Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 10 sty 2020, o 20:33 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
Od września jestem szczęśliwym posiadaczem saaba 9-3 (polift, końcówka 2006) w wersji silnikowej 1.9TiD 120km i skrzynią 6 (manual). Z racji iż powoli zaczynam się zastanawiać nad zrobieniem dwumasy (cały zestaw) to zaczyna mnie też ciekawić ile można wycisnąć z tego silnika. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że dwumasa była regenerowana więc przed podniesieniem mocy bym ją wymienił. Mam wyłączony i zablokowany zawór EGR. Niby człowiekowi wystarcza 120km to jednak chciałoby się więcej. Czy okolice 165/170Km są bezpieczne dla tego silnika? Mówię tutaj o podniesieniu mocy bez fizycznej ingerencji, tylko elektronika. Ktoś jeździ taką jednostką po czipsie? Jakie wychodzi spalanie?



Jeszcze takie jedno pytanko to czy ktoś "dokładał" moduł bluetooth? Gdzie on się znajduje i czy trzeba go jakoś aktywować po podłączeniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 11 sty 2020, o 19:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1473
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Hirsch robił na 175KM, więc pewnie się da ;)

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 11 sty 2020, o 19:15 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
A jak wygląda wtedy ilość Nm? okolice 370? A masz jakieś informacje jakie modele miały "większe" turbiny? I w sumie ciekawi mnie czy w moim 1.9 jest zmienna geometria łopatek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 10:28 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
mogę się mylić ale chyba bazą do 175 konnego Hirscha było 1.9 w wersji 150 konnej?
nie sądzę abyś wyszedł w wersji 120 konnej samym programem więcej niż 150-155 koni.

Przerabiałem temat w Vectrze C, zarówno 1.9 120 jak i 150.
120 konny motor to wersja 8 zaworowa a 150 konny to wersja 16 zaworowa, dodatkowo jeszcze parę różnic.
Także różnica 30 rumaków to nie tylko kwestia programu

ale jak mówię, mogę się mylić....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 11:09 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
A ktoś posiada jakieś informacje czy turbina w 120km ma już zmienną geometrię łopatek? Czyli samym programem spokojnie mogę robić okolice 150/160. A chcąc cokolwiek więcej to już niestety mechaniczna ingerencja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 11:44 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
w obu wersjach jest zmienna geometria. Samym programem robisz okolice 150 kucy, może więcej. Wszystko zależy od stanu silnika.

Robienie więcej mocy w tej wersji to już nie wiem. Tzn napewno ingerencja mechaniczna ale tym nie orientowałem się nigdy co


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:32 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
Na YouTube jest gościu który zrobił wersję 150km na 280km. I w sumie to mnie zainteresowało. Chciałbym osiągną wynik najlepiej w zakresie od 180-200km, więcej mi nie potrzeba. A co do programu to właśnie tutaj mam dylemat, ta dwumasa była regenerowana. Zaraz po zakupie nie było czuć zmiany biegów. Ale powoli coś już zaczyna być czuć. I teraz nie mam pojęcia czy jeszcze na niej podnosić moc czy ją wymienić i dopiero wtedy się bawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:55 

Dołączył(a): 27 lut 2018, o 12:02
Posty: 11
1.9tid to 1,9cdti albo 1,9jtdm. Wersja 120KM jest na głowicy 8V. Tak jak ktoś wyżej napisał po samym chipie 150-160KM. Niuton to można i pod 400Nm ale między 2 a 3 krpm. Jest zmienna geometria jak najbardziej. Wtryski też ponoć są trochę mniejsze niż w 150KM. Kod silnika z19dt, 150KM ma z19dth. 200KM to już grubsze mody muszą być.... Ori moduł BT ciężka sprawa.
Sprzęgło/dwumas można wsadzić z z19dtr (180KM), ale musi być całe tzn z tarczą i dociskiem. Dwumas nowy tańszy niż do z19dt czy dth...


Ostatnio edytowano 13 sty 2020, o 12:59 przez savage, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 12:57 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1810
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
jeki223 napisał(a):
Na YouTube jest gościu który zrobił wersję 150km na 280km. I w sumie to mnie zainteresowało. Chciałbym osiągną wynik najlepiej w zakresie od 180-200km, więcej mi nie potrzeba. A co do programu to właśnie tutaj mam dylemat, ta dwumasa była regenerowana. Zaraz po zakupie nie było czuć zmiany biegów. Ale powoli coś już zaczyna być czuć. I teraz nie mam pojęcia czy jeszcze na niej podnosić moc czy ją wymienić i dopiero wtedy się bawić
Ja jakiekolwiek modyfikacje, zaczął bym od sprawdzenia stanu zawieszenia i hamulców, bo jeśli coś tam nie gra, albo heble są za słabe, lub za małe ( 15 calowy układ hamulcowy w Saabie niestety hamuje jak taczka ), to po zwiększeniu mocy i momentu o tragedię nie trudno. Potem sprzęgło, ważny jest jego stan, jak i sprawdzenie ile standart jest w stanie przenieść po modach( z reguły trzeba w nim coś wzmocnić, to uzależnione jest od momentu na jaki chcemy wystroić auto), warto wiedzieć, że nawet nowe standardowe sprzęgło, po zwiększeniu mocy traci na żywotności. Co do samego tuningu silnika, to poszukał bym info nt. modyfikacji silnika 1.9 jtd. Bo z tego co kojarzę jednostka jest bliźniacza z Twoją. Napewno znajdziesz coś na temat, bo silnik ma dość szerokie zastosowanie w innych modelach aut. Tak jak napisał kolega wyżej. Każda wersja mocowa tego silnika wymaga ciut innych zabiegów, jeśli chodzi o zwiększenie parametrów.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 13 sty 2020, o 14:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1473
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
280KM z 8v? Kojarzę TTiD robione na 260KM A na takie cudo nie trafiłem:)

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 00:26 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
Znaczy tak dla jasności: 280KM typek zrobił z podstawy 150KM. Hamulce raczej napewno będę robił w tym miesiącu, zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 08:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1473
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
TTiD też chyba były w słabszej opcji 150KM?

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 10:25 

Dołączył(a): 27 lut 2018, o 12:02
Posty: 11
Były ttid 130KM , 160KM i 180KM, pod koniec produkcji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 11:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1473
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
No właśnie

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 13:37 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
A tak pytając z ciekawości. Chcąc podnieść z poziomu około 150KM na okolice 200KM to wystarczyłaby wymiana wtrysków i turbo? Była jakaś wersja z większym turbo? Żeby ewentualnie od niej przełożyć? Z tego co wiem moje turbo dmucha od 1.6 do 2.2bara


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 20:11 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1473
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Nie spotkałem się z takimi rzeźbami w dieslu: wymiana wtrysków i turbo, tzn pewnie się robi, ale na Saaba 9-3 tak modzonego nie trafiłem :)

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 20:22 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1810
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Nie spotkałem się z takimi rzeźbami w dieslu: wymiana wtrysków i turbo, tzn pewnie się robi, ale na Saaba 9-3 tak modzonego nie trafiłem :)
Diesla modyfikuje się głównie poprzez wymianę turbiny np na hybryde, zmiany końcówek wtrysków ( albo całych wtrysków), jak i samą modyfikacje pompy wtryskowej. Opcje są, jednak trzeba by ogarniętego w dieslach tunera. Grubsze roboty już trochę kosztują, ale żaden tuning tani nie jest.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 a podnoszenie mocy
PostNapisane: 14 sty 2020, o 23:59 

Dołączył(a): 10 sty 2020, o 20:21
Posty: 7
Model SAABa: 9-3
Zostanę jednak przy ewentualnym programie do 150km. W bardziej zaawansowane rzeczy nie chce się bawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL