Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 08:02 

Dołączył(a): 29 mar 2017, o 19:32
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SC Aero 2.8T XWD
Hej,
w moim SportCombi XWD padły niesławne Sachsy Nivomat (wylały się)
Od ceny nówki można dostać udaru (~3k/szt)
[ale jakby ktoś miał dobrą cenę lub 2 używki to chętnie bym pogadał :D ]

Zastanawiam się natomiast nad konwersją do 'tradycyjnego' zawieszenia (ze zwykłym amorem).
Ktoś robił coś takiego? Da się w ogólne uzyskać coś co zachowywałoby się jak zawieszenie?
Da się zastosować amory i sprężyny z wersji FWD? Grozi to jakąś katastrofą? (chyba nie większą niż jazda na wylanych :P )

Chłopaki ze Stanów wykminili takie coś jako pasujące rozwiązanie http://i.imgur.com/AR0LvhQ.png
ale piszą że wychodzi dość twarde, poza tym wygląda na straszną rzeźbę..

Próbuję jeszcze się rozeznać czy da się te siłowniki regenerować ale nikt mi dotychczas nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi.

Z góry dziękuję za wszelkie info jakby ktoś coś..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 08:23 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4380
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Sprzedaj go i kupa samochód na który Cię stać. Bez urazy ale naprawdę nie ma to sensu, to drogi w utrzymaniu samochód i szkoda nerwów. Ja wiem że mamy jakoby we krwi żeby kombinować jak coś zrobić taniej, ale albo robimy coś porządnie albo wcale. Rozrząd jak się skończy też będziesz kombinować czy da się go czymś zastąpić? O haldexie nie wspomnę, bo też pewnie padnie pytanie czy da się odpiąć wał.

Mnie nie stać by jeździć nowym samochodem takim jakbym chciał więc jeżdżę 20letnim takim jak chcę, a to czy sąsiad powie patrz Grażyna jakie my bogate, 3letniom skode kupilim a un dalej tym dziadem się tacza, mam w dupie...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 10:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1387
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):

Mnie nie stać by jeździć nowym samochodem takim jakbym chciał więc jeżdżę 20letnim takim jak chcę, a to czy sąsiad powie patrz Grażyna jakie my bogate, 3letniom skode kupilim a un dalej tym dziadem się tacza, mam w dupie...

I na dodatek czasem tymi 20 letnimi można się ganiać z motocyklami o mniejszych pojemnościach i pacyfikować auta kilka razy droższe jak to chyba nomad napisał.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 11:34 

Dołączył(a): 29 mar 2017, o 19:32
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SC Aero 2.8T XWD
Levis napisał(a):
Sprzedaj go i kupa samochód na który Cię stać. Bez urazy ale naprawdę nie ma to sensu, to drogi w utrzymaniu samochód i szkoda nerwów. Ja wiem że mamy jakoby we krwi żeby kombinować jak coś zrobić taniej, ale albo robimy coś porządnie albo wcale. Rozrząd jak się skończy też będziesz kombinować czy da się go czymś zastąpić? O haldexie nie wspomnę, bo też pewnie padnie pytanie czy da się odpiąć wał.

Mnie nie stać by jeździć nowym samochodem takim jakbym chciał więc jeżdżę 20letnim takim jak chcę, a to czy sąsiad powie patrz Grażyna jakie my bogate, 3letniom skode kupilim a un dalej tym dziadem się tacza, mam w dupie...


Jestem w pełni świadom wszystkiego co napisałeś, mi póki co jeszcze nie przeszło więc aż tak nie boli mnie bujanie się z tym wynalazkiem.
Mój post to nie akt desperacji na zasadzie, że koniecznie muszę coś wykminić taniej bo umrę.
Po prostu wolę się rozeznać i dowiedzieć że kombinowanie nie ma sensu zamiast dać się doić w ciemno :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 12:01 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1423
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Kiedyś podobnie pisano u ludziach pakujących LPG do mocnych benzyn: o, na furę było stać a na paliwo już nie, co za dziadostwo ;)
Teraz jakoś rzadziej takie komentarze, tu na forum też sporo przykładów Saabin z LPG i rasowanymi silnikami, też mają się palic ze wstydu, że szukają oszczędności? Bo chyba nie "dla bajeru" te instalacje? :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 22:45 

Dołączył(a): 25 lip 2016, o 20:07
Posty: 11
Model SAABa: 9-3X
Ja całkiem dobrze rozumiem potrzebę opracowania jakiegoś logicznego rozwiązania dla nivomatów, z tego prostego powodu, że ich już prawie nie ma. Sachs nie produkuje ich od długiego czasu, a ich resztka w magazynach jest na wyczerpaniu. Rozmawiałem z fabryką w Niemczech i nie ma opcji na to aby miało się cokolwiek zmienić w temacie. Prędzej, czy później się skończą i wszyscy będziemy mieć ten sam kłopot.
Ja mam 9-3X i mam już pomysł o którym pisałem na konkurencyjnym forum. Amortyzatory z Insigni, sprężyny z E-klasy i podkładki z doklejonymi tulejami. Niebawem założę i podzielę się obserwacjami. U Ciebie moje rozwiązanie nie zadziała, bo masz niższy prześwit, ale mimo wszystko polecam poświęcić nieco czasu i samemu rozeznać temat. W końcu nikt się tak dobrze tym nie zajmie jak sam zainteresowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 18:36 

Dołączył(a): 29 mar 2017, o 19:32
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SC Aero 2.8T XWD
Do tego wszystkiego firmy, które regenerują nivomaty do innych marek, w tym przypadku rozkładają ręce,
więc jeśli ktoś chce pozostać w oryginalnym rozwiązaniu to zostaje kupno oryginału albo polowanie na używki które należało by zacząć jeszcze przed kupnem samochodu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 20:35 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1423
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
rafau napisał(a):
Do tego wszystkiego firmy, które regenerują nivomaty do innych marek, w tym przypadku rozkładają ręce,
więc jeśli ktoś chce pozostać w oryginalnym rozwiązaniu to zostaje kupno oryginału albo polowanie na używki które należało by zacząć jeszcze przed kupnem samochodu :P


Przepraszam za może głupie pytanie, ale nie znam się na 9-3X: a jaki problem jest żeby nivo zamienic na zwykłe amortyzatory? Miałem w Galancie kombi też nivomaty i wiem, że ludzie wymieniali często na standardowe amory, bo komplet nowych na tył to było ok 5tys zł, co przy wartości Misiaka 10-15tys było absurdem... Ja miałem wymieniać ale zanim się zebrałem to sprzedałem samochód. Jeżdziłem wersją z nivo i bez i szczerze mówiąc...jakoś specjalnej różnicy w prowadzeniu nie czułem.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 08:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1387
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
No to jak są takie trudności to faktycznie trzeba patent opracować.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 26 kwi 2019, o 16:53 

Dołączył(a): 23 kwi 2019, o 17:22
Posty: 4
Model SAABa: 9-3 2.0 t xwd
Witam
rafau napisał(a):
Hej,
w moim SportCombi XWD padły niesławne Sachsy Nivomat (wylały się)
Od ceny nówki można dostać udaru (~3k/szt)
[ale jakby ktoś miał dobrą cenę lub 2 używki to chętnie bym pogadał :D ]

Zastanawiam się natomiast nad konwersją do 'tradycyjnego' zawieszenia (ze zwykłym amorem).
Ktoś robił coś takiego? Da się w ogólne uzyskać coś co zachowywałoby się jak zawieszenie?
Da się zastosować amory i sprężyny z wersji FWD? Grozi to jakąś katastrofą? (chyba nie większą niż jazda na wylanych :P )

Chłopaki ze Stanów wykminili takie coś jako pasujące rozwiązanie http://i.imgur.com/AR0LvhQ.png
ale piszą że wychodzi dość twarde, poza tym wygląda na straszną rzeźbę..

Próbuję jeszcze się rozeznać czy da się te siłowniki regenerować ale nikt mi dotychczas nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi.

Z góry dziękuję za wszelkie info jakby ktoś coś..


Problem dopadl mnie tez z tylnym zawieszeniem.
https://www.esaabparts.com/
Tu znalazlem koplet zawieszenia w bardzo przystepnej cenie z podzialem na standardowe, sportowe obnizone i do kombiaka. Czy moze juz ktos montowal ten zestaw? i moze powiedziec cos wiecej?
Drugie pytanie czy orginalne nivomaty ktore leza na polkach sklepowych juz od kilkunastu kilkudziesieciu lat a sprzedawane sa jako "nowe" maja te same wlasciwosci. Podobno tylko wino dlugo lezakowane nabiera na wartosci :D


Załączniki:
Screenshot (3).png
Screenshot (3).png [ 206.56 KiB | Przeglądane 1860 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 26 kwi 2019, o 19:58 

Dołączył(a): 24 paź 2018, o 22:18
Posty: 1
Model SAABa: 9-3 2.0T xwd
Witam.
W zeszłym roku kupiłem 9-3 SC 2.0T Aero XWD z 2009r. i nie znając tematu dziwiłem się że gdy jadę sam to jeszcze jest o.k. ,ale przy czterech osobach na pokładzie na każdej najmniejszej nierówności walę podwoziem o glebę , do tego stopnia że obtarłem nawet trochę Haldex. Okazało się że poprzedni właściciel wymienił Nivomaty na zwykłe bilsteiny B-4. Kolega polecił mi sweden-parts i kupiłem u nich sprężyny Eibacha 375 lb do XWD / trzeba było trochę czekać aż przyjdą ze Stanów / i problem prawie rozwiązany. Piszę prawie bo auto prowadzi się bardzo dobrze , ale po paru miesiącach sprężyny chyba się trochę uklepały i myślę dać pod nie podkładki 20 mm i zmienić amory na sachsy B-6 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 16 paź 2019, o 17:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1423
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
W moim poprzedni właściciel gdy wylali nivo wrzucił kompletny gwint maptuna dedykowany do xwd, twierdził że wyszło mu taniej.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 21 paź 2019, o 15:24 

Dołączył(a): 5 sie 2017, o 19:37
Posty: 37
Model SAABa: 9-3
Tommy napisał(a):
W moim poprzedni właściciel gdy wylali nivo wrzucił kompletny gwint maptuna dedykowany do xwd, twierdził że wyszło mu taniej.

A jak sprawuje się gwint maptuna? Podobno taczka :p

-------------------------
Był 9-3 ss 1.8t 2004
Jest 9-3 ss turbo x 2008


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi '08 XWD tylne zawieszenie..
PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:15 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1423
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
lania napisał(a):
Tommy napisał(a):
W moim poprzedni właściciel gdy wylali nivo wrzucił kompletny gwint maptuna dedykowany do xwd, twierdził że wyszło mu taniej.

A jak sprawuje się gwint maptuna? Podobno taczka :p

A gdzie tam taczka. Bardzo sprężyste...responsywne, dużo lepiej się prowadzi od serii. Oczywiście na dziurach trzeba uważać bardziej i mocniej je czuć...Ale na pewno nie taczka. Ustawiony jest dość wysoko, w sumie niewiele niżej niż seria. Podoba mi się to. Na przyszły sezon zejdę w dół trochę;) na Zimę nie ma sensu.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL