Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 7 kwi 2019, o 09:34 

Dołączył(a): 6 kwi 2019, o 20:29
Posty: 4
Model SAABa: brak
Witam, dopadłem się do b234l z saaba 9000, problem w tym że posiada sterowanie jetronic lh 2.4.2
Nie bardzo chce mi się to odtwarzać z racji iż jest to na dwóch sterownikach. Jetronic odpowiada za paliwo a druga kaseta za zapłon.
Pytanie brzmi co lepiej, walczyć z tym jetroniciem i nic nie modzić?
przejść na trionic 5.2? (podobno ma taki sam czujnik położenia wału jak lh)
czy może lepiej iść w 5.5?
Jakie relatywne plusy ma trionic 5.5 względem 5.2?
A może lecieć po bandzie i iść w t7?
Jakie są zalety a jakie wady poszczególnych sterowników?
Za trioniciem przemawia łatwość mapowania oraz ion sens
Alternatywą jest upośledzenie tego co najlepsze w saabie i montaż aftermarketowego ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 7 kwi 2019, o 11:19 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Co chcesz uzyskać bo nie do końca rozumiem. Masz slinik B234 z 9k i pakujesz to gdzieś indziej czy masz 9k z takim silnikiem?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 7 kwi 2019, o 12:29 

Dołączył(a): 6 kwi 2019, o 20:29
Posty: 4
Model SAABa: brak
Mam serce z 9k i chce to zapakować do opla ;)
Wiem już że czeka mnie trochę walk mechanicznych bo ten sinik jest przed 94r i nie zepne tego p&p ze skrzynią.
Zastanawiam się czy warto mi przerabiać to pod trionica czy może szkoda sobie dupe zawracać i iść w aftermarket.
Wiem już że lh 2.4.2 to full grupa.
Co zyskam w przypadku t5? będzie pełna sekwencja paliwa i zapłonu?
Jeśli t5 posiada ion-sens to po kiego grzyba mu czujnik stuku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 20:58 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Weź ten silnik oddaj na złom.
Kup blok po 94 jakikolwiek z wałem z kołem koronowym pod CPS w bloku i wykorbieniu 90mm
Włóż tłoki wossnera B235, złoż na cienkiej uszczelce.
i odpal na wiązce T5
Wówczas będziesz miał mocny sprawny silnik a nie gówno niekompatybilne z niczym w dodatku wiązkę i sterownik którego już nikt nie chce dotykać.
Naprawdę w ogólnym rozrachunku wyjdzie taniej i szybciej.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 16:19 

Dołączył(a): 6 kwi 2019, o 20:29
Posty: 4
Model SAABa: brak
No tak, ma to bardzo dużo sensu.
Jednak nadal nie wiem co takiego super jest w t5. Ma to sekwencje wtrysku i zapłonu? Wykorzystuje ion sens jako czujnik stuku?
To mnie głównie interesuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 20:17 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Tak, stroi się live, ma ion sensing, ma full sekwencje.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: b234l - sterowanie silnikiem co wybrać?
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 06:04 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2447
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
tak dla wiadomości
Levis - kris to mój ziomek z Voyager Klubu

Kris - słuchaj się Levisa grzecznie bo to mądry człowiek jest

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL