Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 21 maja 2019, o 09:36 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
witam wszystkich

chciałbym zapytać czy nie znacie może kogoś z Łodzi/okolic Łodzi kto pomoże zmodyfikować moją wersję 150 konną na 175-kę (różnią się tylko softem i da się to zrobić przez TECH prawda?)? Zaznaczam, że mam automat więc raczej nie będę robił większej mocy, 175 wystarczy, nie chcę katować skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 21 maja 2019, o 12:56 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Nie trzeba TECHA-a.
Można tak: https://txsuite.org/guides/trionic-can-flasher/
No i dobry kabel do tego za 150 PLN:)

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 21 maja 2019, o 14:48 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
wow :)
i trzeba wtedy pobrać mapę do wersji 175?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 21 maja 2019, o 15:51 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Nic nie trzeba pobierać.
Zaznaczasz „ptaszkiem” jaka ma być moc. No i chwila strachu.
Może lepiej komuś dać klika PLN niż bawić się w to na piechotę.
Jak cię to wciągnie to przepadłeś ;)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 07:50 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1723
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Nbogdan napisał(a):
Nic nie trzeba pobierać.
Zaznaczasz „ptaszkiem”



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


A ręką/myszką/kursorem nie łatwiej? ;)

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 08:23 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 20:41
Posty: 85
Lokalizacja: ŁUKÓW
Model SAABa: 9-3 SS
Może ktoś niech sie wypowie kto tak zmieniał moc,


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 09:02 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Tommy napisał(a):
Nbogdan napisał(a):
Nic nie trzeba pobierać.
Zaznaczasz „ptaszkiem”



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


A ręką/myszką/kursorem nie łatwiej? ;)

no w sumie łatwiej :)

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 09:06 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
bartek.j napisał(a):
Może ktoś niech sie wypowie kto tak zmieniał moc,

No przecież się wypowiadam ;)
Akurat z 150 na 175 jest prościzna, przy okazji pompę SAI można wyłączyć.
Nie trzeba odczytywać binu ze sterownika
Zajmuje to dosłownie minutę, warunek dobry kabel.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 17:11 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 20:41
Posty: 85
Lokalizacja: ŁUKÓW
Model SAABa: 9-3 SS
To mosze napisz krótą instrukcje;)
Czy jest wyczuwalna różnica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 17:51 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Instrukcja jest na stronie, jest też po pobraniu programu..
Czy jest różnica? Oczywiście że jest.
Tylko powtórzę jeszcze raz, kabel to podstawa.
Stanowczo odradzam chińskie ELM za 30 zł. Sprawdzony od Viakena za 150.
U mnie było trochę inaczej, bo niby seryjne 175 KM. Ale coś mi nie pasowało, słaby jakiś.Doładowanie tylko 0,4 bar, a powinno być 0,65. Okazało się, że ktoś grzebał i zrobił tuning „wsteczny” odznaczając „high output”.
Ale z rozpędu wrzuciłem bina na 200 KM i ok. 310 Nm. Turbo dmucha 0,9 bar.
Tak że ten...
Różnica wyczuwalna jest :D

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 22 maja 2019, o 18:14 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 20:41
Posty: 85
Lokalizacja: ŁUKÓW
Model SAABa: 9-3 SS
Ja mam 150 jeśli już chciałbym odblokować na 175. Mam kabelek delphi ciekawe czy na nim połaczy.
W wolnej chwili pobiore i zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 23 maja 2019, o 09:19 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
Nbogdan - wow, naprawdę nie sądziłem, ze to takie proste . Dzisiaj popatrzę, poczytam i zapewne właśnie zrobię to w ten sposób :)

2 pytanka, proszę o wyrozumiałość :)
1. czy mógłbyś proszę podesłać link do kabla który polecasz?
2. Co daje wyłączenie pompy SAI?

edit: ok, już wiem co daje wyłączenie. Przede wszystkim zniknie efekt "odkurzacza" z rana :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 23 maja 2019, o 10:02 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Polecam ten:
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-f ... -2014.html
Sprawdzony, naprawdę dobrze współpracuje.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 23 maja 2019, o 10:08 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
trafiłem wcześniej na ten ale myslałem, że nie będzie pasował z racji przypisania do FORDA/Mazdy

masz 210 kunia, skrzynia nadąża? teoretycznie jej próg to 330Nm

co do samej instrukcji, ściągnąłem can flashera i mam 3 pliki, exe, md5 i msi. Gdzie mogę znaleźć samą instrukcję, krok po kroku, jak dla laika? :) z góry dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 23 maja 2019, o 11:06 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Źródło wiedzy w temacie:
https://www.trionictuning.com/forum/viewforum.php?f=55
Gdzieś tam była instrukcja krok po kroku, ale nie mogę teraz znaleźć.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 24 maja 2019, o 09:47 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
jakby ktoś trafił na taki poradnik to bardzo proszę o cynk, ja również szukam i jeśli znajdę to podlinkuję

interesuje mnie tylko i wyłącznie stg0 czyli 150 -> 175. Samemu nie chcę bawić się w więcej

jeszcze takie pytanko - czy ktoś z Was ma moc 175 lub więcej z LPG i na niebieskich wtryskach? Ja mam 150, instalację LPG na niezłych podzespołach i powyżej 4500rpm jednak odcina lepsze paliwo :P zastanawiam się czy jeżeli nie zmienię wtrysków i zdecyduje się na stg1 to czy jedynym efektem ubocznym będzie wyłączanie wyłączanie gazu czy też coś jeszcze? Jeśli tylko i wyłącznie to darowałbym sobie wymianę wtrysków, LPG służyło by do spokojnej jazdy (95%) a w momencie dawania w palnik może sobie spokojnie przechodzić na benzynę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 24 maja 2019, o 10:24 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Krótka instrukcja z pamięci, jak coś nie tak to może ktoś poprawi.

WAŻNE !!!
ZASILANIE:
Stanowczo zalecane zasilanie sieciowe laptopa, oraz akumulator na prostowniku.
Przy spadku napięcia i przerwania połączenia można udupić sterownik !

KAŻDY ROBI MODYFIKACJE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !
NIE ZACHĘCAM ANI NIE NAMAWIAM DO INGERENCJI BEZ DOŚWIADCZENIA

1. Kabel, zalecany na sterownikach FDTI, w tym przypadku w ustawieniach zaawansowanych portu należy zmienić opóźnienie na „2” (domyślnie ustawia „16”)
2. Program Can Flasher instalujemy, sprawdzając przy instalacji czy są w WIN odpowiednie składniki NET.FRAMEWORK. Instalka programy sprawdzi przy instalacji.
3. W ustawieniach programu wybrać typ adaptera OBDLINK SX, COM speed 2Mbit. ECU type oczywiście T8 (main czy jakoś tak)
4. Kluczyk na chwilę w poz. ON (chodzi o obudzenie sterownika), potem na OFF.
5. Klikamy „Get ECU info”, przy prawidłowym połączeniu powinno odczytać dane ze sterownika, VIN i inne rzeczy. Jeżeli nie odczyta, szukać przyczyny w błędnym połączeniu, kabel, sterownik, ustawienia portu.
6. Jeżeli odczyt był prawidłowy, klikamy „Edit parameters”. Pojawi się okno z możliwymi modyfikacjami. Dla 175KM ma być zaznaczone „High output” Można też wyłączyć SAI, czy ustawić limiter prędkości. Zapisać w sterowniku zmiany, tu nie pamiętam, chyba na dole okna jest odpowiedni przycisk.
7. Koniec. Dla sprawdzenia można powtórzyć „Get ECU info”, zmiany powinny być widoczne.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 24 maja 2019, o 10:34 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
LoBo1984 napisał(a):
powyżej 4500rpm jednak odcina lepsze paliwo :P

Nie powinno. Zwłaszcza przy 150KM wtryski nie zapętlą.
Błąd gazownika, powinien to poprawić.

Edit:
Zajrzyj tu: https://www.saabtuning.pl/
Może skontaktuj się z Kamilem, znany w środowisku raczej kumaty.
Ogarnie ci wszystko, łącznie z LPG.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 24 maja 2019, o 11:13 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
dzięki wielkie, za instrukcję i za rady :)

z Kamilem oczywiście już rozmawiałem, w planie mam stg1, zmiana parametrów skrzyni, wymiana wtrysków, prawidłowe ustawienie LPG. Natomiast narazie dosyć ciężko czasowo się nam zgrać. Stąd pomysł na własną modyfikację do 175 koni. Później, zapewne po wakacjach, poszukiwanie wtrysków i reszta modyfikacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 1.8t -> 2.0t (modyfikacja TECHem)
PostNapisane: 24 maja 2019, o 11:44 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 217
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
No to OK.
Po tej "operacji Stg0" trzeba też wystroić LPG od nowa.

P.s. Stage 1 naprawdę ładnie się zachowuje. Przyrost momentu względem serii 150KM jest blisko 30%, tak że różnica jest naprawdę odczuwalna, zwłaszcza w przedziale 2-3,5 tys. obrotów. Daje radę.
Najlepszy efekt na 2-3 biegu (automat tryb M), to już "czuć tą moc" ;)
Córka na światłach zostawia w tyle wszystkie "tedeiki", ale ma radochę D)
Na marginesie, efekt uboczny przy normalnej jeździe, spalanie o jakieś 10% mniejsze względem "STAGE MINUS JEDEN" ;)

P.s.2
LPG też mam, jedzie na gazie do odcięcia. Podaj podzespoły (reduktor, wtryski, rurka, filtry, sterownik) może jest gdzieś słabe ogniwo oprócz gazownika, co nie jest w stanie wystroić. Odcięcie LPG na wysokich obciążeniach to typowy "dupochron" dla gazownika. Lepiel wyłączyć niż spier..lić.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL