skrócie, uogólniając, jeżeli ktoś jeździ wolniej i spokojniej oraz po gorszych drogach, to najlepszymi amorkami dla niego będą B4. Natomiast przy agresywniejszej jeździe będzie za miękko. Z kolei B8 będą dobre jeśli często jeździmy po dobrych drogach i szybko (autostrady) Na nich jednak będzie za twardy przy małych prędkościach i kiepskich drogach. B6 to rozwiązanie optymalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 10 sty 2018, o 20:48 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Cytuj:
Z tego co udało mi się dowiedzieć B4 są najbardziej miękkie z całej trójki (bardziej miękkie od standardowych), B6 są ciut twardsze od standardowych, a B8 są najtwardsze i chyba mają krótszy skok, stąd są przeznaczone do krótszych sprężyn.

Czyli tak jak przypuszczałem. W B6 chodzi zapewne o skok, nie o twardość odnośnie standardowego zawieszenia.
Cytuj:
B6 też ma grube tłoczyska.

No to trudno to nazwać zamiennikiem oryginału. Przecież taka konstrukcja występuje w typowo sportowych autach.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 18 sty 2018, o 22:00 

Dołączył(a): 21 lip 2016, o 10:56
Posty: 4
Model SAABa: 9-3, YS3F, 2.0 lgp,
Widzę że temat świeży, więc się podepnę pod dyskusję, może kto pomoże w mojej sprawie.

W odróżnieniu do Waszych SS ja jeżdżę kombi Vector 2.0 175KM. Od jakiegoś czasu zauważyłem różnicę między wysokością przodu a tyłu, a bagażnik nie załadowany, benzyny połowa i gazu też. Dramat był jak rodzinka się załadowała na wyjazd.
Szykuję się do wymiany sprężyn. Chciałbym żeby było równo, a najlepiej ciut wyżej z tyłu i dość twardo, bo jak się nasza 5-tka zapakuje z bagażami to musi być jeszcze trochę zapasu między hakiem a jezdnią ;)
Które sprężyny polecacie:
1. dłuższe standardowe które są do kombi? Czy wystarczą? Jak piszecie są twardsze od sedanowych.
2. krótsze od Aero ale z wyższymi podkładkami gumowymi
3. a może nie pierniczyć się z wymianą sprężyn, tylko wstawić wyższe podkładki.

Załącznik:
Komentarz: Różnica między przodem a tyłem
20180109_092132.jpg
20180109_092132.jpg [ 910.68 KiB | Przeglądane 669 razy ]


Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 19 sty 2018, o 20:30 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Może spróbuj te od Cromy o których pisałem.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 17:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 953
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
mcjezioro napisał(a):
Nie. Jest stabilniejszy niż w serii. Ogólnie SS jest słabo wyważony i ma bardzo miękkie sprężyny, więc nie jest zbyt stabilny na kiepskich drogach. Ale taki drobiazg jak obciążenie tyłu butlą już dało uczucie poprawy stabilności, a lekkie usztywnienie sprężynami z SC jeszcze poprawiło efekt. W końcu można przejeżdżać przez hopki na zakrętach bez niepokoju.

czyli gdybym chciał spreżyny eibacha do sedesa z gazem wrzucić to lepiej wybrać te do kombiaka?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 18:05 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Trudno mi powiedzieć coś konkretnie, bo nawet nie widziałem nigdy tego eibacha, ale na logikę to raczej tak.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 18:14 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 953
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Bo to chyba jedeny (jaki widziałem) zestaw do kombiaka co róznicuje: tył 15mm, przód 30mm w dół, więc chyba by pasował...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 20:21 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 719
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
No to może by było. W razie gdyby tył jednak sterczał, to wrzucisz kilka krawężników i będzie gitara. :D

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 20:38 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 607
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Albo drugą butlę :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 SS - siadnięty tyl po montażu LPG
PostNapisane: 9 maja 2018, o 20:52 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 953
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
W poldonie to się dwa worki z piaskiem wrzucało :mrgreen:

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL