Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 19:59 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Na wstępie powiem szczerze że szukałem i nic nie znalazłem na ten temat. Mianowicie w moim 9-3 SC B207l zauważyłem że wolno się auto nagrzewa. Zainteresowało mnie to bardziej jak na trasie temperatura zaczęła spadać. Na apce stag spadała w oczach do poniżej 40st a z nawiewow leciało niezbyt ciepłe powietrze przy temp na zewn ok 0st. Po przejechaniu ok 2km rury od chłodnicy jak i sama chłodnica są ciepłe więc moja myśl że to termostat. Wymieniłem i problem jak był tak jest. Sprawdziłem też stary termostat i otwiera się prawidłowo mniej więcej przy 90st. Co może być przyczyną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 20:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
A jakiś element instalacji LPG nie korzysta czasem z układu chłodzenia auta???

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 20:32 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Oczywiście że reduktor jest podpięty pod układ chłodzenia. Ale.co to ma wspólnego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 20:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dominik86x napisał(a):
Oczywiście że reduktor jest podpięty pod układ chłodzenia. Ale.co to ma wspólnego?
Poszukaj na forum, było tutaj kilka wątków redukrora wpiętego w złym miejscu układu chłodzenia i problemów z tym związanych. Ja co prawda LPG nie mam, ale studiując forum natknąłem się na podobne wpisy. Jeśli termostat działa, to musi być to.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 21:00 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Właśnie nie jest to reduktor wpiety prawidłowo w nagrzewnice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 21:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dominik86x napisał(a):
Właśnie nie jest to reduktor wpiety prawidłowo w nagrzewnice.
A długo masz ten gaz? Jeździłeś już nim w zimę? Jeśli temperatura podczas jazdy spada oznacza to, że układ chłodzenia pracuje w tzw dużym obiegu. Przyczyny w tym przypadku mogą być dwie, zacięty w pozycji otwartej termostat, albo bypass, w którym przepływ chłodziwa nie jest hamowany, a tym samym brak odpowiedniej temperatury silnika. Czujnik temperatury wylkuczam, bo jak sam pisałeś odczuwasz niższą temperaturę. Podłączałeś jakiegoś ELMa aby na bieżąco monitorować temperaturę silnika??

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 21:46 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Auto mam od sierpnia a lpg od października. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi prawdę mówiąc. Termostat sprawdzony a co to jest ten bypass i gdzie to jest itp? Temperaturę monitorowalem w stag mobile. Temp napewno jest niska bo jadąc 2 godz autostrada 0st na zewnątrz nagrzewanie na full a w aucie tylko letnia temp. Węże od chłodnicy jak i chłodnica robią się ciepłe odrazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 21:57 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dominik86x napisał(a):
Auto mam od sierpnia a lpg od października. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi prawdę mówiąc. Termostat sprawdzony a co to jest ten bypass i gdzie to jest itp? Temperaturę monitorowalem w stag mobile. Temp napewno jest niska bo jadąc 2 godz autostrada 0st na zewnątrz nagrzewanie na full a w aucie tylko letnia temp. Węże od chłodnicy jak i chłodnica robią się ciepłe odrazu
Wydaje mi się że monitorowałeś temperaturę reduktora. Podepnij ELMa i sprawdź np. w PCMSCAN temperaturę silnika. Bypass, to nic innego jak obejście, mostek. Coś musi powodować obejście termostatu skoro przy sprawnym temperatura silnika spada.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 22:07 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Wg torque pro to temp silnika bo wartości te same więc oba korzystają z tego samego czujnika. Jak szukałem auta jeden sprzedający wspominał że myślał o uszkodzonym termostacie a okazało się że jakiś czujnik zawór nie pamiętam dokładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 22:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dominik86x napisał(a):
Wg torque pro to temp silnika bo wartości te same więc oba korzystają z tego samego czujnika. Jak szukałem auta jeden sprzedający wspominał że myślał o uszkodzonym termostacie a okazało się że jakiś czujnik zawór nie pamiętam dokładnie
Tam nie ma żadnego zaworu. Chyba, że w wymienniku ciepła (nagrzewnicy pod deską rozdzielczą) . A próbowałeś mierzyć temperaturę silnika na wyłączonym ogrzewaniu???

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 23 lis 2018, o 23:00 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Ciekawe czy nie pomieszali węży od nagrzewnicy, tzn czy nie są czasem wpięte nie tak jak były w oryginale.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 24 lis 2018, o 08:24 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Właśnie wezmę później dokładniej się przyjrzę temu bo mi pomysłów brakuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 26 lis 2018, o 11:05 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Okazalo się że niesprawny niedomykajacy się termostat. O dziwo nowy jak i stary się zacinaly


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 26 lis 2018, o 11:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Dominik86x napisał(a):
Okazalo się że niesprawny niedomykajacy się termostat. O dziwo nowy jak i stary się zacinaly
Wahlery miały do siebie to, że lubiły się zacinać, nawet nowe. Mi się udało trafić na sprawnego. Najważniejsze, że wszystko działa i auto jest sprawne. Teraz dobija do 90 stopni?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z temperatura silnika
PostNapisane: 27 lis 2018, o 17:08 

Dołączył(a): 3 lis 2018, o 21:49
Posty: 8
Model SAABa: 9-3 sc
Tak teraz równo w połowie skali. Gorące leci z nawiewow i chwila moment się nagrzewa


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL