Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 25 sty 2012, o 10:38 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Czy to prawda, że 9000 jest wytrzymalsze i bardziej podatne na mody silnikowe niż 9-5 ?

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 26 sty 2012, o 17:20 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 17:57
Posty: 422
Model SAABa: 900NG
w 9000 są wytrzymalsze silniki czyli w starszych modelach B202 i B2X4 w reszcie a w 9-5 tylko B2X5 czyli max 300hp znoszą.
oczywiście można zawsze zakuć B2X5
z tym że mało jest 9000 Turbo na Trionicu, przeważnie wersje 2.0T Aero. Większość Motronic Boscha.
Nie czytałeś grudniowego GT ?:P

-------------------------
SAAB TURBO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 27 sty 2012, o 00:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Przede wszystkim 9000 ma fabrycznie najlepszy Intercooler ze wszystkich produkowanych Saabów :)
Dodatkowo w starszych rocznikach były kolektory wydechowe z flanszą pod T3 a więc istnieje prosty sposób by upchnąć turbosprężarkę pokroju Holseta HX35-40.

A i żeby nie było tak słodko 9000 ma najsłabsze skrzynie biegów ze wszystkich Saabów poza kroko :D
Jedynie te z Automatami z mojego doświadczenia przyjmują najwięcej :)

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 27 sty 2012, o 01:15 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 11:34
Posty: 279
Lokalizacja: Warszawa Grochów
Model SAABa: Śliczny
No ale zapomniałes tez o chłodnicy oleju itp ;) Moim zdaniem 9000 tez sie nadaje zeby latać ponad 3xx km/h ;) :D i z pewnością trzeba przyznac ze to najbardziej wygodny saab


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 27 sty 2012, o 02:22 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:59
Posty: 156
Model SAABa: 900-239hp 9-5-evo??
bo największy

-------------------------
9-5 vector MY02 b234/5 by Coobcio 284km/529Nm
czas na gt2871r....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 27 sty 2012, o 11:23 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 15:52
Posty: 1173
Model SAABa: 9-5 Aero
Czy ja wiem, 9-5 nie ustępuje mu wygodą. Ale sam nie wiem który ładniejszy ;)

-------------------------
SAAB 9-5 Aero Black by Hirsch
Było:
SAAB 900 EVO X
SAAB 9-5 Aero
SAAB 9-5 2.3t
SAAB 9-5 2.0t
SAAB 900 Aero Classic
SAAB 900 Classic


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 27 sty 2012, o 17:46 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 16:14
Posty: 279
Model SAABa: 9-3
Gdyby przeszczepić tłoki i korby z B234 do B235 i flanszę pod T3, to myślę że 9-5 byłoby porównywalnym w wygodzie i podatności na modyfikacje dupowozem co 9K ;) .

A co do 9K, to jest to auto ponadczasowe ;) .

-------------------------
SAAB 9-3 Black Coupe ++ || 18" BBS CH

Mi casa su casa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 28 sty 2012, o 09:53 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:19
Posty: 226
Model SAABa: 9-5 Troll
9k to najlepszy dupowóz.
Tylko te hamulce... kotwice trzeba wyrzucać.
A co do modów. Seria 9k Aero 225km + soft 280KM+ krótka skrzynia=6.1 do setki
Do 90km idzie równo z miragem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 28 sty 2012, o 11:16 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 11:34
Posty: 279
Lokalizacja: Warszawa Grochów
Model SAABa: Śliczny
b3ryL88 napisał(a):
Gdyby przeszczepić tłoki i korby z B234 do B235 i flanszę pod T3, to myślę że 9-5 byłoby porównywalnym w wygodzie i podatności na modyfikacje dupowozem co 9K ;) .

A co do 9K, to jest to auto ponadczasowe ;) .



Jeszcze warto przełożyć pompe oleju :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:28 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 17:57
Posty: 422
Model SAABa: 900NG
a w 900NG jest ta sama pompa oleju co w 9000? Czyli mniej zębów? Bo 9-3 już miały więcej? dobrze kojarzę?

-------------------------
SAAB TURBO


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 29 sty 2012, o 00:44 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
To chyba zależy od któego rocznika, mój z 95 miał już tą gorszą pompę nowszego typu.
Ale jak budowałem do niego silnik w oparciu o B206 to w nim siedziałą już pompa ta taka ostrozębata - właściwa :D

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:16 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
jakie najlepsze turbo pod serie zamontować? TB25 jest dość dobra bo wstaje szybko. Zastanawiam się nad jej hybrydą. Może na 28 a może coś innego jeszcze da się wycisnąć z TB25? Jakieś propozycje , pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:40 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Najlepsze co można wsadzić to moim zdaniem GT28RS - to co siedzi obecnie u Miraga, najlepszy stosunek Laga do mocy.
To samo turbo z mniejszą stroną gorącą pełny boost osiągnie 300obr.min wcześniej i jakieś 30KM wygeneruje mniej.

Z tańszych, turbosprężarek nie na łożysku kulkowym to:
T28 z GTI-Ra wydajność ok 350KM
TD05-20G wydajność ok 370-380KM (Wstaje nieznacznie wolniej od GTI-Rowej)
TD06SL2-20G wydajność ok 420KM (W 2.3 1,3 bara pojawia się od 3600-3700obr.min w 2.0 pewno 500obr.min później)
GT3071r na małym żeliwie 450KM na dużym nawet do 500 :)

Powyższe turbiny są na flanszę montażową T25 , pasuję na seryjny kolektor ale trzeba zrobić downpipe oraz zrobić nowe mocowanie aktoatora.

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:42 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
a co z przeróbką TB25? Jaką ma wydajność i co można z niej maxymalnie uzyskać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:44 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
ok. 280KM może 285KM Turbo wówczas jest absolutnie PnP.

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 21:46 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
o to bardzo dobra wiadomość. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 15:00 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
Ktoś ma może jakiś pomysł skąd TANIO dorwać uszczelki do TD05H-16G - turbina/kolektor i turbina/wydech?

Ceny w ASO Mitsubishi powaliły mnie na kolana...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 22:02 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Ja do projektów biorę z 4 turbo, kupuje tylko uszczelkę miedzy turbo a kolektor, cena ok 150-160zł jak dobrze zagadasz :)
W piasecznie ich masz.
A turbina wydech na pastę można spokojnie dać i będzie dobrze.

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 07:28 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
można też tanio sprowadzić z UK:
[url]
http://www.ebay.co.uk/itm/MITSUBISH-EVO-4-5-6-7-8-9-4G63-TD05-MANIFOLD-TURBO-GASKET-/370543468237?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item56461c9ecd[/url]

http://www.ebay.co.uk/itm/MITSUBISHI-LANCER-EVO-4-5-6-7-8-9-TURBO-ELBOW-GASKET-/400289447949?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d331c400d


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Podatność na modyfikacje
PostNapisane: 7 kwi 2012, o 08:03 
Kapral

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 13:37
Posty: 184
Model SAABa: focus cosworth
posprawdzaj czy w innych markach nie byly montowane tego typu turbiny, okazac sie może ze będą tansze jak np w przypadku garreta gdzie do lublina uszczelka kosztuje 4zł a do nissana 160

-------------------------
Obrazek

Jak umrę niech mnie położą na brzuchu żeby wszyscy mogli mnie pocałować w dupę


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL